10 procent van Nederlanders willen homo's in gevangenis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heene040

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:42

O jee, dan moet ik de gevangenis in want ik ben er dan zo een :+ . Maar het is wel zo dat ik al heel lang wist dat ik op vrouwen viel dus ben ik niet meer te helpen. Wat een rare mensen zijn er toch, ik ben niet ziek ik hou gewoon van mijn meisje. <3

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:43

Ook ik vind dit erg schokkend, nu hebben we al debiele tieners die katten uit het raam gooien, zijn er ook nog mensen die serieus vinden dat homo's straf verdienen :roll:
Waar gaat het heen met dit land?

Captain

Re: 10 procent van Nederlanders willen homo's in gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:48

Guttegut, natuurlijk het geloof weer lekker afkraken! :roll: Handig hoor die strenggelovige lui, kun je mooi overal de schuld van geven!

Grow up!

Maar 10% is inderdaad veel! :oo Zou je niet verwachten.. :n

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:50

heene040 schreef:
O jee, dan moet ik de gevangenis in want ik ben er dan zo een :+ . Maar het is wel zo dat ik al heel lang wist dat ik op vrouwen viel dus ben ik niet meer te helpen. Wat een rare mensen zijn er toch, ik ben niet ziek ik hou gewoon van mijn meisje. <3

En wanneer mag jij je zeepje gaan laten vallen in de bak? :')

Je bent ook niet ziek. Jij bent jij.
Ik kan mezelf er gewoon echt boos om maken dat mensen nog steeds zo denken.. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 08:07

djoni schreef:
Zou er een verschil in mening zijn tussen de jeugd en de volwassenen? Omdat de jeugd is opgegroeid in een vrijere samenleving?

Ik heb het vermoeden dat de jeugd intoleranter is dan 'ouderen'. Dan leg ik de grens grofweg tussen opgroeien in de jaren 60/70, misschien begin 80 nog en opgroeien in de periode daarna. Er zit vaak een golfbeweging in denkwijzes, dingen slaan vaak een generatie over. Verzet tegen eigen ouders etc. (niet te letterlijk opnemen) De hippie-ouders van toen hebben vaak kinderen die veel conservatiever zijn dan zij. ;)
Tel daarbij de toenemende intolerantie in het algemeen op (ook tegenover allachtonen bijvoorbeeld) en dan verbazen deze cijfers mij niks. Pijnlijk vind ik ze wel.

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 08:11

Ik ben voor degene hierzo ook steng gelovig, ( voor mijzelf val ik daar niet onder) Maar, ik vind homo's leuke mensen! En ze zijn net zoals anderen.. ze kunnen er toch niks aan doen!
En, nee: ik vind niet dat ze in de gevangenis horen, ik denk ook dat heel veel streng gelovigen dat met mij ook niet vinden.. tenminste in mijn buurt!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 08:19

waaathhhh! }:0 Homo's zijn ook gewoon mensen hoor, net zoals Hetero's mensen zijn!
ze vallen gewoon op hetzelfde geslacht, niks mis mee toch? mensen moeten zelf weten wat ze kiezen en doen!
daar moet een ander zich niet druk om maken!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 08:20

heene040 schreef:

tuurlijk ben je dat niet, dat moet je toch lekker zelf bepalen! :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:10

Zo, dit zijn wel cijfers om flink van te schrikken!
Wat RedPassion zegt ben ik het trouwens mee eens... Generation X, Y, Z en A (Douglas Coupland heeft er hele boeken over geschreven). Kinderen die zo anders zijn dan hun ouders...

Afijn... dan hoop ik dat de volgende generatie wat toleranter is..

cyn23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:12

slaat nergens op homo's moeten de gevangenis in 7van de 10 homo's zijn nog nettter en socialer als ons als ik eerlijk mga zijn ik heb met hun geen moeite

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:14

:wow: 8)7 Onvoorstelbaar, dat er nu nog steeds zoveel mensen zijn die zo denken :n

Heb gewoon respect voor elkaars keuzes en levenswijze, zolang je er een ander niet mee stoort/in gevaar brengt.

Live and let live............

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:19

Deze uitkomst zegt mij dus echt helemaal niets.
Lijkt me meer een schreeuw om aandacht.

Uikomsten van zo'n enquete is alleen representatief indien er voldoende willekeurige mensen aan mee gedaan hebben.
Doe voor deze test een oproep in een homo blad en de uitkomst is heel anders.

Als ik kijk in mijn driecte omgeving zou ik echt niemend kunnen bedenken die deze uitkomst zou kunnen/willen onderstrepen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:23

Wat een drama verhaal!

We weten niks over de vraagstelling en hoeveel mensen hem hebben ingevuld.

Neem de top 2000, daarin stond opeens Boudewijn de Groot op 1 met het nummer "ik geloof"

99,9% van de nederlanders had nog nooit van dat nummer gehoord en al die stemmen waren geronseld door een stel die door hadden dat je een willekeurig nummer op 1 kon krijgen.

Dus als uberhaupt al 1 of andere enquette zulke ophitsende vragen stelt, zijn er heus een stel lolbroeken die samen met een paar vriendjes het politiek incorrecte antwoord gaan geven, gewoon om te zieken!

En dan zijn er ook altijd zielepieten die dan net doen alsof dat een reële uitslag is.

Snap trouwens niet dat nou juist dit bericht wordt geplaatst hier, kan beter op een ander forum staan, homoforum of weet ik wat....

Bokt mag wat mij betreft wat dichter bij zijn leest of hoeven blijven....

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:25

djoni schreef:
moeshie schreef:
En idd, steek die strenggelovigen maar in de gevangenis :-)

Dankjewel, wat aardig dat je mij dit toewenst. (Je bent nu in principe even intolerant als die 10 procent. Je accepteert niet dat mensen dat óók mogen vinden) Voor jou val ik wsl onder streng gelovig(voor mezelf niet, maar dat terzijde) en nee, homo's hoeven van mij niet de gevangenis in ;) Zullen we niet te snel conclusies trekken en daarmee aan de haal gaan?

Als jij ze niet de gevangenis in wilt val je waarschijnlijk ook niet onder de groep die moeshie bedoelt.. Trek het je niet zo aan.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:30

Ik heb de vragenlijst even ingevuld.
De eerste vraag ging al mis omdat de tekst niet helemaal te lezen was en ik dus op dat veld klikte in de hoop de tekst in het geheel te zien te krijgen. Helaas had ik toen al het antwoord gegeven en was er geen weg meer terug.

Verder vond ik de keuzemobelijkheden heel suggestief. Bijvoorbeeld die over het huwelijk. Een antwoord begint in de trend van "het huwelijk is fantastisch". Dit antwoord zou dus voor mij afvallen omdat ik in het geheel niet in het huwelijk geloof. De andere twee keuzemogelijkheden stonden nog verder van me af dus heb er uiteindelijk toch maar voor gekozen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:34

jury schreef:
Ik heb de vragenlijst even ingevuld.
De eerste vraag ging al mis omdat de tekst niet helemaal te lezen was en ik dus op dat veld klikte in de hoop de tekst in het geheel te zien te krijgen. Helaas had ik toen al het antwoord gegeven en was er geen weg meer terug.

Verder vond ik de keuzemobelijkheden heel suggestief. Bijvoorbeeld die over het huwelijk. Een antwoord begint in de trend van "het huwelijk is fantastisch". Dit antwoord zou dus voor mij afvallen omdat ik in het geheel niet in het huwelijk geloof. De andere twee keuzemogelijkheden stonden nog verder van me af dus heb er uiteindelijk toch maar voor gekozen.

zo iets dacht ik al, en dan klagen dat de uitkomst om te janken is.... De hele enquette is dus om te janken!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:38

Brrr, dat vind ik echt een 'eng' percentage. Dat er werkelijk mensen zijn die zo denken...
Ik wens niemand een tijdje in de gevangenis toe, behalve voor misdaden etc.!
Homoseksualiteit is geen misdaad. Je bent anders. Maar dat ben je ook als je paranormaal bent oid.
Bovendien: niemand is hetzelfde en iedereen is uniek. Accept it and get over it...

Maar toch een schrikbarend berichtje.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:43

schrikbarend dat deze organisatie op deze manier de publiciteit opzoekt.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:54

de titel is trouwens ook opruiend.... daar kan de nieusredactie alvast een verbetering in doorvoeren.

Nu staat het er alsof het een feit is.... en het is slechts een "conclusie" van een zeer slecht uitgevoerd onderzoek, dat die naam niet eens mag dragen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:20

Nederland is niet zo tolerant. In Amsterdam worden ik en vriendinnetjes uitgescholden voor kankerpotten, en toen een vriendin van mij laatst aangifte deed bij de politie, omdat ze zich in haar eigen huis niet meer veilig voelde, zei de agent dat ze zich wat vrouwelijker moest kleden. 8)7

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:28

Weet je wat uberhaupt jammer is dat er van de hokjes zijn waar men andere en zelfs zichzelf in stopt. We zijn allemaal mensen met gevoelens maar daar zal het wel fout gaan. Voelen is eng naar jezelf kijken is eng dus iemand die eerlijk durft te zeggen ik hou van.... is ook eng.
Jammer hoor
Ja ook ik ben met een vrouw getrouwd, ja ik hou van vrouwen maar ook van mannen.. och ja dat is het, ik hou van mensen in hun totaliteit en toevaliig voelde ik me het lekkerst bij mijn vrouw.
Zou ik van dit gevoel af komen als ik een dag/week of maand in een cel zit???
Denk het niet. Zou alleen maar nog meer naar haar verlangen.
Is er een pilletje voor deze "ziekte"?
Maar idd ik was hier al bang voor.
Ik ben uit de kast gekomen toen ik 16 was das alweer 21 jaar geleden... oeps begin een ouwe doos te worden
Het lijkt wel of het toen meer geaccepteerd werd dan nu en dat is toch wel een beetje beangstigend.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:30

Fijne opmerking van die agent.
Vergeet overigens niet dat als je afwijkt van het gemiddelde je meestal doelwit bent van pesterijen.
Met rood haar bijvoorbeeld ben je ook gauw het pispaaltje.
Is natuurlijk niet goed te praten maar wel de realiteit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:35

Ja maar ik denk niet dat roodharigen uit hun huis worden gejaagd...

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:40

Ondanks dat het de vraag is hoe betrouwbaar dit onderzoek is, zegt het toch wel iets over de groeiende homofobie in Nederland.
Ik woon in een multi-culti wijk en houd me op de vlakte, dat is nu niet zo moeilijk omdat er geen partnerin in beeld is op dit moment. Wat niet wil zeggen dat ik een nieuwe partnerin zal verstoppen voor mijn buren.

Misschien moet ik alvast mijn koffertje pakken en mij verheugen op een gezellig verblijf in de Vrouwenvleugel :+

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:42

tiwi1969 schreef:
Misschien moet ik alvast mijn koffertje pakken en mij verheugen op een gezellig verblijf in de Vrouwenvleugel :+

Nou dat kan nog leuk worden.... :+