Kabinet besluit tot geleidelijk verminderen zorgtoeslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Kabinet besluit tot geleidelijk verminderen zorgtoeslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:29

Ik lees hier een paar keer "3 tot 7 euro op jaarbasis minder zorgtoeslag". Ik hoorde op het nieuws van RTL 4 vanmorgen dat het sommige gezinnen per jaar van enkele tientjes tot honderden euro's scheelt.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:30

russel schreef:
Je wilt je huis blijven betalen, je kinderen niets te kort doen, dus ik vind het maar ongenuanceerd om te denken dat je tot de zielige minderheid behoort die werkt en dat de rest lekker in bed ligt.....en financieel dus niets te kort komt.

Tsja, dan vind je mij maar ongenuanceerd, ik denk toch écht dat er in Nederland te veel mensen zijn die misbruik maken van onze voorzieningen.
Waarom anders betalen wij in verhouding méér belasting dan in omringende landen ?
Waarom anders zijn er hier in verhouding dubbel zo veel arbeidsongeschikten ?
Waarom anders zijn er hier in verhouding méér mensen die niet deelnemen aan het arbeidsproces ?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:34

Wist je al dat er jaarlijks rond de 7 miljard aan geld word verspild?? Hoorde ik gister op tv,heel veel geld voor voor niets weg gegooid door o.a. foutjes.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:35

gohya schreef:
Wist je al dat er jaarlijks rond de 7 miljard aan geld word verspild?? Hoorde ik gister op tv,heel veel geld voor voor niets weg gegooid door o.a. foutjes.

Dat bedoel ik maar. En dan zijn er nog de "linkse hobbies" natuurlijk.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:38

Het is toch v.d gekke dat ze daar helemaal niets aan doen?
Vooral 'verbouwen' van straten en wegen kost kapitalen,en dan blijkt later dat ze die rotonde toch maar beter niet hadden kunnen aanleggen.Weg duizenden euro's,straat word toch maar weer zonder rotonde.Of de hoge randen in het midden v.d. wegen?nou nee dat is toch niet zo handig,weg halen maar weer.Weer kapitalen verspild.
Dat ze dáár nou eens wat aan doen,dan hoeven ze de zorgtoeslag ook niet te verlagen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:45

Mss kunnen jullie (diegenen zonder werk) een verkorte opleiding doen tot apothekersassistent? Daar is zoveel werk in, bij ons hebben net weer 4 een vaste baan gekregen, waarvan 2 vrouwen 50+. Ja het is MBO maar het is zéker in het ziekenhuis uitdagend genoeg.

Over die zorgtoeslag die helaas verlaagd is ook hier, ben blij dat de kinderbijslag wel net verhoogd is! :o

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:48

Bezuinigen is nooit leuk. Nederlanders kunnen zo heerlijk klagen dat zijzelf worden geraakt door de bezuinigingen en het zou nooit eerlijk zijn. De graaicultuur slaat overal toe, zullen we maar zeggen :+

juval schreef:
tja, er moet bezuinigd worden, dat snap ik ook wel, maar helaas worden hier weer de mensen die het het minst kunnen missen de dupe van.

Mensen die het wél kunnen missen, kríjgen al niks!

Overigens ben ik wel van mening dat 'de burger' wel heel erg de klos is en 'de manager' er goed vanaf komt. Exorbitante salarissen, wachtgelden, oprotpremies als je je werk niet goed doet, graaien in de top, maar moeten korten op pensioenen; het is toch allemaal van de zotte? Maar klagen op bokt helpt niks hoor, ik ben benieuwd wanneer 'de burger' echt weer gaat protesteren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:55

Ik denk dat je daarvoor wat verder moet kijken dan je neus lang is.

Heb je het zelf wellicht altijd niet te makkelijk gehad?

Veel van onze belastingcenten worden toch over de balk gegooid? Hoeveel schandalen zijn daar al niet van bekend.

Zo ben ik dus niet meer zo koningsgezind, want door traditie geboren de rijkste familie van Nederland onderhouden met onze centen vind ik al zo een miskleun....zeker als je bekijkt hoe ze vroeger überhaupt aan geld en macht zijn gekomen....dat kost een boel.

Arbeidsongeschiktheid is iets wat veel beroepen en werkgevers in de hand werkt.

Als je inzicht krijgt in hoeveel leed er op werkvloeren er zijn....dan niet alleen over werkdruk en produktiviteit, maar ook het pesten op het werk, en met name door de machthebbers, want die lusten er pap van.....er zitten meer managers verkeerd op hun stoel dan er gekken buiten het gekkenhuis rondlopen.

Dan denk ik dat een klein en dichtbevolkt land niet te vergelijken is met andere landen binnen Europa.

Iedereen weet dat de produktiviteit in Nederland behoorlijk hoog ligt.

De zogenaamde Amerikaanse stelsels die ze hier invoeren, al die reorganisaties....wordt gewoon gekeken naar leeftijd en inkomen bij een onstlag ronde.

Mijn zwager heeft al 15! jaar een rugnummer bij de TNT, toen nog post...hij is begonnen als 17 jarige en is nu 52, die kost een boel, dus die geven ze steeds een rugnummer, verplaatsen hem steeds naar een bijna onmogelijke baan met een manager die de opdracht heeft mensen weg te pesten...ja kan je niet begrijpen...Maar Edje gaat niet, die wil dat ze betalen dus die gaat met 2 pillen voor de hoge bloeddruk en veel werkstress weer elke dag...want die wil niet zelf weg gaan...

De Nederlandse maatschappij is niet zo gezond als men wil denken en de mentaliteit al helemaal niet.

Ik begon als jonge griet op kantoor met mijn Schoeversje, wat had ik een lol en wat was het relaxed, men dronk nog even koffie bij elkaar aan het bureau, nu 25 jaar later maakt men elkaar af, haat nijd en jaloesie en als je even naar buiten kijkt, wordt er gevraagd of je niets te doen hebt...kom je 5 minuten te laat kijken ze geërgerd naar de klok, ga je standaard 15 minuten na tijd naar huis is het goed, ga je op tijd, zeggen ze prettige vakantie.....en als uitzendkracht is het sowieso normaal om genegeerd te worden......
Maar een klein tipje van onze gezonde arbeidscultuur... :D ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:00

Dit is een maatregel van het demissionaire CDA/CU kabinet. Binnen de onderhandelingen voor een nieuw kabinet kunnen de CDA onderhandelaars geen overeenstemming bereiken met de voor hen te ver gaande maatregelen om nog meer in de zorg te bezuinigen.
Maatregelen die in het VVD programma duidelijk te lezen zijn en die dus door de PVV wel gesteund worden.

Het is maar dat mensen zich realiseren waar ze voor kiezen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:07

russel schreef:
Maar een klein tipje van onze gezonde arbeidscultuur... :D ;)

Ik weet dat het bestaat, maar vind het wel typisch dat ik er persoonlijk nog nooit mee te maken had! Terwijl ik op véél bedrijven kom en deel uitmaak van de afdelingen die jij schetst, waar bezuinigd moet worden, of waar veel dames samen moeten werken.

sarabande schreef:
Dit is een maatregel van het demissionaire CDA/CU kabinet.

Er moet iets gebeuren, dat moge duidelijk zijn. Na jaren waarin het niet op kon en waar vooral de zwakkere beschermd moest worden/ mocht profiteren, heeft m.n. het CDA maatregeen moeten treffen om te voorkomen dat het land failliet zou gaan. Nederland heeft het zo slecht niet gedaan, vergelijk het maar eens met veel van onze buren!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:07

Russel dat is helemaal waar. Toen mijn man 15 jaar geleden een eigen zaak begon na zich jaren lang het vuur uit de sloffen gelopen te hebben voor iemand die hem in zijn ziekte verlof na een zware operatie ontsloeg, was dat een hemel op aarde. Mijn zoon is direkt begonnen eigen baas te zijn en behandeld zijn medewerkers met zeer veel achting zodat ze zich met plezier voor hem uitsloven als dat nodig is.
Maar ik ken veel mensen om me heen die jarenlang weggetreiterd worden en dagelijks het leven zuur gemaakt.
Daar zouden ze eens een actie op TV over moeten beginnen, scheelt heel veel geld in de zorg.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:09

Chubby schreef:
Er moet iets gebeuren, dat moge duidelijk zijn. Na jaren waarin het niet op kon en waar vooral de zwakkere beschermd moest worden/ mocht profiteren, heeft m.n. het CDA maatregeen moeten treffen om te voorkomen dat het land failliet zou gaan. Nederland heeft het zo slecht niet gedaan, vergelijk het maar eens met veel van onze buren!

Klopt maar dit is nog maar het begin en als het gedoog kabinet er komt zijn de ingrepen draconisch en dan niet voor de hoogstbetaalden in de zorg.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:09

russel schreef:
Ik denk dat je daarvoor wat verder moet kijken dan je neus lang is.

Heb je het zelf wellicht altijd niet te makkelijk gehad?

Misschien wel, maar ik heb nog geen dag mijn hand op hoeven houden.
Ik heb ook nog een jaar mijn land gediend in een groen pakkie, dat doet tegenwoordig ook geen hond meer. Waarom is de dienstplicht ooit afgeschaft ? Aanpakken die luie gasten !
Tegenwoordig hebben veel mensen een grote mond, maar ze presteren niks.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:23

Het voordeel is natuurlijk wel dat mensen die straks helemaal niet meer verzekerd zijn voor de ziektekosten, domweg omdat het niet te betalen is straks daar nog boetes overheen krijgen ook. Dan zal het geld wel binnenstromen. Nog even en we kunnen Amerika de hand schudden, dat er veel mensen straks niet meer verzekerd zijn. Een zorgverzekering is er straks alleen nog maar voor de elite hier :Y)
Maar 2 miljoen voor Pakistan (wat zo corrupt als de pest is) dat is allemaal geen probleem....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:34

MISTRAL94 schreef:
Maar 2 miljoen voor Pakistan (wat zo corrupt als de pest is) dat is allemaal geen probleem....

Je vind een straatarme stervende bevolking helpen een probleem???

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:36

MISTRAL94 schreef:

Er is armoede en armoede, ik ben zelf geen tegenstander van ontwikkelingshulp en dit soort extra giften.
Ware het niet dat veel geld niet op de juiste plek terecht komt, eigenlijk hetzelfde verhaal als in de zorg, in het onderwijs, etc.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:37

Ja dat vind ik een probleem, het geld komt niet bij die straatarme bevolking maar bij de mensen die het niet nodig hebben. Bovendien is het westen een wepsennest maar nu er problemen zijn dan gooien we alles opzij en is het geen probleem.

Edit: Wat toegevoegd
Laatst bijgewerkt door MISTRAL94 op 26-08-10 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:38

Chubby schreef:
MISTRAL94 schreef:

Er is armoede en armoede, ik ben zelf geen tegenstander van ontwikkelingshulp en dit soort extra giften.
Ware het niet dat veel geld niet op de juiste plek terecht komt, eigenlijk hetzelfde verhaal als in de zorg, in het onderwijs, etc.

Ik ben ook geen tegenstander van ontwikkelingshulp, laat ik dat voorop stellen. Maar 2 miljoen naar Pakistan vind ik dus wel een probleem

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:51

Tja, ik krijg al geen zorgtoeslag meer, dus ik mis het niet.. Maar ik kan mij wel voorstellen dat er mensen zijn die ieder dubbeltje er voor om moeten draaien..

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:58

sarabande schreef:
Je vind een straatarme stervende bevolking helpen een probleem???

Ja, dat is een probleem. Want we sturen al jaren schepen vol met geld naar die arme landen, maar het resultaat is vrijwel nul.
En dan vragen ze aan me : geef, stort op giro zoveel. Niet dus, ik betaal al mee via mijn belasting.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:15

nee, de zorgtoeslag gaat ieder jaar 3 en 7 euro naar bene. Maar dat is 3 en 7 euro op de MAANDELIJKSE zorgtoeslag. Dus als je nu 40 euro krijgt per maand, krijg je volgend jaar 37 of 33 euro, jaar daarna 34 of 26, etc...
Daarbij gaan de zorgverzekeringen omhoog in kosten, staat ook in het bericht.

Persoonlijk vind ik dat best wel een groot verschil, zeker na een paar jaar. Tot nu toe gaat mn zorgtoeslag ieder jaar met een paar euro omhoog, dus als dat, zoals ze willen wegvalt en het gaat wel naar beneden, krijg je al snel, ook voor mensen met laag inkomen (val ik als student denk ik wel onder) een verschil, maandelijks, van 5 euro ofzo. En dat is dan alleen in het eerste jaar, 2e jaar zal het dan 10 euro zijn, 3e jaar 15... Kweenie hoor, maar dat tikt toch best aan...

(begrijpend lezen is ook een kust trouwens)

Ik vind het een hele kwalijke zaak. Juist onze zorg, en zorgverzekeringen, is een reden dat het zo onwijs goed ging in nederland. Willen we dan een systeem zoals in de VS? blijkbaar wel, maar of je daar nou blij van gaat worden...

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:19

Airborn, er moeten nou eenmaal keuzes gemaakt worden en aangezien zorg, sociale zekerheid en onderwijs de grootste uitgaven bij het Rijk zijn, is het imo ook logisch dat daar in gesneden gaat worden. Het is jammer dat we niet meer de verzorgingsstaat van weleer kunnen zijn, maar het geld is gewoon op.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:28

Airborn schreef:
Ik vind het een hele kwalijke zaak. Juist onze zorg, en zorgverzekeringen, is een reden dat het zo onwijs goed ging in nederland. Willen we dan een systeem zoals in de VS? blijkbaar wel, maar of je daar nou blij van gaat worden...

Daar hebben we het zelf naar gemaakt, door al dat misbruik.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:28

Airborn schreef:
Willen we dan een systeem zoals in de VS? blijkbaar wel, maar of je daar nou blij van gaat worden...

Nee, dat willen we niet. Geen enkel kabinet wil dergelijke ingrijpende maatregelen nemen. Ze worden er ook niet populairder van ;) Maar er móet wat veranderen, omdat het geld op is!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:29

nederland is een zorgstaat, en een staat die zich altijd heeft kunnen profileren door zijn goede onderwijs. We zijn zn klein land dat we van indusstrie en landbouw onze economie echt niet draaiend kunnen houden, dus zijn, of nouja, waren, we een kennis land.
Als je gaat snijden in onderwijs, word een goede opleiding weer een elite iets, en kun je het verder wel vergeten met de toekomst van nederland.