Laatste duikende paard *bizar*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 14:34

Anya schreef:
Dit is geen vrijwillig springen paard. Maar ik ken er wel eentje die dat wel vrijwillig deed. Die van mij. De paarden hadden een eigen vijver in de wei en sprongen met enige regelmaat "bommetje" in het water als het warm was.

En mijn vriendinnen hebben zich rot gelachten toen Lan met mij erop gewoon ging liggen in het water. Ook water maaien en keihard met de hoef er op kletsen vinden ze leuk. Kortom: het kan wel.

Volgens mij gaat het ook niet om het water maar om de sprong en de hoogte daarvan :o

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:34

Dit is duidelijk niet vrijwillig, het paard wordt gewoon in het nauwe gedreven, hij kan gewoon niet anders :n

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:35

Anya schreef:
Dit is geen vrijwillig springen paard. Maar ik ken er wel eentje die dat wel vrijwillig deed. Die van mij. De paarden hadden een eigen vijver in de wei en sprongen met enige regelmaat "bommetje" in het water als het warm was.

En mijn vriendinnen hebben zich rot gelachten toen Lan met mij erop gewoon ging liggen in het water. Ook water maaien en keihard met de hoef er op kletsen vinden ze leuk. Kortom: het kan wel.

Een paard die in een plas of vijver gaat liggen vind ik niet te vergelijken met een paard dat van een 2.15 meter (of hoe hoog was dat ding?) hoge duikplank af moet springen sorry.., dat zou die nooit vrijwillig doen als je het mij vraagt..

edit: maar goed, wie heeft er ooit een paard in de natuur vrijwillig over een hindernis van 2m zien springen of een piroutte zien draaien..? tja wij mensen stellen de grenzen van het paard op alle gebieden in de sport steeds verder bij..
Laatst bijgewerkt door ikbenellie op 19-07-10 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:36

denk dat deze paarden het beter hebben dan menig sportpaard... ze worden er niet ingeslagen en springen zelf, en dat +-2 keer per dag.

ben het er wel mee eens dat het onnatuurlijk is en dat het aanleren niet altijd even netjes zal gebeuren

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:37

Eh ze sprongen vanaf de hoge kant van ca 1.5 meter en als er toevallig weinig water in de vijver stond van nog hoger.
Wel met de wetenschap dat ze de vijver van haver tot gort kenden.

En ik schreef al: dit is geen vrijwillig springend paard op het filmpje.

Maar het wil niet zeggen dat paarden niet in het water willen/kunnen springen.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:40

hierover was ook een film

meisje heeft heel slecht leven bij haar ouders en loopt dan weg
onderweg komt ze een circus tegen die nog een ruiter zoekt voor een pony die springt in water

later wordt ze ook blind en mag ze niet meer springen dan laat ze zien dat ze zelfs blind met de pony kan springen

paard rent omhoog en zij springt snel op de rug en dan hup water in

op de films die ik nu zie zie je echt dat paard of pony niet anders kan dan springen

spreekt mij niet aan

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 14:44

sporten schreef:
hierover was ook een film

meisje heeft heel slecht leven bij haar ouders en loopt dan weg
onderweg komt ze een circus tegen die nog een ruiter zoekt voor een pony die springt in water

later wordt ze ook blind en mag ze niet meer springen dan laat ze zien dat ze zelfs blind met de pony kan springen

paard rent omhoog en zij springt snel op de rug en dan hup water in

op de films die ik nu zie zie je echt dat paard of pony niet anders kan dan springen

spreekt mij niet aan

Jaaaaaaaaaaaaaaa die film ! wild at heart ....*gaat googlen*

CoriienRN

Re: Laatste duikende paard *bizar*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:44

Sorry hoor maar wie dit zijn paard aan doet heeft echt het echt niet meer vast zitten in zijn hoofd :r moet ik er van,...

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 14:46

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:50

ik ga helemaal mee met coriienRN, ik vind dit echt walgelijk.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:52

Echt vreselijk dit. Wie verzint nou zoiets :n

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:53

Ik heb verder gezocht op youtube en word er erg verdrietig van.. BAh

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 14:54

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:56

djezes! erg dit! ik vind het niet om aan te zien eerlijk gezegt! Breken de paarden niks als ze van zo hoog in het water aankomen?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:57

amillia schreef:
denk dat deze paarden het beter hebben dan menig sportpaard... ze worden er niet ingeslagen en springen zelf, en dat +-2 keer per dag.

ben het er wel mee eens dat het onnatuurlijk is en dat het aanleren niet altijd even netjes zal gebeuren

Hoe denk je dat ze het paard dit geleerd hebben (je zegt het zelf al)? Een worteltje voor zijn neus houden en naar beneden gooien? Paard zal aardig geslagen zijn. een 'sportpaard' (je kent het ras wel....) word soms ook onjuist behandeld om hem iets aan te leren. Maar een pirouette is iets waar het paard zijn leven niet voor hoeft te wagen.. Dus ik snap het goedpraten niet zo, je stelt dat mijn/onze sportpaarden het slechter hebben dan dit paard. Dat baseer je op 1 filmpjhe van het dier waarbij hij inmiddels niet meer geslagen hoeft te worden omdat hij zelf springt, hij weet wat er komt. Verder weet je niets van huisvesting, training, voeding etc. hoe durf je te stellen dat dit dier het beter heeft???

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:00

Vind het echt verschrikkelijk...

(En voor geen goud dat ik erop zou gaan zitten als ie "springt"...

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:00

Dit kan toch nooit goed zijn voor zoon paard ;(
Dat gloor & de hoogte niet.
ik vind het er niet bepaald dier vriendelijk uitzien

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:04

Citaat:
Verder weet je niets van huisvesting, training, voeding etc. hoe durf je te stellen dat dit dier het beter heeft???

Maar jij kunt ook niet zeggen dat het dier het slechter heeft toch? En volgens mij weet niemand hier hoe dit soort stunts wordt aangeleerd, dus ook niemand kan daar over oordelen. ;)

Ik kan de filmpjes niet openen maar ken het fenomeen wel. Tja, wat doen paarden nou vrijwillig, in de zin van dat vinden ze leuk zonder dat het ze wordt gevraagd? Die staan echt allemaal liever met een kudde vriendjes op de wei hoor. Hoeveel paarden zeggen "weet je waar ik vandaag een zin in heb: een dressuurproef lopen met 30 graden C zodat het schuim op m'n hals staat, een springparcours doorjakkeren van 1.20, lekker een paar uur rijden in de trailer of lekker de hele dag op stal staan?"
Er zijn veel redenen om dit af te keuren, absoluut, maar niet omdat die paarden het niet "vrijwillig" zouden doen. A) dat weet je niet en B) keur dan ook de halve paardensport af.

Edit: typo hoogte. ;)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 19-07-10 15:25, in het totaal 4 keer bewerkt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:06

Sorry hoor Amillia maar een paard doet dit echt niet uit vrijje wil!!!
Meen als een paard water in zijn oren krijgt hij er ook niet echt van opknapt!!

Menig sportpaard heeft het juist beter! hoeft niet van die achterlijke dingen te doen :n

Vind dit gewoon beest onterend! dan heb je gewoon geen verstand.. sorry

Elanor 1.80 is wel erg hoog hoor voor een springparcour ;)

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 15:13

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:14

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:21

Wie verzint nou zoiets? Vind het ook raar dat het zwembad waar het pard in springt maar zo ondiep is! Raakt dat paard niet de bodem met zn benen...?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:22

Citaat:
Hoe denk je dat ze het paard dit geleerd hebben (je zegt het zelf al)? Een worteltje voor zijn neus houden en naar beneden gooien? Paard zal aardig geslagen zijn.

Dat is een aanname die niet waar hoeft te zijn. Ik denk helemaal niet dat die paarden ineens over 2.15 meter naar beneden worden gemept. Veel te veel kans dat zo'n paard in paniek niet recht naar beneden sprint en te pletter slaat.
Dat het extreme stunts zijn betekent niet dat ze per definitie onvriendelijk worden aangeleerd. Ik denk dat die hoogtes waarvan gesprongen wordt zeer geleidelijk worden opgebouwd waardoor de paarden bijna onmerkbaar van grote hoogten leren te springen. :j

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:26

Elanor sorry hoor maar zo'n stunt is niet normaal voor een beest van ruim 500 kilo! :n

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 15:27

CoriienRN schreef:
Elanor sorry hoor maar zo'n stunt is niet normaal voor een beest van ruim 500 kilo! :n

Zal water aanvoelen als beton...zeker van grote hoogte