Woonwagenkamp: vreemd fenomeen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 00:14

Nee zeker is het overal niet even fraai..ik ken ook van die figuren die het 'heul stoer' vinden dat ze van het kamp komen (terwijl ik het altijd zoveel mogelijk probeer te vermijden om het te vertellen omdat ik er zelf ook altijd een beetje rare gevoelens bij krijg, bij kampers) en dat altijd showen met veel goud, veel bombarie, grote smoelen, dikke auto's en dure merken en dan vervolgens niet werken of een auto sloopbedrijf hebben (what else tenslotte) en ja, dat zijn rare lui..ik ken ze niet, zie ze wel eens lopen en dan denk ik 'hmm....daar hoef ik geen kennis mee te maken'.

Maar je hebt ook van die volksbuurten waar de vrouwen allemaal geblondeerd zijn, de kleintjes tot 22.30u buitenspelen, de echtparen op zo'n toon ruzie maken dat de hele buurt mee kan genieten, de mannen hele dagen bier zuipen en die ook nog in de logeerkamer ongetwijfeld wat plantjes hebben staan.

Dat komt niet alleen op kampen voor.

Ik denk dat mensen nogal snel (incl. ikzelf hoor) hun mening hebben klaarstaan...ook ik vraag vaak verbaasd aan mijn vriend: En dat kot dan..da's toch niet normaal?! Waar betalen ze dat dan van? Maarja het lijkt heel wat zulke huizen maar ze zijn natuurlijk niet van echt steen he, ze zijn gewoon van hout opgebouwd en afgewerkt met steenstrips zoals in je in die video in de link in mijn eerste post kunt zien.
En tegenwoordig werken ook heel veel vrouwen op het kamp gewoon..die zitten echt niet meer hele dagen thuis zoals vroeger gewoon was, ik bedoel wie kan dat tegenwoordig nou echt nog veroorloven? Het leven is voor iedereen duur genoeg. En ook de kinderen gaan tegenwoordig gewoon naar school en zelfs naar het MBO-HBO en zelfs hoger, dat is meer regel dan uitzondering hoor.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 00:19

@Seleentj: he he...een medestander :D
Dat is de reden dat de kampers nog op kampen wonen...niet omdat ze perse anders willen zijn (al vinden sommigen het nogal stoer om te verkondigen dat ze van het kamp komen, jammer hoor..) maar omdat ze van vroeger al gewend zijn om lekker hun moeder, oma, neefs, zussen enz. naast de deur te hebben en altijd bij iedereen binnen te kunnen lopen.

En ja dat is erg lastig als je dat zelf niet gewend bent ;), zeker als je op zondagmorgen lekker met je vriend in bed ligt te 'klieren' zonder de voordeur op slot te draaien of je in je ondergoed door het huis loopt omdat je dat thuis ook gewend was in de ouderlijke 2-onder-1-kap. :P

Maar aan de andere kant, nu dat we een kleintje hebben is het wel weer heel makkelijk, ik heb altijd oppas, ik kan altijd onverwachts weg als ze ligt te slapen want er is altijd wel iemand de de babyfoon ff aan wil zetten en daar maak ik dan wel weer dankbaar gebruik van :D

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 00:21

ashley1 schreef:
Nee zeker is het overal niet even fraai..ik ken ook van die figuren die het 'heul stoer' vinden dat ze van het kamp komen (terwijl ik het altijd zoveel mogelijk probeer te vermijden om het te vertellen omdat ik er zelf ook altijd een beetje rare gevoelens bij krijg, bij kampers) en dat altijd showen met veel goud, veel bombarie, grote smoelen, dikke auto's en dure merken en dan vervolgens niet werken of een auto sloopbedrijf hebben (what else tenslotte) en ja, dat zijn rare lui..ik ken ze niet, zie ze wel eens lopen en dan denk ik 'hmm....daar hoef ik geen kennis mee te maken'.

En dit zijn dus de kampers die je hier bijna alleen maar ziet in omstreken. En waar ook altijd hommellus mee is. Zo jammer, want ze verpesten het voor iedereen. Ik ken bijna niemand hier in de omgeving die iets positiefs kan zeggen over kampers. Gewoon omdat ze overal waar ze komen, de boel lopen te verzieken.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 00:26

Ja blijft jammer...ik zorg ook altijd dat ik eerst een goede indruk achterlaat bij mensen die ik voor het eerst ontmoet voor ik antwoord moet geven op de vraag "oh...woon je op dat dorp, ja dat ken ik wel, waar woon je dan precies?" Want ik weet dat mensen toch gelijk even hun wenkbrauwen zullen fronsen.

Maar aan de andere kant, het vissersdorp waar ik woon staat er, net zoals Volendam en Urk, om bekend dat mensen daar graag het witte 'poedersuiker' in hun neus duwen...en aangezien ik dat niet doe, heb ik me daar ook al vaak uit moeten kletsen.

Dus zo is er altijd wat.
Feit (en jammer) blijft alleen dat er op de kampen wel vaker dan 'af en toe' weer eens iets aan de hand is...
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 20-07-10 00:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 00:26

ashley1 schreef:
@Seleentj: he he...een medestander :D
Dat is de reden dat de kampers nog op kampen wonen...niet omdat ze perse anders willen zijn (al vinden sommigen het nogal stoer om te verkondigen dat ze van het kamp komen, jammer hoor..) maar omdat ze van vroeger al gewend zijn om lekker hun moeder, oma, neefs, zussen enz. naast de deur te hebben en altijd bij iedereen binnen te kunnen lopen.

En ja dat is erg lastig als je dat zelf niet gewend bent ;), zeker als je op zondagmorgen lekker met je vriend in bed ligt te 'klieren' zonder de voordeur op slot te draaien of je in je ondergoed door het huis loopt omdat je dat thuis ook gewend was in de ouderlijke 2-onder-1-kap. :P

Maar aan de andere kant, nu dat we een kleintje hebben is het wel weer heel makkelijk, ik heb altijd oppas, ik kan altijd onverwachts weg als ze ligt te slapen want er is altijd wel iemand de de babyfoon ff aan wil zetten en daar maak ik dan wel weer dankbaar gebruik van :D

Kijk dat zijn de positieve kanten (Die laatste dan ), Ik hoor ook altijd dat die kleine van hun bij haar zus zit die naast haar woont, of die kleine van haar zus bij haar :=
Je groeit als neefjes en nichtjes ook heel close op, ik zie mijn nichtjes en neefjes alleen op verjaardagen, hun zien elkaar elke dag!, dat vind ik zo mooi om te zien.

Natuurlijk heb je ''de stoere jongentjes van 18 erbij lopen'' met een bmw en weet ik veel wat, maar dan kan ik ook net zo goed zeggen over de jongens uit het gooi die in de audi gekocht door pappie rijden :').
Of iemand uit de achterbuurt, ik denk dat dat gewoon een beetje bij de leeftijd hoort (Ik ben 19 maar voel me iets volwassener als de meeste volgens mij := ) . Marokkanen komen meestal ook met ze 20e hoor als ze ruzie hebben (Om maar even wat te noemen ;) ). En welke leeftijdscategorie is dat meestal?Juist.... 16 tot en met 21 jaar... (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk )

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 00:28

ashley1 schreef:
Ja blijft jammer...ik zorg ook altijd dat ik eerst een goede indruk achterlaat bij mensen die ik voor het eerst ontmoet voor ik antwoord moet geven op de vraag "oh...woon je op dat dorp, ja dat ken ik wel, waar woon je dan precies?" Want ik weet dat mensen toch gelijk even hun wenkbrauwen zullen fronsen.

Maar aan de andere kant, het vissersdorp waar ik woon staat er, net zoals Volendam en Urk, om bekend dat mensen daar graag het witte 'poedersuiker' in hun neus duwen...en aangezien ik dat niet doe, heb ik me daar ook al vaak uit moeten kletsen.

Dus zo is er altijd wat.
Jammer blijft alleen dat er op de kampen wel vaker als 'af en toe' weer eens iets aan de hand is...

Maar toch hoor je niet zoveel over kampen in het nieuws vind ik, ja dat er een wiet plantage is gevonden, maar die worden ook vaak in een ''gewoon'' huis gevonden.
Denk dat de verhalen van het kamp ook gewoon door broodje aap verhalen komen 90% van de gevallen

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 01:22

Wat daar gebeurd is had inderdaad overal kunnen gebeuren. Is als nog niet goed te praten, maar toch.

Op een kamp is de sfeer zo anders als in een rijtjes huis.
Mensen doen alles met elkaar..
een vriendin van mij woont er en zit al te hopen op dat er een wagen vrij komt, ik bedenk me dan geen 3x en trek er gelijk in.

Heerlijk bij elkaar binnen lopen en doen, wat een gezelligheid altijd daar! 1 grote familie en ookal ben je dat niet echt je hoort er gewoon bij.

Geryon

Re: Woonwagenkamp: vreemd fenomeen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 01:34

Ik kom van t kamp.. En ik lach me echt dood nu haha! En trouwens, de laatste post, van anniek_uc is helemaal waar! Luister eens het liedje: in een woonwagen ben ik geboren. Alles klopt uit dat liejde :)

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 01:36

geryon heeft gelijk!
ik ben der vriendin en kom der nu best vaak.
Tis daar echt geweldig!
en ik had ook al die vooroordelen wat je van iedereen hoord maar het is helemaal neitwaar.
en ja, er word wel eens gevochten (wat ik nog nooit heb meegemaakt eigenlijk)
maar dat word er in a'dam nog veeeel meer!
daarbij is het daar echt gezellig en loopt iedereen elkaar wagen in.

zou er stiekem ook echt wel willen wonen!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 01:39

En ja, hier komt regelmatig een helicopter boven langs om alles te checken, en soms een politie auto of soms komt er zelfs een inval met ME, om te kijken voor wietplantages! Gaat een beetje ver maargoed, zolang er niks gebeurd is het alllemaal wel een leuke ervaring:)

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 01:43

hahaha doen ze dat dan 's nachts???

ik zie sammie al zitten met zo'n vragende kop _O-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 01:51

Hahaha nee gewoon overdags! Al moet ik zeggen dat ze al heel lang niet zijn geweest (behalve helicopter). Misschien dan toch de hoop dat ze iets kunnen vinden op gegeven?

Trouwens, ik zou echt niet in een huis kunnen wonen nee. Maar jullie gaan dat toch nooit begrijpen. Niet alleen zijn wij anders qua wonen, maar gewoon qua denken ook en in heel veel dingen... Met een rijtjeshuis of whatever zal ik nooit genoegen nemen. En je kan ook echt niet zomaar een woonwagenbewoner worden, voor de mensen die dat denken.. Mijn stiefvader woont bij ons op het kamp, terwijl hij een burger is, en hij word na 5 jaar nog steeds uitgelachen voor hoe hij praat en zijng ewoontes (wat in jullie ogen normaal is). Voor de rest zijn we ook gewoon mensen die alles betalen en gewoon werken voor ons geld. We hebben gewoon een chill leven, jaloers?

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 02:00

hahah dat van pat!

maar jullie zijn echt abnormaal netjes! (niet dat het slecht is, zeker niet!) met jullie slippers of klomp gevallen _O-
en met je haren krullen xD

maarja, you know wat ik er van vind, hhahahaha

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 02:07

Jaa alle kampers zijn heel netjes en overal vies van eigelijk :P Althans, ons kamp en nog 2 andere kampen vol familie :P Maar dat ze netjes zijn is wel zo.. Er zijn gewoon zoveel oordelen, echt niet normaal! Ik vind het altijd wel grappig! Niet dat ik er gebruik van maak maar ik weet dat ik erboven sta. Ik heb gewoon een heerlijk leven, maar paarden aan me huis en al mijn familie. Muziek is altijd op, iedereen is buiten met een zwembadje en een trampoline. Er word in luxe geleefd terwijl we allemaal gewoon wit werken bij een normaal bedrijf enzo. Iedereen hier kan lezen en schrijven maar 1 iemand kon het niet, Rooie Ben, en hij is stinkend rijk geworden! Dusja..

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 02:15

hahhaha,
zwembadje??
ik geloof dat je die van jou zeker zwembad kan noemen _O-

maar jullie hebben echt super veel luxe!
maar denk dat dat niet bij het hele kamp is maar vooral bij jullie met al die motortjes enzo xD

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 02:20

Nee is zeker niet bij het hele kamp. Al heeft wel zo ongeveer elk kind een klein scootertje en quod en trampoline en zwembadje enzo maar laten we daar niet over doorgaan. Dan lijkt het net alsof ik wil opscheppen ofzo en heus wel mensen die gaan afvragen hoe we die kunnen betalen.. Nou, met normaal werk in ieder geval:)

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 02:23

hahahaha, das waar.
ik geloof dat pat zich echt uit de naad werkt xD

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:45

Nouja, zo stuitend zijn die opmerkingen niet hoor amadan.
Ninx zegt dat ze met met kinderen van het kamp speelde maar dat die dan altijd na een poosje weer verder trokken en na een jaar ofzo weer weer terugkomen.

Verder moesten ze met regelmatig hun kwijtgeraakte spullen weer van daar terughalen.

Nou kun je hoog en laag springen, maar het is wel zo dat dat dan zigeuners zijn geweest en geen kampers, kampers blijven gewoon op de plekken waar ze zitten en zigeuners reizen nog steeds rond...mede omdat er bijna geen gemeentes zijn die ze willen hebben en dat is dan weer omdat ze van alles uitvreten.

En ja dat is niet lief, maar het is wel zo.

En nou kun je die opmerking over scharen en messenslijpers wel discriminerend vinden, maar wat je misschien niet weet is dat dat WEL gebeurt, dat doen ze wel om aan geld te komen en zo hebben ze nog meer manieren om geld te 'verdienen'.
Nou zeggen ze dat kampers niet werken, maar kijk maar eens bij zigeuners, die werken echt allemaal niet (nouja, niet zoals wij gewoon werken). Hoe kan dat ook als je steeds van hot naar her rondtrekt?
En zo hebben ze meer manieren.
Ze trekken niet voor niks steeds rond he....

Dus wat mensen vaak voor het gemak 'kampers' noemen....zijn in dat soort gevallen meestal rondtrekkende zigeuners die van alles en nog wat uitvreten.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:06

phormicola schreef:
Nou, misschien moet ik dan toch maar op een woonwagenkamp wonen, klinkt mij veel beter in de oren dan regulier leven :j

haha ja mij ook, ik heb niks tegen de mensen die er wonen, als ze maar normaal doen!
en dat geld ook bij mensen die in een ''gewoon'' huis wonen!

het valt me vaak wel op dat ze wel een laag IQ hebben! door middel van zeer slecht schrijven, kijk maar eens op hyves!

ook ik heb weleens een woonwagenkamp gezien met paardenstallen en een kleine bak!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:08

amadan schreef:
Is hier geen mod anwezig om dit te temmen? Het zijn nogal discriminerende uitlatingen.

Temmen ('tip een mod') kun je zelf met het rode uitroeptekentje dat rechts onderaan elk bericht staat (boven het knopje 'quote'). Mogelijk zal er dan een mod ingrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:08

amadan schreef:
"Zigeuners zijn inderdaad viezerikken, van die scharenslijpers die bij mensen langs de deuren gaan om je messen en scharen te slijpen en vervolgens een godsvermogen vragen voor ze ze teruggeven"
Is hier geen mod anwezig om dit te temmen? Het zijn nogal discriminerende uitlatingen.

Och ja, misschien kan jij je de slepende kwestie niet herinneren met de gemeente Amsterdam? :D :D Is toch wel een op waarheid gebeurde kwestie, de opmerking hierboven.

Enne als er zigeuners neergestreken zijn in de omgeving, dan lopen de vrouwen rond met tigdubbele rokken en dan waren de inbraken en insluipingen niet van de lucht. Het is algemeen bekend, helaas, dat het wel zo is. Dus temmen? Mag de waarheid weer eens niet gezegd worden??

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:11

Citaat:
het valt me vaak wel op dat ze wel een laag IQ hebben! door middel van zeer slecht schrijven, kijk maar eens op hyves!

Drie kwart van de posts hier op Bokt is ook om te huilen, zijn dit dan ook allemaal 'kampers'? En een laag IQ staat niet per definitie in verband met slecht taalgebruik :n

Sommige mensen in dit topic zijn wel erg kortzichtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:12

Analfabeet bedoelt ze misschien..

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:14

Bij ons hebben er jaren geleden ook zigeuners op het dorp gestaan, zoals ik zei...ik mocht en wilde er niet alleen langs van m'n vader en inderdaad, er werd in auto's ingebroken, spullen gejat e.d. en toen ze weggingen was de rust weer teruggekeerd...hmmm >;)
Daarna zijn er bij de ingang van het veldje waar ze stonden gelijk een aantal grote betonblokken gelegd zodat er geen auto's of dergelijke meer op het veldje kunnen komen.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:17

Ja de ouderen hebben misschien een slechte schrijfstijl, maar die gingen vroeger niet of bijna niet naar school maar dat heeft volgens mij weinig met je IQ te maken maar inderdaad met laaggeletterd/analfabetisme.

Tegenwoordig ze eigenlijk allemaal gewoon naar school hoor, en leren ze ook gewoon door. Enne op hyves?? Pfff...kijk maar eens naar het gemiddelde profiel van een 15-jarige bijvoorbeeld, wat een spelfouten daar gemaakt worden oh oh oh.
Me pony ipv mijn pony, zijden ipv zeiden enz enz...