Nederlands kind valt in berenkuil Duitse zoo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragebol1977

Re: Nederlands kind valt in berenkuil Duitse zoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:02

Natuurlijk kan een klein kind ertussenuit piepen.
Maar binnen een paar tellen over een meter hoog hek klimmen gaat echt niet. Daar heeft een kind van 3 toch echt wel een beetje meer tijd voor nodig.

Ik haalde dat soort geintjes als uk echt niet uit.
Ik moest gewoon van hekken, draadjes, poorten etc wegblijven, als ik er wel over, door, onder ging dan kreeg ik een ouderwetse draai om mijn oren.

Ik heb geen kinderen maar wel een grote familie, met neven, nichten en achterneefjes en achternichtjes.
Bij elkaar zullen het over de 100 mensen zijn en ik durf mijn vingers in het vuur te steken voor die kinderen, dat ze nooit zo'n geintje zullen uithalen.

Ons is respect voor de natuur en met name dieren wel bijgebracht. Ook het respect voor hekken en andermans eigendommen.
En dat begon al heel jong.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:51

HBVisser schreef:
Natuurlijk kan een klein kind ertussenuit piepen.
Maar binnen een paar tellen over een meter hoog hek klimmen gaat echt niet. Daar heeft een kind van 3 toch echt wel een beetje meer tijd voor nodig.

Dat lijkt mij ook, vooral niet in zo'n potentieel gevaarlijke situatie, nogmaals, je laat je kind toch ook niet los langs de weg lopen?

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:55

lindsey schreef:
Maar als ze er een hek van 1.50 meter omheen zetten gaan ouders klagen er staan veel te hoge hekken om heen mijn kind kan niets zien. Ouders hadden gewoon beter op moeten letten.

Tralies? Glazen wanden? Muren met raampjes?

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:31

Maar eigenlijk is dat toch van de gekke?
Er staat een hek, daar moet je gewoon achter blijven. Punt!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:37

HBVisser schreef:
Maar eigenlijk is dat toch van de gekke?
Er staat een hek, daar moet je gewoon achter blijven. Punt!

Dat was dat kindje blijkbaar niet helemaal duidelijk :P + Ouders moeten er wel op letten he

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:42

Maar een dierentuin kan toch niet voor nietoplettende ouders of mensen die gewoon lak hebben aan een hek glazen wanden van 2 meter hoog gaan plaatsen???
Kijk, als dat hun eigen keuze is omdat het gewoon mooier is en het budget is er, dan prima.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:47

Het stukej waar ik me in de krant het meest over verbaasde staat niet in de OP.
Maar de beer is nu dus veilig opgesloten binnen, omdat het beest gevaarlijk zou zijn.
Zo lang je niet bij dat beest in komt is er volgens mij niks aan 't handje en dat hek staat er immers niet voor niks. Tis een wild dier, ik vind dit echt de schuld van de ouders en gezien de hoogte van t hek ook van de dierentuin.
Jammer, arme beest zit nu dus "veilig binnen" door fouten van de mens.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:53

HBVisser schreef:
Maar een dierentuin kan toch niet voor nietoplettende ouders of mensen die gewoon lak hebben aan een hek glazen wanden van 2 meter hoog gaan plaatsen???
Kijk, als dat hun eigen keuze is omdat het gewoon mooier is en het budget is er, dan prima.

Ik vind dus echt van niet, er kan altijd eens iemand over vallen! Veiligheid is echt wel prioriteit met wilde dieren! Zijn toch nog al voorvallen geweest (denk ik aan een kind dat bij de gorillas was gevallen)? Als je als zoo daar geen geld voor hebt vind ik dat je verkeerd bezig bent :p

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:58

Tja daar verschillen we dan over van mening.
Het is gewoon een feit dat in een dierentuin dagelijks duizenden mensen komen. Voor die mensen was het veilig genoeg, zij hielden zich aan de regels.
Misschien moeten er maar gewoon geen mensen meer naar een dierentuin gaan als men zich niet aan de regels kan houden.
Je weet als volwassene echt wel dat een beer gevaarlijk is en je niet over hek moet gaan hangen.
En als ouders ben je verantwoordelijk voor je kinderen, dus als niet wilt dat die over een hek klimmen moet je ze in de gaten houden.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:04

Dat is dan ook wel weer waar :P Denk dat de ouders het hunzelf ook nooit vergeven moest het kind er erger aan toe geweest zijn.. Soms is 1 sec al genoeg om je kind even kwijt te zijn en je niet ziet waar die uithangt :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:13

Ten eerste vind ik het erg sneu voor de peuter en zeker ook voor de ouders. Gelukkig heeft de vader alsnog snel gehandeld en hiermee waarschijnlijk erger voorkomen.

Toch lijkt mij niet dat de dierentuin verantwoordelijk kan worden gesteld. Een hek is een hek en daar mag je niet overheen. Het is de taak en de verantwoording van de ouders om op hun kinderen te passen. In dit geval is het kind waarschijnlijk aan de aandacht van de ouders ontsnapt. Hier ga ik verder niet over oordelen want ik was er niet bij. Ik denk ook dat de ouders en het kindje wel genoeg geschrokken zijn en een erg harde les hebben gehad.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:16

Hier in Nederland zijn er regels voor hoogte van hekken en breedtes van spijlen, gelukkig. Gelukkig zijn ze er nog (redelijk) goed vanaf gekomen!!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:24

jouke_h schreef:
Hier in Nederland zijn er regels voor hoogte van hekken en breedtes van spijlen, gelukkig. Gelukkig zijn ze er nog (redelijk) goed vanaf gekomen!!

Tja en zelfs die regels kunnen niet goed zijn. Kijk maar naar Bokito.

Hek klopte volledig aan de eisen. Bokito vond van niet. De hokken van de dieren moeten aangepast worden op de dieren, niet op de mensen.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 00:10

De meeste regels worden ook opgesteld nadat er ongelukken zijn gebeurd.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 00:26

Pfffffff het eerste wat ik denk is : Wat let je op je kind!!??!! (niet dus)
Een kind kan echt niet zomaar zo snel over een hekje klimmen.
Oh wat verschrikkelijk!!