zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 20:48

Adil18 schreef:
TS, als je oprecht een goede discussie wilt zou ik je aanraden in je omschrijving benamingen als "zieltjes" (PVV-stemmers) en "figuren" (Geert) weg te laten, want dat zet meteen een verkeerde toon...

Een antwoord op je vraag: Nee, Geert Wilders heeft niet dit negatieve beeld veroorzaakt, hij heeft er enkel en alleen voor gezorgd dat mensen hun negatieve beeld prijs durfden te geven. Het beeld is niet veranderd, maar er is iets veranderd aan bereikbaarheid van de doelen om dit negatieve beeld aan te pakken en te veranderen, volg je me?

Verder snap ik niet goed wat je met je hele lijst met opsommingen en kranntartikelen wil bereiken...? Je wilt mensen laten zien dat jij vind dat het fout is waar we mee bezig zijn, ik denk echter dat je het tegenovergestelde bewerkt: Door de Nederlanders de rol van de gemenerik toe te schrijven creeer je alleen nog maar meer haat en verachting. Veel Nederlanders zijn het zat in hun eigen land gediscrimineerd te worden.

Ikzelf ben ook zeer benieuwd naar wat er in de komende tijd in de politiek gaat gebeuren :j

je hebt zeker gelijk. onbewust heb ik woorden gebruikt als zieltjes en figuren.
nee je hebt gelijk. ik ben niet objectief geweest in mijn artikel. dit heb ik wel geprobeerd! helaas ben ik bang dat men mij sowieso al niet objectief vind omdat iedereen toch wel weet dat ik moslim ben. ik hoef dus eigenlijk niet eens iets te typen of men denkt al te weten hoe ik ergens over denkt..

ik vind het een interessante benadering, hoe je dat uitlegt over bereikbaarheid. dus eigenlijk heeft hij die mensen een stem weten te geven? heeft hij een groep kunnen bereiken die een andere partij niet heeft kunnen bereiken?

wat ik wil aantonen is dat geweld tegen moslims wordt onderschat en nooit of minimaal in het nieuws komt.
wat ik wil aantonen is dat de SAMENleving steeds meer tegenover elkaar komt te staan.
ik schrijf absoluut nederlanders niet de rol van gemenerik toe! ik zou het netjes vinden als je dat terug neemt. ik ben zelf namelijk hollands. zoals mijn hele familie dat is

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:49

TS: Volgens mij door deze feiten/gebeurtenissen op een rijtje te zetten? Wie 'behandelt' het islamitisch volk dan anders dan het niet-islamitisch volk?

JIJ beschrijft ze hier als een 'apart volk', jij benoemd ze tot een aparte groep. Maar zijn we niet allemaal burgers? Welk geloof ook? Zou het niet 1 groep moeten zijn?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:52

Ik denk dat het niet perse de Geert Wilders is die islamofobie aanwakkert. Het is denk ik iets mens eigen, want als je naar de geschiedenis kijkt zijn er altijd minderheden geweest die als zondebok gebruikt zijn. Er zijn verschillende punten die je zelf ook al aangaf:

Islam wordt nu geassocieerd met vervelende straat jeugd, wat natuurlijk helemaal niet hoort, islam betekend vrede, niet meisjes lastig vallen, buurten terroriseren, drugs dealen etc, staat feitelijk tegenover elkaar, helaas is dit onderscheid voor velen blijkbaar niet te maken.

Een ander probleem, is dat de islamitische wereld zich erg af wil zetten tegen het westen, tenzij er geld te verdienen valt natuurlijk, maar ook dit geeft de islam een heel erg negatief beeld. Als je kijkt bijvoorbeeld naar de straat feesten in islamitische landen na 11 september, dan kan ik mij voorstellen dat westerse mensen, daar raar van op kijken, en denken dat dit uit de islam voortvloeit. Zelfs in Nederland is dit voorgekomen... Gelukkig hebben de moslims in Engeland na de aanslagen daar verantwoordelijkheid genomen en het massaal afgekeurd.

Vooralsnog de incidenten die je benoemd zijn niet goed te praten, en ik denk ook niet dat er mensen met een hoog IQ achter zitten. Problemen los je op met praten niet met geweld en vernedering.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:53

wat mij betreft: moslim's, beste mensen.
moslima's, laat lekker je hoofddoek om waar dan ook ik vind het écht niet erg (en ben nederlander, jaja).
burka's, nee dat vind ik niet grappig ik vind het eng want je kan de ander niet zien
en de kans dat het met vrouwen onderdrukking te maken kan (lees 'kán') hebben is me te groot daarom: Burka's: beter van niet.

voor de rest is het leven en laten leven.
genieten van het leven dat je gegeven is.
wél: respect hebben voor elkaar!
dat vind ik dan wel weer heel belangrijk.
als nederland te veel wordt 'gedomineerd' door een andere cultuur is het niet verkeerd als daar een halt aan wordt toegeroepen, er is ook nog zoiets als de identiteit van een land.
maar als iedereen nou eens stopte met focussen op,- en probleem maken van de verschillen tussen mensen onderling.
hebben we net de gereformeerden en hervormden bij elkaar onder de pkn, krijgen we 'ons en overig' tegen 'de moslim.

kijk die 'rotjochies', die dan steeds voor negatief nieuws zorgen dat is natuurlijk niet iets om even weg te wuiven.
ik denk dat daar echt wel een probleem zit.
laten ze dat (en dus specifiek dat) dan ook aanpakken maar zie het los van 'de moslim' die moslim is omdat hij islamiet is.
zoals ik christen ben omdat ik volger ben van Jezus' leer.
ook het woord 'christen' wekt bij velen irritatie en vooroordeel op hoor, daarin zijn moslims dus niet uniek ;)

ik denk dat veel lastige buitenlandse (of 2e 3e generatie) jongeren dat lastige gedrag gaan uitvoeren vanwege de stigmatisering, dus dat het deels ook andersom werkt.
ze groeien op met het idee dat ze 'k*tmarokanen' zijn, en wat doe je dan... dan ga je er al vanuit dat je dus zo bent en ja...
er wordt ahw al een imago op ze geplakt voordat ze zelf begrijpen dat ze qua afkomst bij die groep horen.

ik denk dat voor een bepaalde groep ook geldt dat de strafmaat hier veel lager ligt dan in land van herkomst en ze daarom sch*jt hebben aan de straffen hier.
en daarom maar hun gang gaan.
zou ook eens naar gekeken mogen worden.
hebben de burger-moslims geen last van immers, als de straffen hoger worden.
alleen degenen die de boel uitdagen gaan het voelen.
en hopelijk dimmen ze dan zodat ze het niet verzieken voor een hele bevolkingsgroep.

degenen met terroristische ideeën, dat is gewoon heel iets anders. en hoe ik (en met mij vast 99,999999999999999% van de wereld) daar over denken behoeft m.i. verder geen betoog.

zo, dat is hoe ik erover denk.
ik ga verder niet meer mee doen denk ik in dit topic want ik vind de discussie hierover tot nu toe.. hoe zal ik het zeggen..
er komt geen eind aan.
i made up my mind, en verder moeten we maar zien hoe het loopt met ons land en met alles.
Laatst bijgewerkt door Marigold op 15-06-10 21:07, in het totaal 3 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:54

jameyskatje schreef:
je hebt zeker gelijk. onbewust heb ik woorden gebruikt als zieltjes en figuren.
nee je hebt gelijk. ik ben niet objectief geweest in mijn artikel. dit heb ik wel geprobeerd!

Ik vind dit best erg, want eigenlijk doe je precies waarvan jij dénkt dat mensen dat over de moslims doen en denken, waardoor je dus geen haar beter bent dan degene waar je op af geeft.

Citaat:
helaas ben ik bang dat men mij sowieso al niet objectief vind omdat iedereen toch wel weet dat ik moslim ben. ik hoef dus eigenlijk niet eens iets te typen of men denkt al te weten hoe ik ergens over denkt..

Wat dit vervolg totaal niet meer aannemelijk maakt of nog toegevoegde waarde heeft. .

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:54

jameyskatje schreef:
ik vind het een interessante benadering, hoe je dat uitlegt over bereikbaarheid. dus eigenlijk heeft hij die mensen een stem weten te geven? heeft hij een groep kunnen bereiken die een andere partij niet heeft kunnen bereiken?

De Limburgers hebben vooral op Wilders gestemd omdat hij 'een van hun' is en zij zich door de gewone partijen in de steek gelaten voelen.
Limburg is de armste provincie van Nederland.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:55

Ik heb niet eens gestemd :o (ook niet meer aan gedacht) maar met bepaalde punten van Wilders ben ik het zeker eens, al zou ik zeker niet op hem stemmen omdat hij ook dingen noemt die ik te ver vind gaan.

Om heel eerlijk te zijn ben ik zelf ook niet zo blij met al die buitenlanders, voel mij bij velen niet op mijn gemak en vind het vreselijk als zij zich niet in verstaanbaar nederlands kunnen verwoorden of mij kunnen begrijpen.

Natuurlijk zijn er ook goede bij, maar in mijn ogen zijn er veel te veel van in dit kleine landje.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:55

jameyskatje schreef:

Spijker op z'n kop, dat is precies wat ik bedoelde :j

jameyskatje schreef:
wat ik wil aantonen is dat geweld tegen moslims wordt onderschat en nooit of minimaal in het nieuws komt.
wat ik wil aantonen is dat de SAMENleving steeds meer tegenover elkaar komt te staan.
ik schrijf absoluut nederlanders niet de rol van gemenerik toe! ik zou het netjes vinden als je dat terug neemt. ik ben zelf namelijk hollands. zoals mijn hele familie dat is

Veel van de voorvallen uit je openingspost zijn mij bekend, en daar het in het land gebeurd waar ik niet meer woon, moet ik dit via de media mee hebben gekregen. Ik denk dus niet dat je redenering helemaal opgaat.

Wanneer je oprecht de Nederlanders niet de kwade rol toe had willen schrijven, had je voor meer objectiviteit in je OP gezorgd door ofwel de opsomming van geweldsdelicten achterwege te laten of deze te "ontscherpen" door geweldsdelicten van Moslims jegens de Nederlander erbij te zetten. Door je openingspost zoals hij nu is, werk je sterk de indruk dat het in jouw ogen de Nederlanders zijn die schuldig zijn aan het tegenover elkaar komen te staan van groeperingen in onze samenleving.

En dat is imo niet juist. Ik neem de uitspraak dan ook niet terug.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:56

Daphna schreef:
Ik denk dat het niet perse de Geert Wilders is die islamofobie aanwakkert. Het is denk ik iets mens eigen, want als je naar de geschiedenis kijkt zijn er altijd minderheden geweest die als zondebok gebruikt zijn. Er zijn verschillende punten die je zelf ook al aangaf:

Islam wordt nu geassocieerd met vervelende straat jeugd, wat natuurlijk helemaal niet hoort, islam betekend vrede, niet meisjes lastig vallen, buurten terroriseren, drugs dealen etc, staat feitelijk tegenover elkaar, helaas is dit onderscheid voor velen blijkbaar niet te maken.

Een ander probleem, is dat de islamitische wereld zich erg af wil zetten tegen het westen, tenzij er geld te verdienen valt natuurlijk, maar ook dit geeft de islam een heel erg negatief beeld. Als je kijkt bijvoorbeeld naar de straat feesten in islamitische landen na 11 september, dan kan ik mij voorstellen dat westerse mensen, daar raar van op kijken, en denken dat dit uit de islam voortvloeit. Zelfs in Nederland is dit voorgekomen... Gelukkig hebben de moslims in Engeland na de aanslagen daar verantwoordelijkheid genomen en het massaal afgekeurd.

Vooralsnog de incidenten die je benoemd zijn niet goed te praten, en ik denk ook niet dat er mensen met een hoog IQ achter zitten. Problemen los je op met praten niet met geweld en vernedering.

Ik vind die mensen die zichzelf opblazen ook hardstikke gek dat gaat toch nerges over
hoe ken je dat nou uit geloofs overtuiging doen !?
Die mensen komen ook echt niet in de hemel lijkt mij heb er cht een hekel aan aan die terroristen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:58

probeer je nou met dit topic te bewijzen dat het anders zit ? :)

of dat de nederlandse gemeenschap eigenlijk de schuldige is aan het probleem?

het blijkt namelijk keer op keer 'voornamelijk' buitenlanders te zijn die het doen. en heb net ook weer het nieuws gevolgd en daarin werd verteld dat een homostel is weggepest door.. buitenlanders.

dus ik denk dat je op moet houden met 'jullie soort' te willen bewijzen. maar individueel moet bewijzen dat jij de moeite waard bent.

en helaas zitten er meer dan een paar rotte appels tussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:59

Eigenlijk, als je het tegenovergestelde wilt bereiken, zou je een topic moeten openen met voorbeelden waarin we hier in Nederland wel hartstikke goed met elkaar samenleven. :)
Die zijn er genoeg. Pak de positieve berichten.

Gister zaten alle leeftijden, alle culturen en alle kleurtjes die je je maar kan bedenken samen te juichen bij 2 doelpunten in de kroeg vlakbij mijn werk :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:00

_Lott schreef:

het blijkt namelijk keer op keer 'voornamelijk' buitenlanders te zijn die het doen. en heb net ook weer het nieuws gevolgd en daarin werd verteld dat een homostel is weggepest door.. buitenlanders.

dus ik denk dat je op moet houden met 'jullie soort' te willen bewijzen. maar individueel moet bewijzen dat jij de moeite waard bent.

Lott, dat is 'm! Een geweldige zin, super verwoord!

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:01

Helaas heb ik zelf ook problemen met buitenlanders gehad. Hierdoor krab ik echt wel eens achter me oren als ik nog een keer zo een groepje zie staan, zal er nooit meer zonder na te denken voorbijlopen...

Dit is natuurlijk de schuld van de buitenlanders die toen wat misdaan hebben..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:01

_Lott schreef:

Ja idd ben ik het mee eens heb zat moslim meisjes op school gezin die gewoon hoge doelen hadden in het leven flink studeren en van eerlijk verdient geld een bmw kopen en zich verders niet echt druk maken om geert ;)
Helaas zijn het vaak ook veel buitenlanders die het doen maar nederland heeft nou eenmaal veel buitenlandse mensen dus als er dan is iets word gedaan is de kans groot dat het idd een buitenlander is..

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:02

en wat dacht je van jaren geleden.

pim fortuyn? :) :)

hij sprak niet anders, of zelfs meer dan wilders

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:03

Marliee schreef:
Helaas heb ik zelf ook problemen met buitenlanders gehad. Hierdoor krab ik echt wel eens achter me oren als ik nog een keer zo een groepje zie staan, zal er nooit meer zonder na te denken voorbijlopen...

voor mij geld hetzelfde.

maar eerlijk is eerlijk. ik vind ze vaak ook veel brutaler en intimiderend.

in ieder geval nog nooit door een nederlandse jongen zo grof aangesproken als door turken en marrokanen

Marliee

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:04

Ik heb me nog nooit zo geintimideerd gevoelt als toen. En ik heb nog nooit een Nederlander gezien die zich zo gedroeg.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:05

Wilders zegt wat veel mensen denken, zijn partij geeft de mogelijkheid zijn gedachtegoed te steunen en op hem te stemmen. Wilders zaait geen haat, hij zegt zelf geen problemen te hebben met Moslims die zich aanpassen aan dit land, gewoon werken en zich niet extremistisch uitlaten en gedragen.
Verder had Wilders veel meer in zijn programma dan alleen maar zijn mening over de Islam. Er zijn genoeg mensen die naar het hele partijprogramma hebben gekeken en om meerdere redenen op hem hebben gestemd.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:06

_Lott schreef:
en wat dacht je van jaren geleden.

pim fortuyn? :) :)

hij sprak niet anders, of zelfs meer dan wilders

Gedood ter bescherming van de Moslims... ;( Dat was een steek in mijn hart, ik had zoveel sympathie voor die man...Helaas heeft Wilders nog een lange weg te gaan mocht hij ooit zo als Pim willen worden....Maar die weg gun ik hem van harte in de coalitie...!

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:06

suze_ schreef:
Eigenlijk, als je het tegenovergestelde wilt bereiken, zou je een topic moeten openen met voorbeelden waarin we hier in Nederland wel hartstikke goed met elkaar samenleven. :)
Die zijn er genoeg. Pak de positieve berichten.

Gister zaten alle leeftijden, alle culturen en alle kleurtjes die je je maar kan bedenken samen te juichen bij 2 doelpunten in de kroeg vlakbij mijn werk :D

Inderdaad, dat moeten we benadrukken!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:07

Marliee schreef:

Dat kan ik me ook wel voorstellen hoor hier in de buurt zijn er ook wellis akkefietjes
maar ik heb ze vooral met donkere jonges die dan dushi roepen of erop staan dat ze je nummer krijgen ,
Maarja ik vind een geloof gewoon iets wat je voor jezelf moet doen niet voor anderen , het gaat om een hogere spiretueel nivo bereiken een manier van leven en jezelf er goed bij voelen . Dus iedereen moet zeker doen waar hij zich goed bij voelt
zat laats ook bij veel buitenlandse mensen in de klas en dat ging eigelijk heel goed . Ben natuurlijk zelf ook niet nederlands maar wel in een nederlandse familie opgevoed dus ben die acties van die jonges hier in de buurt ook niet zo goed gewent :o Maar om nog even ontopic terug te komen ik denk dat als mensen echt willen en haten dat ze toch wel de moskees zullen vernietigen en buitenlandse mensen terroriseren want er was al haat voordat wilders in beeld kwam
zelfs al voor hitler in beeld kwam denk maar aan de slaven tijd ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:07

_Lott schreef:
Marliee schreef:

voor mij geld hetzelfde.

in ieder geval nog nooit door een nederlandse jongen zo grof aangesproken als door turken en marrokanen

Intimiderender vind ik ze niet. In tegenstelling tot de meeste Hollandse jongens en meiden ben ik met mijn 1.84 m. vaak ruim een kop groter dan de meeste buitenlanders... :Y)
Laatst bijgewerkt door Adil op 15-06-10 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:08

_Lott schreef:
Marliee schreef:

voor mij geld hetzelfde.

Ze verpesten het toch voor zichzelf?
Als de marokkanen het zo vervelend vinden dat ze in een kwaad daglicht worden gezet,moeten die 'paar' die het verpesten zich maar een realiseren dat ze het ook voor de rest verpesten....kan toch niet zo moeilijk zijn?
Daar heeft heel wilders niets mee te maken....de 'incidenten' zijn de mensen zat....daar heb je wilders niet voor nodig om e dat te realiseren....alleen een journaal is genoeg...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:09

Marliee schreef:
Ik heb me nog nooit zo geintimideerd gevoelt als toen. En ik heb nog nooit een Nederlander gezien die zich zo gedroeg.

Ik heb me ook vaak geintimideerd gevoeld door Nederlandse jongeren, die kunnen behoorlijk agressief zijn ;) glazen die op andermans hoofd voor de lol kapot geslagen werden, voor de gein eff bushokjes kapot maken...

Het komt, ongeacht wat voor afkomst, gewoon vaak voor, criminaliteit en vandalisme. En ja, in vergelijking met de Nederlanders heb je meer criminaliteit onder de allochtonen, maar dat betekend niet dat zij het grootste gedeelte veroorzaken ;)

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:09

lekker nutteloos dit, imo weer 'n reden om de PVV in kwaad daglicht te zetten ofzo.. kunnen ook 'n lijstje zoeken met misdaden die moslim's hebben gepleegt. dat zal waarschijnlijk veel groter lijstje zijn.
Laatst bijgewerkt door Illusion op 15-06-10 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt