Meeuw oranje geverft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:06

Ik was een tijdje terug in het Gaudi park in Barcelona, daar wonen ook gekleurde duiven. Zo intriest

Lianne007

Re: Meeuw oranje geverft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 00:09

die zijn ook geverft? ben er ook eens geweest maar is me gelukkig niet opgevallen, zou het ook niet leuk vinden om dat te zien.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:10

Ze zijn vast niet van nature roze, en geel en oranje :')

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:37

Alsof er op het moment niet al genoeg vogels het loodje leggen door de olieramp... Gaan ze het hier nog eens dunnetjes over doen met verf! :(

Stelletje gekken!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 02:32

En het ergste is nog wel dat de media zelf toch dit soort gekke streken oproept. Had vanochtend zoals altijd het ochtendjournaal van rtl4 aan staan en hun hebben dagelijks een poll en in het weekend een oproep. Nu was de oproep om foto's te maken van jezelf, familie leden of je hond (huisdieren dus) verkleed in oranje. Wil niet speculeren het was nog vroeg maar meende dat die presentatrice nog iets zei over je hond oranje spuiten..

Kijk als zulke dingen gezegt worden dan denkt weldenkend dierliefhebbend nederland niet te overdreven hooguit een oranje petje bij je hond. Maar de rest van nederland zal al gauw het iets te letterlijk nemen en hun hond, kat, vogel gewon lekker dik in de oranje verf zetten...

Nee vindt die oranje gekte zwiezo zwaar overdreven maar dit laat maar weer eens zien hoe gek dit land wel niet kan zijn...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 07:12

Toch vreemd dat er hier met afschuw op wordt gereageerd, terwijl er ook ergens op bokt een topic loopt over een oranje geverfde pony, en daar louter positieve reacties op komen :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 07:24

MarcoBorsato schreef:
Ik was een tijdje terug in het Gaudi park in Barcelona, daar wonen ook gekleurde duiven. Zo intriest

in de efteling ook.. roze blauwe.. Al waren die een 3kwartjaar terug flink aan het ''vervagen''..

Vind het kansloos.. Hoop dat ze achter de daders aangaan.. maar dat zal wel niet..

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 07:32

Je hebt verf en verf.. deze meeuw is met niet afwasbare verf geverfd, dat houdt in dat hij waarschijnlijk tot aan de winter in de Mikke zal zitten, en ze moeten wachten tot hij in de rui is geweest.
Als het met afwasbare verf gedaan zou zijn, ala, maar dit is dierenmishandeling.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 07:53

Yavanna schreef:
Je hebt verf en verf.. deze meeuw is met niet afwasbare verf geverfd, dat houdt in dat hij waarschijnlijk tot aan de winter in de Mikke zal zitten, en ze moeten wachten tot hij in de rui is geweest.
Als het met afwasbare verf gedaan zou zijn, ala, maar dit is dierenmishandeling.

Met afwasbare verf vind het het ook niet kunnen dat men een wild dier vangt en deze oranje verft.
Denk ook eens aan de onnodige stress wat dat voor zo'n dier oplevert.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 07:57

Ik zeg: in de pek en veren voor de dader! ~~}>

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 07:59

Loretta schreef:
Yavanna schreef:

Met afwasbare verf vind het het ook niet kunnen dat men een wild dier vangt en deze oranje verft.
Denk ook eens aan de onnodige stress wat dat voor zo'n dier oplevert.

Dan is het even stress, maar in de regen, en geloof me, in Zeeland heeft het de afgelopen dagen genoeg geregend, was het er gelijk weer uitgegaan.. maar nu is het dubbel stress, eerst het vangen, dan die verf die er niet afgaat, dan niet meer kunnen vliegen, dan je verenpak wat niet droog wordt, dan gevangen worden, in een kist gestopt en naar de opvang gebracht.
Dus kun je van de 2 slechste de beste maar kiezen. Tuurlijk is het niet goed te praten, maar zoals gezegd, dan beter afwasbare verf gebruiken dan deze pestzooi.
Hier een stukje uit de pzc, als er iemand een goede tip voor hun heeft
http://www.pzc.nl/regio/zeeland/6822405 ... schoon.ece

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:15

Laat dat arme ding toch inslapen...
Snap niet waarom ze het nog gaan proberen. Dit geeft hartstikke veel ellende voor dat dier.
En dat door die oranje-gekte. belachelijk!!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:35

Cayenne schreef:
Toch vreemd dat er hier met afschuw op wordt gereageerd, terwijl er ook ergens op bokt een topic loopt over een oranje geverfde pony, en daar louter positieve reacties op komen :)

Dat topic heb ik niet gezien, maar dat vind ik ook echt niet tof. Heb wel laatst een topic gezien over geverfde honden in China (?) en daar heb ik ook al in gereageerd met: "arme dieren."
Ik vind zoiets gewoon echt sneu, als je zonodig iets moet verven verf je je eigen haar maar!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:57

Yavanna schreef:

Ik wilde net zeggen: deze vogel is geverfd met verf op terpentine basis en dat is te ziek voor woorden :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:02

Cayenne schreef:

Voor mij is het grote verschil dat die pony geverfd is met haarspray, wat na 3 uur weer simpel afgewassen is. Deze duif is geverfd met gewone verf, wat je er haast niet afkrijgt.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:20

Dat vind ik ook; maakt nogal een verschil.

Toen op een Fancy Fair de bezoekers het gewicht van mijn ene Groninger mochten raden, had ik ook vraagtekens op zijn billen gespoten met haarverf. Nadat hij even in het zand had gelegen was z`n ene bil al verfvrij :)

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:26

Waar is het topic dan over die oranje pony, ik kan hem niet vinden.. En ben toch wel benieuwd!

Op bokt was laatst ook een topic over geverfde honden inderdaad, maar die hadden volgens mij '' diervriendelijke'' verf..

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:57

Cayenne schreef:

Dat toipic heb ik ook gelezen ja.
Ik vond het ook niet kunnen,maar het paardje heeft er niet zoveel last van als de meeuw uit dit topic.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 11:34

ik heb dat ook gezien die geverfde honden, met tijgerprints etc. ik vind het sneu, misschien hebben die honden er geen last van maar ze kiezen er zelf niet voor.

Ik vind zowiezo niet dat je dieren moet gaan verven, zo ook niet die pony. tis geen speelgoed zeg

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:40

triest vind ik dat..laat dieren er buiten..dieren zijn dieren en moeten gehouden worden als dieren of gewoon lekker in de natuur dier kunnen zijn..
hou het lekker bij jezelf..verf je eigen haar lekker oranje..sjonge jonge..ik kan daar met mijn hoofd echt niet bij hoor..

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:46

Het arme dier... :\

Competitie en WK-gekte veroorzaken veel leed.. zo schijnt het dus ook zo te zijn dat er veel meer huiselijk geweld plaats vind na het verlies van een favoriet team.. Ook zoiets belachelijks!!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:45

Verschrikkelijk :n

Wat leven wij in een zieke wereld %)