MissREAL...échte vrouwen, échte schoonheid!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: MissREAL...échte vrouwen, échte schoonheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:31

Op een modeshow laten ze vooral de ontwerpen zien, dat wordt dan later veranderd naar meer draagbare kleding. Persoonlijk vind ik dat knapper staan op maatje 34 dan op maat 46.

Ik snap ook niet waarom vrouwen daar zo moeilijk over doen..... is het zo vervelend dat iemand dunner is dan? Dun is niet persé standaard, maar dun is wel een makkelijk modepopje.
Ik heb in een winkel gewerkt, deed ook etalages maken, een een pop in maat 34 is echt stukken makkelijker aan te kleden dan in maat 46, die kan gewoon alles aan. Het is ook een stukje gemak.
Bij een vrouw in maat 44 met zware borsten kun je niet mooi een strak coltruitje showen, dat kan op een maat 34 wel (mits zij niet een te zware voorgevel heeft, cup B is dan wel ideaal). Dat is ook de reden waarom ontwerpers graag superslanke modellen gebruiken. Een model is niks meer of minder dan een menselijke etalagepop. Dat ze zelf denken dat ze heel wat meer zijn, kan ik ook niet helpen. Dat iedereen er jaloers op wordt ook niet.

Ik heb genoeg vrouwen van maat 46 (en groter ook) in prachtige kleding gestoken. En ja, het is iets lastiger, maar als je een dame hebt die van boven een maat 36 heeft en van onder 40, sta je ook even te zweten hoor...... alleen slank heb je ook niks aan, de verhoudingen moeten ook kloppen.

De meeste Nederlandse vrouwen zijn van onder echt wel zwaarder als van boven, en dát maakt het zo lastig. Dat heb je met maat 34 ook, alleen de verschillen tussen boven en onder zijn kleiner, dus is zo een vrouw makkelijker te stylen.
Heb een keer een klant gehad, die had een redelijk grote maat (weet niet meer wat) maar wel alles in de juiste verhoudingen, die had zo plus-size model kunnen worden..... móóie vrouw was dat :j

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:08

Maar wat is er mis met 36/38? Dat lijkt me net zo goed makkelijk te kleden?

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:10

In de fancy staat er ook al een advertentie over!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 23:23

Knoffer schreef:
Maar wat is er mis met 36/38? Dat lijkt me net zo goed makkelijk te kleden?

Inderdaad, mensen zien het vaak direct extreem.
En de modellen zijn al dunner dan 34 helaas

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 00:02

''Ik snap ook niet waarom vrouwen daar zo moeilijk over doen..... is het zo vervelend dat iemand dunner is dan? Dun is niet persé standaard, maar dun is wel een makkelijk modepopje.''

Het is niet vervelend als iemand dunner is. Wel als er niet een reeel beeld wordt weergegeven, wat naar mijn idee niet gebeurd.
Waarom is moeilijker, dus maat 40/42 e.d., niet gangbaar? Makkelijk is in dit geval ook de makkelijkste weg, wat naar mijn idee erg jammer is.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 06:48

waarom is maat 38 moeilijker te kleden als maat 32/34?

waarom vrouwen daar moeilijk over doen............misschien omdat het dan lijkt alsof je minder mooi bent met een maatje meer?ik vind maat 38/40 trouwens niet groot,gewoon normaal.

ohja,het blad lag hier helaas niet bij de deen,ik ga straks even bij de vomar kijken

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 07:17

Ik krijg al een tijdje folders van M&S mode, die gebruiken dus geen modellen meer met maatje 32/34, maar gewoon echte vrouwen, dat vind ik zelf geweldig!!
Met maat 38 ben je nog steeds heel slank in mijn ogen, en dat is idd meer standaart dan 32/34...
Ben zelf ook niet zo dik, maar helaas idd van onderen (lees brede heupen dikke kont :) breed... dat is het nadeel van kinderen krijgen, maar een offer wat ik er wel voor over had ;)

myquitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 07:18

ik vind het zelf ook wel vervelend, wanneer t ideaalbeeld van een vrouw echt geprojecteerd wordt op ontzettend dun zijn...ik heb zelf ook rare maten, soms broeken maat 40, maar shirtjes maat s. en ja, ik kan er mee leven. ik heb stevige benen, maar geen dikke benen. misschien zou ik er idd wat meer aan willen doen, maar de motivatie moet er wel wezen, en t moet leuk zijn....
en er mag idd veel minder gefotoshopt worden, want dat is wel heel erg in de bladen. iedereen heeft daar een prachtige egale matte huid, terwijl in het echt de puistjes, pukkeltjes en oneffenheden (lees: cellulitis) er ook wel zijn. ik heb eens een foto voorbij zien komen van britney, nou, sorry, maar die had erger cellilitis dan ik, en zij wordt gezien als mooiste vrouw?! j als je fotoshopt is iedereen een supermodel. dus van mij minder fotoshoppen.....

voor mij is schoonheid gewoon goed verzorgen. als je je goed verzorgt, huidverzorging, gewoon leuke kleren, je haar leuk zitten, dan vind ik dat mooi. als iemand zich niet verzorgt of er verzorgt uitziet, dan straal je ook niets uit. en als je je goed voelt, en je redelijk zelfverzekerd bent, dan straal je. en dan heb je maar weinig nodig om er goed uit te zien.
dure make-up gebruik ik niet. ik koop mijn make-up bij de hema of de DA, maar vind het wel belankrijk dat het niet op dieren is getest. ik ben wel tevreden met mezelf. ik zou alleen 2 keer in de week willen gaan zwemmen. maar de motivatie is er niet echt, en heb geen vriendin waar ik samen mee kan gaan zwemmen. dat is wel jammer. maar misschien doe ik t toch wel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:02

Snoevie schreef:

waarom vrouwen daar moeilijk over doen............misschien omdat het dan lijkt alsof je minder mooi bent met een maatje meer?ik vind maat 38/40 trouwens niet groot,gewoon normaal.

ohja,het blad lag hier helaas niet bij de deen,ik ga straks even bij de vomar kijken

Maar dt zegt dan toch meer over jouw zelfvertrouwen dan over die modellen?

Maat 38 zit je toch al meer met vetjes, en moet je meer verbloemen..... een ontwerp moet te showen zijn zoals het is, en niet aangepast te hoeven worden op een model omdat ze toevallig zwaardere bovenbenen heeft.

myquitte schreef:
en er mag idd veel minder gefotoshopt worden, want dat is wel heel erg in de bladen. iedereen heeft daar een prachtige egale matte huid, terwijl in het echt de puistjes, pukkeltjes en oneffenheden (lees: cellulitis) er ook wel zijn.

Daar ben ik het wel mee eens hoor, dat is idd gewoon niet reëel meer :) Dat vind ik ook met die grote nep-borsten, dat klopt ook niet echt meer met de werkelijkheid.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:42

Grappig, ik heb daar dan weer niet zo'n probleem mee. Ik vind het prima als pukkeltjes of wat cellulitis wordt weg geshopt. Complete verbouwingen, als taille dunner maken, borsten groter en echt de complete huid bewerken vind ik dan weer jammer. Dat geeft idd geen reeel beeld. Maar of je huid er in eerste instantie op de foto goed of slecht uitziet, heeft ook te maken met of de fotograaf goed was.

Yamcha schreef:
Maat 38 zit je toch al meer met vetjes, en moet je meer verbloemen..... een ontwerp moet te showen zijn zoals het is, en niet aangepast te hoeven worden op een model omdat ze toevallig zwaardere bovenbenen heeft.

Als iemand met maat 38 gewoon kleren in maat 38 aantrekt, hoeft er volgens mij niets verbloemd te worden. Bij maat 32 zouden er misschien wat uistekende botten verbloemd moeten worden.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:47

Het gaat mij erom dat die meiden in sommige bladen zo ontzettend dun zijn dat het écht niet meer normaal is. Echt botten die uit schouders steken en ga zo maar door. Soms schrik ik er gewoon van. Wat is er mis met gewoon een slanke en gezonde meid? Er zit een verschil in slank en dun. Slank vind ik prima, dun niet. Bovendien gaat het niet alleen om gewicht, het gaat erom dat meiden in bladen maar op popsterren zo ontzettend worden opgedoft dat het eigenlijk voor een normaal tienermeisje niet mogelijk is om zich daar aan te spiegelen. Een gezond figuur hebben is gewoon heel belangrijk. Waarom gaan ze dat niet promoten. Ik vind namelijk ook dat te dik zijn niet goed is en er moet worden gezorgd dat meiden goed eten en op een gezond gewicht blijven. Maar te dun is ook slecht. Is het zo moeilijk om gewoon iets meer de werkelijkheid te laten zien in bladen, zij bepalen wel het schoonheidsideaal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:57

Size zero hoeft van mij ook niet, maar heel slank (en gezond) vind ik wel mooi om te zien.
Aan de andere kant geloof ik ook niet dat het heel goed is om je er steeds aan te spiegelen, wees tevreden met hoe je bent. Ik zal nooit een perfecte huid hebben. Ik vind dat jammer, maar maak me er niet heel druk over.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:19

Maar ik snap nog steeds niet waarom 36/38 niet de norm zou kunnen zijn. Uiteraard is het een mening, maar bij 36/38 hoeft er imho niets verbloemd te worden. Imho zijn uitstekende botten niet mooi. Daarbij is 36/38 toch juist een veel gangbaardere maat en voor wie wordt die mode dan ontworpen? Natuurlijk is het ook kunstzinnig, maar uiteindelijk is toch de bedoeling dat het gedragen wordt? Dan is het toch eigenlijk juist onlogisch om de kleding te laten showen door modellen met een afwijkende (32/34) maat? Ik snap sowieso weinig van de modewereld, heb er namelijk weinig mee, dus correct me if i'm wrong. Ik denk namelijk dat het helemaal niet zozeer praktisch is, maar meer de smaak van de modehuizen en die bepalen dan de trend.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:30

Met een zus als model, (en zelf mannelijk model geweest ;-) ), is het ook gewoon vaak het probleem van de ontwerpers.
Die bladen die reportages organiseren, krijgen kledij van ontwerpers, dus moet de modellen erin passen.
Mijn zusje, kwam laatst weer met een verhaal waar idd zowel de styliste, haar bookmaker en de fotograaf het gewoon 'onmenselijk' vonden, en dan moet er hier en daar eens een naad losgedaan worden om het aangetrokken te krijgen.

Het probleem is een ontwerper maakt kleren op een ideaalbeeld, idd volgens zijn artistieke beleving. Dus verschil tussen echt haute couture en prêt à porter is gewoon heel verschillend.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:57

Snoevie schreef:

ligt wel bij deen hoor :j goed zoeken! heb de mijne in blokker gehaald. ;)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:21

Ik heb hem ook binnen! Ben benieuwd, qua uitstraling ziet het er al heel mooi uit! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:19

Yamcha schreef:
Ik snap niet zo goed waarom modellen ook zo nodig maat 46 moeten hebben......
Ik vond die rel met Benelux Next Topmodel, toen er wat werd gezegd over de heupen van Rosalinde, zó over the top. Iedereen voelde zich haast persoonlijk aangevallen, vond dat echt raar. Voor modellen gelden er heel andere eisen, als dat niet zo zou zijn, kon iedereen wel model worden.

Van mij mag er best wat minder gefotoshopt worden, maar ik persoonlijk zie liever een maatje 34 bij een model dan maat 46.

Carien: denk dat je met die laatste uitspraak ook helemaal gelijk hebt. Waarom je steeds vergelijken met andere vrouwen, je bent toch prima zoals je bent? Ik zie die foto's in modebladen ook meer als een mogelijkheid ideeën op te doen over combinaties (vind de jumpsuit die je momenteel overal ziet, echt vréselijk leuk) als dat ik er zo moet uitzien. Platinablond met knalrode lipstick staat mij helemaal niet, joh :D :D

Ik vind mijn lijf prima zoals het is, ik hoef niet een maat 32. Maar daarom vind ik die mode reportages nog wel erg leuk om te zien, ik hoef er zelf niet zo uit te zien, nergens voor nodig :)

ik denk dat het gaat om variatie... Alleen maar modellen van 46 hoeft niet, maar alleen van maat 32 zijn ook geen realistisch afspiegeling van de maatschappij... Helemaal niet als het voornamelijk ' zieke ' meisjes zijn. Als er gewoon wordt gekeken naar mensen hun schoonheid hoeven daar geen regeltjes aan te hangen zoals iemands maat...
Maargoed, dan krijg je weer de discussie van 'lelijke mensen moeten ook model worden' :D
en alle prototypes worden natuurlijk in een vaste maat gemaakt..

Maar toch, is het best jammer dat zoveel mensen zich zelf lelijk vinden puur omdat ze niet aan het regeltje van maat ' 32 - 34 ' voldoen bv.
En dat dan een regeltje is dat tegelijkertijd heel slecht is voor mensen hun gezondheid (maar dat zou maatje 46 ook zijn, als dat ooit het ideaalbeeld wordt )

overigens heb ik van onder een kleinere maat dan van boven :)) Terwijl ik 0,0 borsten heb en een flink achterwerk... Wonder boven wonder kom ik in broeken van maat 40/42 en zitten jasjes in maat 44 van boven strak :')

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:48

yamcha,ik zeg helemaal niets over de modellen persoonlijk?ikmag toch ook mijn mening geven,en zegt dat direct wat over mijn zelfvertrouwen? nouja,mag je vinden natuurlijk.

ik blijf bij mn standpunt

xmendy: serieus?ik heb echt het hele schap doorgekeken!(deen stan kentonhof)

wbt lelijke mensen die model moeten worden,er is een speciaal bureau voor lelijke modellen zag ik laatst op tv

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:58

haha stan kentonhof daar werk ik :+
maar heb na maandag niet meer gewerkt dus weet niet of wij m hebben, maar zou wel moeten als blokker hem ook heeft. hij stond iig in het bovenste schap :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:00

ok,ik ga nog een keer kijken,grappig dat je daar werkt,ik doe daar vaak met mijn moeder boodschappen!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:01

Mooi en lelijk, ach dat is zo subjectief...
Mijn stiefdochter heeft ook maat 34, superslank maar toch niet te mager en inderdaad, al die leuke jurkjes en truitjes staan haar zó geweldig! Zelf heb ik maat 44 en een hele forse voorgevel (G) zodat bloesjes vaak niet passen. Inderdaad, met dat coltruitje zie ik eruit als een rolade.

Maar mijn stiefdochter heeft met haar perfecte figuurtje een negatiever zelfbeeld dan ik. Inmiddels durf ik mijn gewicht gewoon te noemen in de winkel, als dat zo uitkomt en ik zit er helemaal niet mee.
Maar ja, da's de leeftijd he? Die is net zo groot als mijn kledingmaat. (hoop niet dat dat zo blijft! :+ )
Maar juist omdat je op je 18e zo onzeker kan zijn over je uiterlijk, vind ik het wel goed dat er wel wat tegengas komt tegen het extreme photoshoppen. Al moeten we niet overdrijven; als Yamcha kleding mooier vindt uitkomen op modelletjes met maat 34, kan ik me daar best wat bij voorstellen.

Omgekeerd zag ik bij de M&S forse etalagepoppen met een realistische bouw en dat vond ik wel leuk.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:02

Krips schreef:
Het gaat mij erom dat die meiden in sommige bladen zo ontzettend dun zijn dat het écht niet meer normaal is. Echt botten die uit schouders steken en ga zo maar door. Soms schrik ik er gewoon van. Wat is er mis met gewoon een slanke en gezonde meid? Er zit een verschil in slank en dun. Slank vind ik prima, dun niet. Bovendien gaat het niet alleen om gewicht, het gaat erom dat meiden in bladen maar op popsterren zo ontzettend worden opgedoft dat het eigenlijk voor een normaal tienermeisje niet mogelijk is om zich daar aan te spiegelen. Een gezond figuur hebben is gewoon heel belangrijk. Waarom gaan ze dat niet promoten. Ik vind namelijk ook dat te dik zijn niet goed is en er moet worden gezorgd dat meiden goed eten en op een gezond gewicht blijven. Maar te dun is ook slecht. Is het zo moeilijk om gewoon iets meer de werkelijkheid te laten zien in bladen, zij bepalen wel het schoonheidsideaal..

Tegenwoordig zie je echt niet alleen nog maar modellen met uitstekende botten hoor. ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:04

tuurlijk komt kleding ook mooi uit op maat 34,begrijp me niet verkeerd,maar ik vind maat 38 net zo goed,en wat realistischer.

maar dat is mijn mening maar

misschien niet allemaal uitstekende botten,gelukkig niet. maargoed,ik kan er eeuwig over doorgaan,ik heb er niet zo'n zin in dat er dan geroepen wordt dat dat dan direct aan je eigen zelfvertrouwen ligt

veel plezier nog allemaal in deze discussie

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:04

Yamcha schreef:
Ik snap ook niet waarom vrouwen daar zo moeilijk over doen..... is het zo vervelend dat iemand dunner is dan? Dun is niet persé standaard, maar dun is wel een makkelijk modepopje.

Even heel practisch: omdat een jurkje in maat 38 heel anders valt dan in 48. Ik zie graag een groter model, zodat ik een realistischer beeld krijg van hoe kleding valt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:05

dat is ook een goeie ja. en misschien toont een maat 34 wel mooier,maar het is lang niet de meest standaard maat.