Honden verboden als huisdier.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:53

cindytjuh schreef:
Idd Geerke!

Wat ik nu ook verwacht (mocht dit echt gaan gebeuren!) dat er helaas weer een heleboel honden die niet geholpen zijn op straat worden gedonderd en er een gruwlijk bestand aan zwerfhonden word gekweekt... waardoor er een stichting (waar ik helemaal niets op tegen heb := ) ontstaat die die arme honden naar het westen haalt.... enz enz

Dit is ook in Europa zo :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:54

sarabande schreef:
geerke schreef:
wat mij beangstigt is de haat die dat soort landen vaak hebben tegen het westen....

Wat heeft dat in hemelsnaam met honden te maken.

Men neme eens stok en zoeke een hond om te slaan :Z

Zielig hoor dat je zo bang bent, zouden zij niet bang zijn voor jouw haat??????

misschien moet je de openingspost een keer goed lezen?

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 22:57

mayniac_val schreef:
@TS: nee. Ik vind niet dat we er over mogen oordelen, laat staan ingrijpen. Het 'geweldige' Westen zorgt voor veel te veel ellende in de wereld, daar zouden we eens mee op moeten houden.

@Geerke: geef ze eens ongelijk...

Nou ik oordeel wel: Onderdrukking kan/mag nooit.

Ingrijpen gaat natuurlijk niet. Weet je hoeveel landen er een dictatuur hebben?

Mijn lijstje voor een gelukkig mens,

1. Vrijheid
2. Gezondheid
3. enz enz

mayniac_val

Re: Honden verboden als huisdier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:59

En dat zijn jouw opvattingen die ontstaan zijn door waar je woont, hoe je bent opgevoed enzovoort. Dat houdt niet in dat je opvattingen overal ter wereld gelden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:01

mayniac_val schreef:
@TS: nee. Ik vind niet dat we er over mogen oordelen, laat staan ingrijpen. Het 'geweldige' Westen zorgt voor veel te veel ellende in de wereld, daar zouden we eens mee op moeten houden.

dat is zo...het westen zorgt voor een hoop ellende daar...we bemoeien ons met alles...
de haat naar het westen is gewoon verklaarbaar....nee,ik heb zelf geen haat naar dat soort landen..

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:02

Mayniac: Eens!
Ik bedoelde er ook niet specifiek dit land maar het gevolg van deze situatie.... :o

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:03

tsja, zij vinden het raar dat wij honden als huisdier houden, wij vinden het raar dat zij hoofddoeken/boerka's dragen en zo zijn er nog heel wat meer verschillen tussen onze culturen.
mag ik trouwens vragen wat het doel van dit topic is? vind dit al meer op iets overtuigends lijken dan op een discussie, als ik eerlijk mag zijn.

edit: overigens zijn honden in het midden oosten altijd al als onrijne dieren beschouwd. ik denk dus niet dat dit daadwerkelijk met de 'haat' tegen het westen te maken heeft.
Laatst bijgewerkt door beestenfreak op 22-06-10 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:06

Lynske78 schreef:
mayniac_val schreef:

Nou ik oordeel wel: Onderdrukking kan/mag nooit.

Ingrijpen gaat natuurlijk niet. Weet je hoeveel landen er een dictatuur hebben?

Mijn lijstje voor een gelukkig mens,

1. Vrijheid
2. Gezondheid
3. enz enz

hoe gelukkig zijn de mensen in irak op dit moment?
Met hun democratie,door het westen opgelegt?
De mensen zijn nog nooit zo arm en ongelukkig geweest....jarenlang onderdrukt door sadam...
Nu is het een zooitje,erger nog dan in de tijd van sadam....democratie heeft tijd nodig en gaat niet van de een op de andere dag.
Wij met onze eeuwige bemoeizucht...ja,ik begrijp dat iedere imitatie met het westen uitgekotst word.
Dus ook het houden van honden verboden wordt..

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 23:06

mayniac_val schreef:
En dat zijn jouw opvattingen die ontstaan zijn door waar je woont, hoe je bent opgevoed enzovoort. Dat houdt niet in dat je opvattingen overal ter wereld gelden.

Jij vindt het ook normaal als mensen vermoord worden door de regering als ze een andere mening hebben ?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:08

Lynske78 schreef:
mayniac_val schreef:

Jij vindt het ook normaal als mensen vermoord worden door de regering als ze een andere mening hebben ?

nee...ik vindt dat niet normaal,maar we moeten maar eens leren dat andere culturen het anders doen en niet altijd onze westerse normen en waarden daar op kunnen projecteren.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:12

Lynske78 schreef:
mayniac_val schreef:

Nee. Weet je hoe dat komt? Omdat ik uit een land kom waar niemand vermoord wordt omdat hij/zij een andere mening heeft dan de regering.
Maar dat houdt niet in dat ik zomaar mag oordelen over landen waar dit wel gebeurd. Ik denk anders dan zij, zij denken anders dan ik. Ik heb daarom niet het recht om te zeggen dat bepaalden opvattingen zo maar afgeschaft moeten worden.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:13

Citaat:
maar we moeten maar eens leren dat andere culturen het anders doen en niet altijd onze westerse normen en waarden daar op kunnen projecteren.

mooi gezegd...

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:14

CtjeLief schreef:
Citaat:
maar we moeten maar eens leren dat andere culturen het anders doen en niet altijd onze westerse normen en waarden daar op kunnen projecteren.

mooi gezegd...

Helemaal mee eens _/-\o_

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 23:24

CtjeLief schreef:
Citaat:

mooi gezegd...

Oke, je hebt gelijk. Maar toch doen die andere culturen precies hetzelfde en proberen hun cultuur/geloof aan ons op te dringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:25

geerke schreef:

Van dit soort reacties schrik ik dus, er zijn gewoon fundamentele rechten voor mensen!
Zoiets simpels als het zelf kiezen van een huisdier valt daar voor mij ook onder.
Ik doe vrij veel vrijwilligers werk voor Amnesty International, ik zou zeggen lees het rapport over Iran eens door ;)
Daar is echt wel wat meer aan de hand...
http://www.amnesty.nl/landen_dossier/5704

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:27

Ik ben wel nieuwsgierig waarom jij dit laatste zo ziet TS.

@Lia_: met alle respect voor Amnesty: het Westen heeft niets te maken met dit soort conflicten, echt niet. We moeten de boel daar eens met rust laten, we zorgen er echt voor veel te veel ellende.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 23:27

Lia_ schreef:
geerke schreef:

Van dit soort reacties schrik ik dus, er zijn gewoon fundamentele rechten voor mensen!
Zoiets simpels als het zelf kiezen van een huisdier valt daar voor mij ook onder.
Ik doe vrij veel vrijwilligers werk voor Amnesty International, ik zou zeggen lees het rapport over Iran eens door ;)
Daar is echt wel wat meer aan de hand...
http://www.amnesty.nl/landen_dossier/5704

ooh +:)+ eindelijk iemand die een andere visie heeft. Nu wil ik mijn mening niet opdringen. Maar het is wel fijn als er iemand is die hem ook een beetje deelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:33

mayniac_val, ik mag voor jouw hopen dat hier nooit een regiem als dat in Iran opstaat, want dan is het voor jou ook afgelopen met je studie en je vrijheid om je eigen beslissingen te nemen.
Ik vind het heel eng dat er hier zoveel mensen zijn die het blijkbaar geen bal interesseert dat de mensenrechten daar gewoon niet tellen en dat scharen onder "cultuur".

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:37

Dat komt heel goed uit want daar wil toch geen hond wonen in Iran. :P

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:37

Citaat:
Oke, je hebt gelijk. Maar toch doen die andere culturen precies hetzelfde en proberen hun cultuur/geloof aan ons op te dringen.

Kun je dit onderbouwen?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 00:04

Ik ben bang dat honden in Iran nu nog meer zullen worden beschouwd als het laagste van het laagste.

En sinds wanneer mag er niet worden bemoeid met onrecht in andere landen? Sinds wanneer worden er grenzen gesteld aan het voorkomen van dierenleed elders? Sinds wanneer is cultuur zo belangrijk geworden dat je alles moet kunnen maken?
Dus brooke hospital moet maar uit landen zoals pakistan oprotten omdat het nu eenmaal hun cultuur is om ezels en paarden ritueel te brandmerken, besnijden, vergiftigen en te laten werken tot ze erbij neervallen?
pff cultuur... dit is geen cultuur. Een cultuur is iets wat al eeuwenlang is opgebouwd. Dit is gewoon een of andere idioot die blijkbaar iets tegen honden heeft.

Honden in Iran hebben het al niet goed, maar ze krijgen het hierdoor nog slechter. En nu wil ik niet zeggen dat wij hier in het westen daar iets aan kunnen doen. Maar je kunt op zijn minst respect tonen voor het schitterende wezen dat een hond is, en dit 'cultuur' gebonden gedrag zwaar afkeuren.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 00:06

CtjeLief schreef:
Citaat:

Kun je dit onderbouwen?

Waar moet ik beginnen?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 00:11

Mahatma Gandhi: "De beschaving van een volk is te meten aan de mate van respect waarmee ze met hun dieren omgaan."

En daarmee is Iran op het beschavingsranglijstje weer 10 plaatsen gedaald.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 00:17

Lynske78 schreef:
Wat denken jullie? Hond en paard eruit en hoofddoekje op?

Tuuuuuurlijk, overdrijven is ook een vak.

Het gebeurd toch niet in Nederland? En nu heb ik het niet over het juiste of niet juiste van de situatie. Maar in niemand verplicht de Nederlanders tot iets, dus ik begrijp die zin niet echt? Beetje raar een discussie te willen starten met dergelijk sarcasme? Beetje wachten op sensatie reacties want met een dergelijke aanzet kan imo bijna geen goede discussie voorkomen.

Over de situatie, tja triest, gaat ook heel wat nare gevolgen met zich meedragen. Denk overigens niet dat er veel aan te doen is, zeker geloofsgerelateerde beslissingen zijn uiterst moeilijk ongedaan te maken zeker in landen die zulk grote waarde aan het geloof hechten. Dit soort topics monden bijna altijd uit op een *kraak-het-betreffende-land-af*-topic. De moeite te begrijpen is vaak beneden niveau.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 00:20

Lara_Silver schreef:
Lynske78 schreef:
Wat denken jullie? Hond en paard eruit en hoofddoekje op?

Tuuuuuurlijk, overdrijven is ook een vak.

Het gebeurd toch niet in Nederland? En nu heb ik het niet over het juiste of niet juiste van de situatie. Maar in niemand verplicht de Nederlanders tot iets, dus ik begrijp die zin niet echt? Beetje raar een discussie te willen starten met dergelijk sarcasme? Beetje wachten op sensatie reacties want met een dergelijke aanzet kan imo bijna geen goede discussie voorkomen.

Over de situatie, tja triest, gaat ook heel wat nare gevolgen met zich meedragen. Denk overigens niet dat er veel aan te doen is, zeker geloofsgerelateerde beslissingen zijn uiterst moeilijk ongedaan te maken zeker in landen die zulk grote waarde aan het geloof hechten. Dit soort topics monden bijna altijd uit op een *kraak-het-betreffende-land-af*-topic. De moeite te begrijpen is vaak beneden niveau.

Ik wil niet eens moeite doen om te begrijpen waarom een cultuur bepaalde diersoorten als minderwaardig beschouwt. En daarbij hoort ook mijn eigen westerse cultuur en hoe we bijvoorbeeld met varkens omgaan. Het gaat gewoon direct tegen mijn eigen normen en waarden in, en ik heb totaal niet de behoefte me in te leven in een dergelijk persoon die dit soort uitspraken doet.