Ramp in Pakistan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:04

Kanelly schreef:
Maar Teddy, zou jij dus ook niet aan het Rode kruis geven, of Artsen zonder Grenzen?

Een deel van de bevolking lijdt al onder het bewind wat er gevoerd wordt (want er zijn ook delen in Pakistan waar het allemaal heel Westers is), moet de straatarme bevolking dan ook nog eens extra boeten?

En ja die wapens komen er sowieso wel, via o.a. Nederland.
Nederland is erg goed in wapenexport naar o.a Jemen en Pakistan. (in 2008 kocht Pakistan nog voor 4 miljoen aan Nederlands defensiemateriaal ;) )

Ik ben donateur van Artsen zonder Grenzen

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:17

Weet je wat de directeuren van het Rode Kruis en Artsen zonder Grenzen verdienen in het jaar???
De 1e € 200.000,00 en de 2e 175.000,00. Als die nu eens wat van hun jaarinkomen inleveren hebben ze al veel geld te besteden. Dat geld moet wel eerst door collectanten worden opgehaald of door de donateurs worden gestort. Wat er dan over blijft is voor het 'goede doel'.

Krips

Re: Ramp in Pakistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:48

Dat vind ik toch wel zo ongelovelijk makkelijk. Die mensen staan aan de top van enorme stichtingen en verdienen vergeleken met topmannen aan het hoofd van zulke grote 'bedrijven' eigenlijk helemaal niets. Je wil toch dat er een bekwaam persoon is die zo een enorme baan op zich neemt. Betaal diegene dat ook. Je kan niet verwachten dat iemand met zulke talenten voor niks een baan aannneemt dat echt niet zomaar een 9 tot 5 baantje is. Erg makkelijk vind ik dat altijd om te roepen.

Net als de bevolking te straffen voor een corrupt regime. Wat kunnen de slachtoffers daar nou aan doen. Wat hebben zij daar mee te maken. Laat maar dood gaan van ons rijke westen krijg je niets.. Had je maar niet in een moslimstaat geboren moeten worden? En je krijgt geen geld van ons want wij geven al genoeg en we hebben het zelf nodig? Dat vind ik helemaal schandalig. Hoe slecht hebben wij het hier in Nederland vergeleken met de slachtoffers? Ik heb al meerdere keren gezegd dat een beetje tevredenheid en verantwoordelijkheidsgevoel ons niet zo misstaan als één van de meest welvarende en rijkste landen ter wereld.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:50

Ik ga ook niets geven. En dat komt niet omdat ze in een moslimstaat geboren zijn of dat ik ze graag wil straffen. Maar als ik geld ga geven en het blijft allemaal 'aan de strijkstok hangen', dan heb ik daar GEEN interesse in. Als ik zeker wist dat mijn geld ook bij die mensen aankwam is het een ander verhaal. Maar dat vertrouwen heb ik nou niet. En ik weiger de prominenten van het corrupte regime te ondersteunen met mijn zuurverdiende geld.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:54

Mijn post is op niemand persoonlijk gericht hoor. Maar ik snap ook wel dat het niet bij het regime terecht moet komen. Daar gaat het mij niet om. Er zijn ook andere instanties zo als indd het rode kruis dat wel echte noodhulp levert. Het gaat me gewoon over een algemeen geluid.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 11:56

Krips schreef:
Dat vind ik toch wel zo ongelovelijk makkelijk. Die mensen staan aan de top van enorme stichtingen en verdienen vergeleken met topmannen aan het hoofd van zulke grote 'bedrijven' eigenlijk helemaal niets. Je wil toch dat er een bekwaam persoon is die zo een enorme baan op zich neemt. Betaal diegene dat ook. Je kan niet verwachten dat iemand met zulke talenten voor niks een baan aannneemt dat echt niet zomaar een 9 tot 5 baantje is. Erg makkelijk vind ik dat altijd om te roepen.

Net als de bevolking te straffen voor een corrupt regime. Wat kunnen de slachtoffers daar nou aan doen. Wat hebben zij daar mee te maken. Laat maar dood gaan van ons rijke westen krijg je niets.. Had je maar niet in een moslimstaat geboren moeten worden? En je krijgt geen geld van ons want wij geven al genoeg en we hebben het zelf nodig? Dat vind ik helemaal schandalig. Hoe slecht hebben wij het hier in Nederland vergeleken met de slachtoffers? Ik heb al meerdere keren gezegd dat een beetje tevredenheid en verantwoordelijkheidsgevoel ons niet zo misstaan als één van de meest welvarende en rijkste landen ter wereld.

Inderdaad Krips, helemaal mee eens. Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Het gaat wel om baby'tjes en kleine onschuldige kinderen... Ik ga niet hier mijn eigen baby zitten voeden en op tv die beelden voorbij zien komen van Pakistan en denken, jammer joh andere baby's, van mij krijg je niks omdat de directeur van het Rode Kruis of Artsen zonder Grenzen zo veel verdient. Dat voelt gewoon als onrechtvaardig en asociaal.

Mensen die zijn analfabeet, hebben niet zo'n goede opleiding gehad als wij hier, kunnen niet lezen en internetten en hebben gewoon niet die toegang tot informatiebronnen.

Zo'n zelfde dooddoener is: "dan had je daar maar niet moeten gaan wonen", maar je word daar geboren, hebt geen geld/ mogelijkheden om ergens anders te gaan wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:07

Ja zoveel dooddoeners...
Net als het in opstand komen...doet me denken aan een liedje 'ja je mag demonsteren, maar met je rug tegen de muur'.

In opstand komen, tegen welke prijs? Je familie vermoord zien worden of je vrouw verkracht? Nee, dat laten ze wel.
En een uitweg die er dan nog is, is het extremisme inderdaad. In een uitzichtloze situatie en voor geld is de keuze (vaak) snel gemaakt.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:42

Beter proberen het in ons eigen land en binnen eigen bereik beter te doen. Ik wil best een paar euro geven en gun de directeur van het rode kruis ook best zijn salaris. Ik kots alleen een beetje van de reklames van "geef, geef en geef". Vooral die reklames door onze BNNers. Die ik trouwens voor deze ramp nog niet gezien heb.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 15:37

piezze schreef:
Beter proberen het in ons eigen land en binnen eigen bereik beter te doen. Ik wil best een paar euro geven en gun de directeur van het rode kruis ook best zijn salaris. Ik kots alleen een beetje van de reklames van "geef, geef en geef". Vooral die reklames door onze BNNers. Die ik trouwens voor deze ramp nog niet gezien heb.

_/-\o_

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 16:04

flyfly schreef:
Weet je wat de directeuren van het Rode Kruis en Artsen zonder Grenzen verdienen in het jaar???
De 1e € 200.000,00 en de 2e 175.000,00. Als die nu eens wat van hun jaarinkomen inleveren hebben ze al veel geld te besteden. Dat geld moet wel eerst door collectanten worden opgehaald of door de donateurs worden gestort. Wat er dan over blijft is voor het 'goede doel'.

Om die 2 salarissen op te hoesten, moet er minstens €750.000 opgehaald worden! De belasting wil ook zijn deel hebben :j Dan nog niet eens hebbende over de pensioenregelingen en bonussen die zulke gasten krijgen. Belachelijk! Laat ze iemand aanstellen die netjes €30.000 per jaar verdient. Zo moeilijk is directeurtje spelen van een liefdadigheidsinstelling echt niet. Het moeilijke werk wordt door de collectanten gedaan, die uiteraard geen cent ontvangen voor hun werk. }:0

Kanelly schreef:
Ja zoveel dooddoeners...
Net als het in opstand komen...doet me denken aan een liedje 'ja je mag demonsteren, maar met je rug tegen de muur'.

In opstand komen, tegen welke prijs? Je familie vermoord zien worden of je vrouw verkracht? Nee, dat laten ze wel.
En een uitweg die er dan nog is, is het extremisme inderdaad. In een uitzichtloze situatie en voor geld is de keuze (vaak) snel gemaakt.

Voor die keus heeft bijna ieder volk ooit gestaan! De democratieën van nu hebben die strijd gewonnen. Soms moet je de wapens ter hand nemen en vechten voor je vrijheid.

Een volk dat voor tirannen zwicht verliest meer dan lijf en goed,dan dooft het licht

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:41

jantergouw schreef:
...Voor die keus heeft bijna ieder volk ooit gestaan! De democratieën van nu hebben die strijd gewonnen. Soms moet je de wapens ter hand nemen en vechten voor je vrijheid.

Een volk dat voor tirannen zwicht verliest meer dan lijf en goed,dan dooft het licht

Was dat niet de lijfspreuk van janesmith? :+
Het is een beetje gemakkelijk om zoiets te zeggen vanaf een plek in een veilig en vrij land. Alsof het even niks is om tegen zo'n regering in opstand te komen. Ik geef aan organisaties als Artsen zonder Grenzen. Ik begrijp dat er mensen zijn die niet direct wil doneren, maar dat volk bewust helemaal aan hun lot willen overlaten, vind ik 'onmenselijk'.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:13

Krips schreef:

Dat is waar. Al die duur betaalde heren met hun onmetelijke kennis die het geld waard zijn dat ze vangen hebben ons ook voor de economische crisis en pensioenfonds tekorten kunnen behoeden. Vanwege hun kennis hebben ze het van tevoren goed aan zien komen. NOT!

Het is een fabeltje om te denken dat die heren die nu vermogens opstrijken meer weten dan iemand die bereid is om het voor pak-em-beet €30.000 per jaar te doen. Als ze echt zo begaan zijn met de mensen in nood, dan deden ze het wel voor minder. Het komt op mij over als links denken, rechts graaien.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:18

Ann schreef:
jantergouw schreef:
...Voor die keus heeft bijna ieder volk ooit gestaan! De democratieën van nu hebben die strijd gewonnen. Soms moet je de wapens ter hand nemen en vechten voor je vrijheid.

Was dat niet de lijfspreuk van janesmith? :+
Het is een beetje gemakkelijk om zoiets te zeggen vanaf een plek in een veilig en vrij land. Alsof het even niks is om tegen zo'n regering in opstand te komen. Ik geef aan organisaties als Artsen zonder Grenzen. Ik begrijp dat er mensen zijn die niet direct wil doneren, maar dat volk bewust helemaal aan hun lot willen overlaten, vind ik 'onmenselijk'.

Dat was de uitspraak van Henk van Randwijk, een oud verzetsstrijder, dichter en één van de oprichters van Vrij Nederland.

Als je in Amsterdam bent, moet je eens kijken op het Weteringplantsoen, daar staat deze leus groot op de muur.

Daar heeft Jane niets mee te maken, ze brengt hem alleen in herinnering, net als ik doe.

Nog eventuele andere vragen, Ann? _O-
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 22-08-10 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:24

Ja, ik vraag me af waar je mensen kunt vinden die zo'n grote organisatie willen leiden voor zo'n (krap aan modaal) inkomen. :) Er is best veel kennis voor nodig nl. en vaak gaat het dan om hoger opgeleide mensen en die behoren overeenkomstig te verdienen.
Laatst bijgewerkt door Ann op 22-08-10 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:26

Ann schreef:
Ja, ik vraag me af waar je mensen kunt vinden die zo'n grote organisatie willen leiden voor zo'n (nog minder dan modaal) inkomen. :) Er is best veel kennis voor nodig nl. en vaak gaat het dan om hoger opgeleide mensen en die behoren overeenkomstig te verdienen.

Kennis heeft niets te maken met het graaien van een belachelijk salaris.
Onze premier moet een heel land leiden, en die verdient zelfs minder!!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:33

jantergouw schreef:

Rustig maar. :(:) Ik ben het met je eens dat het best wat omlaag kan, maar 30.000 euro vind ik geen realistisch bedrag in verhouding met het werk wat er gedaan moet worden.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:47

Ann schreef:
jantergouw schreef:

Rustig maar. :(:) Ik ben het met je eens dat het best wat omlaag kan, maar 30.000 euro vind ik geen realistisch bedrag in verhouding met het werk wat er gedaan moet worden.

Dan zal het €48.000 zijn. Dat is €4.000 in de maand. Lijkt mij meer dan genoeg. Ik weet ook zeker dat daar goede mensen voor te vinden zijn.
Het probleem schuilt hem in het feit dat het weer een bestuur is dat daar over beslissen moet, en als die het salaris van de directeur omlaag brengen, moeten ze ook hun eigen salaris omlaag brengen! Allemaal dieven zijn het. Dieven uit de zak van zwakkeren die juist hun hulp nodig hebben. Als ze nou een eigen bedrijf hadden en dan zulke salarissen opstreken, zou ik er geen enkel probleem mee hebben.
80 cent van iedere euro die men aan goede doelen geeft, worden gebruikt om allerlei kosten te betalen! Uiteindelijk krijgt degene die je wilt dat het geld krijgt, maar 20% van wat je geeft! Ik doe niet mee....van mij gaan ze niet rijk worden, dat is zeker.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:17

Ik neem aan dat je van een directeur van zo'n organisatie wel wat financieel/logistiek inzicht verwacht, minimaal HBO/WO-niveau?
Die komen niet voor € 4000 bruto per maand hun bed uit. Dan kunnen ze in het bedrijfsleven veel meer verdienen.
Ik vind de salarissen van dat soort organisaties in het algemeen wel te hoog, maar het moet in overeenstemming zijn met de zwaarte van de functie, anders zullen er weinig capabele mensen te vinden zijn.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 23:29

Electra63 schreef:
Ik neem aan dat je van een directeur van zo'n organisatie wel wat financieel/logistiek inzicht verwacht, minimaal HBO/WO-niveau?
Die komen niet voor € 4000 bruto per maand hun bed uit. Dan kunnen ze in het bedrijfsleven veel meer verdienen.
Ik vind de salarissen van dat soort organisaties in het algemeen wel te hoog, maar het moet in overeenstemming zijn met de zwaarte van de functie, anders zullen er weinig capabele mensen te vinden zijn.

Zoals ik al eerder aanhaalde, al die duurbetaalde bankmanagers en directeuren die zoveel rekenkundig vernuft en geweldige opleiding hebben, konden ons ook niet behoeden voor de crisis waarin we nu zitten. En als ze dan zeggen dat ze die niet aan zagen komen, zakt mijn broek helemaal af, want ze hebben hem zelf veroorzaakt!
Net als die geweldig getalenteerde gasten van de pensioenfondsen. Wat een geweldig werk hebben die geleverd!
Allemaal dieven. Een student die net z'n bul gehaald heeft had het niet slechter gedaan, wel een stuk goedkoper.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 07:54

jantergouw schreef:

Ann schreef:

Dat was de uitspraak van Henk van Randwijk, een oud verzetsstrijder, dichter en één van de oprichters van Vrij Nederland.

Als je in Amsterdam bent, moet je eens kijken op het Weteringplantsoen, daar staat deze leus groot op de muur.

Daar heeft Jane niets mee te maken, ze brengt hem alleen in herinnering, net als ik doe.

Nog eventuele andere vragen, Ann? _O-

Afgezien van je onnodig neerbuigende reactie naar Ann, jij hebt makkelijk praten. Jij kan lezen en bent naar school geweest en weet dat soort dingen, mensen in die landen niet. Niet voor niets dat in onze cultuur die "revoluties" pas op gang kwamen tegelijkertijd met de boekdrukkunst. Mensen moet wel eerst wat geleerd worden.

Nu komt er zo'n organisatie als "jawaat et dawa" (ik zal het gerust verkeerd schrijven) en die brengt die mensen (mondeling) het extremisme bij. Nee, dan gaan we lekker de goede kant op.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:36

Citaat:

Henk van Randwijk had recht van spreken... En misschien had hij ook wel solidariteit gevoeld met de bevolking van Pakistan omdat hij zo aan den lijve had onvervonden hoe het is onder tirannie te leven.
Bovendien kregen wij ook van heel veel landen hulp om uiteindelijk Hitler te verslaan.

Ik vind zulk een uitspraak van een of ander verwend broekie echt aanmatigend binnen deze context. ]

Afgezien daarvan vind ik ook dat het echt niet nodig is dat de directeuren van grote hulporganisaties zulke exorbitante salarissen opstrijken. Er moet ook iets van idealisme in een persoon schuilen dat voor zon organisatie wil werken. Als je belangrijkste streven wordt: 'hoe vergroot ik de opbrengsten uit giften, zodat ik mijn salaris weer kan verhogen' dan deug je per definitie niet voor je post. Je instelling zou moeten zijn: 'hoe zorg ik dat zoveel mogelijk van het gegeven geld op de goede plaats terechtkomt.'

Ik begrijp heel goed dat de Nederlandse bevolking geefmoe is, vlak na twee grote rampen, waarvan inmiddels bekend is dat het geld niet goed terecht is gekomen.
Zelf heb ik voor Haiti geld gegeven via een zeer kleine organisatie die al werkzaam was in Haiti om scholen te bouwen en zich uiteraard ook het leed door de ramp aantrok. Een prille organisatie die zonder overhead werkt, al het geld wordt in de projecten gestoken. Onkosten worden wel vergoed natuurlijk, maar verdiend wordt er niet door degenen die zich ook daar inzetten.

Iemand die een betrouwbare, kleine organisatie kent die opkomt voor de belangen van de pakistaanse bevolking, en die zich nu ook met noodhulp bezighoudt, ik wil graag jullie bevindingen horen. Mag ook via PB.
Politieke kleur of religieuze achtergrond van de onderneming maakt me niet uit, als ik maar een beetje inzicht heb in hoe ze werken en wat ze doen.

Want ik wil graag wat geven, maar heb tot nu toe niet op de juiste organisatie gevonden.
Misschien kan een betrouwbare organisatie meer mensen over de streep halen.

Ik vind het ook erg jammer dat de negatieve beeldvorming rond 'moslims' mensen er nu van weerhoudt om te geven. Want de terroristen en degenen die miljarden uitgeven aan atoombommen, hangen nu niet in bomen. Daar hangen moeders en kinderen, bejaarden en geliefden. Daar hangen landarbeiders, schoolmeesters, verpleegsters en schoonmaaksters.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:38

Cayenne schreef:
Ik weet nog niet of ik geld ga geven, maar als je leest hoeveel geld er de vorige keer verkeerd terecht is gekomen in Pakistan (het meeste geld ging naar de regering) dan kijk ik wel uit. Dat geld werd helemaal niet gebruikt voor hulp maar belandde gewoon in de zak van de overheid.
Ik doneer liever goederen :)

niet alleen daar kijk ook naar de vorige keren zo als Haiti enz is ook vrijweinig nuttigs mee gedaan of delen zelf niet eens aangekomen...

als ik wat doe zullen het goederen zijn maar nooit geld

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:27

HindaFree schreef:
Cayenne schreef:
Ik weet nog niet of ik geld ga geven, maar als je leest hoeveel geld er de vorige keer verkeerd terecht is gekomen in Pakistan (het meeste geld ging naar de regering) dan kijk ik wel uit. Dat geld werd helemaal niet gebruikt voor hulp maar belandde gewoon in de zak van de overheid.
Ik doneer liever goederen :)

niet alleen daar kijk ook naar de vorige keren zo als Haiti enz is ook vrijweinig nuttigs mee gedaan of delen zelf niet eens aangekomen...

als ik wat doe zullen het goederen zijn maar nooit geld

2% van het binnengehaalde geld is maar besteed. In Nederland is meer dan 100 miljoen opgehaald en in Amerika ietsjes minder. Daar zijn een paar mensen goed beter aan geworden maar niet degenen waarvoor het bestemd was.
Die Nederlandse vrouw met dat kindertehuis slaapt nog in tenten.

En wat ik al eerder heb gezegt; gewoon mankrachten willen ze niet!! Nee, alleen geld!!!
1 x raden waarom?!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:33

Om eerlijk te zijn (en dat zal me wel duur komen te staan denk ik :+ ) geef ik ook geen geld omdat de wetten mij ontzettend tegen staan daar. Zo zijn er gisteren weer 2 jongens van 15 en 16 overleden door steniging en ophanging, terwijl zij alleen slechts iets gestolen hadden. Ik kreeg gister zonder waarschuwing het filmpje voor m'n neus en ben er wel flink van geschrokken.
Deze barbaarse manieren van straffen worden daar nog steeds gedoogd en om eerlijk te zijn wil ik mijn geld niet naar een land sturen waar ze op die manier met mensen omgaan. Ik weet wel dat de hongerlijdende gezinnen er niets mee te maken hebben, maar toch voelt het niet goed.

Dit terzijde van het feit dat geld voor hulp gewoon ook bijna niet wordt gebruikt natuurlijk, maar mijn gevoel zegt ook dat het niet goed is om geld te geven :) Ik sta er gewoon niet 100% achter.
De taliban heeft overigens geroepen dat zij de miljoenen euro's wel kunnen leveren, dus laat hen daarmee maar eens over de brug komen. Doen zij ook nog eens iets goeds :)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:36

Ik geef zeker geen geld meer aan de samenwerkende hulporganisaties.
Geld voor de Tsunami is nooit besteed; geld dat daarvoor gegeven was maar nog niet uitgegeven was, werd zomaar bestemd voor Haiti.
En het geld voor Haiti staat ook nog gewoon 'ergens' op een rekening.
Het is allemaal veel te log.
Met Pakistan zal het zeker niet beter gaan.

Wij geven liever geld aan kleine, particuliere initiatieven, zodat je kunt zien waar het geld aan besteed wordt. Hebben we met haiti ook gedaan.
Goederen geven is zinloos, als je het transport niet betaalt. En da's een dure, transport naar Pakistan...