Broertjes (8 en 9) misbruiken kinderen in Uden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Broertjes (8 en 9) misbruiken kinderen in Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:04

ik snap het niet.. gewoon al niet hoe weten jongetjes van 8 of 9 dat allemaal al :O ik weet niet hoor. maar mijn zusje van 11 weet dat nog neit.. denk ik..

waar moet dit heen gaan..

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:11

toen ik het vanmiddag op de radio hoorde werd ik gewoon misselijk, hoe is het mogelijk op die leeftijd en dat ze zolang ongeschonden hun gang konden gaan. Ben bang dat het voor die jongens vanaf nu alleen maar bergaf gaat aangezien de hele buurt nu wel weet wie ze zijn!

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:11

Ik mag toch hopen dat er een onderzoek naar de ouders wordt ingesteld, met daarbij verplichte opvoedcursus oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:10

toen wist ik nog niet eens wat dat was....

er komt trouwens dadelijk iets over in hart van nederland.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:50

Toen ik die leeftijd had was ik daar echt nog niet mee bezig. Maarja tijden veranderen.
Maar vraag me toch echt af waar ze het vandaan halen.
En ik hoop inderdaad dat er verder onderzoek gedaan wordt naar de oorzaak hoe die kinderen er aangekomen zijn.
En dat jeugdzorg zich hier in gaat verdiepen.
Voor de rest is het toch wel absurd dat er niets gedaan kan worden omdat ze te jong zijn. Ergens is het ook wel zo en zullen ze zich misschien ergens geen kwaad van bewust zijn. Maar toch ongestraft kun je nu ook weer niet laten.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:18

Verschrikkelijk weer dit.
Ik hoop dat ook de jongens goede hulp krijgen zodat ze misschien nog het goede pad op kunnen....

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:32

Komt wel dichtbij zeg! Ik vind dit echt ongelooflijk..

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:45

Tjonge wat een verhaal dit zeg.

Mijn kids (9 en 11) hebben volgens mij geen idee wat dat is.
En nee ze hebben geen tv op hun kamer.

Ik hoop dat deze jongetjes nog te redden zijn.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 02:20

Jeetje dat is wel heel dichtbij!
Je vraagt je bij zoiets toch af hoe dat in godsnaam heeft kunnen gebeuren..

Overigens wordt er niets gezegd over de mate van het misbruik. Dit kan natuurlijk 'doktertje spelen' zijn (aanraken), maar ook veel verder gaan.
Dat vind ik wel een belangrijke factor in het verhaal. Het is ook vreemd dat er verder niets gedaan kan worden.
Deze jongetjes zijn ontzettend jong, maar toch doen ze 'volwassen' dingen. Ze zouden naar mijn mening daarom best steviger mogen
worden aangepakt. Als je dit nu niet de kop indrukt, ben ik al bang voor hoe het in de toekomst zal gaan met deze kinderen :\

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:35

Monica_1987 schreef:
Toen ik die leeftijd had was ik daar echt nog niet mee bezig. Maarja tijden veranderen.

Mwah, denk dat dit weinig te maken heeft met tijden die veranderen. Ook de gemiddelde 8/9 jarige van nu houdt zich hier niet mee bezig.
Ik kan met dan ook niet voorstellen dat dit zomaar uit het niets komt, ze moeten het toch ergens geleerd hebben.
Hoop dat er iig grondig onderzoek naar gedaan wordt en dat zowel de slachtoffers als de daders hulp krijgen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:37

In en in triest
Wat is er met deze 2 jonge kinderen gebeurt, dat zij dit soort ellende aan andere toebrengen.
Op die leeftijd horen ze in de speeltuin te zitten, verstoppertje spelen, gewoonnormaal leuk spelen met leeftijdgenoten. Geen verkrachting of iets wat erop lijkt.
Nu al zo aan de afgrond en ze zijn nog 8 en 9...............................................

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:38

Het moet niet veel gekker worden :n

Op enige moment in de opvoeding is het toch echt gruwelijk mis gegaan, het bestaat toch niet dat kinderen dit zelf bedenken en het gaat ook nog eens echt enorm ver

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:47

Die wijk stond al bekend als niet heel goed, nu wordt dat maar weer eens bevestigd... echt eng dat het zo dichtbij komt, snap niet hoe kinderen daar al zo jong aan denken en mee bezig zijn...

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:03

ik hoop dat jeugdzorg dit flink aanpakt, misschien d.m.v. een hele intensieve vorm van therapie voor de kinderen en ouders.
wat moet er van dit soort kinderen terecht komen dit dit al doen op zo'n jonge leeftijd? wat als ze straks 18 zijn?

@Rowi: er wordt vermeld dat het om een ernstige vorm van misbruik gaat.

Moet ook goed in de omgeving van de dadertjes gekeken worden, dit soort rare dingen verzint een kind niet zomaar om te doen

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:06

Dan zit er toch iets niet goed in de opvoeding.......

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:12

Angelita schreef:

ik wil niet speculeren of beschuldigingen uitdelen maar op mijn werk komen we ook wel eens hele vervelende dingen tegen.
misschien kunnen de ouders er helemaal niks aan doen..je hebt soms ook dat er bekende personen uit de omgeving in staat zijn hele rare dingen te doen met kinderen wat niemand weet. Tis ook wel erg gek dat het broertjes zijn die dit allebei heel normaal vinden om te doen.

Het is in elk geval niet gezond en hoop echt dat er wat aan gedaan word.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:14

Het is echt te belachelijk voor woorden!!!!!!!!!!! Uiteraard gaat door mijn hoofd, 'wat hebben die twee broertjes voor een thuisleven', maar als ik dan al lees dat de moeder van de jongens, de moeder van een van de slachtoffers wil steken, tja, dan is het al duidelijk!

Maar nou weer echt typisch nederland:'we kunnen er niets aan doen, alleen het verhaal aanhoren'.......

Daar word ik toch wel zoooo giftig van!!!!!!!!! :(

Allereerst zouden die mannekes naar een psycholoog of psychiater gebracht moeten worden, ten tweede zouden ze per direct in een pleeggezin geplaatst kunnen worden (niet samen!!) en dan de ouders voor het gerecht brengen! Als de broertjes niet mogen worden aangeklaagd, dan maar de ouders.............Het is toch te zot voor woorden!!!

Vind het voornamelijk heel erg triest voor de slachtoffertjes.........

Bah!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:19

Lianne007 schreef:
Angelita schreef:

ik wil niet speculeren of beschuldigingen uitdelen maar op mijn werk komen we ook wel eens hele vervelende dingen tegen.
misschien kunnen de ouders er helemaal niks aan doen..je hebt soms ook dat er bekende personen uit de omgeving in staat zijn hele rare dingen te doen met kinderen wat niemand weet. Tis ook wel erg gek dat het broertjes zijn die dit allebei heel normaal vinden om te doen.

Het is in elk geval niet gezond en hoop echt dat er wat aan gedaan word.

Dat zou ook kunnen, had ik niet aan gedacht, maar aangezien mams ook niet helemaal zuiver blijkt te zijn lijkt dit me wel een logische speculatie. Maar inderdaad, het kan ook iets anders zijn. :)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:43

Hoho een van de moeders van slachtoffers beweerde dat zij dat heeft gedaan. Maar wat nou als dit niet zo blijkt te zijn? Ik zou ook knap giftig op die kinderen en ouders zijn als ik kinderen had en die slachtoffer waren....
Als de politie of dergelijke nou zoiets had gezegd dan was dat in mijn ogen wat betrouwbaarder geweest... Ik wil niet zeggen dat het niet waar is, maar heb wel met een aantal dingen mijn vraagtekens?

Ik hoop in ieder geval dat er goed hulp komt voor alle partijen.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:49

Marloez schreef:
CtjeLief schreef:
eerste wat ik me opkomt: zijn ze zelf misbruikt? zodat ze dit normaal achten..

Dat dacht ik dus ook meteen, hoe moeten ze daar anders op zijn gekomen. :=

Het nieuws? Videoclips? Tekenfilms? Gewone films? Soaps? zodat ze iets te vertellen hebben aan hun vrienden want dat is stoer he?

Zucht niet vervolgt omdat ze jonger dan 12 zijn waar gaat het heen met nederland een crimineel is een crimineel of hij nou 3 of 80 is.
En een crimineel dient gestraft te worden voor zijn daden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:51

hier stond in de krant dat het ééne jongetje de broek naar beneden trok van het slachtoffertje en aan het piemeltje zat terwijl het broertje het slachtoffertje van achteren pakte
het gaat dus om misbruik van twee broertjes op andere jongetjes
een ander slachtoffertje hadden ze een mes op de keel gezet en gezegd dat ze het dood zouden steken als het iets verklapte

dit gaat wel erg ver :( :( :( en heeft niks meer te maken met doktertje spelen

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:17

spatter schreef:
hier stond in de krant dat het ééne jongetje de broek naar beneden trok van het slachtoffertje en aan het piemeltje zat terwijl het broertje het slachtoffertje van achteren pakte
het gaat dus om misbruik van twee broertjes op andere jongetjes
een ander slachtoffertje hadden ze een mes op de keel gezet en gezegd dat ze het dood zouden steken als het iets verklapte

dit gaat wel erg ver :( :( :( en heeft niks meer te maken met doktertje spelen

:n

Ik hoop echt dat er goed hulp word geboden, en helemaal aan de slachtoffers.
Denk dat jeugdzorg niet verkeerd voor hun zou zijn, de broertjes.

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:19

omg, die kinderen hebben echt hulp nodig >;)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:22

@ Miracle_: Het is al veel dichter bij gebeurt als dat jij denkt ;) (gaat dan over iets meer als 10 jaar geleden)

Vind het lastig te bepalen of dit daadwerkelijk doktertje spelen is. Want kom op zeg, 8 a 9 jaar oud.....

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:27

nicole3939 schreef:
Tjonge wat een verhaal dit zeg.

Mijn kids (9 en 11) hebben volgens mij geen idee wat dat is.
En nee ze hebben geen tv op hun kamer.

Ik hoop dat deze jongetjes nog te redden zijn.

Dan heb jij hele wonderbaarlijke kinderen.
Zelfs toen ik die leeftijd nog had wisten alle leeftijdsgenootjes wat het was en hadden het nergens anders over. (nee zo was ik niet vroeger dan was ik er nu niet meer geweest)
En dat is dus 10 jaar geleden dus inmidels zullen ze ook wel niet anders doen.
Nee ik beschuldig je kinderen nergens van er zijn natuurlijk aktijd uitzonderingen.
De eene vericht het eerst sexueelehandeling als hij 8 is de ander als hij 20 is.