peanutbutter schreef:.
ikdoemaarwat: Wat voor jou een luxe probleem is, is voor veel mensen een zeer gewenste avonduit en ontspanning.
Wat is een land zonder culturele ontwikkeling? Dan wordt je een soort grauwe bedoening hier zonder ontwikkeling.
en als je nou moet kiezen tussen een lekkere avond uit met ontspanning of eerder geholpen kunnen worden aan je aandoening (niet dat ik zeg dat je hem hebt maar als voorbeeld genomen)
peanutbutter schreef:Annemiek: Voordat iemand überhaupt goed genoeg is om rond te komen van zijn kunst heeft hij subsidie nodig.
Maar het gaat verder dan dat schilderij of beeldhouwwerk (beeldhouwkunst kan überhaupt niet bestaan zonder subsidie van grote opdrachtgevers als gemeenten voor het overgrote deel). Het gaat ook zoals hierboven al genoemd om opera en toneel en concerten.
fotografie is ook een vorm van kunst! en toch krijg ik geen korting op mijn belasting als amateurfotografe, mag het zelf op gaan rooien om er een lopend bedrijf van te maken......
xx_Kelly_xx schreef:Er zijn meer mensen dan jij alleen. En die vinden dat mischien wel belangrijk (en die mensen zijn er een stuk meer dan jij denkt, denk ik).
klopt ,zoveel mensen zoveel meningen
dus ben erg benieuwd wat het topic gaat doen, meer voorstanders of meer tegenstander....wie zal het zeggen...
peanutbutter schreef:Owhja en kunstenaars die bedreigd worden door de Islamisering
.
waarom ben ik er niet verbaasd om dat het weer deze kant op rolt in de discussie?
liedje89 schreef:Als ze zich op straat lopen te vervelen kost het je meer! Want meer politie en strengere straffen zal misschien werken maar enig idee wat een kudde agenten en gevangenisbewaarders kost. En dat tegen 1 toneelleraar, ik zou het wel weten!
ja en nu nog het grootste gedeelte van de jeugd geintresseerd krijgen in Toneel
moet je hier in amsterdam en purmerend eens proberen.........
liedje89 schreef:Jongeren die nu naar de toneel/zang/dans (of sport maar dat is net een ander potje dacht ik) gaan. Gaan niet de hele middag braaf thuis op hun kamertje zitten als je ze dat afneemt

.
nee die gaan samenkomen om heel filosofisch te gaan discussieren

8nnemiek schreef:Ik ken er veel hoor, die zang- of dansles hebben, en een paar goede vriendinnen van me die hebben jarenlang op toneel gezeten. Maar allemaal zijn dat heel erg keurige mensen. Totaal geen herrie-makers

En op de dagen dat er geen les was dan gingen we gewoon gezellig thuis wat leuks doen, en 's avonds gezellig een filmpje of naar t café. No way dat we buiten wat mensen gingen vervelen

Ik ken niet één toneel/zang/dans persoon die dat zou doen. Dat soort creatieve mensen zijn juist heel netjes en doen liever iets nuttigs dan buiten wat rondhangen

en zijn in de minderheid.....ok misschien in het zuiden dan niet
maar hier in het westen wel