Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joopie7 schreef:mijn punt is dat je bij politieke besluitvormingen geen bron hebt behalve het woord van een politicus of een partijprogramma.
hbo/uni is toch de top van de inkomens theoretisch gezien, mocht de praktijk anders blijken is daar gelukkig ook aan gedacht dus het doet er vrij weinig toe of er wel of geen grootverdieners worden opgeleid. Daarnaast zeg ik net dat je niet je hele studie zelf hoeft te betalen, slecht een klein gedeelte. OV en aanvullend blijft intact en ook het collegegeld wordt laag gehouden. (CDA wil bv wel stufi intact houden maar het collegegeld omhoog schroeven, daar schiet je als student nog minder mee op).
De plannen zijn 15 jaar, dan kun je er vanuit gaan dat het 15 jaar wordt. Er is geen één partij die wil afwijken van die 15 jaar dus zal dat niet gebeuren. Het is nooit makkelijk in je eigen vlees te snijden, maar er moeten keuzes gemaakt worden. Iedereen weet dat er bezuinigd moet worden maar vervolgens wil niemand wat inleveren...
joopie7 schreef:Waarom hebben jullie niet door dat jullie er qua inkomen per maand niet op achteruitgaat? En ik hoor eigenlijk geen inhoudelijke argumenten op het sociaalleensteldsel. Alleen maar van "ik kan het niet terugbetalen" maar dat is onzin, je wil het niet terug betalen, dat is iets heel anders.
Lous schreef:Afblijven van de stufie. Heb zelf alles moeten betalen en had mijn stufie hard nodig.
Waar ze wel naar mogen kijken is de aanvullende beurs..
Mijn ouders hebben altijd elk duppie moeten omdraaien, maar verdienden wel 'teveel' voor een aanvullende beurs. Terwijl er heel veel gezinnen zijn waar de moeder niet wil werken om het huishouden te kunnen doen. Zulke mensen krijgen dan wel een aanvullende beurs omdat er te weinig inkomsten is in het huishouden terwijl ze prima rond kunnen komen. Zo eentje had ik er ook op school. Ouders betaalden alles voor beiden kinderen met een WO studie. En kinders konden lekker hun stufie verbrassen.
Lous schreef:Wat mij betreft mogen ze de lijn trekken bij het aantal kinderen in een gezin en daar ook naast het inkomen van de ouders. En daar dus de aanvullende beurs op berekenen.
joopie7 schreef:Waarom hebben jullie niet door dat jullie er qua inkomen per maand niet op achteruitgaat? En ik hoor eigenlijk geen inhoudelijke argumenten op het sociaalleensteldsel. Alleen maar van "ik kan het niet terugbetalen" maar dat is onzin, je wil het niet terug betalen, dat is iets heel anders.
M_D_H schreef:kan...
maar ik snap niet dat wij, normale mensen, moeten bezuinigen op ons onderwijstelsel en gezondheidszorg...
terwijl dit goed geregeld is...
terwijl er een stelletje hoge piefen,
ons geld...
MIJN geld verbrassen door het op een of andere achterlijke aandeel in te zetten...
en oeps, bedrijf gaat failliet,
aandeel is weg...
en MIJN geld is ook weg...
laat de mensen (en dan vooral de banken) die onze economie zo hebben doen dalen maar op draaien voor de problemen in dit land!!