Kat dood door trage dierenambulance

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:05

De Dierenambulance doet heus wel goed werk hoor!! Ze kunnen helaas niet altijd en voor alles komen. In dit geval gewoon de brandweer bellen met een dierenarts erbij. Maar ja, dan moeten mensen betalen en dat willen ze niet. Liever wachten op de gratis dierenambulance die niet komt.
En lammeren vervoeren ze inderdaad niet. Je kan ook de eigenaar er op aanspreken en het lam zelf naar de veearts brengen. Mensen geven zo makkelijk de schuld aan iemand. En diezelfde mensen fokken met het grootste gemak nog een paar nestjes kittens...... Ik heb in het Asiel gewerkt en niets dan lof voor de manier waarop duizenden dieren herplaatst worden! Nu zitten ze stikvol, de DA ook. Kittens die gedumpt worden, honden die mensen ineens niet meer willen.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:06

De lammetjes hebben allemaal een nummer in het oor. En daar kunnen ze achterhalen wie het is.

We zijn er pas 2 weken na dit gebeuren achter gekomen wie de eigenaar was. Dus als we het op dat moment meteen wisten hadden we die man meteen ingelicht.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:07

Mareng schreef:
De Dierenambulance doet heus wel goed werk hoor!! Ze kunnen helaas niet altijd en voor alles komen. In dit geval gewoon de brandweer bellen met een dierenarts erbij. Maar ja, dan moeten mensen betalen en dat willen ze niet. Liever wachten op de gratis dierenambulance die niet komt.
En lammeren vervoeren ze inderdaad niet. Je kan ook de eigenaar er op aanspreken en het lam zelf naar de veearts brengen. Mensen geven zo makkelijk de schuld aan iemand. En diezelfde mensen fokken met het grootste gemak nog een paar nestjes kittens...... Ik heb in het Asiel gewerkt en niets dan lof voor de manier waarop duizenden dieren herplaatst worden! Nu zitten ze stikvol, de DA ook. Kittens die gedumpt worden, honden die mensen ineens niet meer willen.

Nogmaals, de eigenaar had zelfs de dierenambulance 500 euro geboden om te komen! Ik denk dus niet dat hij de dierenarts niet belde vanwege het geld. Wat moet een dierenarts met een kat in een boom?
Ik vind dat de dierenambulance op z'n minst had kunnen melden dat ze hiervoor ook de brandweer konden bellen.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:09

Miranda06 schreef:
Wij hadden paar jaar geleden een zieke kat bij ons achterhuis.
Wij wonen in een grensgeval dorpje van groningen/friesland en heb eerst
naar Groningen gebeld, die wouden niet komen omdat we niet in hun gebied woonden.
(dorpje lag 20 km van Gr af) toen heb ik in Friesland paar gebeld maar echt werkelijk,
niemand wou komen. Toen ik Groningen weer opgebeld en werdt erg pissig als er een dier in nood
is kom je toch?? Nou naar lang zeuren zouden ze langskomen.
Inmiddels anderhalf uur verder kwamen ze eraan en ja hoor katje plies toen net zijn laatste adem uit.
Vond het zo vreselijk om te zien hij was er heel erg aan toe, mijn moeder en ik hadden nog alles geprobeert maar helaas.

Waarom ga je daar zelf niet mee naar de dokter dan? Zo erg was het dan ook weer niet? Hup in een doosje en naar de dokter, makkelijk zat toch? Een kat in jouw achterhuis kan net zo goed je eigen kat zijn en dan zijn ze natuurlijk ook niet gek bij de DA.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:09

Ik vind ook dat iedereen maar veel te makkelijk de dierenambulance afkraakt en de schuld overal van geeft, terwijl ze zelf niks doen.. Ja, even een belletje, maar je kan ook zelf handelen.
Je kan zelf een ladder pakken en een kat uit een boom halen of een eigenaar inlichten als er iets met een dier is, terwijl ze dat zelf nog niet gezien hebben, zodat degene zelf kan handelen door naar een dierenarts te gaan indien nodig.

Het is wel makkelijk om jezelf overal maar makkelijk vanaf te maken met een belletje en het werk daarmee op iemand anders zijn bordje te schuiven maar wel een grote mond hebben als ze niet snel genoeg handelen. Als iedereen zelf wat meer deed, dan had de dierenambulance meer tijd en geld om aan de gevallen te besteden die wel echt voor hen bedoeld zijn.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:10

Joyckuh schreef:
Mareng schreef:

Nogmaals, de eigenaar had zelfs de dierenambulance 500 euro geboden om te komen! Ik denk dus niet dat hij de dierenarts niet belde vanwege het geld. Wat moet een dierenarts met een kat in een boom?
Ik vind dat de dierenambulance op z'n minst had kunnen melden dat ze hiervoor ook de brandweer konden bellen.

Combinatie ladder van brandweer en dierenarts op de ladder? Een thuisbezoekje in een boom dus.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:11

Joyckuh schreef:
Mareng schreef:

Daar ben ik het mee eens. Belachelijk zeg.
Ik heb een aantal keer de dierenambulance gebeld, maar voor mij was de laatste keer ook echt de laatste keer.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:13

Raiza schreef:
Ik vind ook dat iedereen maar veel te makkelijk de dierenambulance afkraakt en de schuld overal van geeft, terwijl ze zelf niks doen.. Ja, even een belletje, maar je kan ook zelf handelen.
Je kan zelf een ladder pakken en een kat uit een boom halen of een eigenaar inlichten als er iets met een dier is, terwijl ze dat zelf nog niet gezien hebben, zodat degene zelf kan handelen door naar een dierenarts te gaan indien nodig.

Het is wel makkelijk om jezelf overal maar makkelijk vanaf te maken met een belletje en het werk daarmee op iemand anders zijn bordje te schuiven maar wel een grote mond hebben als ze niet snel genoeg handelen. Als iedereen zelf wat meer deed, dan had de dierenambulance meer tijd en geld om aan de gevallen te besteden die wel echt voor hen bedoeld zijn.

Precies!!! Actie voeren tegen de DA? Belachelijk idee. Ik heb verleden jaar een schaap uit de sloot getrokken en weer in zijn wei gelegd, in mijn uppie. Ik had ook kunnen toekijken en wachten op hulp. Dan was die zeker overleden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:14

Marchador, bij mij ook hoor, ik heb een paar weken terug nog gebeld, ze komen gewoon niet.. Paar maanden terug ook gebeld, kreeg ik me daar een onbesdchoft mens aan de lijn.. Ik ben er nu definitief klaar mee.. Krijgen ook geen cent meer van mij met zo'n insteek.. :(

izzie

Re: Kat dood door trage dierenambulance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:15

En alweer het derde topic in korte tijd met slechte ervaringen over de dierenambulance. Zouden ze zelf niet eens achter hun oren gaan krabben? Het is te belachelijk voor woorden. Er zou iets aan gedaan moeten worden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:17