Nieuwe Wereldwijde Bankencrisis Treft Vooral Europa 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:05

janesmith schreef:
@Ranna

Helemaal mee eens. Je moet eerst alles afbreken alvorens je opnieuw kunt opbouwen. Een van de meest toonaangevende instituten van de wereld voorspelt de gevolgen van de komende crisis ook al.

Het Amerikaanse Trend Research Institute wordt sinds 1980 tot de meest vooraanstaande prognose-instituten ter wereld gerekend. Het wordt regelmatig geciteerd door de toonaangevende Anglo-Amerikaanse media. In de zojuist verschenen zomereditie van het door het instituut gepubliceerde Trends Journal (Summer Issue 23/nr. 10) wordt in een 28 pagina’s lang bericht gezegd, dat de economische crisis al binnen enkele maanden met ongekende kracht en nauwelijks voor te stellen economische gevolgen op de Amerikanen en Europeanen zou terugslaan.
De alleen voor geabonneerden toegankelijke en niet online beschikbare gedrukte uitgave houdt zich vooral bezig met de hieruit voortkomende gevolgen. De chef van het Trend Research Institute. Gerald Celente (een Italiaanse Amerikaan), raadt alle in Europa wonende moslims en islamitische groepering nu al aan een vlucht te bespreken of Europa nu al langzamerhand te verlaten, omdat de historie zich in Europa zou herhalen en het overal tot op dit moment nog onvoorstelbare verdrijvingen van moslims zou komen. De aanbeveling om vluchten te bespreken zou ”niet overdreven” zijn, schrijft het vakblad. De etnische zuiveringen, die zich dan alleen tegen de moslims zouden richten, zouden in 2012 beginnen en in 2016 beëindigd zijn. De lidstaten van de EU zouden niet de geringste kans hebben om hier iets tegen te doen, omdat overal in Europa nationalisme, etnische en religieuze spanningen plotseling de kop weer zouden opsteken en het overleven van de desbetreffende regeringen zouden bedreigen.

De brutale schreeuw naar autonomie, die men op dit moment alleen van de Schotten, de Basken en de Vlamingen zou horen, zou al binnen enkele maanden in heel Europa normaal worden, omdat geen enkele regio meer voor de andere of voor migranten uit verre landen zou willen betalen. Tegen deze achtergrond zou het zelfs tot oorlogen in Europa kunnen komen en de historie zou zich bij het thema etnische zuiveringen vast en zeker herhalen. Dat zou nu duidelijk afzienbaar zijn. Want overal in Europa zouden de burgers bij de terugkeer van de economische crisis de vraag stellen wat migranten eigenlijk kosten – en dan zouden de desbetreffende regeringen hier antwoord op moeten geven. De vraag naar de kosten van de migratie zou in economisch voorspoedige tijden door de politiek altijd verdrongen zijn.

Het Trend Research Institute staat boven iedere verdenking rechts of links te zijn. En Gerald Celente heeft in de afgelopen 20 jaar met de precisie van een scherpschutter steeds opnieuw op de komende politieke ontwikkelingen in de wereld gewezen. Van de ineenstorting van de voormalige Sovjet-Unie tot aan de actuele economische crisis – altijd heeft zijn instituut gelijk gekregen. Maar in Europa wilde men zijn nieuwste prognoses nooit gelovenanders dan in de VS, waar hij en zijn instituut sterren zijn. Zo zal het waarschijnlijk ook in dit geval zijn.

Bron: Trend Research Institute

Jammer dat hij in de VS als ster er ook verdomde weinig aan heeft kunnen doen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 15:13

Dat is ook niet de taak van zo'n instituut. Die bekijken en voorspellen alleen de trends. Het zegt wel wat dat in de geschiedenis van dat bureau ze het nog nooit fout gehad hebben. Voor de rest moet iedereen zelf maar bekijken of ze het geloven of niet. Ik geloof het wel aangezien de trend in heel Europa zichtbaar is.

Adriana

Re: Nieuwe Wereldwijde Bankencrisis Treft Vooral Europa 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:32

Wat kan de gemiddelde Nederlander hier tegen doen? Alles heeft een oorzaak en een gevolg. Wat kunnen we doen aan de oorzaak? En dan niet het immigratie probleem want dan is maar een klein stukje. Dus inplaats van steeds negatief te zijn kun je ook denken goh wat kan ik doen om een positief balletje te laten rollen en wat een positief domino effect heeft.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 16:54

Helemaal niemand kan er iets tegen doen. Dit is een proces dat niet te stoppen is. Het is als een orkaan. Je kunt schuilen, de ramen dicht doen, maar de orkaan is niet af te wenden. Hooguit kun je de schade proberen te beperken, maar schade is onvermijdelijk.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:16

Ik geloof niet dat deze post is bedoeld om mensen angst aan te jagen maar mensen te attenderen op de komende veranderingen.

Het is mijn hoop tenminste dat er mensen zullen zijn die dit lezen en waarbij er een licht opgaat en die zich bedenken wat te doen in een situatie als de winkels gesloten zullen zijn en papiergeld hooguit aangestoken kan worden zodat je er ten minste nog warmte van hebt.

Luisteren naar mensen als Willem Middelkoop e.d. kan heel verhelderend zijn. Verder is het gewoon een kwestie van nuchter nadenken.
Het loskoppelen van het geld aan het goud heeft de deur opengezet naar een wereld waar we kort van hebben mogen genieten maar die niet houdbaar is. We zijn in een fantasie gaan geloven. Men heeft ons verteld dat de zeepbel het echte leven is. Hoewel een op schulden gebasseerde economie altíjd onhoudbaar is en bovendien nog eens erg onrechtvaardig ook, heeft die loskoppeling goud/geld de boel enkel in een stroomversnelling gebracht.

Wat gewone mensen kunnen doen om de komende tijd voorbereid te zijn is lokale groepen vormen waarin kennis aanwezig is hoe je eigen voedsel te verbouwen. Hoe dingen te repareren, hoe op een alternatieve manier energie op te wekken.
Woon je in een rijtjeshuis, dan ben verkeer je nog onder de gezegenden. Dan heb je nog een tuintje die je kunt inrichten met eetbare planten. Op 5 hoog achter is dat lastiger hoewel je overal voedsel kunt verbouwen wordt het daar toch wat moeilijker maar die mensen zullen bijv. een beroep leren uitoefenen waar ze een ander mee van dienst kunnen zijn en daar voedsel voor kunnen krijgen.

Zie het dus niet als angstaanjagen wat hier geschreven wordt maar als een aansporing verder te kijken dan de volgende 5 minuten en het volgende mobieltje. Prik door het verhaal van de Main Stream Media heen, kijk kritisch wat er gebeurd in de wereld en leer voor jezelf te zorgen.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:16

Wij hebben een houtkachel, niet zozeer vanwege de gezelligheid maar vanwege de gas rekening en mijn vader kan bomen omzagen en is timmerman. Erg handig, maar een houtkachel kan ook niet in ieder huis en hier is nog een orginele schoorsteen.
Moestuintje gaat hier moeilijk worden...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:48

ranna schreef:
Ik geloof niet dat deze post is bedoeld om mensen angst aan te jagen maar mensen te attenderen op de komende veranderingen.

Het is mijn hoop tenminste dat er mensen zullen zijn die dit lezen en waarbij er een licht opgaat en die zich bedenken wat te doen in een situatie als de winkels gesloten zullen zijn en papiergeld hooguit aangestoken kan worden zodat je er ten minste nog warmte van hebt.

Luisteren naar mensen als Willem Middelkoop e.d. kan heel verhelderend zijn. Verder is het gewoon een kwestie van nuchter nadenken.
Het loskoppelen van het geld aan het goud heeft de deur opengezet naar een wereld waar we kort van hebben mogen genieten maar die niet houdbaar is. We zijn in een fantasie gaan geloven. Men heeft ons verteld dat de zeepbel het echte leven is. Hoewel een op schulden gebasseerde economie altíjd onhoudbaar is en bovendien nog eens erg onrechtvaardig ook, heeft die loskoppeling goud/geld de boel enkel in een stroomversnelling gebracht.

Wat gewone mensen kunnen doen om de komende tijd voorbereid te zijn is lokale groepen vormen waarin kennis aanwezig is hoe je eigen voedsel te verbouwen. Hoe dingen te repareren, hoe op een alternatieve manier energie op te wekken.
Woon je in een rijtjeshuis, dan ben verkeer je nog onder de gezegenden. Dan heb je nog een tuintje die je kunt inrichten met eetbare planten. Op 5 hoog achter is dat lastiger hoewel je overal voedsel kunt verbouwen wordt het daar toch wat moeilijker maar die mensen zullen bijv. een beroep leren uitoefenen waar ze een ander mee van dienst kunnen zijn en daar voedsel voor kunnen krijgen.

Zie het dus niet als angstaanjagen wat hier geschreven wordt maar als een aansporing verder te kijken dan de volgende 5 minuten en het volgende mobieltje. Prik door het verhaal van de Main Stream Media heen, kijk kritisch wat er gebeurd in de wereld en leer voor jezelf te zorgen.

Ik vind jouw post toch behoorlijk angstaanjagend overkomen :o Op dat soort ellende valt niet voor te bereiden, laten we genieten (met beleid) van het geluk dat we nu hebben en dan zien we wel wat de economie over 6 maanden, een jaar, 3 jaar en 5 jaar doet. De blikken bruine bonen die we extra inslaan en de plantjes die we verbouwen zullen het verschil niet maken. Bij de gewone mens ligt geen schuld en geen oorzaak van hetgeen er mis is gegaan, dus de gewone mens kan het ook niet oplossen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:10

dit zouden mijn woorden kunnen zijn. ik zei op pagina 1 ongeveer hetzelfde, maar dit is veel beter verwoord!

ranna schreef:

voor iedereen die denkt 'het zal wel meevallen' en 'het komt wel goed', ik wil dat risico toch niet lopen. wij bereidden ons in ieder geval goed voor, hoe gek dat ook klinkt.

"helaas is dit een wereld waarin als je een realist bent dan heet je pessimist, want de norm is dat je een optimist moet zijn"

"Als je een kat van een flatgebouw gooit die stuitert zelfs nog omhoog nadat die de grond heeft geraakt, dan is ie al dood. deadcatbounce zoals dat heet in de financiele wereld"

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:14

Citaat:
Bij de gewone mens ligt geen schuld en geen oorzaak van hetgeen er mis is gegaan, dus de gewone mens kan het ook niet oplossen.

ookal ligt de schuld niet bij ons (maar bij de bankiers) en ookal zijn wij als burger niet de veroorzaker. dat vind ik geen reden om je niet voor te bereiden en verantwoording te nemen voor je eigen leven. nederland is een zorgstaat, maar zal veranderen in een politiestaat. je hoeft het niet op te lossen. maar zijn dit redenen om je niet voor te bereiden? dat vind ik nogal makkelijk. ik persoonlijk neem liever verantwoording voor mijn eigen leven en reken zo min mogelijk op de steun van de staat. zelfstandigheid en onafhankelijkheid. we kunnen het ons niet voorstellen dat het enkel erger gaat worden en daarom worden de voorbereiders nu vaak voor gek verklaard.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 09:25

Lovely schreef:

Ik wil niet vervelend zijn maar dit zijn de typische 'slaap-kindje-slaap' verhalen van msm.
Geloof ze niet, gebruik je eigen verstand en kijk om je heen.
Als je je informatie van de msm haalt sta je binnenkort erg beteuterd op je neus te kijken en vraag je je af hoe dit allemaal zomaar kon gebeuren terwijl 'het toch juist zo goed ging? :?'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 09:34

Msm? Wat is dat?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:46

Lovely schreef:
Msm? Wat is dat?

Main Stream Media = kranten, radio, tv ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:49

Ranna, darling, ik las al Middelkoop e.d. lang voordat de msm hem omarmde. Alleen vind ik bokt.nl niet bepaald de juiste plek om erover te discussieren. De nieuwtjes die ik eerder plaatste passen beter bij het 'niveau'.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:51

ranna schreef:
Lovely schreef:

Ik wil niet vervelend zijn maar dit zijn de typische 'slaap-kindje-slaap' verhalen van msm.
Als je je informatie van de msm haalt sta je binnenkort erg beteuterd op je neus te kijken en vraag je je af hoe dit allemaal zomaar kon gebeuren terwijl 'het toch juist zo goed ging? :?'

Ja en de andere verhalen zijn typisch ''pas op de wereld is verloren'' verhalen met een hoop bla bla
Het is maar net wat je wil geloven.

Uiteindelijk krijgt geen van 2e gelijk en ligt de waarheid in het midden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:54

Precies, ik een beetje van mijn champagne en kaviaar en jullie wat van je eeuwigdurende crisis, ieder zijn keuze :).

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 14:49

sporter schreef:
ranna schreef:

Ja en de andere verhalen zijn typisch ''pas op de wereld is verloren'' verhalen met een hoop bla bla

beiden gelijk hebben kan niet. Of het een gebeurt, of het ander. Zo kan ik me nog goed herinneren dat in Amerika de eerste tekenen van de crisis zichtbaar werden en onze toenmalige minister van financi:en, Wouter Bos, toen op tv zei dat Europa ver van Amerika vandaan lag en die crisis ons niet zou raken. Precies 8 dagen later was Bos weer op tv aan het uitleggen dat er vele miljarden in de Nederlandse financiële wereld en het bankwezen gepompt moesten worden omdat anders een faillissement onvermijdelijk zou zijn. Hij zij er toen ook bij dat de nederlandse belastingbetaler daar uiteindelijk beter van zou worden want we zouden meer terug gaan krijgen dan er ingepompt werd. Nog niet zo lang geleden kwam Zalm op tv uitleggen dat het geïnvesteerde geld nooit meer terugbetaald zou kunnen worden. Hij werd direct op de vingers getikt door de politiek want die vonden het niet zo'n goed idee om het volk deze waarheid te vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:55

Nee Janesmith, Bos heeft niet gezegd dat de crisis niet naar europa zou komen, want hij wist zelf natuurlijk ook wel dat amerika en europa economisch van elkaar afhankelijk zijn. Wat hij wel heeft bedoeld is dat de crisis niet op dezelfde manier in europa zou ontstaan en daar had en heeft hij nog steeds gelijk in.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:09

Peter Schiff de bekende analist die de huidige financiële crisis al in 2006-2007 heeft voorspelt, legt in zijn laatste interview uit waarom de crisis nu pas begint. Overheden hebben decennia lang een beleid gestimuleerd van lenen en consumeren en op deze manier de economie kunstmatig aangejaagd. Een van de effecten hiervan is de grote hoeveelheid schulden die de afgelopen decennia zijn opgebouwd die linksom of rechtsom moeten worden afgebouwd. Het afbouwen van deze schulden is een pijnlijk proces dat zeer veel bevolkingsgroepen (kiezers) zal raken. Nu blijkt dat consumenten en bedrijven niet meer in staat zijn om nog meer te lenen om de cyclus van lenen en consumeren in stand te houden, zijn de overheden zelf in dit gat gesprongen. Alle stimuleringsmaatregelingen van de overheden en centrale banken zijn samen te vatten als: lenen en consumeren. In plaats van de financiële crisis structureel op te lossen, verergert deze politiek de situatie. De financiële crisis die ons te wachten staat, zal hierdoor vele malen ernstiger zijn dan wanneer de overheden in 2008 en 2009 daadwerkelijk een poging zouden hebben gedaan de schuldenberg af te bouwen. Een totale ineenstorting van ons geldsysteem staat ons te wachten ....

bron..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:17

Dat Schiff de crisis voorspelde, is niet zo heel verrassend, die was toen al zo'n beetje begonnen. VOor het overige gaat dit stukje alleen over Amerika en die zitten in een andere situatie dan wij in Europa. Afgezien daarvan vind ik zijn advies om nu spaartegoeden op te bouwen en consumptie af te remmen nogal kortzichtig en zeker geen goed advies om de economieen te stimuleren. Dat helpt namelijk niet om het belangrijkste te stimuleren: werkgelegenheid.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:35

maar je bent toch wel met me eens dat de amerikaanse economie alles behalve losstaat van onze euro?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:39

janesmith schreef:
sporter schreef:

beiden gelijk hebben kan niet. Of het een gebeurt, of het ander. Zo kan ik me nog goed herinneren dat in Amerika de eerste tekenen van de crisis zichtbaar werden en onze toenmalige minister van financi:en, Wouter Bos, toen op tv zei dat Europa ver van Amerika vandaan lag en die crisis ons niet zou raken. Precies 8 dagen later was Bos weer op tv aan het uitleggen dat er vele miljarden in de Nederlandse financiële wereld en het bankwezen gepompt moesten worden omdat anders een faillissement onvermijdelijk zou zijn. Hij zij er toen ook bij dat de nederlandse belastingbetaler daar uiteindelijk beter van zou worden want we zouden meer terug gaan krijgen dan er ingepompt werd. Nog niet zo lang geleden kwam Zalm op tv uitleggen dat het geïnvesteerde geld nooit meer terugbetaald zou kunnen worden. Hij werd direct op de vingers getikt door de politiek want die vonden het niet zo'n goed idee om het volk deze waarheid te vertellen.

Goed lezen.

Ze hebben geen van beiden gelijk en dat kan natuurlijk heel makkelijk.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:44

Lovely schreef:
Dat Schiff de crisis voorspelde, is niet zo heel verrassend, die was toen al zo'n beetje begonnen. VOor het overige gaat dit stukje alleen over Amerika en die zitten in een andere situatie dan wij in Europa. Afgezien daarvan vind ik zijn advies om nu spaartegoeden op te bouwen en consumptie af te remmen nogal kortzichtig en zeker geen goed advies om de economieen te stimuleren. Dat helpt namelijk niet om het belangrijkste te stimuleren: werkgelegenheid.

Hier uit blijkt maar weer dat er wat meer bij komt kijken dan wat lossen stukken quote. Achteraf is het altijd makkelijk om te zeggen wat er verkeerd is gegaan. Als het simpel weg op te lossen is door te stoppen met geld uit te geven en alles op te potten was het probleem al lang opgelost. Ik vind het ook erg naief om te denken dat het zo op te lossen is.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:51

jameyskatje schreef:
Peter Schiff de bekende analist die de huidige financiële crisis al in 2006-2007 heeft voorspelt, legt in zijn laatste interview uit waarom de crisis nu pas begint. Overheden hebben decennia lang een beleid gestimuleerd van lenen en consumeren en op deze manier de economie kunstmatig aangejaagd. Een van de effecten hiervan is de grote hoeveelheid schulden die de afgelopen decennia zijn opgebouwd die linksom of rechtsom moeten worden afgebouwd. Het afbouwen van deze schulden is een pijnlijk proces dat zeer veel bevolkingsgroepen (kiezers) zal raken. Nu blijkt dat consumenten en bedrijven niet meer in staat zijn om nog meer te lenen om de cyclus van lenen en consumeren in stand te houden, zijn de overheden zelf in dit gat gesprongen. Alle stimuleringsmaatregelingen van de overheden en centrale banken zijn samen te vatten als: lenen en consumeren. In plaats van de financiële crisis structureel op te lossen, verergert deze politiek de situatie. De financiële crisis die ons te wachten staat, zal hierdoor vele malen ernstiger zijn dan wanneer de overheden in 2008 en 2009 daadwerkelijk een poging zouden hebben gedaan de schuldenberg af te bouwen. Een totale ineenstorting van ons geldsysteem staat ons te wachten ....

Een schuld die in tientallen jaren is op gebouwd is niet in 2 jaar tijd op te lossen.
Je laatste zin is puur sensatie maken.

Aan de andere kant is het briljant te lezen dat problemen waar zoveel knappe koppen niet 1 2 3 een oplossing voor is door een stelletje bokkers even verklaard word met een paar quote's en een paar dooddoeners :+

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:16

ik snap jou laatste zin niet.. waar niet 1 2 3 een oplossing voor is door een stelletje bokkers verklaard wordt..

ik verklaar niets. ik doe gewoon kennis op en deel die. misschien is het kennis die men niet dagelijks in de krant leest (de reden heb ik gegeven) nergens hoor je mij over een oplossing ;)

maargoed, ik voel de sfeer van het topic weer aankomen ben ik bang.

niemand hoeft het te geloven. gelukkig heeft men tegenwoordig genoeg waarheden om uit te kiezen, geloof je het ene nieuws of het andere, dat is ieder voor zich. ik bereid me voor, dat adviseer ik iedereen. maar ieder zn keus. misschien moeten we over 5 jaar nog eens een topic openen .. (als we dan allemaal een computer bezitten en internet kunnen betalen :+ )