Donateurs werven voor het goede doel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:46

Vlekje123 schreef:
Enig idee hoeveel werk zo'n man waarschijnlijk verricht? Die is er niet met een werkweekje van 40 uur hoor. Om nog maar te zwijgen over de verantwoordelijkheden die zo iemand heeft.
Iedere functie heeft zo zijn prijs.
En nogmaals, als die man zijn werk doet dan blijft er voldoende over voor het goede doel.

Vlekje123 schreef:
Als die directeur zijn werk goed doet zie ik het probleem niet. Dan komt er voldoende geld op de juiste plaatsen, en de beste man wordt er goed voor betaald.

Wat is hier anders aan?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:56

*zucht*
Je zegt als reactie op seren dat je het niet erg vind als een directeur van een goededoelenorganisatie tonnen verdient... En daar lijden die kindertjes toch echt onder. Je gaat mij namelijk echt niet wijsmaken dat je tonnen per jaar nodig hebt om fatsoenlijk te kunnen leven (alsin iedere dag een gezonde maaltijd, dak boven je hoofd en gezondheidszorg in de buurt)

Anoniem

Re: Donateurs werven voor het goede doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:13

Dat kun jij niet voor een ander bepalen.
Ik ben het ermee eens als een goed doel niet goed loopt dat een directeur dan geen tonnen hoort te verdienen. Echter als dit niet het geval is en er daadwerkelijk voldoende geld bij het doel terecht komt dat deze persoon best zijn salaris mag krijgen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:16

Wat kan ik niet voor een ander bepalen? Wat fatsoenlijk leven is? Zolang de basisbehoeftes (eten, drinken, dak boven hoofd, gezondheidszorg) vervuld zijn vind ik dat je een fatsoenlijk leven hebt.
Ik zou het niet kunnen, tonnen per jaar verdienen wetende dat ik in plaats van die kindertjes te helpen een nieuw plasmascherm zou aanschaffen. Ik zou me ontzettend hypocriet voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:54

Heino schreef:
Wat kan ik niet voor een ander bepalen? Wat fatsoenlijk leven is? Zolang de basisbehoeftes (eten, drinken, dak boven hoofd, gezondheidszorg) vervuld zijn vind ik dat je een fatsoenlijk leven hebt.[\quote]
Jij vind dat een fatsoenlijk leven, een ander hoeft dat niet te vinden. Dat kun je niet voor een ander bepalen.

Heino schreef:
Ik zou het niet kunnen, tonnen per jaar verdienen wetende dat ik in plaats van die kindertjes te helpen een nieuw plasmascherm zou aanschaffen. Ik zou me ontzettend hypocriet voelen.

Dus jij hebt geen mooie tv in huis of enige andere vorm van luxe? Want ik ga ervan uit dat jij al je centjes aan het goede doel gedoneerd hebt?!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:58

Ik ben donateurwerver geweest, voor KWF. Het geld wat je doneert gaat wel naar het goede doel, van alle inkomsten is 75% voor het goede doel, de andere 25 is voor reclame en personeel.

Natuurlijk wierf ik voor het geld, maar ook omdat mijn hart bij KWF ligt. Goede doelen krijgen geen support meer van de regering, en van de jaarlijkse collectes kunnen onderzoeken niet betaald worden.

Donateurwervers zijn niet nodig als mensen uit zichzelf steunen, maar dat gebeurt helaas niet zo vaak.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:00

Overigens is bij WNF het minimumbedrag 2 euro, en bij KWF 6.

Ik steun WNF, KWF, en de hartstichting.

edit: En ik ben lid van amnesty
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 19-06-10 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:17

Vlekje123 schreef:
Dus jij hebt geen mooie tv in huis of enige andere vorm van luxe? Want ik ga ervan uit dat jij al je centjes aan het goede doel gedoneerd hebt?!

Ben ik directeur van zo'n organisatie die tonnen in zijn eigen zak steekt? Nee, dus ik vind je vraag niet relevant.
Ik zou met alle plezier en liefde af en toe op vrijwillige basis donateurs willen werven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 09:13

Heino schreef:
Ben ik directeur van zo'n organisatie die tonnen in zijn eigen zak steekt? Nee, dus ik vind je vraag niet relevant.

Uiteraard, waarom zag ik die niet aankomen :D

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 09:17

Ze staan hier in de stad ook erg vaak, en ik weet dat ze er ontzettend veel geld mee verdienen.

Wij lopen altijd langs en als ze ons aanspreken zeggen we: We zijn nog geen 18! Vaak geloven ze dat wel
en laten ze je met rust. (Al vond mn moeder het minder grappig toen ik met haar langs liep en zei: we zijn nog geen 18 :=)

Ik kies liever zelf mn goede doelen uit en maak dan zelf wel wat over. Toch iets vertrouwder.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:41

Ik bedank altijd héél vriendelijk, juist omdat ik weet dat zij flink betaald krijgen. In Groningen loopt een oudere man (al jaren) met een collecte bus van het Leger des Heils, vrijwillig en door weer en wind. Daar gooi ik altijd wel mijn kleingeld in.

Zelf ga ik komende zomer mee met een ontwikkelingsproject en dus gaat mijn geld daarheen.

Ik geef trouwens zelden tot nooit geld aan 'diereninstanties'.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:07

TS, weet je dat mensen gemiddeld (weet het niet meer exact) zo'n 4 jaar lid blijven van een goed doel dat werkt met automatische incasso's?
De eerste 3 maanden gaat er inderdaad een klein deel naar het goede doel, dus in dit geval de panda's, maar daarna de volledige opbrengst.

Haal die 3 maanden er af voor reclame en personeel, dan blijven er nog gemiddeld 3 jaar en 9 maanden over voor de panda's a € 225,-
Niet gek voor een woensdagmorgen donateurs werven toch?

Edit: En neem de argumenten van andere Bokkers in dit topic even mee:
* CBF keurmerk krijg je niet zomaar. WNF heeft dit.
* Mensen gaan niet zelf op zoek naar een doel om hun geld heen te brengen

Waar dan wel over te twisten valt is het bruto jaarinkomen van de directeur (na enig speurwerk op internet) :
Wereld Natuur Fonds Johan van de Gronden € 144.165,– 2009

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:36

Ik moet zeggen dat ik er nog nooit zo naar gekeken heb. Zijn ook mijn ogen weer een stukje geopend. :D

In ieder geval, als ik "zulke mensen" tegenkom op straat dan ga ik er nooit op in. Ik ben 19 jaar, studente en geef per maand 15 euro (en met kerst en nog een keer per jaar nog iets extra). Ik heb samen met een goede vriend een sponsorkindje in Kenia (mijn vriend geeft dan ook 15 euro p/m). Ik vind dat voor een student eigenlijk wel genoeg om te geven.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:22

Om nog even terug te komen op de directeuren. De directeur van de hartstichting verdiende 172000 euro's per jaar....
De directeur werd ook netjes doorbetaald na zijn ontslag??

Om dan eens na te gaan hoeveel vrijwilligers er jaarlijks langs de deuren moet door weer en wind.
En de directeur verdient gewoon even een enorm bedrag.
Maar dat stuit me echt tegen de borst!

Ik gun iedereen een enorm salaris ook de meneer van de hartstichting. Maar ik vraag me weleens af kan het ook wat minder?

Ik geef mensen groot gelijk om niet te geven omdat ze het gevoel hebben dat alles verdwijnt waar het niet thuis hoort.

Daarnaast vind ik het nog veel belachelijker dat je als maandelijkse donateur brieven krijgt om meer te doneren. Of dat je een minimaal bedrag moet storten. Ongelofelijk! Alle beetjes helpen denk ik dan maar blijkbaar niet genoeg....