Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lente77 schreef:Sorry, ik zie het andersom: als je gestemd hebt en ze maken er weer een puinhoop van dan heb je geen recht om te zeuren want je hebt gekregen waar je om vroeg.
Als je echt stemmen wilt kun je ook iemand machtigen dus heeft 26% een reden gehad om niet te stemmen.
Ik heb niet 1 partij gezien waarbij ik het gevoel had dat er democratische besluiten genomen zullen worden en daar geef ik niet mijn stem aan.
En stemmen op de minst slechte partij vind ik persoonlijk ook geen optie.
Lente77 schreef:Sorry, ik zie het andersom: als je gestemd hebt en ze maken er weer een puinhoop van dan heb je geen recht om te zeuren want je hebt gekregen waar je om vroeg.
Als je echt stemmen wilt kun je ook iemand machtigen dus heeft 26% een reden gehad om niet te stemmen.
Ik heb niet 1 partij gezien waarbij ik het gevoel had dat er democratische besluiten genomen zullen worden en daar geef ik niet mijn stem aan.
En stemmen op de minst slechte partij vind ik persoonlijk ook geen optie.
Myukii schreef:Niet stemmen vind ik zo nutteloos, als je het wel kán. Hebben mensen járenlang voor gevochten, (vrouwen)kiesrecht. En nu gaan we allemaal uit principe niet stemmen, terwijl daar een hele mooie oplossing voor is gevonden: blanco stemmen.
Fiffill schreef:Lastig... ik ben bang dat als de PVV er nu niet bij komt, de boel toch weer in de soep loopt omdat het niet gaat boteren tussen de betreffende partijen - al is het pas over 2 jaar, of later om maar wat te noemen. En dat de mensen dan hun vertrouwen in deze partijen, zowel rechts (VVD) als links (PvdA) kwijt zijn en massaal op de PVV gaan stemmen. Ik denk namelijk dat veel mensen op de VVD gestemd hebben omdat ze de PVV toch nog iets té vonden, maar daar kan dan verandering in komen.
Ik heb liever dat de PVV er nu bij komt en we over een paar maanden weer kunnen stemmen, en iedereen inziet dat Wilders toch echt waardeloos is. Dat liever dan dat de PVV ooit de grootste partij van ons land wordt - en een Wilders als leider is helemaal een nachtmerrie.
Adil18 schreef:Fiffill schreef:Lastig... ik ben bang dat als de PVV er nu niet bij komt, de boel toch weer in de soep loopt omdat het niet gaat boteren tussen de betreffende partijen - al is het pas over 2 jaar, of later om maar wat te noemen. En dat de mensen dan hun vertrouwen in deze partijen, zowel rechts (VVD) als links (PvdA) kwijt zijn en massaal op de PVV gaan stemmen. Ik denk namelijk dat veel mensen op de VVD gestemd hebben omdat ze de PVV toch nog iets té vonden, maar daar kan dan verandering in komen.
Ik heb liever dat de PVV er nu bij komt en we over een paar maanden weer kunnen stemmen, en iedereen inziet dat Wilders toch echt waardeloos is. Dat liever dan dat de PVV ooit de grootste partij van ons land wordt - en een Wilders als leider is helemaal een nachtmerrie.
leuk om te weten dat jij vind dat een groot deel van Nederland haar stem aan een waardeloze nachtmerrie heeft gegeven....
Fiffill schreef:Eh, ja? Dat mag ik toch gewoon vinden? Net zo goed als jij op Wilders mag stemmen.
Fiffill schreef:Dan zit jouw gevoel helemaal fout.
Ik trap niemand op de ziel, althans dat is absoluut niet mijn intentie. Waarom zou ik dat ook doen, ik heb niks tegen PVV-stemmers - ik heb gewoon niks met de PVV en met Wilders.
Ik zeg ook "ik", het is mijn mening en wat ik er van vind.
Fiffill schreef:Er zullen vast mensen zijn die zich verdiept hebben in Wilders en nog op hem stemmen, eigenlijk vind ik dat nog erger dan dat ze het hele programma niet gelezen hebben. Wilders gaat niks bereiken, hij blaat alleen maar. Dat zie je ook al aan het feit dat 'ie nou ineens zijn breekpunt heeft laten vallen.
Fiffill schreef:Ik ken mensen die op de PVV stemmen, maar daarom heb ik nog niks tegen hen persoonlijk. Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat je op Wilders zou stemmen nadat je zijn programma hebt gelezen, maar dan nog is het een keuze van een ander en dat moeten zij zelf weten. Ik ga toch geen hekel aan jou hebben omdat je PVV stemt?Ik ben het niet met je eens, dat klopt, maar je moet het verder helemaal zelf weten.
Wel vind ik het erg jammer dat er mensen zijn die op Wilders stemmen, maar goed ik doe er niks aan.
PattyOosten schreef:Lente77 schreef:Ik vind het onbegrijpelijk dat er nog mensen überhaupt vertrouwen in de politiek hebben Whitepanther.
Ik heb dus principieel niet gestemd en dat was trouwens wel de 'winnaar' met 26% maar dat hoor of lees je nergens.
26% heeft er dus absoluut geen vertrouwen in dat het met andere toneelspelers beter zal worden.......
Niet gestemd, of blanco? Want blanco was geen 26% hoor. En mensen die niet de moeite nemen om naar het stemlokaal te gaan en blanco te stemmen, mogen imo eigenlijk niet meepraten
Fiffill schreef:Lastig... ik ben bang dat als de PVV er nu niet bij komt, de boel toch weer in de soep loopt omdat het niet gaat boteren tussen de betreffende partijen - al is het pas over 2 jaar, of later om maar wat te noemen. En dat de mensen dan hun vertrouwen in deze partijen, zowel rechts (VVD) als links (PvdA) kwijt zijn en massaal op de PVV gaan stemmen. Ik denk namelijk dat veel mensen op de VVD gestemd hebben omdat ze de PVV toch nog iets té vonden, maar daar kan dan verandering in komen.
Adil18 schreef:Fiffill schreef:Ik ken mensen die op de PVV stemmen, maar daarom heb ik nog niks tegen hen persoonlijk. Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat je op Wilders zou stemmen nadat je zijn programma hebt gelezen, maar dan nog is het een keuze van een ander en dat moeten zij zelf weten. Ik ga toch geen hekel aan jou hebben omdat je PVV stemt?Ik ben het niet met je eens, dat klopt, maar je moet het verder helemaal zelf weten.
Wel vind ik het erg jammer dat er mensen zijn die op Wilders stemmen, maar goed ik doe er niks aan.
Dat is al heel anders verwoord...!
Fiffill schreef:Ja, en als iemand over mijn tekst valt wil ik het ook best uitleggen, maar ik ga niet ellenlange lappen typen omdat ik misschien iemand op de ziel zou trappen (waar ik overigens nog niet over gedacht had, het is tenslotte mijn mening die ik geef en daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn). Ik kan helaas niet met iedereen rekening houden, al doe ik wel mijn best.
Overigens heb ik dit stuk in de quote al vaker uitgelegd, maar aangezien je het uit een ander topic hebt gehaald is het ook een beetje uit de context getrokken.