Ik snap ook niet waarom vrouwen daar zo moeilijk over doen..... is het zo vervelend dat iemand dunner is dan? Dun is niet persé standaard, maar dun is wel een makkelijk modepopje.
Ik heb in een winkel gewerkt, deed ook etalages maken, een een pop in maat 34 is echt stukken makkelijker aan te kleden dan in maat 46, die kan gewoon alles aan. Het is ook een stukje gemak.
Bij een vrouw in maat 44 met zware borsten kun je niet mooi een strak coltruitje showen, dat kan op een maat 34 wel (mits zij niet een te zware voorgevel heeft, cup B is dan wel ideaal). Dat is ook de reden waarom ontwerpers graag superslanke modellen gebruiken. Een model is niks meer of minder dan een menselijke etalagepop. Dat ze zelf denken dat ze heel wat meer zijn, kan ik ook niet helpen. Dat iedereen er jaloers op wordt ook niet.
Ik heb genoeg vrouwen van maat 46 (en groter ook) in prachtige kleding gestoken. En ja, het is iets lastiger, maar als je een dame hebt die van boven een maat 36 heeft en van onder 40, sta je ook even te zweten hoor...... alleen slank heb je ook niks aan, de verhoudingen moeten ook kloppen.
De meeste Nederlandse vrouwen zijn van onder echt wel zwaarder als van boven, en dát maakt het zo lastig. Dat heb je met maat 34 ook, alleen de verschillen tussen boven en onder zijn kleiner, dus is zo een vrouw makkelijker te stylen.
Heb een keer een klant gehad, die had een redelijk grote maat (weet niet meer wat) maar wel alles in de juiste verhoudingen, die had zo plus-size model kunnen worden..... móóie vrouw was dat