Internationale "Verbrand de Koran" dag..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:45

Hier is de uitleg :)

Trouwens wat ik niet snap beide organisaties zijn al jaren extreem anti gay, en daar is nooit zoveel protest tegen.
Hier zeggen ze gewoon zoals al hun koekoek geraas dat de koran een ander geloof is en dus van de duivel is.

Vraag me stiekem af of er geraas was als het ander heilig boek was, snap niet eens dat iemand er aanstoot aan neemt.
Duidelijk psychiatrie geraas :)
Ze doen altijd zoiets om in het nieuws te geraken, snap niet dat dit aanstootgevender is dan de rest.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:00

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een aantal posten verwijderd. Voor discussies over de PVV lopen voldoende andere topics op NM, hier graag alleen discusseren over het onderwerp in de topictitel.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:49

als ze dan naast de "verbrand de koran dag" ook direct een "verbrand de bijbel dag" en "verbrand de tora dag" organiseren en een "verbrand welk ik ben god de vader geloof in mij boek dan ook dag" ben ik voor
compleet zinloos en debiel dit...amerikanen zeker?
't zijn af en toe net extremisten :+

ik ben trouwens soieso anti georganiseerde religie, dat scheelt een hoop :+

(en idd...je zult altijd van die vage cults en sektes houden die de waarheid in pacht hebben (aldus volgens henzelf) en de meest vage kreten de wereld in blaten , dit is er weer zo een )

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:30

buster4ever schreef:
nu krijg ik vast heel bokt over me heen
persoonlijk moest ik eigenlijk best wel hard lachen hierom :o
"laat zichzelf nu even meeslepe :+ "

ziet t al helemaal voor me allemaal koraans op een stapel die in de hens staan en allemaal gelovigen erom heen die een dansje erom heen doen en daar buiten boos kijken koraan gelove... :o :+

Dat u daar de humor van kan in zien kan ik niet begrijpen? De koran op die wijze zo vernietigen en schenden kan gewoon niet gepleegd worden als misdaad. Zo kan elk heilig boek bedreigd worden.
En bent u vergeten hoeveel er vernietigd is van de natives? Nee hier kan ik leen maar afschuw voor opbrengen!

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:33

shilady schreef:
buster4ever schreef:
nu krijg ik vast heel bokt over me heen
persoonlijk moest ik eigenlijk best wel hard lachen hierom :o
"laat zichzelf nu even meeslepe :+ "

ziet t al helemaal voor me allemaal koraans op een stapel die in de hens staan en allemaal gelovigen erom heen die een dansje erom heen doen en daar buiten boos kijken koraan gelove... :o :+

_O- wie weet zijn er binnnekort filmpjes van te vinden op youtube :+

Kan hier niet om lachen zo u "beide", zie de beelden van de natives en african american voor me. Moet dan ook erg mijn best doen, deze mismakende humor niet als beledigend te ervaren wat trouwens niet gelukt.

Daphna

Re: Internationale "Verbrand de Koran" dag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:52

Ach ja, eerst was er de internationale teken mohammed (vzmh) dag.. en nu dit. Ze hebben nog veel te leren over hen eigen christelijke geloof.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:08

FaberSmid schreef:
Kan hier niet om lachen zo u "beide", zie de beelden van de natives en african american voor me. Moet dan ook erg mijn best doen, deze mismakende humor niet als beledigend te ervaren wat trouwens niet gelukt.

Achja iedereen ervaart het op zn eigen manier wij vinden het gewoon een grappige situatie
en wat ik het meest erge eraan vind is dat het slecht is voor het mileu om dingen in de brand te steken en zonde van het papier zijn toch bomen voor om gehakt ;) Maarja als die mensen van 9/11 op die manier hun verlies kunnen verwerken hebben hun mijn zege

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:14

shilady schreef:
FaberSmid schreef:

Achja iedereen ervaart het op zn eigen manier wij vinden het gewoon een grappige situatie
en wat ik het meest erge eraan vind is dat het slecht is voor het mileu om dingen in de brand te steken en zonde van het papier zijn toch bomen voor om gehakt ;) Maarja als die mensen van 9/11 op die manier hun verlies kunnen verwerken hebben hun mijn zege

Dat zal best dat ieder het persoonlijk doet opvatten, de een als humor en de ander anders. Maar kan u zich voorstellen hoe kwetsend en pijnlijk dit is voor moslims en niet alleen die maar bijvoorbeeld ook natives en african american? Was niet zo lang geleden nog gaande? Nog steeds word verbranden gebruikt om angst aan te jagen.
Nee ik kan hier geen grijntje humor voor doen opbrengen, de afkeer, pijn en verdriet is te groot. Haat mag daar geen controle over verkijgen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:15

omg, lekker slim :j Daar zal iedereen beter van worden!

:?

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:20

shilady schreef:

Dus jij vind het goed als die mensen wraak nemen? Moslims zijn geen verkeerde mensen, er zijn extremisten, maar die heb je bij elk geloof wel.. Misschien niet zo erg, maar dan alsnog.... Ik vind dat je dat niet kunt maken, niet andermans geloof te discrimineren.
Dan doe je precies hetzelfde als bij de mensen die het 9/11 hebben veroorzaakt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:23

FaberSmid schreef:
shilady schreef:
[

Dat zal best dat ieder het persoonlijk doet opvatten, de een als humor en de ander anders. Maar kan u zich voorstellen hoe kwetsend en pijnlijk dit is voor moslims en niet alleen die maar bijvoorbeeld ook natives en african american? Was niet zo lang geleden nog gaande? Nog steeds word verbranden gebruikt om angst aan te jagen.
Nee ik kan hier geen grijntje humor voor doen opbrengen, de afkeer, pijn en verdriet is te groot. Haat mag daar geen controle over verkijgen.

Nee sorry ik lig niet wakker van die boeken....
Wat er bij 9/11 gebeurde vond ik wel erg zijn daar mensen bij verbrand en omgekomen. Wat indianen met dit verhaal te maken hebben snap ik even niet .. Maar zoals ik al had gezegt vind het wel slecht voor het mileu en de bomen die er voor die boeken zijn omgekapt :P

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:24

Marrjjollein schreef:
shilady schreef:

Dus jij vind het goed als die mensen wraak nemen? Moslims zijn geen verkeerde mensen, er zijn extremisten, maar die heb je bij elk geloof wel.. Misschien niet zo erg, maar dan alsnog.... Ik vind dat je dat niet kunt maken, niet andermans geloof te discrimineren.
Dan doe je precies hetzelfde als bij de mensen die het 9/11 hebben veroorzaakt.

Heb liever dat ze boeken verbranden dan dat ze even een paar moslims afschieten...
Verders laat ik het hierbij in dit topic ;)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:25

Marrjjolein u omschrijft het haat controle laten nemen en daardoor wraak nemen goed. Dan doet men zelf veranderen in die slecht zijn en doen, is dat de bedoeling?
Door die haat gevoelens zijn de natives en african american ook slachtoffers geworden. Die haat is hedendaags nog steeds aanwezig, verschillende groeperingen uiten die haat. Is dat humor of bittere ernst en geen spel?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:31

shilady schreef:
Nee sorry ik lig niet wakker van die boeken....
Wat er bij 9/11 gebeurde vond ik wel erg zijn daar mensen bij verbrand en omgekomen. Wat indianen met dit verhaal te maken hebben snap ik even niet .. Maar zoals ik al had gezegt vind het wel slecht voor het mileu en de bomen die er voor die boeken zijn omgekapt :P

U zal daar net als anderen niet om wakker liggen, u geeft niets om die boeken in dit geval heilige koran boeken. Net als dat men geen medegevoel had voor natives en american african.
Wat natives met dit topic te maken hebben? Als voorbeeld dat van de natives op gelijke wijze alles is geprobeerd te vernietigen.
En dat groeperingen hedendaags nog vuur toepassen en dan meer dan alleen maar angst aan doen jagen.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:35

FaberSmid schreef:
Marrjjolein u omschrijft het haat controle laten nemen en daardoor wraak nemen goed. Dan doet men zelf veranderen in die slecht zijn en doen, is dat de bedoeling?
Door die haat gevoelens zijn de natives en african american ook slachtoffers geworden. Die haat is hedendaags nog steeds aanwezig, verschillende groeperingen uiten die haat. Is dat humor of bittere ernst en geen spel?

Ik bedoelde juist dat ik wraak nemen verkeerd vind, ik vind dat je dan in feite hetzelfde doet als de dader(s) van 9/11 ;)

Ook al doen mensen zo iets verkeerd (Als 9/11), dan vind ik niet dat mensen zoiets terug moeten doen, ook al is het 'alleen maar' in de vorm van de Koran verbranden.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:36

Dat had ik ook van uw schrijven begrepen.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:42

Sorry, ik denk dat ik het dan niet helemaal begrepen heb/had.. ;)

Om op de vraag antwoord te geven (Of het humor is, bittere ernst is of een spel). Ik denk dat dat in elk geval geen humor of spel is. Bittere ernst dus? Ik weet het niet, ik heb helaas nog nooit met mensen daar vandaan gesproken.. Dus ik heb daar geen mening over, al denk ik dat het vooral uit afzocht komt.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:03

Dat het bittere ernst is weet ik uit persoonlijke ervaring, is slecht voor de gezondheid een persoonlijk gesprek aan te gaan. Valt niet mee te spreken, eenzijdig gesprek vol haat en hun groeperingen verkondigen. Daarbij heeft een getint persoon al minpunten en doet zuiver ras dan ineens niet meer tellen.
Het verbranden van vlaggen, personen (stoffelijk overschot) en voorwerpen zoals in dit geval koran of voorbeeld van natives is beestachtig zijn van de mens die dan een beest is.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:09

Het is de amerikanen eigen, er zijn een hoop goede amerikanen, maar dit is wel iets wat in hen geschiedenis constant voorkomt... het begint met de kolonisatie, en het onderdrukken en vermoorden van de indianen, gaat verder met de afro's als slaven, en zelfs wanneer noord amerika het zuiden overgenomen heeft, blijven de kkk door gaan. Het was mij trouwens tot voor kort niet bekend dat de vs flink wat nazi's uit de tweedewereld oorlog een onderkomen heeft geboden... na de overwinning. Gelukkig zijn vele amerikanen wakker aan het worden, deze mensen verkeren echter nog in de tijd dat boeken verbranden iets hedendaags was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:12

Ach mij boeit het echt helemaal niets. Vind het eigenlijk wel een goede actie. Waarom mogen moslims Christenen wel gek maken en bombarderen en waarom mag bij de moslims noooooiiiit iets gedaan worden.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:15

Beide is fout, begrijpt u niet dat het aan bepaalde mense. Doet liggen en niet de geloven?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:16

wat een gel*l van die vent(mompelt iets over stomme amerikanen)
staat er niet in de bijbel dat je andere moet liefhebben en moet respecteren hoe ze zijn?
sorry hoor maar vanwege dit soort dingen wil ik dus geen christenen zijn
en zo ie zo is het geloof een raar iets
kijk maar eens naar de documantaire van zeistergeist
alle regie's zijn gewoon weg het zelfde maar met andere namen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:18

Dat begrijp ik wel alleen het aantal rotte onder de moslims zijn nu eenmaal veel hoger. En ik heb ook gewoon een hekel aan moslims. Ken geen 1 goede en geloof mij dat ik er aardig wat ken.

Altijd dat gemiep als iemand wat over moslims zegt. Als ik zeg ik mag Katholieken niet dan wordt er niets van gezegt maar als ik zeg dat ik een hekel aan moslims heb komt iedereen gelijk voor ze op naar mijn idee omdat ze bang zijn dat er anders een bom op hun huis gegooit wordt.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:18

Daphna schreef:
Het is de amerikanen eigen, er zijn een hoop goede amerikanen, maar dit is wel iets wat in hen geschiedenis constant voorkomt... het begint met de kolonisatie, en het onderdrukken en vermoorden van de indianen, gaat verder met de afro's als slaven, en zelfs wanneer noord amerika het zuiden overgenomen heeft, blijven de kkk door gaan. Het was mij trouwens tot voor kort niet bekend dat de vs flink wat nazi's uit de tweedewereld oorlog een onderkomen heeft geboden... na de overwinning. Gelukkig zijn vele amerikanen wakker aan het worden, deze mensen verkeren echter nog in de tijd dat boeken verbranden iets hedendaags was...

De geschiedenis is wat dat aan gaat een wijze les wat de mens niet doet leren. Er zijn ook een hoop n vervolgd in usa, nog steeds is de zoektocht gaande. De groeperingen splitsen en ontstaan nieuwe, de mens is wat dat aan gaat een ezel die zich blijft stoten aan de geschiedenis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:19

105159 schreef:
wat een gel*l van die vent(mompelt iets over stomme amerikanen)
staat er niet in de bijbel dat je andere moet liefhebben en moet respecteren hoe ze zijn?
sorry hoor maar vanwege dit soort dingen wil ik dus geen christenen zijn
en zo ie zo is het geloof een raar iets
kijk maar eens naar de documantaire van zeistergeist
alle regie's zijn gewoon weg het zelfde maar met andere namen!

Staat er niet hetzelfde in de koran en wat doen de moslims? Bommen gooien. wat er in de Bijbel of de koran staat maakt helemaal niets uit. Die boeken worden gebruikt als schuilmiddel om maar aanslagen te plegen.