Pedofiel: Madeleine McCann ontvoerd op bestelling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:50

Lusitana schreef:
Er is 100% zekerheid dat ze dood is, maar bewijs van lijkhonden werd niet geaccepteerd in de rechtzaal, de McCanns hadden een zaak gevonden waar het is afgewezen en beroepten zich daarop. Wat ik zei, ze hebben alle mogelijke zaken erbij gehaald om daarvan te profiteren.
Alle bewijzen wijzen op de dood, alleen mochten ze niet gebruikt worden in een rechtzaak.
Aan de andere kant hebben ze NUL bewijzen voor een ontvoering, er is niet eens ingebroken in het huis.
Mocht ze dus ontvoerd zijn, dan is dat met hulp of medeweten van het stel en zijn ze ook ergens schuldig aan en willen ze dus hun kind helemaal niet terug.

Sterker nog, er is een sterk vermoeden dat ze in de kerk (waar ze de sleutel van hadden, ook zo iets absurds, die sleutel mag helemaal niet afgegeven) in een graf ligt, maar ze krijgen geen toestemming van de kerk om de graven te openen...

Er zijn boeken waarin alle feiten op een rijtje worden gezet (lezer kan zelf de conclusie trekken), maar die moesten van ze uit de handel gehaald...

oh echt waar?! Dat wist iik helemaal niet! Hoe weet je dat allemaal?

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:54

Lusitana heeft in die periode dat Maddy vermist was heel veel updates gedaan hier op bokt, woont zelf ook in portugal dus leest daar denk ik meer dan wat wij hier te horen krijgen.
Heb toen die tijd dat topic op de voet gevolgt, zeker de updates van Lusitana waren erg interesant.

Ik blijf erbij dat de ouders er op 1 of andere manier mee te maken hebben...

xMelissaa

Re: Pedofiel: Madeleine McCann ontvoerd op bestelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:57

Het is en blijft echt een vreemd verhaal met die ouders enz!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:26

Het was ook de vriendin bij dat tabloid die de verdenkingen op Robert Murat geworpen heeft.
ALLE verdenkingen die opgeworpen werden kwamen bij vrienden, familie en kennissen van de McCanns vandaan.
Het is op minst opmerkelijk dat in een complex waar duizenden vakantie gangers zitten niemand maar wat dan ook gezien heeft.
Het enige wat personeel etc verteld is dat ze bijna nul tijd met de kinderen doorbrachten, maar daar is dat complex ook wel een beetje voor, dat de ouders kunnen relaxen.
Maar ze hebben bv een daarom gratis babysit service én een crèche die 24/7 open is, maar hebben daar geen gebruik van gemaakt toen ze elke avond urenlang uit eten gingen en alle kinderen (ze waren met meerder stellen) alleen lieten. Wel gebruikten ze de crèche overdag als ze gingen sporten.
Er gaat een verhaal dat ze spuiten hebben gevonden met slaapmiddel, waarvan Kate dan weer zei dat het van haar was, maar daarvan kan ik niet met zekerheid zeggen of het waar is.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:28

Lusitana schreef:
Er gaat een verhaal dat ze spuiten hebben gevonden met slaapmiddel, waarvan Kate dan weer zei dat het van haar was, maar daarvan kan ik niet met zekerheid zeggen of het waar is.

Dit kan ik me idd nog wel herinneren, er werd toen gezegt dat de kinderen dat kregen.
Dat staat me teminste nog wat van bij.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:37

Niet om het een of ander, maar het oorspronkelijke bericht komt uit "the Sun" en kan dus sowieso niet serieus genomen worden.
A omdat The Sun een agressieve tabloid is die geen nieuws geeft maar spapige verhalen verkoopt en B omdat de vriendin van Kate daar dus werkt en ze kunnen het wel totaal verzonnen hebben om de boel maar weer eens op ontvoering te gooien. Ze doen dit eens in de zoveel tijd met verschillenden soorten berichtgevingen, die altijd te herleiden zijn naar, wat ik al zei, familie, vrienden en kennissen....of zijzelf.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 18:50

Ik denk dat iedereen voor zichzelf mag uitmaken of zij of hij het serieus neemt of niet.
Het valt me altijd erg op dat dit onderwerp je blijkbaar erg aantrekt.
Dat is helemaal niet erg en moet je natuurlijk zelf weten, maar iedereen mag natuurlijk voor zichzelf bepalen hoe zij of hij het bericht opneemt :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:06

Hoe je het opneemt moet jezelf weten, maar het kan niet serieus genomen worden. Het is gossip, oftewel roddel.
En ja, het onderwerp trekt me uiteraard aan omdat het hier gebeurd is, en hier uitgebreid dagelijks urenlang is verslagen en jarenlang regelmatig in de kranten en bladen heeft gestaan en ik dus wel kan zeggen dat ik er veel van heb meegekregen, in tegenstelling van Hollanders die wat snippertjes Brits nieuws hebben gekregen. De Britten hebben een en ander uiteraard op een bepaalde manier weergegeven onder de macht van de piepeltjes die Kate en Gerry bespeelden, anders dan hier waar ze minder grip hadden.
En dus begonnen ze maar beschuldigingen te spuien en haat naar de Portugezen te zaaien. Tot in de politiek toe waar onze president "Sardientjes vreter" werd genoemd. Zouden jullie het fijn vinden als iemand jullie koningin naar beneden haalde om een criminele zaak te beinvloeden? Hoe geloofwaardig is de crimineel in Nederland als hij zich alleen wendt tot roddelbladen en macht gebruikt om vrij te blijven? Eh, de zaak Joran van der Sloot "rings a bell".
Heb je 1 interview met ze gezin? Want er is er maar 1 nodig om ze totaal te doorzien.
Gerry geeft de antwoorden, wat heet, hij doet zijn zegje, niet een vraag wordt beantwoord. Voor een onschuldig stel op zijn minst opmerkelijk.

Ze zijn niet op vrije voeten omdat ze onschuldig zijn, maar omdat ze hebben kunnen voorkomen dat de bewijzen in de rechtbank gebruikt konden worden.

Betreffende man die het zogenaamd gezegd heeft, is dood, lekker convenient, niet waar, kan dus niet nagetrokken...

Het maakt me verder niet uit wat mensen vinden en hoe ze hun mening vormen, maar ik leg hier geowon wat feiten neer zodat het beeld completer en realistischer is.
En dat doe ik wellicht wat vurig en niet in de kalme discussie toon die jullie van me gewend zijn. :D

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 07:36

De eerdere topics op NM over dit onderwerp kan ik me nog goed herinneren. En hoewel de berichtgeving uit Portugal zeker een toegevoegde waarde had, staat me ook bij dat sommige meningen als feiten werden gebracht. Ik oordeel liever zelf over hoe iets op te nemen. Verder is iemand onschuldig imo tot het tegendeel bewezen is. Aannames maken is verder niets mis mee, maar het zijn niet altijd feiten. :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 11:34

Ze zijn op vrije voeten omdat de bewijzen niet gebruikt konden worden, jij blij.

Wat ik hier schrijf, zijn feiten. Het is een feit dat alle nieuwe theoriën bij de McCanns vandaan komen, direct of indirect. En dat bij deze nieuwe theorie niet eens na te gaan is of de man dat heeft gezegd, hij is dood. En bovendien sprak hij over een mogelijkheid en meer vaagheden, niet als zijnde dat het zo is. Het is dus niet meer dan een theorie.
Het is een feit dat The Sun een tabloid is.
Er is bewijs dat Maddie dood is, alleen mogen de bewijzen niet in de rechtbank gebruikt omdat de McCanns zaken hebben gevonden waarin een rechter het idd niet toestond als bewijs en ze zich daarop beroepten.
Het is een feit dat de McCanns voorkomen hebben dat er een film uit werd gebracht waarin het ontvoerde meisje door de ouders zelf was gedumpt en dat ze boeken uit de handel hebben laten nemen en voorkomen hebben dat een boek met de feiten, geschreven door de politie, werd uitgegeven.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 11:43

Met alle respect, ik geloof niet dat iemand zoveel juridische macht heeft om zoveel feiten (?) aan de kant te laten schuiven om zijn/haar veroordeling te ontlopen. Dat het een vreemd verhaal is, vind ik ook. Verder begrijp ik niet zo goed waarom ik 'blij' zou moeten zijn, ik heb alleen een andere mening dan jou over bepaalde zaken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 11:51

Altijd heb ik al een raar gevoel gehad bij de ouders van Maddie... Waarom, vertel het me maar. Sommige dingen zijn wel opmerkelijk.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:09

Ann, je kunt blij zijn dat ze niet veroordeeld zijn als je geloofd dat iemand pas schuldig is als dat is bewezen (in de rechtzaal). Blij is de vorm van tevreden.

Ik kan je vertellen hoe dat gegaan is met die juridische macht. Er was 1 zaak in Amerika waarbij het bewijs van lijkhonden is weerlegd door een rechter doordat een advokaat dus een goed betoog had daartegen. Ze hebben die advokaat ingehuurd die meteen op tafel legde dat hij dat dus gewonnen had in Amerika...
Verder was er DNA bewijs. Wederom een zaak gevonden waarin DNA bewijs niet geaccepteerd werd en de advokaat ingehuurd van die zaak, met het verhaal dat het dus al een keer gewonnen was.
Er zijn vertragingen geweest. Het rapport van het Britse lab heeft er maanden over gedaan om in Portugal te komen. Niemand weet hoe dat in hemelsnaam mogelijk is, ze wijzen allemaal naar elkaar... op zijn minst apart.
Verder zijn ze goede maatjes woordvoerders van politici en hebben ze politici in hun vriendenkring.

Kijkje in het fonds, waar dat zoal vandaan komt en je hebt een idee hoe makkelijke ze dat soort advokaten konden inhuren.
£1,5 miljoen , inclusief 250 duizend pond van News of the World, 250 duizend van Philip Green, 50 duizend van Simon Cowell en 25 duizend van Coleen McLoughlin. Verder nog heel veel van Richard Branson, J.K. Rowling en Bill Kenwright.
£ 1.000.000 (€1.470.000) van Britse zakenman Stephen Winyard.
£100.000 (€147.000) van een collega van Kate McCann.
€ 15.000 (£10.250) van Record.
£10.000 (€14.700) van The Sun.

Verder heb je zonder lijk feitelijk geen zaak, dus is het toch al lastig van de beklagers kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 06:56

En toch Lusitana, stel nou dat ze onschuldig zijn. Dat ze hun kind verloren hebben. Ik, als moeder, kan mij voorstellen dat je dan alles aangrijpt om haar te vinden. Ik zou dolblij als er geld voor beschikbaar kwam. Ik denk niet dat ik stabiel over zou komen in de media als mijn kind verdwenen was. Het is makkelijk oordelen, maar paniek, wanhoop en het verlies van je kind doet ook een hoop met je. Er is niet bewezen dat ze schuldig zijn en jouw berichtgeving stoort mij daarom omdat er geen enkel greintje begrip in zit. Ik vraag mij af of je ook zo fel was geweest als de ontvoering in frankrijk had plaatsgevonden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:39

Stel ze zijn onschuldig. Waarom moeten ze dan voorkomen dat bewijzen in de rechtzaal komen? Want die kunnen dan toch nooit op hun schuld wijzen?
Stel ze zijn onschuldig, waarom moet Gerry dan het woord doen en voorkomt hij krampachtig dat Kate wat zegt en geeft hij nooit rechtsstreeks antwoord? Zo moeilijk is het toch niet om eerlijk te zijn?
Stel ze zijn onschuldig waarom kunnen ze dan niet gewoon zeggen hoe het bloed van Maddie onder dat tegeltje in d ekeuken kwam? Zo raar is het toch niet dat een kind zich openhaalt ofzo. Zou ik niet geheimzinnig over doen. Dat ze dat wel doen, maakt het juist extra verdacht.
Stel ze zijn onschuldig, waarom dan op jacht naar allerlei andere zaken om dat tegen justitie te gebruiken?
Waarom tegen de politie keren als die je probeert te helpen?
Waarom je tegen de boeken verzetten waarin niets meer staat dan een rijtje feiten (en geen meningen)?
Waarom voorkomen dat er een film uitkomt?
etc etc. Al hun gedrag klopt niet met onschuld. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze daarom schuldig zijn, alleen dat het onlogisch is met onschuld.

En ja ik ben extra fel omdat ze de portugese politie hebben beledigd en op politiek niveau een ontzettend spannende tijd hebben bezorgd. Als mijn land failliet gaat door toedoen van 1 echtpaar, ja dan wordt ik kwaad, vind je het gek?

Maar het is ook doordat ik hier woon dat ik er met mijn neus boven op zat en zit en dus meer weet dan wat jullie gefilterd en beïnvloed door de britse pers binnenkregen.
Jullie baseren een mening op wat jullie weten en ik op wat ik weet en dat schijnt iets uit elkaar te liggen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:26

Lusitana, ik begrijp dat het land waar je woont, je aan het hart gaat. Maar ik geloof niet dat 1 echtpaar ervoor kan zorgen dat een land failliet gaat. Daar zijn meer zaken voor nodig. Verder is het juist die betrokkenheid die jouw mening in mijn ogen wat gekleurd maakt. En daar is op zich niets mis mee, maar maakt wel dat ik niet alles onvoorwaardelijk als 'feit' aanneem. :) Ik ben het wel met je eens dat hun houding vragen oproept, maar dat is imo nog steeds geen bewijs dat ze dus schuldig zijn.

silverado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:27

Ik volg dit topic nu al een aardige tijd en lees zo nu en dan eens bij. Het valt me op dat de berichten van Lusitana wel erg gekleurd zijn. Het lijkt wel of je er persoonlijke belangen bij hebt om de ouders van maddie in een kwaad daglicht te zetten. Persoonlijk zou ik daar erg mee oppassen. Je zet een bepaald beeld neer op deze manier en dat kan heel makkelijk worden overgenomen, zeker op een forum als bokt. Een goede journalist weet dat en dat is ook net de kracht en de macht van de media: ze kunnen manipuleren. De wijze waarop Lusitana haar berichten schrijven zouden een op een afkomstig kunnen zijn van een journalist van The Sun, juist een van de kranten waar je zo fel op bent.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:44

ik hoop echt dat het allemaal waar wat het AD schrijft en dat Maddie nog in leven is.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:52

Ik zet hier feiten neer. Ik zeg nergens wat ik van ze vind of wat ik denk. Ik heb zelfs niet gezegd dat ze schuldig zijn, maar wel dat als ze onschuldig zouden zijn hun gedrag niet klopt. En dat is ook gewoon een feit.
Ik ben wat dat betreft echt objectief, al lijkt het niet zo, ik ben alleen fel als het gaat om hoe ze (de britten) portugal (oa politie, president) zwart te maken. Dat is waar ik kwaad om werd/wordt. Niet de zaak op zich.
Als je werkelijk objectief kijkt, wijst alles op betrokkenheid van de ouders, of het nou opzettelijk of onopzettelijk is, en niets wijst op ontvoering. Dan ga ik hier toch niet zeggen dat het anders is?
Het enige wat op ontvoering wijst zijn wat engelsen (vrienden) zogenaamd gezien hebben en de theoriën die engelsen, en wel ook familie en vrienden van de McCanns, of zijzelf, opwerpen. Mag ik daar dan sceptisch naar kijken?
De politie heeft altijd de twee onderzoeken naast elkaar laten lopen en komt echt niet verder met de ontvoeringskant. Geen tekenen van inbraak, geen vingerafdrukken anders dan van hen en de vrienden, geen onpartijdige ooggetuigen.
Maar stuitte daarintegen op lijklucht, bloed in het apartement, lichaamsvocht in de ruimte van een reservewiel. Hoe dat te verklaren?

Het is trouwens ook een feit dat een hoog percentage waarin kinderen slachtoffer zijn, de eigen ouders het hebben gedaan of betrokken zijn. Het is dus niet zo heel gek om die kant op te denken als politie.

Ik merk dat jullie werkelijk geen idee hebben hoe het politiek tussen Engeland en Portugal ligt en hoe gespannen het is geweest.
Ik zou zeggen verdiep je daar eens in voordat je weer komt met dat ze geen problemen konden veroorzaken.

Jullie weten gewoon niet hoe weinig jullie weten. Daar kunnen jullie verder niks aan doen, vanwege de summiere berichtgeving bij jullie, maar het heeft geen zin om mij aan te vallen op wat ik weet.

Ik herhaal nogmaals dat wat ik geschreven heb over de zaak, echt feiten zijn. Lees het maar eens rustig na en kijk of het wel echt zo "gekleurd" is geschreven waar het de zaak betreft.

En mag ik vragen hoeveel interviews jullie hebben gezien?
Hoeveel politieverklaringen er bij jullie op TV zijn geweest?
Hoevaak jullie onze presidenten er over hebben horen spreken?
Van welke feiten jullie kennis hebben?

Want eerlijk gezegd zie ik meer vage meningen van nederlandse kant dan bij mij vandaan. Toch wordt het nodig gevonden om naar mij te richten. Apart.
Verder ga ik niet meer in op posts die persoonlijk zijn. Ik ben niet het onderwerp.