'Meisje vermist' in Zembla

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 21:54

Wat ik ook zo vreemd vond, was dat er allerlei gedoe was rondom die vriend van haar, dat hij een strafblad had mbt mensenhandel, terwijl die helemaal niet waar was.
En ook hoe Mowitha 'schaars gekleed in een kelder met 4 buitenlandse mannen' was gevonden. Wat droeg ze: een spijkerbroek en een topje. En die buitenlandse mannen die woonden boven haar, ze kende ze niet eens.

Ik vond het vooral bijzonder om te zien hoe 'normaal' het meisje zelf eronder bleef, terwijl ze toch een flink messed up leven heeft hierdoor. De waarheid zal inderdaad wel een beetje in het midden liggen, maar ik neig er toch meer naar om Mowitha zelf te geloven.

DDW1190

Re: 'Meisje vermist' in Zembla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:00

je kan wel boos worden, maar dat werkt als je op tv bent alleen maar in je nadeel, typisch Maria mosterd verhaal!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:09

Ik vind het een erg vreemd verhaal ook.
Wat ik ook wel raar vind zijn die twee zusjes, die vriendinnetjes van Mowitha en de schooldirecteur...

Heel vreemd allemaal.
Nu de hele aflvering bekeken, maar die moeder is niet goed wijs..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:46

Vond die schooldirectuer erg apart. Hij maakte allemaal beschuldigingen zonder ze echt te kunnen onderbouwen...

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:50

Klis schreef:
Wat ik ook zo vreemd vond, was dat er allerlei gedoe was rondom die vriend van haar, dat hij een strafblad had mbt mensenhandel, terwijl die helemaal niet waar was.
En ook hoe Mowitha 'schaars gekleed in een kelder met 4 buitenlandse mannen' was gevonden. Wat droeg ze: een spijkerbroek en een topje. En die buitenlandse mannen die woonden boven haar, ze kende ze niet eens.

Ik vond het vooral bijzonder om te zien hoe 'normaal' het meisje zelf eronder bleef, terwijl ze toch een flink messed up leven heeft hierdoor. De waarheid zal inderdaad wel een beetje in het midden liggen, maar ik neig er toch meer naar om Mowitha zelf te geloven.

Helemaal met je eens! Ook erg scherp hoe die niet meer werkzame kinderrechter erop reageerde. Ze hebben aardig met haar dossier geknoeit en de zogenaamde feiten waren helemaal geen feiten. Je checkt toch zulke belangrijke informatie af bij de politie. Zo'n meid word helemaal de dupe van zulke mensen. Ik vond het heel moedig dat ze haar verhaal ging doen en enorm triest dat ze gelijk weer word opgesloten onder het mom voor haar eigen veiligheid als ze gepakt word. Ze zit helemaal vast en kan geen kant op terwijl ze zo'n mooie toekomst had kunnen hebben.
Ik ben benieuwd wie voor haar op de bres springt, hulp zal ze sowiezo nodig hebben om weer mee te kunnen draaien in deze oliebol, want ze mist een heel stuk onderwijs. Maar sluit haar aub niet op.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:31

Nee inderdaad het is inderdaad sneu, er is gewoon sprake van een beeldvorming.. en dat geldt bij meerdere zaken zo!
Kijk maar naar de Deventer moordzaak en de zaak van Lucia de Berk! Allemaal ten onrechte opgesloten! door dingen die slecht zijn gecheckt!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:55

Ik vind het echt een vreemd verhaal, die moeder komt op mij over alsof ze een beetje aandachtsziek is...

Vind het ook wel sneu voor dat meisje, en voor haar vriend, die ten onrechte voor loverboy wordt uitgemaakt!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:03

Klinkt als mezelf dat ik 13 was en een vriend had van 17. Ik was een beetje hetzelfde en de relatie klinkt ook een beetje hetzelfde. Hij was geen loverboy, wel een jongen met losse handjes waar ik pas na 6 jaar los van kwam.
Moeder heeft een beetje een bord voor haar kop. Misschien lag het inderdaad wel aan haar zelf.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 15:33

Heb net de uitzending bekeken.

Ik vraag me echt af of moeder niet het probleem is.
In begin van de docu noemt haar moeder de "symptomen" waardoor ze denkt
dat ze in handen is van loverboys.
Gedragsveranderingen, andere kleding etc.
Zaken waarvan ik weet dat je ze ook kunt toedichten aan de puberteit.

Ik ben niet overtuigd van het probleem die er volgens moeder bestaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 16:53

och, moeder komt met geen 1 bewijs aan... Moeder wil vooral niet zien dat haar dochter ook wel eens verkeerde dingen doet en al helemaal niet dat dat wel eens met haar zelf te maken zou kunnen hebben... Makkelijk om dan de oorzaak bij anderen te gaan zoeken, zoals de vriend van dat meisje. Triest voor dat meisje zeg..... Echt dieptriest!

En absurd dat zowel de media als jeugdzorg hier volledig in meegaat

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:42

Ik kan hem niet zien! Ik schijn iets te moeten downloaden, maar dat gaat niet. Iemand enig idee hoe ik hem toch te zien kan krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:56

dwaallicht schreef:
Heb het net gekeken, vind het een apart verhaal.

Het kwam op mij over als het volgende: Moeder is flink jaloers op haar mooie dochter, aangezien ze zelf graag jong wil zijn en in de belangstelling wil staan. Om alsnog macht te krijgen over haar dochter en de aandacht te hebben van andere mensen, blijft ze beweren dat haar dochter door loverboys wordt misbruikt.

Moderne vorm van Sneeuwwitje?

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:07

Die arme jongen ook echt, je zal jezelf maar nietsvermoedend tegenkomen met een balkje over je ogen...

Op het moment dat er gevraagd wordt wat voor relatie Mowitha en Sam hebben, begint haar hele gezicht te stralen. Het lijkt mij dat het wel goed zit tussen die twee en dat er bij moeders een steekje los zit...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:01

...en zo krijg je de praatjes..conclusies trekken, vooral die directeur van de school..je weet hoe dat gaat, kids vertellen iets, wordt verdraait, groter gemaakt etcetc en sinds wanneer worden die pubers serieus genomen? Niemand heeft daadwerkelijk iets gezien!

Ik kan mij voorstellen als Mowitha een veelgevraagd model was/is, zij zich in andere kringen bevind en je je als ouders enorme zorgen maakt of dat wel goed gaat. Er bestaat toch een vooroordeel (wat bevestigd wordt door andere modellen) over het modellenwereldje en drugs etc. Als je 12 jarige dochter dan ook nog een smet een oudere vriend thuiskomt en zichzelf heel anders gaat opstellen, sja, als moeder zou ik dan ook enorm bezorgd zijn hoor. Meissie is in pubertijd, mss idd wel in wat vreemde kringen geleefd en gaf zelf al aan dat ze graag met de oudere mee wilde komen, want dat was stoer..dat doen pubers nou eenmaal en doordat zij ook nog eens een knap meisje is wat aandacht krijgt van mannen, dan weet je ook niet beter, want iedereen streelt je ego..ergens logisch dat je daar op die leeftijd enorm vatbaar voor bent en dat wel leuk vind, ze leefde immers in een 'grote mensenwereld'.

Ik snap haar moeder dus enorm goed, zorgen hebben om iemand kunnen je onrealistisch maken en je eigen verhaal compleet gaan geloven..en ik geloof ook wel dat Mowitha helemaal in de ban was van de oudere mannen, want die gaven haar mss wel de bevestiging die zij zocht door een ontbrekende vader, een veilig gevoel, dat er voor dr gezorgd wordt etc..en als je dan net de verkeerde ertussen hebt zitten, ai, kan dat idd helemaal foutlopen..maar om nou elke vent al sloverboy te bestempelen, neuh dat gaat mij te ver.
Heb helaas het filmpje niet kunnen zien, maar het script alleen gelezen, dus compleet zonder gezichtsuitdrukkingen, dus oordelen over iemand is dan moeilijk, maar mss in dit verhaal wel handig ;)

Trieste situatie dit..hopen dat als zij 18 is, zij haar eigen weg kan gaan en hopelijk dan naar haar moeder kan stappen en alles met haar bespreken..want voor beiden moet dit vreselijk zijn.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:03

Nieuwe moderne variant van het Münchhausen by proxy syndroom...

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:39

die moeder zit gewoon aandacht te trekken..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:48

Oh bah zulke moeders zijn geen leuke moeders zeg, Ik zou als ik eindelijk zelfstandig zou zijn contact verbreken met zulke moeder, die maakt je leven kapot.

Godzijdank heb ik een hele lieve moeder (hele lieve ouders).

Helaas komt dit soort dingen wel meer voor, dat moeders jaloers is op haar eigen kind en of op die manier haar kind gebruikt om zelf aandacht te krijgen. Bah ziek is dat zeg.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:42

stiekem baal ik wel dat ik het niet heb kunnen zien en alleen maar gelezen..want waar basseren jullie op dat de moeder jaloers is? daar ben ik erg nieuwsgierig naar..