Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xShanty schreef:Lekker alles over 1 kam scheren weer..
Ik ken een neef en een nicht die al jaren samenwonen. En ja, die zijn beide van Nederlandse afkomst.
Ze zijn niet getrouwd, hebben geen kinderen. Maar wonen wel al jaren gelukkig samen, ga je dat ook verbieden?
VDB schreef:Yamcha, het zijn onderwerpen die in deze periode van een nieuw kabinet, helemaal niet van belang zijn.
Wat mensen doen met neven en nichten moeten ze zelf weten (als ze er zelf voor kiezen)
Ondertussen is het wederom een zooitje in het kabinet, kunnen ze er zelf onderling niet eens uitkomen en gaan we wel praten over onderwerpen die nu niet van belang zijn.
We hebben een kredietcrisis waar ik mij zorgen om maak.
We hebben een hoge mate van werkeloosheid waar ik mij zorgen om maak
We hebben geld geleend aan een land (Griekenland) waarvan we weten dat onze eerste 3 generaties last van krijgen
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
En wat die inteelt betreft, is dat nu in mijn ogen helemaal niet van belang.
Yamcha schreef:Die inteelt kan op langere termijn enorme problemen veroorzaken, nieuwe kredietcrisissen, enorm hoge kosten in de zorg, wat ongetwijfeld zijn gevoelgen zal hebben voor de koopkracht......
Mensen met een verstandelijke beperking (en de rest) kunnen nu eenmaal niet volop meedraaien in de maatschappij, en leven van onze belastingcenten. Om dan een maatregel in te stellen om dat te voorkomen, lijkt me niet onverstandig.
EngeltjeS: Pedofilie zal niet van 2 kanten komen (al schijnt dat wel voor te komen, hoe onvoorstelbaar ook) maar liefde tussen broer en zus kan dat wel....
Lalidan schreef:Ehm, met een huwelijksverbod los je het inteeltprobleem niet op hoor, tenminste, niet meer in deze tijd. Want hoeveel mensen wonen samen, hebben kinderen, en zijn niet getrouwd? Hoe moet het daar dan mee? Of mag je dan ook geen relatie met elkaar hebben? Niet samen wonen? En wie bepaald dan of men samenwoont omdat dat praktisch is (zoals bijvorbeeld studenten), of omdat ze iets hebben? En als ze niet samen wonen, krijgen we dan een geheime politie die gaat controleren of ze niet stiekem een LAT relatie hebben?
Allemachtig zeg, nog even en we wonen niet meer in een vrij land, maar in de onderdrukking waarin je geen mens meer kan vertrouwen......
Lianne84 schreef:Bij de doelgroep waar het in dit topic over gaat wordt zeker eerst getrouwd voordat er kinderen komen..
Yamcha schreef:Als jij verliefd wordt op je broer, trouw je daar toch ook niet mee? En je gaat er ook niet met de partner van een ander vandoor..... of met je leraar..... of je cliënt. Zulke mensen zijn off-limits. Familie dus ook, heeft niks te maken met het stoppen van liefde, of bemoeien met gevoelens.
Anders kun je roepen dat het ook belachelijk is om pedofilie te verbieden. Maar je hoort gewoon niet iets te doen met kinderen, en ook niet met familie, dus. Valt toch wel mee om dat te begrijpen?
Yamcha schreef:@ VDB: waarom vind je dat een slecht vergelijk?
LuvdaTossa schreef:Het is heel kortzichtig om te zeggen dat neef + nicht geen gezonde kinderen kan geven. Ook broer en zus en vader en dochter kunnen volstrekt gezonde kinderen krijgen. Het is niet 1 + 1 als het gaat om genetica. Dus niet familie + familie geeft kinderen met een afwijking.
Alleen wanneer het binnen families blijft, zoals vroeger gebeurde, dan kan het problemen opleveren. Dus wanneer familie die met elkaar trouwde weer familie van elkaar was. Maar zelfs dan kan het ook de andere kant op gaan als uitmuntende genen bij elkaar komen, zoals bij Darwin en zijn familie. Vooral in de adelijke families gebeurde het enorm veel, uiteindelijk is o.a. het Habsburgse rijk er aan tenonder gegaan (denken ze).
Mijn grootouders waren ook neef en nicht. Ze hebben zelf zes kinderen gekregen, 22 kleinkinderen en inmiddels meer dan 25 achterkleinkinderen. Er zitten geen erfelijke ziektes in de familie of andere gekke dingen. Dus dat het not done is, is in sommige gevallen wel erg kort door de bocht.
Yamcha schreef:Die inteelt kan op langere termijn enorme problemen veroorzaken, nieuwe kredietcrisissen, enorm hoge kosten in de zorg, wat ongetwijfeld zijn gevoelgen zal hebben voor de koopkracht......
Mensen met een verstandelijke beperking (en de rest) kunnen nu eenmaal niet volop meedraaien in de maatschappij, en leven van onze belastingcenten. Om dan een maatregel in te stellen om dat te voorkomen, lijkt me niet onverstandig.
EngeltjeS: Pedofilie zal niet van 2 kanten komen (al schijnt dat wel voor te komen, hoe onvoorstelbaar ook) maar liefde tussen broer en zus kan dat wel....
VDB schreef:Hard maar feitelijk voorbeeld Luvdatossa.Volgens mij zijn er nu mensen aan die geen neven/nichten relatie hebben maar WEL een kind hebben met een handicap of afwijking aan het walgen.