Drugs niet meer legaal.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:15

Over zoveel jaar praat ik niet, pakweg 25 jaar heb ik het over. ;) Ik merk het met vrienden ook echt wel, die blowen ook veel en hun geheugen is slechter en ze worden er loom van.

Anoniem

Re: Drugs niet meer legaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:22

Wiet niet schadelijk?
Kom een dagje met me meelopen op de IC in de psychiatrie, hoeveel drugspsychoses we wel niet binnekrijgen.
Schizofrenie... getriggerd door, juist de ganja.

Het is ook gewoon bende en ontzettend schadelijk.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 08:27

Moet zeggen dat ik het zelf ook wel doe, heb zelf (nog?!) nergens last van... Ik heb zelf geen slechter geheugen, kan alles nog net zo als een aantal jaartjes terug. Loom/lui ben ik ook zeker niet :n in tegendeel zelfs. :j Klinkt voor de meesten misschien wel raar, maar ik haal er zelfs wel energie uit! Maargoed dan praat ik puur en alleen over mezelf. Ik denk dat mensen die er echt schizofrenies (hoe je dat ook schrijft) van worden, dat die er zoiezo niet goed tegen kunnen en dat ze gewoon té veel gebruikt hebben. De ene mens kan er beter tegen dan een ander, zo kan mijn vriendin 3 trekjes nemen en kotsmisselijk worden, zoiets heb ik écht nog nóóit gehad. Maargoed ik doe het nu (nog maar?!) een paar jaartjes. Wie weet, later.... maar dat zie ik dan wel weer.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 08:32

Fiffill schreef:
Uit mijn directe omgeving merk ik dat wiet wel degelijk schadelijke gevolgen heeft op de lange termijn (en dan heb ik het over jaren). Vergeetachtigheid, luiheid, het onderdrukt gevoel en emotie.

Dat verschilt heel erg per persoon, net zoals sommige mensen goed tegen alcohol kunnen, en andere niet

Ik rook sinds pakweg 20 jaar wiet, en ik doe het er goed op.
Ik ben niet loom, niet lui, en wat was het ook alweer...eeehm....ja! vergeetachtig ben ik ook niet echt :D

Geef me 2 biertjes en ik wordt beroerd, dat dan weer wel.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:28

Mensen worden niet schizofreen van wiet, mensen met aanleg voor schizofrenie kunnen een psychose krijgen als ze wiet roken - op de een of andere manier wekt de wiet dat op. En dan hoef je geen 20 kilo te roken. ;) Kennis van me ging op vakantie en heeft daar gerookt, kwam terug en is opgenomen omdat hij helemaal doorsloeg... maar je krijgt geen schizofrenie van wiet, het kan het alleen opwekken als 't er al zit.

vanLotje, dat zal inderdaad per persoon verschillen, maar ik heb het hier over pak 'm beet 6 mensen in mijn omgeving. De een reageert er sterker op de ander, maar ik als niet-blower zie wel wat voor troep 't is aangezien het wel wat met je doet (en bij de een zichtbaar meer dan bij de ander).

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:44

Fiffill schreef:
Mensen worden niet schizofreen van wiet, mensen met aanleg voor schizofrenie kunnen een psychose krijgen als ze wiet roken - op de een of andere manier wekt de wiet dat op. En dan hoef je geen 20 kilo te roken. ;) Kennis van me ging op vakantie en heeft daar gerookt, kwam terug en is opgenomen omdat hij helemaal doorsloeg... maar je krijgt geen schizofrenie van wiet, het kan het alleen opwekken als 't er al zit.

vanLotje, dat zal inderdaad per persoon verschillen, maar ik heb het hier over pak 'm beet 6 mensen in mijn omgeving. De een reageert er sterker op de ander, maar ik als niet-blower zie wel wat voor troep 't is aangezien het wel wat met je doet (en bij de een zichtbaar meer dan bij de ander).

Dat wist ik dus niet dat het bij sommige mensen opgewekt kan worden.. hmm okee, gelukkig dan dat ik dit niet heb :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:49

Dat weet je niet Miranda :+ ;)

Genoeg mensen binnen gekregen die lange tijd normaal waren, zoals Fiffil ook omschrijft.
En het (langdurige) wiet gebruik was zeker de trigger om het tot uiting te laten komen.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:03

Kanelly schreef:

Genoeg mensen binnen gekregen die lange tijd normaal waren, zoals Fiffil ook omschrijft.
En het (langdurige) wiet gebruik was zeker de trigger om het tot uiting te laten komen.

En anders was het wel de alcohol, een schokkende gebeurtenis zoals het overlijden van een dierbare, of een andere trigger. Daarnaast is het aantal drugspsychoses sowieso klein, en zeker waar enkel cannabis in het spel is.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:04

Ohw hahahaha :')

Nouja we zullen het wel zien dan :P
Hopelijk gebeurt dat dan niet met mij!
njaa probeer toch te stoppen (ook al lukt het niet,
verslavend is het zeker!!)... We zullen zien ;)

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:09

ik zal wel een speciaal geval zijn, maar ik kan makkelijk weken niet blowen, zonder er nerveus van te worden.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:14

dat heb ik dus niet.. :o Helaas! vind het erg moeilijk om ermee te stoppen.. Het is zo duur anders hoefde ik ook niet te stoppen, maar het is onbetaalbaar gewoon. Ach, ik doe me best..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:15

Ik snap geen fluit van dat hele gedoogbeleid. De argumentatie die altijd gegeven wordt is dat mensen het toch wel doen, en anders wordt het crimineel. Eh, dat zal kloppen ja, alles wat illegaal is is crimineel.
Ik vind het net zoiets als 160 rijden op de snelweg maar toe gaan staan omdat mensen het anders toch wel doen...... maar dat gebeurt dan niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:20

HorsesWoman schreef:
Goedeavond.

Ik zat net naar het nieuws te kijken, en ik had laast ook al iets in de krant gelezen.
Maar worden soft-drugs mischien illegaal in nederland?
Want ik dacht zo, als dat echt gebeurt, krijgen we toch een stuk minder toeristen,
dat lijkt me igg logisch, want als je nederland in de meeste andere landen hoort,
zeggen ze; weed-ganja of iets in die zin.

Wat denken jullie hier over, en heb ik dit nieuws bericht goed begrepen?

Soft drugs is altijd al illegaal geweest, dat is nl de groote fout in Nederland, buitenlanders denken dat het Legaal is hier en komen daardoor hier naar toe en veel Nederlanders denken idemdito. Softdrugs zit binnen Gedoogbeleid en dan maar 1 portie voor eigen gebruik buitens huis en dan alleen binnen de koffiehuizen te roken en met een maximum over de toonbank.....

Dat het gedoogbeleid ingetrokken gaat worden, verbaast mij niets, het is een aanzuigende werking vanuit het buitenland en is onderhand te gewoon geworden in Nedeland, waardoor er ook gewoon achter het stuur geblowd wordt.....

Wat veel mensen ook niet weten is dat hasje wel degelijk slecht voor de gezondheid is en dat het roken van weed veel schadelijker is dan gewone sigaretten omdat het veel meer co in de bloedbaan brengt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-08-10 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:21

Ik denk wel, with hindsight, dat het een slimme zet is geweest van de regering destijds. Nu kan je het namelijk een stuk strenger controleren, bijvoorbeeld leeftijdsgrens, dan als het bij een dealertje in de bijlmer moet worden gekocht.

Ik denk dat 160 op de snelweg niet echt 'n vergelijking is, maar ik snap wel dat het als heel erg krom wordt ervaren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:34

Nou ja, je weet al dat je in de Bijlmer moet zijn :D (geintje natuurlijk)

De vergelijking gaat idd mank hoor, maar ben blij dat het punt wel overkwam :j

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:11

Ach, je hoort al jaren en jaren dat het nu écht niet langer gedoogd gaat worden.

Ach, ik moet het nog maar zien dat dat gaat gebeuren. Ik heb er elk geval geen last van. In leiden zijn erg veel coffeeshops ( offtopic,waarom niet gewoon weedshops?) en eigenlijk nooit overlast.

Ik vind het prima zo, inderdaad is er nu een betere controle op leeftijd. Als je het illegaal maakt,gaan heus niet al die mensen stoppen die nu blowen. Die zoeken het dan wel op de illegale manier. Nee, ik vind het prima zo.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:17

Nessah schreef:
Ach, je hoort al jaren en jaren dat het nu écht niet langer gedoogd gaat worden.

Ach, ik moet het nog maar zien dat dat gaat gebeuren. Ik heb er elk geval geen last van. In leiden zijn erg veel coffeeshops ( offtopic,waarom niet gewoon weedshops?) en eigenlijk nooit overlast.

Ik vind het prima zo, inderdaad is er nu een betere controle op leeftijd. Als je het illegaal maakt,gaan heus niet al die mensen stoppen die nu blowen. Die zoeken het dan wel op de illegale manier. Nee, ik vind het prima zo.

Precies :j
Het gedoogbeleid werkt meer dan prima, plus zo zorgt men ervoor dat er niet op elke hoek van de straat gehandeld wordt.

Bij harddrugs zoals Xtc werkt een zero-tolerance regel, maar alsnog wordt het door veel mensen gebruikt. Kijk maar eens rond op de hardere feesten en kijk in de ogen van mensen of naar hun kaken. Drugs is en blijft er in overvloed, daar ben ik van overtuigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:20

Haha dat zero tolerance beleid is ook een lachtertje.
Ik ben nog nooit ergens goed gefouilleerd, dus als ik zou willen zou ik genoeg mee naar binnen kunnen nemen.

En bij de buitenfeesten als Decibel, Mysteryland... van te voren (voor de boel wordt opgebouwd) je spullen al begraven/verstoppen op het terrein en als je er binnen bent, de boel weer pakken.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:28

zero tolerance zou voor mij inhouden dat de hard-drugs users gestraft worden, in plaats van hun pilletje te moeten inleveren & verder feesten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:26

Yamcha schreef:

Ja, maar daar zit de hard drugs en dat is geen wereldje om als bokkertje rond te gaan lopen. Ik vind het maar louche wereldje. Vraag mij ook af waarom mensen naar drugs grijpen....wat daar de lol van is, zeker ook als je er al niet makkelijk aan kan komen, altijd van een ander afhankelijk bent, eentje die geen zier om een mensenleven geeft, dus ook niet bepaald na denkt of zijn spul wel ok is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:06

LHO schreef:
Kanelly schreef:

En anders was het wel de alcohol, een schokkende gebeurtenis zoals het overlijden van een dierbare, of een andere trigger. Daarnaast is het aantal drugspsychoses sowieso klein, en zeker waar enkel cannabis in het spel is.

Ja, dat geloven graag veel mensen.
Uit ons werk blijkt helaas anders, maar goed.. ik zal het wel mis hebben.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:16

Yamcha schreef:
Ik snap geen fluit van dat hele gedoogbeleid. De argumentatie die altijd gegeven wordt is dat mensen het toch wel doen, en anders wordt het crimineel. Eh, dat zal kloppen ja, alles wat illegaal is is crimineel.
Ik vind het net zoiets als 160 rijden op de snelweg maar toe gaan staan omdat mensen het anders toch wel doen...... maar dat gebeurt dan niet.

[*]Met cannabis breng je niemand in gevaar, met 160 km/u rijden wel
[*]Met het legaliseren van cannabis vergroot je niet het verbruik, wel de controlle.
[*]Met het legaliseren van cannabis haal je het uit het criminele circuit, wat weer resulteerd in geen illegale kwekerijen (brand, electrocutie, waterschade, illegale stroomaftap), plus dat het geld niet meer bij criminelen terecht komt
[*]Met legalisatie kan je over alle verkochte wiet BTW en evt. accijns heffen: Een grote inkomstenbron.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:42

russel schreef:
Yamcha schreef:

Ja, maar daar zit de hard drugs en dat is geen wereldje om als bokkertje rond te gaan lopen. Ik vind het maar louche wereldje. Vraag mij ook af waarom mensen naar drugs grijpen....wat daar de lol van is, zeker ook als je er al niet makkelijk aan kan komen, altijd van een ander afhankelijk bent, eentje die geen zier om een mensenleven geeft, dus ook niet bepaald na denkt of zijn spul wel ok is.

Jij kan niet begrijpen wat de lol ervan is aangezien je het niet gebruikt hebt (neem ik aan?!). Ik weet wel zeker wat de lol ervan is..
Heb heeeeeeeeel veel leuke tijden ermee beleeft hoor. :j En hoezo moet je dan altijd afhankelijk zijn van een ander? Ik werk zelf
en betaal me eigen rekeningen van mijn huisje etc. Hoezo geen zier om een mensen leven geven? :? Vind dat toch wel een rare
opmerking hoor. :j Je doet nou net als het ware alsof ik een slecht mens ben... Hallo! Gebruik alleen wiet hoor ben geen kinderverkrachter ofzo :?
Vind dit niet echt een leuk berichtje ofzo.. :=
(zoals ik jou berichtje lees is het net alsof je iedere drugsgebruiker over 1 kant scheert... vind dat niet echt netjes. Als ik het verkeerd heb opgevat, mijn welgemeende excuses! :j )

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:51

Ik denk dat het legaliseren van alle drugs een veel betere stap is dan het gedoogbeleid afschaffen.

Dingen die je kunt controleren zijn veiliger, je kunt er keurmerken voor uitdelen, veilige verkooppunten creeëren. So what als iemand het wil gebruiken voor een leuke avond, we zijn allemaal volwassenen en ik vind het betutteling dat daar moeilijk over gedaan wordt.

Daarbij is het accijns wise heel erg interessant om het te legaliseren, moet je zien wat er te vangen valt op Alcohol en nicotine.

russel schreef:

Niet iedereen die drugs gebruikt is een slecht persoon of een junky. Niet iedereen die drugs gebruikt is een moordenaar of gaat er onverstandig mee om. Niet iedereen die drugs gebruikt doet dit om 'te ontsnappen aan de werkelijkheid'.

Waarom mensen het gebruiken? Waarom gaan mensen bungee jumpen of in een achtbaan? Omdat het je gevoelens geeft die op geen enkele andere manier op te wekken zijn. Omdat het je een kick en een rush geeft.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:55

Kanelly schreef:
LHO schreef:

Ja, dat geloven graag veel mensen.
Uit ons werk blijkt helaas anders, maar goed.. ik zal het wel mis hebben.

Inderdaad, en laat de bewijzen zien dan nog is het niet waar.
Onlangs nog eentje gehad, die zal het dan ook niet ondanks proffesionele expertise wel beweerd van de wiet hebben.
Echt schrijnend, en zeker omdat het gewoon legaal is in nederland. Maar goed inderdaad brengt veel op :$ :$ :$