PVV'er betrokken bij omstreden faillissement

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:05

KiWiKo schreef:
dan zijn we mevrouw Var Singh even vergeten....... zie dr nog op dr bedje liggen :D :D

Nou idd, dat was wat! Dat vond ik echt ernstig! :j

KiWiKo

KiWiKo schreef:
dan zijn we mevrouw Var Singh even vergeten....... zie dr nog op dr bedje liggen :D :D

kan je nagaan het is Singh Varma...... sorrie :)

RoodZonnetje

Tja, zoals ik in een ander topic al zei, dat zou mijn partij niet moeten flikken, in een relatief korte tijd zulke schandalen.

MamboBeach

Re: PVV'er betrokken bij omstreden faillissement

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:07

Ik weet wel wie je bedoelt hoor KiWiKo! :j :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:09

Nee.idd kun je beter zulke figuren hebben.

In 1994 kwam Tara Singh Varma in opspraak door enkele financiële affaires rond inzamelingsacties. Een commissie onder leiding van oud-minister De Graaff-Nauta stelde vast dat er niet bewezen kon worden dat zij geld verduisterd had. Wel vond de commissie dat Singh Varma nalatig was opgetreden in haar functie als penningmeester van de Grenada-stichting.

Vanaf 2000 beweerde Tara Singh Varma steeds minder in staat te zijn haar werkzaamheden als Kamerlid te vervullen. Een enkele maal verscheen ze in een rolstoel in de Tweede Kamer. In oktober 2000 beweerde Tara Singh Varma aan een ongeneeslijke vorm van kanker te lijden en kondigde ze per brief haar afscheid in de Tweede Kamer om zich voor te bereiden op het einde.

In juni 2001 ontdekte het TROS-programma Opgelicht?! dat Tara Singh Varma helemaal niet aan een ongeneeslijke vorm van kanker leed. Daarnaast werd ze in dit programma beschuldigd van oplichting. Een vertegenwoordiger van een door Singh Varma gesteunde Indiase organisatie, the Ninash Foundation, verklaarde dat door Singh Varma gedane financiële toezeggingen niet waren nagekomen. Singh Varma had 250.000 dollar per jaar beloofd aan de stichting, maar dat geld werd nooit betaald. De stichting kwam hierdoor in grote problemen.

Aanvankelijk weersprak Tara Singh Varma beide beschuldigingen, en klaagde ze de redactie van Opgelicht?! aan. Maar in augustus 2001 gaf ze toe dat haar gezondheidsklachten mede veroorzaakt werden door een post-traumatische depressie als gevolg van de door haar verzonnen bedreigingen vanuit extreem-rechts en haar enorme betrokkenheid bij de slachtoffers van de Bijlmerramp. In 2002 bood Tara Singh Varma in het openbaar haar verontschuldigingen aan. Ze ontkende opzettelijk te hebben gelogen over haar ziekte, maar verklaarde in een waanwereld te hebben geleefd waardoor ze dacht terminaal ziek te zijn

Dit zijn echte goede leiders....volgens mij leeft zo'n beetje het hele mutje in Den Haag in een waanwereld.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 23:09

Maar dat heeft ook ruim in alle media gestaan, met de partij erbij. Dus ik begrijp niet waarom het van de ene partij wel opgeschreven mag worden en van de andere niet.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:11

Mag van mij van alle partijen opgeschreven worden, absoluut.
denk als ze echt alle partij leden echt nagaan dat er een beerput open komt van heb ik jou daar.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 23:14

Onassa schreef:
Mag van mij van alle partijen opgeschreven worden, absoluut.
denk als ze echt alle partij leden echt nagaan dat er een beerput open komt van heb ik jou daar.

Als dat zo zou zijn, zouden de zaken die naar boven komen niet zoveel aandacht krijgen, dan zou het gewoon zijn.
Maar dat is het niet het zijn kamerleden. De meeste zitten er omdat ze echt geloven in hetgeen ze doen, en het is als je het goed doet geen gemakzuchtig baantje dat heel veel betaalt.

Geen fractie is blij als iemand in de fractie blijkt een oplichter te zijn.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:15

De nummer 3 op de kieslijst, Lilian Helder, verdedigde als advocaat een omstreden imam die volgens Geert Wilders het land moest worden uitgezet.
    De nummer 5, Gidi Markuszower, werd twee jaar geleden opgepakt met een wapen.
    De nummer 9, Mellony van Hemert, niet de waarheid te spreken over haar diploma's.
    PVV-Kamerlid Dion Graus werd beschuldigd van mishandeling, bedreiging en stalking
    PVV'er Brinkmanraakt in opspraak door een bargevecht
    PVV'er De Roon was actief binnen extreem-rechts

En dat in een paar jaar tijd....

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:43

Tja...als je ook al een bargevecht moet gaan melden...dan lijkt het er wel veel,op als dat de mensen van de PVV wel heel erg gevolgt worden in hun prive leven.
en een wapen in huis......hoeveel anderen zouden dat ook niet hebben.
Ik sliep toen ik alleen in Rotterdam zuid woonde en geen sleutel meer met mijn balkon deur had ook met een ploerte doder naast me.
Een omstreden Imam.....hij zal niet voor niets omstreden zijn, dat zegt de titel al.

Zo kunnen we natuurlijk alle partijen wel effe langs gaan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:45

Onassa schreef:

Succes :)
Ik was er hartstikke blij mee dat de roddelpers zo weinig over GroenLinks heeft kunnen opduikelen.

En tja, je kan dergelijke incidenten wel gaan goedpraten, maar hoe geloofwaardig ben je als politicus als je niet zelf het goede voorbeeld geeft?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 23:50

Onassa schreef:
Tja...als je ook al een bargevecht moet gaan melden...dan lijkt het er wel veel,op als dat de mensen van de PVV wel heel erg gevolgt worden in hun prive leven.
en een wapen in huis......hoeveel anderen zouden dat ook niet hebben.
Ik sliep toen ik alleen in Rotterdam zuid woonde en geen sleutel meer met mijn balkon deur had ook met een ploerte doder naast me.
Een omstreden Imam.....hij zal niet voor niets omstreden zijn, dat zegt de titel al.

Hero woont in een stolpboerderij, niet in Rotterdam. Hero heeft ook zijn aannemer in elkaar geslagen, toen hij al kamerlid was. En dus stomdronken de barkeeper van een cafe aangevallen waar veel pers en politici komen. Geen handige locatie.

Teddy321Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:58

Als mensen het in hun priveleven al niet zo nauw nemen, hoe betrouwbaar zijn ze dan als kamerlid??

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 00:13

Nee zeker geen handige actie....maar het zijn ook maar gewoon mensen buiten hun functie om en niet iedereen is zonder fouten....ken eigenlijk niemand die zonder fouten is.
Zal het ook zeker niet goed praten.
Maar nogmaals, in alle soorten groepen en in dit geval,kamerleden zijn er mensen bij die net effe over de schreef gaan.
En als je dan ook een keer een pilsje teveel op hebt, vergeet je misschien even hoe het hoort,heel menselijk in mijn ogen.
EN DAN MAAKT HET ME VERDER OOK ECHT NIET UIT IN WELKE PARTIJ ZE WERKZAAM ZIJN.
Van fouten kan je leren en fouten kun je herstellen en fouten moeten ook vergeven kunnen worden (mits er menselijk leed mee gemoeid is)
Hoewel ik zelf ook mishandelt ben door een ex, maar ook hem heb ik kunnen vergeven.
het is maar het hoe hard je je ergens in vast bijt.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 00:22

Maar stel je nou voor dat zo iemand je land vertegenwoordigt in een commissie en daarbij in een dronken bui verkeerde dingen doet. Dan is de schade toch niet te overzien? Brinkman heeft echt wel een patroon laten zien waarin blijkt dat-ie niet zo'n goed gevoel heeft voor hoeveel alcohol hij eigenlijk zou moeten drinken en wat hij wel en niet moet doen met betrekking tot derden.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 00:26

Hij zal echt niet in de kamer zitten met een tray bier blikjes toch?
Ik koppel prive leven en werk wel los van elkaar.
En hij heeft wel openlijk toegegeven dat het niet echt slim was.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 00:31

Prrrr schreef:
Maar stel je nou voor dat zo iemand je land vertegenwoordigt in een commissie en daarbij in een dronken bui verkeerde dingen doet. Dan is de schade toch niet te overzien? Brinkman heeft echt wel een patroon laten zien waarin blijkt dat-ie niet zo'n goed gevoel heeft voor hoeveel alcohol hij eigenlijk zou moeten drinken en wat hij wel en niet moet doen met betrekking tot derden.

Ten eerste drinkt hij niet meer en ten tweede werd ons land jaren door de notoire alcoholist Jan Pronk vertegenwoordigd, en ook dat ging goed.
Bovendien zijn we heel ver weg van een situatie dat Brinkman ergens ons land moet vertegenwoordigen. Daarvoor moet je in een kabinet zitten, en dat zit hij nog lang niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 00:33

Ik kan me niet herinneren dat Jan Pronk iemand in elkaar geslagen heeft, laat staan met een moker te lijf gegaan is??

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 00:37

sarabande schreef:
Ik kan me niet herinneren dat Jan Pronk iemand in elkaar geslagen heeft, laat staan met een moker te lijf gegaan is??

Wan maakt het uit. In Turkije zit een veroordeelde terrorist aan de macht en daar praat de PVDA gewoon mee, net als met Hamas, een officieel als terroristisch te boek staande organisatie. Dan zal Brinkman zeker geen probleem vormen. ;-)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 00:45

jantergouw schreef:
Wan maakt het uit. In Turkije zit een veroordeelde terrorist aan de macht en daar praat de PVDA gewoon mee, net als met Hamas, een officieel als terroristisch te boek staande organisatie. Dan zal Brinkman zeker geen probleem vormen. ;-)

Berlusconi, Poetin en Erdoğan zijn vertegenwoordigers, symbolen van hun land. Omdat men internationaal respect voor elkaar heeft (dat zijn omgangsvormen bij de PVV niet zo bekend ik weet het) worden deze mensen als vertegenwoordigers van het land met respect behandeld.

Ik geloof niet dat Hero Brinkman al op dit niveau staat

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 00:54

sarabande schreef:
jantergouw schreef:

Berlusconi, Poetin en Erdoğan zijn vertegenwoordigers, symbolen van hun land. Omdat men internationaal respect voor elkaar heeft (dat zijn omgangsvormen bij de PVV niet zo bekend ik weet het) worden deze mensen als vertegenwoordigers van het land met respect behandeld.

Ik geloof niet dat Hero Brinkman al op dit niveau staat

Dus speelt het probleem helemaal niet wat Brinkman betreft.
De PVDA zal trouwens contact met Rusland en China geen enkele moeite kosten want als er een partij is waar het communistische gedachtegoed nog diep geworteld zit, is het de PVDA wel. Misschien dat Job daar nog een leuk rood racerolstoeltje op kan duikelen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 01:05

jantergouw schreef:
De PVDA zal trouwens contact met Rusland en China geen enkele moeite kosten want als er een partij is waar het communistische gedachtegoed nog diep geworteld zit, is het de PVDA wel. Misschien dat Job daar nog een leuk rood racerolstoeltje op kan duikelen.

Kijk en dat is ook PVV, Cohen demoniseren omdat zijn vrouw invalide is, misselijkmakend. Dat iemand zoiets kan verzinnen :n

Dit is van een niveau waar ik geen energie meer aan ga besteden

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 01:10

sarabande schreef:
jantergouw schreef:

Kijk en dat is ook PVV, Cohen demoniseren omdat zijn vrouw invalide is, misselijkmakend. Dat iemand zoiets kan verzinnen :n

Dit is van een niveau waar ik geen energie meer aan ga besteden

Dat lok je toch zelf uit.

Sarabande schreef:
wellicht is er dan weer een andere schreeuwer opgestaan met een nog leuker kapsel.

Omdat men internationaal respect voor elkaar heeft (dat zijn omgangsvormen bij de PVV niet zo bekend ik weet het)

Als je beledigingen uit kun je ze ook terug verwachten. Als je daar niet tegen kunt moet je er niet aan beginnen.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 02:22

Behoorlijk onfatsoenlijk om over iemands invalide vrouw te beginnen in deze discussie. Ik vind dat een Tweede kamer lid zeker een voorbeeldfunctie heeft. Dat je een keer teveel drinkt op een feestje is prima, maar niet als je van drank agressief wordt en er op los gaat slaan. Dingen als frauderen zijn helemaal verkeerd in die positie. Van advocaten en rechters wordt ook verwacht dat ze geen strafblad hebben en terecht ook. Ik vind het ook heel raar dat mensen zulke dingen zelfs een goede referentie vind omdat iemand dan beter zijn mannetje staat in de 'slangenkuil' in Den Haag. Waarom zou je in godsnaam willen dat een fraudeur jou vertegenwoordigt in de Tweede Kamer?
Natuurlijk heb je overal rotte appels, maar bij een nieuwe snelgroeiende partij heb je die veel meer als bij een andere partij omdat ze daar de kandidaten over het algemeen veel beter kennen. Bij Fortuyn destijds stonden ook veel niet capabele mensen op zijn lijst. En als Wilders in de regering komt worden zulke mensen misschien zelfs minister.
Ik vind het echt ongekend hoe sommige PVV stemmers in een of andere roze wolk leven over de PVV. Dat een kamerlid iemand in elkaar slaat met teveel drank op is menselijk, dat een kamerlid wellicht ooit gefraudeerd heeft zou een goede referentie zijn, dat Wilders de ochtend nadat hij nog heeft verklaard dat de AOW leeftijd zeker een breekpunt is, zijn uitspraak alweer terugneemt maakt ook niks uit. Alles wordt goed gepraat. Nou is dat misschien ook wel typisch een PVV iets, aangezien je geen lid kan worden van de partij en inspraak kan hebben, en je dus als PVV aanhanger er sowieso niet zoveel aan hebt om kritisch te zijn op je eigen partij. Ik zeg niet dat je meteen van je partij af moet stappen, maar je kunt toch wel gewoon toegeven dat ze een fout hebben gemaakt of dat iets niet netjes/eerlijk/handig was ipv alles een positieve draai geven?
Vind het ook apart dat er wordt gezegd dat de PvdA een communistisch gedachtegoed heeft, terwijl de PVV juist samen met de SP de meest linkse en conservatieve plannen heeft qua economie. En nee ik ben geen PvdA stemmer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 07:30

Prrrr schreef:
Er valt heel veel te frauderen in de kamer. Bovendien ben je dan ook nog in de positie om veel voordeel op te doen uit corruptie.
Ik persoonlijk heb daar liever mensen zitten die besef hebben van goed en kwaad en persoonlijk integer zijn.

Nou dan kunnen ze allemaal naar huis! En dan? :D