Politie schiet man dood in Nijmegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NessaX

Re: Politie schiet man dood in Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:47

oh arme hond. Ik snap niet dat iemand zo een hond kan dood maken. Ik had ook geschoten, want politiehond is toch ook lid van de politie? Dus is verdediging tegenover politie.
Hoop idd ook dat de mannen die geschoten hebben, hun baan nog houden...

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 00:10

arme hond....
Arme geleider....

Ik hoop echt dat de agenten die geschoten hebben gewoon hun baan mogen houden!

Jeetje het zal je maar gebeuren, je gaat naar je werk met je hond. Hond moet aan het werk en dat is meteen het laatste wat je samen doet.

Ongelofelijk...

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 00:11

ook hier
eigen schuld dikke bult, had die maar met zijn piephanden van die hond moeten blijven...
ook erg voor zo een agent om zo zijn maatje te moeten verliezen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 00:14

Sorry, maar iemand 'doorzeven' met kogels is echt belachelijk. Dat mag volgens mij ook pas officieel als de dader zelf gaat schieten op de politie. En dan eerst nog in de knie volgens mij.

Waar gaat het heen met de maatschappij is ook mijn vraag, maar dan meer mbt de politie.

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 00:15

maar staat dat wel in verhouding met het feit dat als het winkelpersoneel de man in kwestie een klap had gegeven,(om hem in bewaring te kunnen houden voor de politie) een flinke straf had gekregen....
en idd schot in de knie had ook gekund...
schieten uit emotie....

neemt niet weg, boontje komt om zijn loontje. maar....

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 00:21

die hond heeft hem natuurlijk wel gebeten dus misschien heeft hij uit schrik en pijn gehandeld maar dan een dier neersteken nee. dat betekend dat je gewoon niet helemaal lekker bent dat je hem een klap geeft ok maar neersteken

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 00:22

http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... m?pagenr=2
Citaat:
NIJMEGEN - In Nijmegen heeft de politie vrijdagmiddag op de Neerbosscheweg naast het Bastion Hotel een man doodgeschoten. Dat heeft de politie bevestigd.

De man zou een overvaller zijn die de Lidl-supermarkt in Nijmegen zou hebben overvallen. Hij stapte in een auto en werd achtervolgd door de politie. Toen de man uitstapte bij het Bastionhotel werd hij aangevallen door een politiehond.

De man stak de politiehond neer. De man zelf werd door de politie doodgeschoten. Wanneer dat precies is geweest, is nog onduidelijk.

Eerder meldden ooggetuigen dat de man de hond zou hebben doodgestoken. De hond werd gewond naar een dierenarts gebracht, maar heeft het volgens de politie wel overleefd.

De auto waar de man in zat, een rode Opel Astra, is klemgereden.

De identiteit van de man is nog niet bekendgemaakt.

De Neerbosscheweg is naar verwachting nog de hele nacht afgesloten. Ook de parkeerplaats van het Bastion Hotel is afgesloten voor onderzoek. Volgens het hotel hebben de gasten ,,geen enkele last'' van het onderzoek.

...

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 00:24

jeetje.....

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:00

phormicola schreef:
Sorry, maar iemand 'doorzeven' met kogels is echt belachelijk. Dat mag volgens mij ook pas officieel als de dader zelf gaat schieten op de politie. En dan eerst nog in de knie volgens mij.

Waar gaat het heen met de maatschappij is ook mijn vraag, maar dan meer mbt de politie.

Nee hoor, als de politie wordt beschoten hoeven ze zeker niet eerst op een knie te richten!! Zou ook wel erg onverstandig zijn!!
Als iemand een vuurwapen heeft of ervan wordt verdacht er een te hebben, mag er (gelukkig!!) gelijk gericht worden geschoten! De politie hoeft dan echt het eigen leven niet op het spel te zetten hoor!

En voor wat betreft het gebeurde in Nijmegen, gelukkig leeft de hond nog en laten we verder maar afwachten wat er precies gebeurd is want eerste nieuwsberichten kloppen zo vaak niet! Misschien liep de overvaller wel met het mes op de politie af, misschien waren het maar twee kogels, misschien.... ik kan veel scenario's bedenken maar er wordt vast vanzelf wel meer bekend!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:53

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:02

Gadsie!
Das geen fijn nieuws :(:)
Zo zielig dat zo hond nou slachtoffer moet worden..

ik houd helemaal niet van Politiehonden / paarden.
Die mensen gaan maar zelf erop af.
Vind het een beetje ''laf''

Oke van die drugshonden is oké , (Als ze gooed behandeld+beschermd worden!!) want mensen kunnen dit neit met hun neus.
Maar voor overvallen van die ''pak overvallers-honden'' (Die getraint zijn om erop af te gaan etc) vind ik ronduit zielig!

Ik hoop dat het beestje of uit zijn lijden verlost is of dat ie nu geen pijn meer heeft etc

Die overvalller mag van mij jaren in een eensame cel op water en brood! Geen licht , internet , bezoek etc! ~~}>
Laat hem maar boeten voor die arme hond! _-:(
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 21-08-10 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:03

Gelukkig leeft die hond nog dat arme beest wordt ook maar gestuurd.

En met die overvaller kan ik echt geen medelijden hebben moet hij maar geen overvallen plegen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:15

xTinkertje schreef:
Die overvalller mag van mij jaren in een eensame cel op water en brood! Geen licht , internet , bezoek etc! ~~}>
Laat hem maar boeten voor die arme hond! _-:(

Heb jij het nieuwsbericht eigenlijk wel gelezen??

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:20

Heb je uberhaupt de titel wel gelezen?? :+

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:23

Tja, da's het risico van het vak, moet je maar niet gaan inbreken/overvallen plegen etc.
Ik heb echt geen medelijden met dit soort mensen :n

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:35

phormicola schreef:

Hoezo dan? Weet jij het fijne er van? Nee, helemaal niemand (behalve de politie zelf). De dader moet een wapen gehad hebben, anders had hij niet de hond neer kunnen steken...En wat zou jij doen als daarna een dol geworden man op je afrent met een mes in zijn hand en jij hebt een pistool op zak...? Juist, vooral niet schieten :')

Ik zeg niet dat het zo gebeurd is, maar het is mogelijk...!

En dat doorzeven...Ach ja, ik zeg alleen maar: De media!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:42

Ik vind het altijd weer zo zwak als er zo over de politie gepraat wordt!
Die mensen zijn er wel om ons te beschermen! Ze mogen in mijn ogen veel te weinig in NL!
Je moest eens weten hoe snel ze mogen ingrijpen in andere landen met allerhande middelen...

Je hoort geen overval te plegen klaar! En als je dan politie achter je aan hebt vraag je om problemen in mijn ogen.

Kennis van ons werkt in desbetreffende super, gelukkig was hij niet aanwezig.
Ware het niet dat ik het wel akelig vind dat het zo vaak gebeurd in onze omgeving de laatste tijd :\

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:52

De politie heeft groot gelijk vind ik. Zowieso het overvallen van de Lidl.. kom van je luie reet af en ga werken als je geld nodig hebt!! en dan ook nog een politiehond neersteken. Als je moet stoppen met je auto moet je in de auto blijven zitten. Dus hij moet idd agressief zijn uitgestapt. Dan daag je de politie zelf uit!

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:01

Weer een idoot minder. Ik heb daar echt geen medelijden mee. Het winkelpersoneel een grote angst aanjagen een hond doodsteken genoeg reden om hem neer te knallen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:10

Citaat:
OM: doodgeschoten man was agressief

De man die gisteren in Nijmegen door de politie werd doodgeschoten, was zeer agressief naar de agenten. Die voelden zich zodanig bedreigd dat ze op hem hebben geschoten, zegt het OM.

De politie kreeg een melding binnen dat een man een vestiging van de supermarktketen Lidl had overvallen. Agenten konden de verdachte al snel traceren. De man zag nog kans een politiehond neer te steken. Die overleefde het maar net.

De man werd doodgeschoten op de Neerbosscheweg bij het Bastion Hotel. "De agenten voelden zich dusdanig bedreigd dat er werd geschoten", zegt de politie. De identiteit van het slachtoffer is nog niet vrijgegeven.
Onderzoek

De Rijksrecherche onderzoekt de schietpartij, een standaardprocedure in dit soort gevallen. De politie Noord- en Oost-Gelderland doet het forensisch onderzoek. De Neerbosscheweg, een van de grootste doorgaande wegen van Nijmegen, werd na de schietpartij afgesloten.

Ook de parkeerplaats van het Bastion Hotel werd afgesloten voor onderzoek. Pas vanochtend rond half negen werden de weg en parkeerplaats weer vrijgegeven.

bron:rtlnieuws

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:19

Hoe agressief de man ook is, en wat hij ook doet het is toch niet de bedoeling dat hij doodgeschoten word?
Je hoort hem dan toch in bv. zijn benen te schieten of op een andere plek dat hem verzwakt?
Zal wat zijn als ze elk persoon die agressief gedrag vertoont maar doodschieten, misschien is de persoon onder zwaar invloed van drugs of drank.
Niet dat dat een goed excuus is voor zijn gedrag maar dat soort personen moeten geholpen worden niet dood geschoten.

Ik vind het overigens wel heel erg voor de hond.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:23

Geloof mij nou maar dat zo'n agent écht niet zo maar schiet!
En ze mogen ook niet zomaar schieten, het zal dus zeer uitzonderlijk agressief gedrag zijn geweest.
Er zitten nu dadelijk nog allerlei procedures aan vast!

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:28

Ik hoop maar dat er een erg goede reden achter zit en dat het goed onderzocht word doormiddel van allerlei procedures!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:32

Geloof mij maar dat een agent er écht niet vrolijk van wordt als ie moet schieten! Waarom denken mensen altijd dat het maar gemakkelijk is om te schieten en dat iemand te snel schiet etc etc...
De veiligheid zal duidelijk in het geding zijn geweest en dan is het in mijn ogen niet gek dat zoiets gebeurd...

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:39

Als ze volgends de juistere regels hebben gehandelt en er een goede reden was om iemand dood te schieten vind ik het oke.
Als het gedaan is om gevoelige redenen voor de hond vind ik het fout; en zo kwam het over, er staat niet duidelijk wat hun het er na heeft gemaakt om de man dood te schieten.
Het gaat wel om iemand DOOD schieten he? Niet neer schieten.
Dat gebeurt echt niet zomaar, dan moet hij zeker wel zeer erg agressief zijn geweest tegen de agenten.

En als het inderdaad de veiligheid was Cyntje, en het niet anders kon, vind ik het ook niet gek dat het is gebeurt.