jolin schreef:Ik hou er niet van, al dat ingrijpen in de natuur. Hoogmoed van de mens om te denken dat we dingen kunnen regelen, daar moest men al vaak op terugkomen.
Hier ben ik het helemaal mee eens!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
suuzepuus schreef:het tijgerbos in ouwehand!
leven tijgers ook in groepen met 1 mannetje? zo ja, hoe zou dat gaan als ze gecastreerd zijn?
ik denk dat er wel een zoo is of de zoo moet zelf zn verantwoording nemen en de tijgers een mooi plekje bieden!
jolin schreef:suuzepuus schreef:ingrijpen in de natuur is nou eenmaal nodig. als er geen dierentuinen zouden zijn zouden er al veel meer dieren uitgestorven zijn.
En een heleboel diersoorten zouden niet bestaan, als wij er ons mee hadden bemoeid! Word wakker de wereld kan het al heel lang zonder ons.
assie schreef:Over het uitsterven van diersoorten. WWF is echt genaaid. Panda gaat sowieso uitsterven (compleet onlogisch dier qua functioneren), maarja, dat kunnen zij niet laten gebeuren, aangezien dat hun logo is
8nnemiek schreef:assie schreef:Over het uitsterven van diersoorten. WWF is echt genaaid. Panda gaat sowieso uitsterven (compleet onlogisch dier qua functioneren), maarja, dat kunnen zij niet laten gebeuren, aangezien dat hun logo is
De panda deed het prima toen er nog genoeg bamboe-bos was, en er geen mensen waren die een baby panda als huisdier wilden..
assie schreef:Er zijn onwijs veel mensen. Punt.
De mensenpopulatie groeit. Punt.
Leefgebieden voor dieren zijn nu kleiner dan vroeger. Punt.
Er zijn dieren uitgestorven. Punt.
Allemaal heel nasty, maarja, wat kun je daar nu nog aan doen? Het is een beetje onrealistisch om van de mensen te vragen om op te rotten of mensen te gaan afschieten.
Het enige wat je nu kunt doen is een poging om verder uitsterven en schade te voorkomen. En dat doe je door educatie, ondersteuning van locale bevolking en het opzetten van verantwoorde fokprogramma's.
assie schreef:8nnemiek schreef:De panda deed het prima toen er nog genoeg bamboe-bos was, en er geen mensen waren die een baby panda als huisdier wilden..
Tsja, dat is waar. Maar een dier dat gemaakt is als carnivoor/omnivoor en alleen bamboe eet, waar ie ongeveer 2% energie uithaalt vind ik nou niet ook echt geniaal<KNIP>