Man vergiftigt zwangere vrouw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:36

een aantal pillen met de werkzame stof misoprostol

toptip dit! }:) handig dat erbij staat wat je moet nemen / geven. Hier maken we een rage van! net als gezinsdramaas en steen van viaducten gooien! Ik ben erg voor de openheid van informatie maar dit gaat wel een tikkie ver !
|o
Laatst bijgewerkt door kimG op 20-08-10 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:37

Als je geen kinderen wil kun je je ook als man gewoon laten steriliseren. En ook condooms zijn echt mogelijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:38

jaantsje schreef:
Dus de man mag doen wat hij wil en de vrouw zorgt er maar voor dat er geen kinderen komen? Ook lekker makkelijk.

En nu is het zo dat de vrouw lekker mag doen wat ze wil en de man zorgt er maar voro dat er geen kinderen komen.

BE: Als het nu mogelijk was om niet te moeten dokken enz had die man dat waarschijnlijk niet gedaan. Maar als het over kinderen gaat lijken vrouwen het alleenrecht te hebben over keuzes en emoties zonder rekening te moeten houden met eender wie. Het is niet eerlijk dat paps niks te zeggen heeft maar WEL een gelijk aandeel moet bijdragen aan het grootbrengen van die kinderen. Je dokt en je houd je bek. :+

Prrrr: genoeg vrouwen met een latex allergie bv. ;) Steriliseren kost geld. En wederom moet de man alle verantwoordelijkheid op zich nemen. Waarom is de vrouw compleet vrijgesteld van verantwoording wb zwanger worden? Zonder fabriekje geen productie, mag je nog zoveel grondstoffen hebben.

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:39

Prrrr schreef:
Als je geen kinderen wil kun je je ook als man gewoon laten steriliseren. En ook condooms zijn echt mogelijk.

haha ik heb veel mannen in de omgeving en strilisere is netzoals als castereren :+

en condooms vinden ze niet leuk :7

dus lekker post hoc kan toch ook ? :o? soort van zo niet dan toch, als jij het niet doet doe ik het wel :P

Ayasha
Blogger

Re: Man vergiftigt zwangere vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:40

HOC? :o

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:42

Een kind is ook niet gratis ;)
Een vrouw is uiteraard niet compleet vrijgesteld van verantwoording, maar in dit geval wilde hij zo pertinent geen kinderen dat hij nogal ver is gegaan om te voorkomen dat hij ze kreeg. Dan kan hij beter zichzelf laten steriliseren (via die bevriende arts misschien zelfs nog wel met korting...) dan een ander vergiftigen.
Hij was er echt bij, bij die bevruchting. Hij heeft juist haar alle verantwoording gelaten. Ontzettend dom, als je geen kinderen wil.

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:42

Ayasha schreef:
jaantsje schreef:
Dus de man mag doen wat hij wil en de vrouw zorgt er maar voor dat er geen kinderen komen? Ook lekker makkelijk.

En nu is het zo dat de vrouw lekker mag doen wat ze wil en de man zorgt er maar voro dat er geen kinderen komen.

BE: Als het nu mogelijk was om niet te moeten dokken enz had die man dat waarschijnlijk niet gedaan. Maar als het over kinderen gaat lijken vrouwen het alleenrecht te hebben over keuzes en emoties zonder rekening te moeten houden met eender wie. Het is niet eerlijk dat paps niks te zeggen heeft maar WEL een gelijk aandeel moet bijdragen aan het grootbrengen van die kinderen. Je dokt en je houd je bek. :+

.

dit is niet helemaal waar ! als je als man een kind niet erkent ( dit kan ALLEEN de man doen ), bij huwelijken erken je het kind automatisch, dan pas ben je verantwoordleijk voor het kind ( ook financieel ) dus als jij als vrouw een kindje "maakt" kun je niet zomaar geld eissen van een man die niet je echtgenoot is ! :o

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:43

Ayasha schreef:

Toch haal ik uit het verslag van de rechtbank dat de man er verder geen verplichtingen aan overhield. De vrouw maakt namelijk op een gegeven moment een 'grapje': 'Wie weet vind je het wel leuk als er over 7 jaar ineens een kind voor je deur staat' waarop de man in paniek raakt en besluit haar te vergiftigen:
Citaat:
Ze hebben een gesprek over de zwangerschap en [slachtoffer] zegt tegen verdachte dat hij het misschien wel leuk zou vinden als over zeven jaar een zoon of dochter voor zijn deur zou staan. Naar aanleiding van deze opmerking raakt verdachte in paniek. Hij wordt bang dat de geboorte van een kind van invloed zal zijn op de rest van zijn leven. Hij heeft er geen vertrouwen in dat hij anoniem zal blijven.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 20-08-10 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

kimG

Prrrr

Om te voorkomen dat mannen daar zo gemakkelijk onderuit komen bestaat er ook nog zoiets als een vaderschapsactie. Als dan genetisch blijkt dat hij de papa is mag hij alsnog betalen. En daar was in dit geval geen twijfel over...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:44

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:48

Prrrr schreef:
Een kind is ook niet gratis ;)
Een vrouw is uiteraard niet compleet vrijgesteld van verantwoording, maar in dit geval wilde hij zo pertinent geen kinderen dat hij nogal ver is gegaan om te voorkomen dat hij ze kreeg. Dan kan hij beter zichzelf laten steriliseren (via die bevriende arts misschien zelfs nog wel met korting...) dan een ander vergiftigen.
Hij was er echt bij, bij die bevruchting. Hij heeft juist haar alle verantwoording gelaten. Ontzettend dom, als je geen kinderen wil.

Maar zij ook en zij heeft OOK geen verantwoording genomen en dus alles aan hem gelaten. Waarom mag zij wel en hij niet? :)

Blue_Eyes schreef:
Toch haal ik uit het verslag van de rechtbank dat de man er verder geen verplichtingen aan overhield. De vrouw maakt namelijk op een gegeven moment een 'grapje': 'Wie weet vind je het wel leuk als er over 7 jaar ineens een kind voor je deur staat' waarop de man in paniek raakt en besluit haar te vergiftigen:
Citaat:
Ze hebben een gesprek over de zwangerschap en [slachtoffer] zegt tegen verdachte dat hij het misschien wel leuk zou vinden als over zeven jaar een zoon of dochter voor zijn deur zou staan. Naar aanleiding van deze opmerking raakt verdachte in paniek. Hij wordt bang dat de geboorte van een kind van invloed zal zijn op de rest van zijn leven. Hij heeft er geen vertrouwen in dat hij anoniem zal blijven.

Ik vind dat eerder als dreiging over komen dan als grapje, maar goed, misschien heb ik gewoon geen gevoel voor humor.

kimG schreef:
dit is niet helemaal waar ! als je als man een kind niet erkent ( dit kan ALLEEN de man doen ), bij huwelijken erken je het kind automatisch, dan pas ben je verantwoordleijk voor het kind ( ook financieel ) dus als jij als vrouw een kindje "maakt" kun je niet zomaar geld eissen van een man die niet je echtgenoot is ! :o

Oh dat is relatief simpel: Vaderschapstest aanvragen! De man is niet verplicht om aan dat grapje mee te doen maar als hij geen DNA afstaat dan mag de rechter er van uit gaan dat hij de vader is. :+
Erkenning is natuurlijk makkelijker maar door te weigeren het te erkennen springt ie niet ver als vrouwlief geld wil.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:51

Ayasha schreef:
Maar zij ook en zij heeft OOK geen verantwoording genomen en dus alles aan hem gelaten. Waarom mag zij wel en hij niet? :)

Zij wilde haar verantwoording naar het kind wel nemen. Ze was pas zeven weken zwanger, ik denk dat daar nog helemaal geen eisen gesteld zijn. Sterker: uit de opmerking die zij maakte dat ze dacht dat hij het vast leuk zou vinden dat er over een jaar of zeven ineends een kind op de stoep zou staan leidt ik af dat die ook niet gesteld zouden worden.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:52

Deze meneer zal vast geen andere uitweg hebben gezien dan deze laffe streek. Aan de andere kant de vrouwen vandaag de dag kijken niet naar wat man en vrouw wil maar zijzelf willen. We leven in een tijd waar in de vrije vrouwen keuze erg is doorgeslagen en de man daar maar achter moet hobbelen. Mannen zijn geen echte mannen meer. Ze huilen mee met Derek Ogilvie en scheren hun benen. Soms moet er ook weer eens gekeken worden naar wat je vriend/man wil en samen een besluit maken. Kennelijk wilde deze man geen kinderen en hij is/was toch de vader. Kinderen krijgen moet een keus van twee zijn! Maar de uitweg die hij koos, is natuurlijk te gek voor woorden!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:54

Citaat:
Mannen zijn geen echte mannen meer. Ze huilen mee met Derek Ogilvie en scheren hun benen.

Dan vraag ik me wel een beetje af wat de definitie van 'echte man' is... Begrijp me niet verkeerd, die van mij scheert zich alleen in zijn gezicht en kijkt uberhaupt geen Derek Ogilvie, maar toch :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:55

Prrrr schreef:
Ayasha schreef:

Zij wilde haar verantwoording naar het kind wel nemen. Ze was pas zeven weken zwanger, ik denk dat daar nog helemaal geen eisen gesteld zijn. Sterker: uit de opmerking die zij maakte dat ze dacht dat hij het vast leuk zou vinden dat er over een jaar of zeven ineends een kind op de stoep zou staan leidt ik af dat die ook niet gesteld zouden worden.

Ik vind dat eerder over komen als "ik kan je over 7 jaar rustig nekken als ik met mijn kind dat dan echt geld begint te kosten voor je deur sta dus geniet er maar van" :+
En gezien de actie van de man is dat op hem ook zo over gekomen. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:57

Wat een onzin, een man betaalt alleen voor een erkend kind! En ook al heb je een dna onderzoek, blijft de vraag waarom destijds dat kind niet erkend is?
Dus hij is niet altijd maar de pineut en mag alleen dokken, dat is volledig achterhaald.

Blijft dit dus een bizarre manier van doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:58

geloof me maar dat als vrouwlief echt geld wil, manlief gaat betalen als het kind van hem is. Ongeacht of ie het toendertijd erkent heeft of niet. ;)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:59

Derek Oglivie kijken, prima. Maar dat mannen gevoeliger moeten worden en hun emoties moeten uiten, slaat wel heel erg door.

Laatst een kennis op bezoek, zijn benen geschoren, haar geblondeerd en kleren aan die zijn vrouw zo leuk vindt. We kennen dit stel al jaren en weten dat hij het allemaal maar over zich heen laat komen maar dat is niet hoe een man van oorsprong is gemaakt. Ik weet hoe het klinkt maar een man moet toch echt wat meer ballen hebben dan tot wat ze tegenwoordig gekneed worden. Vrouwen moeten echt weer eens een stapje terug doen en inzien dat je samen beslist.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:01

Dat je samen beslist vind ik een heel basic iets bramasole, en ik vind het jammer dat vrouwen met hun emancipatie gewoon de mannen van 100 jaar geleden geworden zijn... Exact datgene waar ze zo hard tegen gevochten hebben. :n

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:05

Tja, ik weet niet welke mannen jij ontmoet, maar ik ken er maar erg weinig van die. Maar goed, dan nog is dat van alle tijden. Daar zijn van die karikaturen over gemaakt van kleine, magere mannetjes en grote, dikke vrouwen die die mannen ver boven het hoofd uitsteken :D

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:06

Ayasha schreef:
Dat je samen beslist vind ik een heel basic iets bramasole, en ik vind het jammer dat vrouwen met hun emancipatie gewoon de mannen van 100 jaar geleden geworden zijn... Exact datgene waar ze zo hard tegen gevochten hebben. :n

Juist! ik vind ook dat vrouwen wel heel veel "rechten" hebben op dit gebied. Als moet moet je ook gewoon kunnen tekenen of laten registreren dat je dat kind NIET wilde hebben. dat wat jou betreft de vrouw netjes binnen 5 weken een pilletje had genomen ( en dan bedoel ik wel die legale natuurlijk :P), en er geen kind was geweest!
En als je als vrouw dan een kind wil zonder man is dat prima! maar dan moet je ook zelf de lasten dragen. Als ik een paard neem is mijn vriend daar toch ook niet financieel verantwoordelijk voor ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:08

kimG schreef:
Ayasha schreef:

Juist! ik vind ook dat vrouwen wel heel veel "rechten" hebben op dit gebied. Als moet moet je ook gewoon kunnen tekenen of laten registreren dat je dat kind NIET wilde hebben. dat wat jou betreft de vrouw netjes binnen 5 weken een pilletje had genomen ( en dan bedoel ik wel die legale natuurlijk :P), en er geen kind was geweest!
En als je als vrouw dan een kind wil zonder man is dat prima! maar dan moet je ook zelf de lasten dragen. Als ik een paard neem is mijn vriend daar toch ook niet financieel verantwoordelijk voor ?

Juistem! :j Kan het enkel met je eens zijn. :) Dan hoef je haar als man ook niet te helpen met een minder legaal pilletje. :+
Niet dat ik goedkeur wat hij gedaan heeft hoor, daar moet hij echt voor gestraft worden. Maar ik vind het jammer dat de vrouw weer neergezet wordt als het onschuldige slachtoffer en de man als de bullebak terwijl er verdorie feeksen van vrouwen zijn....

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:13

Waar haal je die wijsheid vandaan? Mij maak je niet wijs dat een man nu opeens de underdog is en moet betalen voor ongewenste kinderen. Eerder andersom: wel maken en dan afnokken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:14

Pauline: van een jaar maatschappelijk werk waarin het onderwerp aan bod kwam. :+
Het is als man zeer moeilijk tot nagenoeg onmogelijk om er onderuit te muizen als het kind zijn DNA heeft, vrouwen die bleiten omdat ze geen geld krijgen doen dat omdat het ze nog net niet gebracht wordt en ze te lui zijn om het te gaan halen.