Een op vijf pasgetrouwden heeft spijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: Een op vijf pasgetrouwden heeft spijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 11:06

En als getrouwd stel is het met de kinderen nog beter geregeld.
Dit zouden ze toch ook eens moeten veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:08

Dat ben ik niet met je eens HC. Ik vond het mooi om te trouwen met mijn man, hoewel ik het liever met wat minder omgevingsdruk gedaan had. Het feit dat dingen voor onze kinderen meteen geregeld waren vond ik ook een positief punt. Niet meer moeilijk doen over ouderschap, voogdij, etc. Het is nu gewoon goed geregeld als een van ons overlijdt.

Kiezen voor elkaar kan je ook mét dat lijntje van huwelijk eromheen. Ook wij kiezen elke dag opnieuw voor elkaar ;)

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:08

Het huwelijk heeft voor ons geen hindernissen opgeleverd hoor ;)
Wij zij na een relatie van 5 jaar getrouwd,mede omdat we ook graag kinderen wilden(en ik weet je hoeft daar niet getrouwd voor te zijn,maar sommige dingen zijn dan direct geregeld)
Wel een leuke bruiloft gehad maar geen uitbundige.Nu zijn we dit jaar 10 jaar getrouwd en 2 kinders rijker,en nog steeds samen.
Veel ups en downs gehad(niet in onze relatie maar wel in de omgeving,)ook daar zijn we goed uitgekomen.
Ik heb nergens spijt van en hubs ook niet!
Ik zie het ook in m'n omgeving dat mensen snel weer uit elkaar gaan bij het minste geringste.
Laatst bijgewerkt door Florale op 04-08-10 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:09

annastasia schreef:
En als getrouwd stel is het met de kinderen nog beter geregeld.

Dat is onzin.
Er is alleen door het huwelijkeen aantal zaken automatisch geregeld. Dat is net zo handig als onhandig. Zeker als man is dat mbt kinderen helemaal niet zo handig. Dat is helemaal NIET goed geregeld voor de gehuwde man.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:12

Rock schreef:
Niet meer moeilijk doen over ouderschap, voogdij, etc. Het is nu gewoon goed geregeld als een van ons overlijdt.

Het is automatisch geregeld en het is niet per definitie dus ´goed´ geregeld.

Een huwelijk is verder óók een organisatie en rompslomp. Niet minder dan simpelweg een overeenkomst en testament laten opstellen en registreren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:12

In welk opzicht vind je het niet goed geregeld HC?

Als ik tijdens mijn bevalling zou komen te overlijden was mijn kind automatisch toegewezen aan mijn man.

Als we niet getrouwd waren geweest hadden daar veel meer haken en ogen aan gezeten aangezien je je kind meermaals moet erkennen als ongehuwde vader.

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:15

odetteke schreef:
miep1979 schreef:
Maar goed mijn moeder's collega had al 10 jaar een relatie, woonde 8 jaar samen, stapte in het huwelijksbootje om vervolgens 2 maanden later de scheiding aan te vragen :+

Dan vraag ik me af of trouwen niet is gebruikt om weer wat spanning in de relatie terug te krijgen/hopen dat trouwen je dichter bij elkaar brengt :o

miep1979 schreef:
Ik weet alleen dat hij haar al tijden bedroog en ze erachter gekomen is en toen meteen de scheiding heeft aangevraagd
Hij heeft alle schulden op zich genomen van het huis, auto's, bruiloft e.d.
Want ze leefden nogal volgens het motto het kan niet op :D

Dat meen je?!
Het woord Trouwen zegt het toch al.... Je bent trouw aan een ander en belooft dat voor altijd te zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:17

Rock schreef:
Niet meer moeilijk doen over ouderschap, voogdij, etc.

Een pikant gegevn is dat 25-30% van de kinderen NIET is van de vader die denkt dat te zijn.
Let wel dat is dus niet het % kinderen wat niet is van de man in het gezin, maar niet is van de vader die dénkt de vader te zijn.

In een huwelijkse situatie is de echtgenoot automatisch de vader van de tijdens en 9 maanden na het huwelijk geboren kinderen.
Een groot deel (een kwart tot een derde!!) daarvan is zonder het te weten een koekoeksjong aan het opvoeden. Bij scheiding krijgt hij dat ook nog eens aan zijn broek.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 11:19

Ik ben benieuwd hoe lang de buren het vol houden.
Buurman heeft jaren alleen gewoon, vriendin gevonden en binnen een jaar getrouwd.
Zij woonde aan de andere kant van het land.
Streng van de kerk, dus als je dan dicht bij elkaar wilt zijn dan moet je wel trouwen.

Hij is 180graden omgedraaid, ik kan geen trekje van hemzelf meer vinden, z'n complete huis etc alles is veranderd.
Z'n hele ''levensstijl'' is veranderd.
Hopelijk gaat dat goed.

Normaal gesproken is het geven en nemen, maar bij hem zie ik alleen maar geven.

Ook dit is denk ik meer vanwege druk uit onder andere de omgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:19

Dat weet ik inderdaad... maar wat is erger? Een kind opvoeden dat niet van jou blijkt te zijn (wat in een ongehuwde relatie ook voor kan komen), of geen recht hebben om je kind te zien omdat niet vaststaat dat jij de vader bent, terwijl je dat wel bent?

Ik zou het wel weten.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 11:21

Huertecilla schreef:
Rock schreef:
Niet meer moeilijk doen over ouderschap, voogdij, etc.

Een pikant gegeven is dat 25-30% van de kinderen NIET is van de vader die denkt dat te zijn.

Zou je daar als moeder zijnde mee kunnen leven?
Wetende dat de ''vader'' van je kinderen de vader helemaal niet is, en hem maar gewoon in die waan laten?

Dan zouden ze direct maar het DNA moeten onderzoeken bij de geboorte.
Kunnen ze dat ook direct in de DNA bank stoppen ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:24

Tja, spreekt de vrouw die net twee weken geleden getrouwd is :D
Wij hebben dus afgelopen maand, na bijna 6 jaar relatie en 4 jaar samenwonen, heel spontaan besloten te gaan trouwen, hebben in twee weken (naast het werken) de hele dag gepland, inkopen gedaan enz enz. om het vervolgens in kleine kring (+/- 15 man) te vieren en de volgende dag op vakantie te vertrekken.
En het was inderdaad een dag om nooit te vergeten, wat hebben we genoten!!!

Nu we net terug zijn van vakantie krijg ik vaak de vraag te horen; "hoe voelt dat nou, nu je getrouwd bent?".
Tja, voor mij niet anders dan voorheen hoor, de liefde wordt er niet meer of minder om, we doen geen andere dingen dan voorheen en we gedragen ons er ook niet anders om.

HC ik schrik wel van dat percentage 'koekoeksjongen', daar had ik geen idee van!

En trouwen geeft bij mijn weten wel degelijk een betere dekking dan een samenlevingscontract etc.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:32

Ik snap echt niet dat zoveel mensen zo zwaar aan het huwelijk tillen. :n Als of er plotsklaps iets zou moeten veranderen in je relatie. Relatie blijft gewoon hetzelfde, er komt alleen een zakelijke kant bij, als je het objectief bekijkt.
Wij naderen ons tweejarig jubileum (ja, we komen net kijken :P ), maar de relatie ansich is in geen enkel opzicht veranderd. :n

Ik denk dat als je relatie veranderd na het huwelijk, dat je er dan etiketjes op hebt geplakt die er niet op horen :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:34

annastasia schreef:
Zou je daar als moeder zijnde mee kunnen leven?
Wetende dat de ''vader'' van je kinderen de vader helemaal niet is, en hem maar gewoon in die waan laten?

Blijkbaar is dat bij 25-30% het geval.
Daar is aardig wat onderzoek naar en er is een verschil in partnerpreferentie bij vrouwen tussen vader en kostwinner.

Dat is zoals het is en ik wil daar verder niet op in gaan. Het is een illustratie dat het automatisch geregelde van een huwelijk voor de mán helemaal niet zo vanzelfsprekend goed is.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:34

dat bedoel ik dus inderdaad ook; waarom zou er iets moeten veranderen??

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:41

phormicola schreef:
Ik denk dat als je relatie veranderd na het huwelijk, dat je er dan etiketjes op hebt geplakt die er niet op horen :)

Klopt.
Er komen dan ineens rechten en plichten in een relatie die voor die tijd principieel op vrijwillige liefde gebaseerd was.
Wettelijk moeten in de plaats van vrijwillig.

Het huwelijk is nl. een mengeling van zakelijke en relationele afspraken.
Zoals ik al schreef kan dat zakelijke ook en net zo makkelijk per contract.
Het relationele kan je zonder huwelijk net zo afspreken als je wil en de duurzaamheid is tóch afkankelijk van de wil/inzet van de partners. Een symbolische bekrachtiging van de verbintenis kan je ook net zo vieren als je dat wil.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:57

wij vonden het gewoon leuk om na 6 jaar samenwonen een feestje te geven :P
en vandaag zijn we al weer 22 jaar getrouwd
heb dat briefje nooit als last ofzo gezien, als één van ons het echt beu was houdt dat ook niks tegen

ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat mijn kids ook mijn man zijn kids zijn

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:59

Ik had er meer verwacht.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:07

ik ga er maar gewoon vanuit dat ik bij degene hoor die nog lang en gelukkig leven...... ik ga 1 juni 2011 trouwen, en heb er super veel zin in!

volgens mij veranderd er niet veel, je hebt het allleen zwart op wit staan dat je elkaar trouw beloofd.... nou dat hebben we al gedaan alleen nog niet in t gemeentehuis.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:33

gretoes schreef:
ik ga er maar gewoon vanuit dat ik bij degene hoor die nog lang en gelukkig leven......

Er zíjn relaties die, met of zonder huwelijk, duurzaam gelukkig zijn. Die uitzonderingen bevstigen de regel dat voor altijd wel erg lang is. De gemiddelde duurzame relatie duurt 5 jaar.

Het vervelende van hoge verwachtingen die niet door regel onderbouwd worden is de desillusie. Met name veel vrouwen raken beschadigd door de te hoge verwachtingen. De´leugen´ waar ze vervolgens mee gaan rondlopen is wat ze zichzelf hebben voorgespiegeld.
Dit dan ook nog in de context van de 25-30% koekoeksjongen :D

Juni 2011.... Mijn G. Wat er tegen díe tijd allemaal veranderd is in onze snelle maatschappij!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:21

van die 25 tot 30% die niet de vader is terwijl ze wel denken de vader te zijn, daar weten misschien de moeders ook niet allemaal van dat hij niet de vader is. Het kan goed dat er een deel ook van de veronderstelling is dat hun de vader zijn, maar het kind vroeger of later geboren word (of simpel omdat ze tijdens bijvoorbeeld het overspel wel "veilig" sex hebben gehad).

Ik ben niet getrouwd, maar stel hele hoge eisen aan wanneer iemand zou mogen trouwen. Ik bedoel te zeggen dat ik het geheel niet licht opneem, die keuze. Maar ik ben wel van mening dat omdat het zo ingeprint zit dat vele sich idd een beetje gedwongen voelen om dan toch maar te gaan trouwen.
Persoonlijk zal ik denk ik een heel erg bescheiden en kleine bruiloft hebben als ik zou trouwen ( ligt er natuurlijk ook aan wat hij wil, maar voor nu is er geen hij in beeld) en met de jaren zal het feest uitbundiger worden.
Trouwen op zich is namelijk niet de prestatie en het feest waardig, het werk in het huwelijk is een prestatie en feest waardig. Dus persoonlijk vind ik een grote bruiloft veel blah blah, maar weinig inhoud. Je hoort het werk dat je erin steekt te vieren. Dus elk jaar dat je eraan gewerkt hebt en elk jaar dat je samen door problemen heen gaat en er met je hoofd boven water uitkomt, dat behoor je te vieren! (zegt het single, nooit getrouwde meisje!)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:54

LecyTinker schreef:
van die 25 tot 30% die niet de vader is terwijl ze wel denken de vader te zijn, daar weten misschien de moeders ook niet allemaal van dat hij niet de vader is.

Euh..... ja.... en dat is dan mínder erg of juist nog erger?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:11

Huertecilla, ik weet niet of het erger is of niet erger... Ik wilde alleen zeggen dat het misschien niet altijd kwade opzet is dat mannen denken dat ze de vader zijn, maar het uiteindelijk niet zijn...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:36

Volgens mij ben je er toch wel een beetje zelf bij als je met een ander dan je eigen man.... :x

Toch?

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:03

Huertecilla schreef:
gretoes schreef:
ik ga er maar gewoon vanuit dat ik bij degene hoor die nog lang en gelukkig leven......

Er zíjn relaties die, met of zonder huwelijk, duurzaam gelukkig zijn. Die uitzonderingen bevstigen de regel dat voor altijd wel erg lang is. De gemiddelde duurzame relatie duurt 5 jaar.

Het vervelende van hoge verwachtingen die niet door regel onderbouwd worden is de desillusie. Met name veel vrouwen raken beschadigd door de te hoge verwachtingen. De´leugen´ waar ze vervolgens mee gaan rondlopen is wat ze zichzelf hebben voorgespiegeld.
Dit dan ook nog in de context van de 25-30% koekoeksjongen :D

Juni 2011.... Mijn G. Wat er tegen díe tijd allemaal veranderd is in onze snelle maatschappij!

HC, wat suggereer je met je laatste zin? Dat Gretoes eerst nog maar moet afwachten of ze dan nog achter haar keus staat?

Buiten het feit dat er zakelijk dingen worden vastgesteld kan het toch zijn dat mensen echt om de liefde met elkaar willen trouwen?
En ja, misschien begrijp je dat pas als je dat gevoel zelf bij iemand hebt!