Arnoud schreef:Als kleine clubs zoals wij, zo achterna worden gezeten, vind ik het een grof schandaal en zelfs het verlogenen van burgers, dat de Fifa, een club die zeer ruim in de centen zit, het het hele commerciele spektakel er omheen, geen belasting hoeft te betalen. Dat is letterlijk meten met 2 maten.
Dat doet de belastingdienst sowieso. Laat ze zich net zo hard opstellen tegen de grote jongens als tegen de kleine zelfstandige!
Voorbeeldje: Stel je factureert over kwartaal één 20.000,-, dan moet je daarover 4.000,- BTW betalen. Als één grote klant van 15.000,- je factuur niet betaalt houd je precies 1.000,- over om het volgende kwartaal mee te overbruggen. Oh joy, wat een geniale belastingwetgeving!
Blijkt dat bedrag vervolgens echt niet te innen (bijv. doordat je klant in het kwartaal daarna failliet gaat), dan mag je je eerst bij een curator melden enz. Na één jaar is het via een procedure mogelijk om het aantoonbaar niet te innen bedrag ook als zodanig te laten verklaren en je betaalde BTW terug te vorderen. Als je in de tussentijd zelf al failliet bent gegaan kan je fluiten naar je teveel betaalde BTW - als particulier mag je immers geen BTW terugvorderen van de staat 
En dan zal die belastingdienst een grote organisatie even "helpen" met "oh jongens, jullie hoeven geen belasting te betalen, kom maar!"? Ik dacht 't toch niet he, zijn ze echt te stóm om in te zien dat het stimuleren van de Binnenlandse werkgelegenheid véél beter is voor de economie dan het binnenhalen van één of ander dom evenement? Heb ten tijde van de kredietcrisis namelijk geen brief gekregen dat ik geen BTW meer hoefde te betalen of 'm zelfs maar tijdelijk op kon schorten! Instant 19% groei, ben benieuwd of de FIFA dat ook durft te garanderen.