kind uit snikhete auto gered

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_biondaa

Re: kind uit snikhete auto gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:41

verschrikkelijk, die moeder ging shoppen, was dus ook niet van plan snel terug te komen denk ik.

Waar moet dat heen? Dit is al het vijfde kind denk ik?

Wij doen nu de meeste dingen met de fiets, en anders rijden we heel snel met vier ramen open naar de locatie, zo min mogelijk stil staan, laat staan blijven zitten..
Wij mogen niet eens blijven zitten als me moeder boodschappen doet :')

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:43

Je kind uberhaupt achterlaten in je auto en dan gaan winkelen, sorry dat doe je al niet, gezwegen in een snikhete auto.
Mensen doen vaak maar wat.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:44

arm kind,z'n moeder zal dol op m zijn ;(

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:30

Ik snap niet waarom het zo erg is om een kind in de auto te laten (behalve bij warm weer uiteraard). Je hebt boodschappen doen en boodschappen doen. Ik loop echt geen ah binnen terwijl mijn zoon in de auto zit. Maar ik ga gerust naar de bakker als ik vanuit de winkel de auto kan zien.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:32

odetteke schreef:
Ik snap niet waarom het zo erg is om een kind in de auto te laten (behalve bij warm weer uiteraard). Je hebt boodschappen doen en boodschappen doen. Ik loop echt geen ah binnen terwijl mijn zoon in de auto zit. Maar ik ga gerust naar de bakker als ik vanuit de winkel de auto kan zien.

Ja maar dat is toch echt wat anders dan shoppen!!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:32

echt bizar... je kind in de hitte laten zitten :n

Wij hebben vorig jaar een autoruit ingeslagen omdat een hond lag dood te gaan door de hitte. ook zoiets vreselijks.

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:33

Kan er met me verstand niet bij dat zo'n vrouw haar kind achterlaat in haar auto hoe gestoord ben je dan wel niet :( :(
Om gezellig te gaan shoppen pff...
Heb hier echt geen goed woord voor over!!!
Bah!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:16

odetteke schreef:

Ze was al minstens 20 minuten weg... dan stond er wel een lange rij bij de bakker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:18

odetteke schreef:

Je zegt het zelf al, de auto blijft in zicht en alleen als het een klein iets is laat je je zoon erin.. Daar zit hem het verschil.. Maar gewoon winkelen (en dus ook boodschappen bij de AH) en dan je kind in de auto laten, nee dat zou ik nooit doen..

Buddy87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:22

Je wil niet weten hoeveel honden er overlijden in deze periode met dit weer, mensen die lekker gaan winkelen of naar een evenement gaan en de hond in de auto *oven* laten zitten. :n

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:23

c_alsemgeest schreef:
echt bizar... je kind in de hitte laten zitten :n

Wij hebben vorig jaar een autoruit ingeslagen omdat een hond lag dood te gaan door de hitte. ook zoiets vreselijks.

Hoe bedenk je het inderdaad om je kind in de auto te laten zitten met die hitte.

heeft die hond het trouwens overleefd?

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:23

Leuk joh. Kind laten zitten omdat shoppen even belangrijker is? Denk die vrouw dan even niet na ofzo. Oke ik blijf ook weleens met mijn zusje ofzo even in de auto zitten als mijn moeder/vader brood gaan halen ofzo. Maar sowieso ze laat mij echt niet zitten in een snikhete auto hoor! Pff, stelletje idioten zijn het soms.

Ook het zelfde met honden. Overlijden idd ook in een snik hete auto.
Wat een rare mensen, ik heb der geen woorden voor. ;(

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:26

pff was dit niet bij mij in t dorp hier is t namelijk heel normaal om als christelijk typje je 6 kids in de auto te laten hangen en mams rustig sjokkerdersjok door de winkel boodschapjes te doen...
SCHANDALIG!!! zulke moeders of vaders moeten ze ook in een snik hete auto laten zitten totdat ze dood gaan en dan zullen ze t in een volgend leven niet meer doen denk...

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:26

Benieuwd naar meer meningen over mijn 'boete idee'. Dat het vreselijk is, en dom en stom lijkt me overduidelijk en daar zullen we het allemaal mee eens zijn. Maar voor de discussie is het misschien interessanter om na te denken hoe dit voorkomen/teruggedrongen gaat worden. (volgens mij is het ook de bedoeling van Nieuws en Maatschappij om tot discussie te komen, anders wordt het slechts een 'sensatieverhaal' en komt er een slotje)

Vandaar mijn boete idee.. Hoe denken jullie daarover?
Zijn er nog andere ideeen?

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:27

hoe krijgen ze het voorelkaar?
in de bloedhete zon..

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:28

ctje ik denk dat het wel een goed iddee is hoor! mensen gaan pas vaak nadenken als het hun geld kost lijkt t wel

paardKed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:28

Ik snap nog steeds niet waarom mensen het in hun hoofd halen om een kind of een hond in een bloedhete auto te laten zitten.
Je hoort zoveel verschrikkelijke verhalen en dan nog blijven ze het doen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:30

Ik vind het verschrikkelijk... Ook voor al die honden die maar in auto's achtergelaten worden..

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:32

Ik vidnd dit gewoon puur zielig.

Zoveel mensen die dit doen! Dat het hun nog niet in hun BOTTENHERSENS doordringen dat zo''n kind/beest half dood gaat ofzo? Van de die snikhete zon.

xMelissaa

ja die honden ook !
die worden soms dood aan getroffen!
moet je na gaan dat kan ook gewoon met die kinderen gebeuren!

Moontje1991

Zucht dit soort mensen.
Als je geen kinderen wilt begin er dan niet aan inplaats van aan dit soort wandaden te beginnen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:33

Al was het lente: een kind hoor je gewoon niet alleen te laten. Er zou maar wat gebeuren of er hoeft maar een gek langs te lopen die een raampje inslaat en je kind mee neemt. Is tegenwoordig ook niet zo bijzonder meer.....

Erg hoor... Hopelijk let ze in het vervolg beter op.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:33

MiSz_SaNdY schreef:
ctje ik denk dat het wel een goed iddee is hoor! mensen gaan pas vaak nadenken als het hun geld kost lijkt t wel

Nee hoor, er rijden nog altijd heeeel veel mensen te hard. Er bellen nog steeds heeel veel mensen in de auto zonder carkit. En ga zo maar door. Het leven van je kind is niet in geld uit te drukken (ja dat roept iemand (ik) die eigenlijk absoluut geen kinderen wil, maar zich wel in kan leven als moeder zijnde :D )

Buwa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:51

Wat een belachelijke actie zeg, als je je kind zo'n last vind, waarom begin je er dan aan?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:06

Coentjuh, ja overtredingen zijn er, maar zoals niet handsfree bellen is toch ook sterk verminderd? Die hoge boete daarvoor schrikt toch af..
Heb jij misschien een andere oplossing? Wat zou volgens jou helpen?