Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fiffill schreef:Uit mijn directe omgeving merk ik dat wiet wel degelijk schadelijke gevolgen heeft op de lange termijn (en dan heb ik het over jaren). Vergeetachtigheid, luiheid, het onderdrukt gevoel en emotie.
Fiffill schreef:Mensen worden niet schizofreen van wiet, mensen met aanleg voor schizofrenie kunnen een psychose krijgen als ze wiet roken - op de een of andere manier wekt de wiet dat op. En dan hoef je geen 20 kilo te roken.Kennis van me ging op vakantie en heeft daar gerookt, kwam terug en is opgenomen omdat hij helemaal doorsloeg... maar je krijgt geen schizofrenie van wiet, het kan het alleen opwekken als 't er al zit.
vanLotje, dat zal inderdaad per persoon verschillen, maar ik heb het hier over pak 'm beet 6 mensen in mijn omgeving. De een reageert er sterker op de ander, maar ik als niet-blower zie wel wat voor troep 't is aangezien het wel wat met je doet (en bij de een zichtbaar meer dan bij de ander).
Kanelly schreef:Dat weet je niet Miranda![]()
Genoeg mensen binnen gekregen die lange tijd normaal waren, zoals Fiffil ook omschrijft.
En het (langdurige) wiet gebruik was zeker de trigger om het tot uiting te laten komen.
HorsesWoman schreef:Goedeavond.
Ik zat net naar het nieuws te kijken, en ik had laast ook al iets in de krant gelezen.
Maar worden soft-drugs mischien illegaal in nederland?
Want ik dacht zo, als dat echt gebeurt, krijgen we toch een stuk minder toeristen,
dat lijkt me igg logisch, want als je nederland in de meeste andere landen hoort,
zeggen ze; weed-ganja of iets in die zin.
Wat denken jullie hier over, en heb ik dit nieuws bericht goed begrepen?
Nessah schreef:Ach, je hoort al jaren en jaren dat het nu écht niet langer gedoogd gaat worden.
Ach, ik moet het nog maar zien dat dat gaat gebeuren. Ik heb er elk geval geen last van. In leiden zijn erg veel coffeeshops ( offtopic,waarom niet gewoon weedshops?) en eigenlijk nooit overlast.
Ik vind het prima zo, inderdaad is er nu een betere controle op leeftijd. Als je het illegaal maakt,gaan heus niet al die mensen stoppen die nu blowen. Die zoeken het dan wel op de illegale manier. Nee, ik vind het prima zo.
Yamcha schreef:Nou ja, je weet al dat je in de Bijlmer moet zijn(geintje natuurlijk)
De vergelijking gaat idd mank hoor, maar ben blij dat het punt wel overkwam
LHO schreef:Kanelly schreef:Dat weet je niet Miranda![]()
Genoeg mensen binnen gekregen die lange tijd normaal waren, zoals Fiffil ook omschrijft.
En het (langdurige) wiet gebruik was zeker de trigger om het tot uiting te laten komen.
En anders was het wel de alcohol, een schokkende gebeurtenis zoals het overlijden van een dierbare, of een andere trigger. Daarnaast is het aantal drugspsychoses sowieso klein, en zeker waar enkel cannabis in het spel is.
Yamcha schreef:Ik snap geen fluit van dat hele gedoogbeleid. De argumentatie die altijd gegeven wordt is dat mensen het toch wel doen, en anders wordt het crimineel. Eh, dat zal kloppen ja, alles wat illegaal is is crimineel.
Ik vind het net zoiets als 160 rijden op de snelweg maar toe gaan staan omdat mensen het anders toch wel doen...... maar dat gebeurt dan niet.
russel schreef:Yamcha schreef:Nou ja, je weet al dat je in de Bijlmer moet zijn(geintje natuurlijk)
De vergelijking gaat idd mank hoor, maar ben blij dat het punt wel overkwam
Ja, maar daar zit de hard drugs en dat is geen wereldje om als bokkertje rond te gaan lopen. Ik vind het maar louche wereldje. Vraag mij ook af waarom mensen naar drugs grijpen....wat daar de lol van is, zeker ook als je er al niet makkelijk aan kan komen, altijd van een ander afhankelijk bent, eentje die geen zier om een mensenleven geeft, dus ook niet bepaald na denkt of zijn spul wel ok is.
russel schreef:Ja, maar daar zit de hard drugs en dat is geen wereldje om als bokkertje rond te gaan lopen. Ik vind het maar louche wereldje. Vraag mij ook af waarom mensen naar drugs grijpen....wat daar de lol van is, zeker ook als je er al niet makkelijk aan kan komen, altijd van een ander afhankelijk bent, eentje die geen zier om een mensenleven geeft, dus ook niet bepaald na denkt of zijn spul wel ok is.
Kanelly schreef:LHO schreef:
En anders was het wel de alcohol, een schokkende gebeurtenis zoals het overlijden van een dierbare, of een andere trigger. Daarnaast is het aantal drugspsychoses sowieso klein, en zeker waar enkel cannabis in het spel is.
Ja, dat geloven graag veel mensen.
Uit ons werk blijkt helaas anders, maar goed.. ik zal het wel mis hebben.