Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:NIJMEGEN - In Nijmegen heeft de politie vrijdagmiddag op de Neerbosscheweg naast het Bastion Hotel een man doodgeschoten. Dat heeft de politie bevestigd.
De man zou een overvaller zijn die de Lidl-supermarkt in Nijmegen zou hebben overvallen. Hij stapte in een auto en werd achtervolgd door de politie. Toen de man uitstapte bij het Bastionhotel werd hij aangevallen door een politiehond.
De man stak de politiehond neer. De man zelf werd door de politie doodgeschoten. Wanneer dat precies is geweest, is nog onduidelijk.
Eerder meldden ooggetuigen dat de man de hond zou hebben doodgestoken. De hond werd gewond naar een dierenarts gebracht, maar heeft het volgens de politie wel overleefd.
De auto waar de man in zat, een rode Opel Astra, is klemgereden.
De identiteit van de man is nog niet bekendgemaakt.
De Neerbosscheweg is naar verwachting nog de hele nacht afgesloten. Ook de parkeerplaats van het Bastion Hotel is afgesloten voor onderzoek. Volgens het hotel hebben de gasten ,,geen enkele last'' van het onderzoek.
phormicola schreef:Sorry, maar iemand 'doorzeven' met kogels is echt belachelijk. Dat mag volgens mij ook pas officieel als de dader zelf gaat schieten op de politie. En dan eerst nog in de knie volgens mij.
Waar gaat het heen met de maatschappij is ook mijn vraag, maar dan meer mbt de politie.
phormicola schreef:Sorry, maar iemand 'doorzeven' met kogels is echt belachelijk. Dat mag volgens mij ook pas officieel als de dader zelf gaat schieten op de politie. En dan eerst nog in de knie volgens mij.
Waar gaat het heen met de maatschappij is ook mijn vraag, maar dan meer mbt de politie.
Citaat:OM: doodgeschoten man was agressief
De man die gisteren in Nijmegen door de politie werd doodgeschoten, was zeer agressief naar de agenten. Die voelden zich zodanig bedreigd dat ze op hem hebben geschoten, zegt het OM.
De politie kreeg een melding binnen dat een man een vestiging van de supermarktketen Lidl had overvallen. Agenten konden de verdachte al snel traceren. De man zag nog kans een politiehond neer te steken. Die overleefde het maar net.
De man werd doodgeschoten op de Neerbosscheweg bij het Bastion Hotel. "De agenten voelden zich dusdanig bedreigd dat er werd geschoten", zegt de politie. De identiteit van het slachtoffer is nog niet vrijgegeven.
Onderzoek
De Rijksrecherche onderzoekt de schietpartij, een standaardprocedure in dit soort gevallen. De politie Noord- en Oost-Gelderland doet het forensisch onderzoek. De Neerbosscheweg, een van de grootste doorgaande wegen van Nijmegen, werd na de schietpartij afgesloten.
Ook de parkeerplaats van het Bastion Hotel werd afgesloten voor onderzoek. Pas vanochtend rond half negen werden de weg en parkeerplaats weer vrijgegeven.