Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:34

Van mij mag je meepraten, maar ik vind het pas principieel als je blanco stemt. Niet stemmen vind ik zo nutteloos, als je het wel kán. Hebben mensen járenlang voor gevochten, (vrouwen)kiesrecht. En nu gaan we allemaal uit principe niet stemmen, terwijl daar een hele mooie oplossing voor is gevonden: blanco stemmen. :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:37

Lente77 schreef:
Sorry, ik zie het andersom: als je gestemd hebt en ze maken er weer een puinhoop van dan heb je geen recht om te zeuren want je hebt gekregen waar je om vroeg.

Als je echt stemmen wilt kun je ook iemand machtigen dus heeft 26% een reden gehad om niet te stemmen.

Ik heb niet 1 partij gezien waarbij ik het gevoel had dat er democratische besluiten genomen zullen worden en daar geef ik niet mijn stem aan.
En stemmen op de minst slechte partij vind ik persoonlijk ook geen optie.

En dat kan je dus perfect aangeven door blanco te stemmen. En nee die stemmen gaan niet naar de grootste partij. Het is wel zo dat de uitslagen deze stemmen verzwijgen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 00:40

Ik heb wel een aantal politieke partijen benaderd afgelopen jaar waar ik mogelijk wat in zag, en hen een aantal problemen voorgelegd. GroenLinks reageert met sorrie geen tijd.... lijst17, geen reactie... en PVDA, wel uitgenodigd door Marcouch zelf, het een en ander besproken, nooit meer wat van gehoord, niets opgelost... geen hoop meer.. Blanco stemmen was me teveel moeite ivm tentamen stress.

sarabande

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:41

De optie helemaal links staat er niet bij en dat zou toch een mogelijkheid kunnen zijn als de VVD er niet uit komt met rechts en niet wil met links

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:42

Lastig... ik ben bang dat als de PVV er nu niet bij komt, de boel toch weer in de soep loopt omdat het niet gaat boteren tussen de betreffende partijen - al is het pas over 2 jaar, of later om maar wat te noemen. En dat de mensen dan hun vertrouwen in deze partijen, zowel rechts (VVD) als links (PvdA) kwijt zijn en massaal op de PVV gaan stemmen. Ik denk namelijk dat veel mensen op de VVD gestemd hebben omdat ze de PVV toch nog iets té vonden, maar daar kan dan verandering in komen.
Ik heb liever dat de PVV er nu bij komt en we over een paar maanden weer kunnen stemmen, en iedereen inziet dat Wilders toch echt waardeloos is. Dat liever dan dat de PVV ooit de grootste partij van ons land wordt - en een Wilders als leider is helemaal een nachtmerrie.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:43

ik ga voor de 2e optie.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:48

Lente77 schreef:
Sorry, ik zie het andersom: als je gestemd hebt en ze maken er weer een puinhoop van dan heb je geen recht om te zeuren want je hebt gekregen waar je om vroeg.

Als je echt stemmen wilt kun je ook iemand machtigen dus heeft 26% een reden gehad om niet te stemmen.

Ik heb niet 1 partij gezien waarbij ik het gevoel had dat er democratische besluiten genomen zullen worden en daar geef ik niet mijn stem aan.
En stemmen op de minst slechte partij vind ik persoonlijk ook geen optie.

En daarom moet je dan dus blanco stemmen. Dan geef je ook een mening. Namelijk dat jouw partij er niet tussen staat. En dan mag je ook nog je eigen partij beginnen, dus ik kan echt niet met jou meegaan hierin. Als je niet stemt, moet je verder ook je mond houden. En TS, examen stress vind ik ook geen excuus, sorry :o Stemmen duurt wel helemaal vijf minuten....Maar wel succes met je tentames!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:53

Myukii schreef:
Niet stemmen vind ik zo nutteloos, als je het wel kán. Hebben mensen járenlang voor gevochten, (vrouwen)kiesrecht. En nu gaan we allemaal uit principe niet stemmen, terwijl daar een hele mooie oplossing voor is gevonden: blanco stemmen. :)

+:)+

Mijn ideale coalitie staat niet in het rijtje, omdat die nu eenmaal geen meerderheid behaalt.

Mocht PVV in een coalitie komen, dan denk ik eerlijk gezegd dat het kabinet niet lang overeind blijft. De PVV vormt (nog) geen solide eenheid, dat kan ook nog helemaal niet in zo`n korte tijd. De achterban van Wilders bestaat niet uit ervaren bestuurders die exact weten hoe zwaar en veelomvattend de taak is en hoe ze iedere scheet die ze laten moeten kunnen verantwoorden.

Net als in het kabinet met de LPF, zie ik gewoon niet in hoe een kabinet met PVV een lang leven beschoren kàn zijn.

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:17

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik weet niet wat ik de beste samenstelling voor een coalitie vind. Ik heb me de laatste tijd aardig verdiept in alle partijen, maar dit wordt wel heel ingewikkeld. De PVV in de coalitie zie ik echt niet zitten, die partij klopt in mijn ogen gewoon van geen kant. Die standvastigheid die je ziet als het gaat om de Islam lijkt nu opeens verdwenen te zijn in een aantal andere belangrijke standpunten van de partij en de enige reden die ik hiervoor kan bedenken is dat de partij dolgraag vriendjes wil worden met de VDD. En dit is erg oneerlijk tegenover de kiezers.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:20

Ik zie het liefst paars plus, maar dan liever met Cohen als MP :D maaaarja. Ik denk dat paars plus het meest stabiele kabinet is en de gulden middenweg is.

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:23

Een paars kabinet lijkt mij inderdaad ook het verstandigste uit deze opties. Maar toch kan zo'n coalitie ook problemen met zich meebrengen. Moeilijk...

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 07:01

VVD,PVV en CDA.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:05

Fiffill schreef:
Lastig... ik ben bang dat als de PVV er nu niet bij komt, de boel toch weer in de soep loopt omdat het niet gaat boteren tussen de betreffende partijen - al is het pas over 2 jaar, of later om maar wat te noemen. En dat de mensen dan hun vertrouwen in deze partijen, zowel rechts (VVD) als links (PvdA) kwijt zijn en massaal op de PVV gaan stemmen. Ik denk namelijk dat veel mensen op de VVD gestemd hebben omdat ze de PVV toch nog iets té vonden, maar daar kan dan verandering in komen.
Ik heb liever dat de PVV er nu bij komt en we over een paar maanden weer kunnen stemmen, en iedereen inziet dat Wilders toch echt waardeloos is. Dat liever dan dat de PVV ooit de grootste partij van ons land wordt - en een Wilders als leider is helemaal een nachtmerrie.

leuk om te weten dat jij vind dat een groot deel van Nederland haar stem aan een waardeloze nachtmerrie heeft gegeven.... :roll:

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:08

Adil18 schreef:
Fiffill schreef:

leuk om te weten dat jij vind dat een groot deel van Nederland haar stem aan een waardeloze nachtmerrie heeft gegeven.... :roll:

Eh, ja? Dat mag ik toch gewoon vinden? Net zo goed als jij op Wilders mag stemmen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:13

Fiffill schreef:
Eh, ja? Dat mag ik toch gewoon vinden? Net zo goed als jij op Wilders mag stemmen.

Dan presenteer het niet als feiten maar doe meer je best het als een mening te presenteren...Want dat is het, een slecht onderbouwde mening, niet meer en niet minder...

En ik geloof dat je best wel snapt dat je met dergelijke opmerkingen op de zielen van de PVV-stemmers trapt, ik heb ook zwaar het gevoel dat je het met opzet doet...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:19

Dan zit jouw gevoel helemaal fout. ;)
Ik trap niemand op de ziel, althans dat is absoluut niet mijn intentie. Waarom zou ik dat ook doen, ik heb niks tegen PVV-stemmers - ik heb gewoon niks met de PVV en met Wilders. :)
Ik zeg ook "ik", het is mijn mening en wat ik er van vind.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:26

Fiffill schreef:
Dan zit jouw gevoel helemaal fout. ;)
Ik trap niemand op de ziel, althans dat is absoluut niet mijn intentie. Waarom zou ik dat ook doen, ik heb niks tegen PVV-stemmers - ik heb gewoon niks met de PVV en met Wilders. :)
Ik zeg ook "ik", het is mijn mening en wat ik er van vind.

Nee joh, jij hebt helemaal niks tegen PVV-stemmers 8)7

Fiffill schreef:
Er zullen vast mensen zijn die zich verdiept hebben in Wilders en nog op hem stemmen, eigenlijk vind ik dat nog erger dan dat ze het hele programma niet gelezen hebben. Wilders gaat niks bereiken, hij blaat alleen maar. Dat zie je ook al aan het feit dat 'ie nou ineens zijn breekpunt heeft laten vallen.

wat wil je dan daar mee zeggen? Dat is geen aanval op Wilders, maar een aanval op de kiezers van de PVV...!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:29

Ik ken mensen die op de PVV stemmen, maar daarom heb ik nog niks tegen hen persoonlijk. Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat je op Wilders zou stemmen nadat je zijn programma hebt gelezen, maar dan nog is het een keuze van een ander en dat moeten zij zelf weten. Ik ga toch geen hekel aan jou hebben omdat je PVV stemt? ;) Ik ben het niet met je eens, dat klopt, maar je moet het verder helemaal zelf weten. :) Wel vind ik het erg jammer dat er mensen zijn die op Wilders stemmen, maar goed ik doe er niks aan.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:31

Fiffill schreef:
Ik ken mensen die op de PVV stemmen, maar daarom heb ik nog niks tegen hen persoonlijk. Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat je op Wilders zou stemmen nadat je zijn programma hebt gelezen, maar dan nog is het een keuze van een ander en dat moeten zij zelf weten. Ik ga toch geen hekel aan jou hebben omdat je PVV stemt? ;) Ik ben het niet met je eens, dat klopt, maar je moet het verder helemaal zelf weten. :) Wel vind ik het erg jammer dat er mensen zijn die op Wilders stemmen, maar goed ik doe er niks aan.

Dat is al heel anders verwoord...!

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:31

PattyOosten schreef:
Lente77 schreef:
Ik vind het onbegrijpelijk dat er nog mensen überhaupt vertrouwen in de politiek hebben Whitepanther.

Ik heb dus principieel niet gestemd en dat was trouwens wel de 'winnaar' met 26% maar dat hoor of lees je nergens.

26% heeft er dus absoluut geen vertrouwen in dat het met andere toneelspelers beter zal worden.......

Niet gestemd, of blanco? Want blanco was geen 26% hoor. En mensen die niet de moeite nemen om naar het stemlokaal te gaan en blanco te stemmen, mogen imo eigenlijk niet meepraten :o

Ik heb wel gestemd maar wat een dilemma. Kan me dus best voorstellen dat mensen niet te stemmen gaan.
Het is gewoon een groot toneelstuk wat er opgevoerd wordt. Wilders had als breekpunt de AOW, nou dat was snel vergeten.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:33

Fiffill schreef:

Kom je weer bij het "denk ik" puntje uit :D

Ik hoop op VVD + PVV + CDA :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:36

Adil18 schreef:
Fiffill schreef:

Dat is al heel anders verwoord...!

Ja, en als iemand over mijn tekst valt wil ik het ook best uitleggen, maar ik ga niet ellenlange lappen typen omdat ik misschien iemand op de ziel zou trappen (waar ik overigens nog niet over gedacht had, het is tenslotte mijn mening die ik geef en daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn). Ik kan helaas niet met iedereen rekening houden, al doe ik wel mijn best. ;)
Overigens heb ik dit stuk in de quote al vaker uitgelegd, maar aangezien je het uit een ander topic hebt gehaald is het ook een beetje uit de context getrokken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:44

sja, geen idee hoe nu verder, ik wacht het maar gewon af en bereid me voor op nog een rondje stemmen op korte termijn :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:44

Fiffill schreef:
Ja, en als iemand over mijn tekst valt wil ik het ook best uitleggen, maar ik ga niet ellenlange lappen typen omdat ik misschien iemand op de ziel zou trappen (waar ik overigens nog niet over gedacht had, het is tenslotte mijn mening die ik geef en daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn). Ik kan helaas niet met iedereen rekening houden, al doe ik wel mijn best. ;)
Overigens heb ik dit stuk in de quote al vaker uitgelegd, maar aangezien je het uit een ander topic hebt gehaald is het ook een beetje uit de context getrokken.

Oké! Met een dergelijke verklaring kan ik niets anders dan tevreden zijn :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:46

Gelukkig maar. :) ;)