Ronne schreef:TS geeft aan dat zij, haar collega's en baas in een kwaad daglicht gesteld worden door de media.
Zij ervaart het zo. Ik niet. Ik vind het een aanklacht tegen het systeem van de medische zorg, meer dan een aanklacht tegen die specifieke zaken.
Citaat:
Daarnaast wordt hiet een aantal keer aangegeven dat iemand in een verpleegtehuis kwam om familie op te zoeken en er verpleging op het balkon zat of niet bereikbaar was voor hulp. Dit werd belachelijk gevonden en er wordt een aantal keer aangegeven dat, hoe zwaar je baan ook, je toch gewoon je werk goed moet doen. Dit lijken mij nogal aanvallen naar het verplegend personeel.
Nee. Het IS ook belachelijk dat verpleging niet bereikbaar is voor hulp. Niet omdat ze op het balkon zitten en dus niks doen, maar omdat er dus blijkbaar tijdens hun pauze niemand is die het over kan nemen. Dat is geen aanklacht naar het personeel maar naar het systeem.
Citaat:
En natuurlijk is er ophef nodig over de situatie in de zorg, maar niet op deze manier. Er moeten geen verpleegtehuizen aangevallen of afgevallen worden.
Als er een betere manier zou zijn houdt iedereen zich aanbevolen, maar als die er niet is: grijp deze aandacht aan om je eigen punt te maken, ipv je eigen glazen in te gooien door te zeggen dat allemaal echt niet zo erg is.
Citaat:
De ophef die er gemaakt zou moeten worden zou tegen het kabinet gericht moeten zijn, die kiest voor bezuinigingen in de zorg en het onderwijs.
Er zou ongetwijfeld heel veel moeten. Maar voor 'zou moeten' koop je niks. DIT is blijkbaar de aandacht die er is - gebruik het.