Of jullie eigenlijk.... ik heb met dit alles niks van doen, ik zie het vanaf de zijlijn wel aan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Caesar schreef:Waarom is er nog stemrecht als de top 3 niet eens in de regering komt?! Het is toch overduidelijk wat eruit gekomen is? Ik snap dat gezever nooit zo, en kan me er ook best wel kwaad over maken. Het is toch al niets hier in Nederland, laat ze het dan maar bewijzen dat zij het wel kunnen na de vorige coalitie.
smeetjoew schreef:Siersma schreef:CDA wil dus niet, was mi de beste oplossing. Maar is er dan geen partij te vinden die met vvd en ppv wil? Lijkt me sterk. Er was toch nog iets met sgp en nog 1, dat ze zo een meerderheid halen? Waarom dat niet proberen. Die hadden al aangegeven dat ze best met Wilders wilden.
Maar dan moeten de PVV en VVD dat ook zien zitten, want de SGP is geen milde.
smeetjoew schreef:Geen 16 miljoen mensen hebben gestemd hoor. Groot deel van de NLse bevolking is onder de leeftijd van 18.![]()
1,5 miljoen mensen is ontzettend veel!
Citaat:Dat de PVV een grote winst heeft geboekt, wil nog niet zeggen dat héél Nederland ineens achter de PVV staat...Het zijn nog steeds maar 1,5 miljoen mensen. De overige 15 heeft wat anders gestemd.
Siersma schreef:CDA wil dus niet, was mi de beste oplossing. Maar is er dan geen partij te vinden die met vvd en ppv wil? Lijkt me sterk. Er was toch nog iets met sgp en nog 1, dat ze zo een meerderheid halen? Waarom dat niet proberen. Die hadden al aangegeven dat ze best met Wilders wilden.
Siersma schreef:smeetjoew schreef:Maar dan moeten de PVV en VVD dat ook zien zitten, want de SGP is geen milde.
Oke, maar praten kan altijd, sgp heeft al aangegeven bereid te zijn te willen praten.
smeetjoew schreef:Vind het nog steeds schandalig dat er in een democratie de PVV geweigerd kan worden door de andere partijen. Mijn inziens zou het VVD + PVV + CDA moeten worden. Zit de meeste potentie in dat die het een beetje zouden uithouden samen m.i. Maargoed, ook allemaal protesten weer tegen de samenwerking met de PVV.
Paars+ vind ik vanalles net niks. Puur sprokkelen om aan de meerderheid te komen.
Wordt het uiteindelijk een linkse coalitie, terwijl Nederland met "man en macht" PVV heeft gestemd om hun onvrede te uiten.
Esile schreef:Aan de andere kant, lijkt het me ook wel lache om Wilders in de regering te zien. Hij kan namelijk nooit hard maken wat hij heeft geroepen. Regeren is compromissen sluiten en dat is juist waar Wilders niet goed in is, met zijn controversiële uitspraken en overal tegenaan schoppen. Vraag me af hoe snel hij zijn achterban kwijt is.
Siersma schreef:Maar wilders heeft wel gelijk gezegt dat pensioenleeftijd geen breekpunt meer is, dus hij wil wel compromisen sluiten. Ik heb overigens niet op Wilders gestemd, maar heb er wel erg sterk over nagedacht.
Yamcha schreef:Esile schreef:Aan de andere kant, lijkt het me ook wel lache om Wilders in de regering te zien. Hij kan namelijk nooit hard maken wat hij heeft geroepen. Regeren is compromissen sluiten en dat is juist waar Wilders niet goed in is, met zijn controversiële uitspraken en overal tegenaan schoppen. Vraag me af hoe snel hij zijn achterban kwijt is.
Denk dat zo een kabinet 3 maanden zitwordt net zo'n chaos als met de LPF toen
Even serieus: ik denk dat we dat niet moeten willen, er moet een heleboel op de schop in NL, daar heb je een kabinet bij nodig dat stabiel is en goed samenwerkt. Dat gaat niet lukken met Wilders, die is alleen op het punt van moslimhaat stabiel en voor de rest draait hij alle kanten op.....
Yamcha schreef:Caesar schreef:Waarom is er nog stemrecht als de top 3 niet eens in de regering komt?! Het is toch overduidelijk wat eruit gekomen is? Ik snap dat gezever nooit zo, en kan me er ook best wel kwaad over maken. Het is toch al niets hier in Nederland, laat ze het dan maar bewijzen dat zij het wel kunnen na de vorige coalitie.
Omdat je niet voor een coalitie kiest, maar een partij. Uit die partijen moet vervolgens een coalitie worden gevormd die ook werkbaar is, een kabinet dat stabiel genoeg is om 4 jaar te blijven zitten. Dat lukt niet als je domweg de top 3 in een coalitie smijt, als die partijen het niet eens zijn en ook niet zullen worden.
PVV heeft zelf de deur dichtgegooid door met onhaalbare zaken te komen, VVD kan het blijkbaar niet eens worden met de linkse partijen.
CtjeLief schreef:Citaat:Dat de PVV een grote winst heeft geboekt, wil nog niet zeggen dat héél Nederland ineens achter de PVV staat...Het zijn nog steeds maar 1,5 miljoen mensen. De overige 15 heeft wat anders gestemd.
exact, pvda bijvoorbeeld is nog altijd een stuk groter met VEEL MEER kiezers.. dat vergeet men voor het gemak maar even
Esile schreef:Barmat schreef:Ik zie Rutte nog staan met zijn grote mond: "voor 1 juli komt er een kabinet"
ja ja
Misschien de stekker uit de VVD trekken?
Ik ben voor. En heel teleurgesteld, had erg mijn hoop gevestigd op een paars plus kabinet. Echt, als er een coalitie met VVD en PVV komt ga ik emigreren. In zo'n land wil ik niet leven.
Wanted2003 schreef:Het is weer eens de schuld van de rechtse partijen. Laten we vooral vergeten dat PVDA, Groenlinks en D66 ook zeer weinig doen om tegemoet te komen..
Esile schreef:Nee, ik ben met je eens dat we dat niet moeten willen. Ik kan me niet voorstellen dat de linkse achterban van de VVD akkoord gaat met het immigratiebeleid van de PVV, maar goed, je weet het niet.
Siersma schreef:Maar Yamcha, zo gaat t toch bij alle partijen? PVDA was altijd tegen oorlog voeren, en wat doen ze? Juist ze steunen dan toch de oorlog maar.