Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Ella_ schreef:Ik ben dan niet katholiek, maar ik begrijp wel waarom deze pastoor niet "voldeed aan de arbeidsovereenkomst".
De eredienst is ter ere van God. God staat in het middelpunt. Het is niet de bedoeling dat God dit moet delen met oranje of met het ego van pastoor paul. Hup Holland hup kan op andere momenten.
En dat het een hippe manier is om mensen te trekken: het gaat niet om het aantal zieltjes in het gebouw. Het gaat om de mensen die komen om over God te horen, dus moet het in een dienst ook over God gaan.
Lindy1982 schreef:De hele viering is over god gegaan alleen in een oranje "jurk"
En 1 liedje over hup holland..
En daar nog bij AL zijn vieringen zitten altijd vol niet alleen deze
EricPrast schreef:Is er eindelijk eens een geestige geestelijke, die de 'boodschap' op een attraktieve manier weet te verpakken zodat deze misschien ook jonge, hippe mensen aanspreekt, wordt ie door de firma Droogstoppel en Azijnpisser kaltgestellt. En maar zeiken dat het kerkbezoek zo terugloopt.
Kaatje64 schreef:Ik kom ook uit Obdam. Echt belachelijk dat pastoor Paul op non actief is gesteld. Je ziet nu bij vele huizen een poster met de test: Pastoor Paul moet blijven Punt uit!! Echt een hele toepasselijke tekst vind ik dat
Cayenne schreef:Kaatje64 schreef:Ik kom ook uit Obdam. Echt belachelijk dat pastoor Paul op non actief is gesteld. Je ziet nu bij vele huizen een poster met de test: Pastoor Paul moet blijven Punt uit!! Echt een hele toepasselijke tekst vind ik dat
Ik was net een rondje lopen en kwam ze ook al tegen! Mijn buren hebben hem ook al hangen.
Ik vraag me af waar je ze kunt halen, want ik wil er ook wel een!
FV_Whisper schreef:Mag ik vragen tot welk bisdom jij behoort Shiloh? Breda toevallig? Want daar zit ook een lekker conservatief groepje.
Door een tekort aan priesters waren er meedere pastores (voor de leken: dit zijn voorgangers die dus wel opleiding hiervoor hebben gehad, maar het zijn geen priester. Hebben nooit de priesterwijding ontvangen en mogen dus ook minder doen. Mannen die pastor zijn mogen echter wel trouwen en ook vrouwen kunnen dit worden) en dat liep allemaal erg goed.