Menino schreef:@miirrrrii
nee ben ik met je eens, maar ik geloof ook niet dat dat gebeurt. Ik geloof dat dat verplaatsing van 't probleem is...
Ooh en tuurlijk zullen MBO'ers wel eens over een kam geschoren worden als achterlijke debielen, en dat hoort niet. Maar Belgen worden ook over een kam geschoren (als dommerds ), gymnasiasten ook (als zijnde contactgestoorde studieverslaafde nerds)
Maar buiten dat geloof ik dat iemands positie binnen een 'groep' in bijna alle gevallen wordt bepaald door de persoon zelf, door iemands eigen intelligentie, door iemands sociale skills. Nouja voornamelijk dat... Ik geloof er niets van dat dat wordt bepaald door externe factoren als het naampje van de opleiding die achter je naam staat, of door de auto's van je ouders... Ik geloof dat gewoonweg niet, en wat ik wel geloof is dat mensen zelf heel graag geloven () dat het daaraan ligt; externaliseren... Ja 't heeft invloed op je imago, maar niet op je positie binnen een groep, en daarmee denk ik dus zelf dat het ook niets te maken heeft met of mensen respect hebben voor je of niet.
Als ik iemand ontmoet die ik onwijs slim vind overkomen bv., respecteer ik diegene.. Ongeacht of z'n opleidingsniveau wel overeenkomt met het beeld dat ik van iemand ken. Ik ken onwijs veel mensen die onwijs intelligent overkomen, en waar ik echt goede gesprekken mee kan hebben, die niet eens een MBO opleiding afgemaakt hebben. Nou daar veroordeel ik niemand om, en ik kan maar barweinig mensen die denken ' goh, jij doet MBO... Mss moet ik nog maar even nadenken of ik met jou om wil gaan'... En in mijn klas (4 havo) zitten verschillende mensen vanuit verschillende millieus, maar daar staat verder echt niemand bij stil ofzo. En er is echt al helemaal niemand die minder goed in de groep ligt door zoiets.
Dan zijn we het over het eerst genoemde punt niet eens. Dat geeft niet, meningsverschillen moeten er zijn

Voor de rest vind ik wel dat je een goed punt hebt, grotendeels worden door zulke punten je plaats in de groep gemaakt. Ik denk echter wel dat er echt scholen zijn te vinden, ( of andere plaatsen ) waar je hierop wel geranked wordt.
Ik heb het echter nog nooit meegemaakt.