wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:52

Wilders heeft grote praatjes, maar uiteindelijk gebeurd er toch niks. Ik denk dat mensen die uberhaupt overwogen om op hem te stemmen eerder VVD stemmen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:52

wat ik me overigens net bedacht, wat gaat Turkije doen als ze weten dat Wilders aan de "macht" komt? Gaan ze NL dan boycotten? en hoe zit dat met de andere landen die het ook niet al te goed voor hebben met de beste man? volgends mij gaat het dan alleen maar bergafwaards met NL in plaats van goed :+

DDW1190 schreef:
ja inderdaad, wat is er zo erg aan hem dan? dat de allochtonen die misdrijven hebben gepleegd het land uit moeten? ik vind dat niet meer als normaal hoor!

Dus je lost je problemen op door mense het land uit te sjoemelen? en hoe wil je dat dan gaan doen met de autochtonen criminelen? Want volgends mij is dat het grootste gedeelte van de criminaliteit (welliswaar 3e generatie, maar dat zijn wel autochtonen). Ik vind dat je het probleem moet oplossen ipv door te geven. Ik ben beslist voor een hardere aanpak van de criminaliteit, maar het boeit me geen ene reet wat voor afkomst die crimineel heeft, zolang ze maar aangepakt worden ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:53

me_yentl schreef:
Wilders heeft grote praatjes, maar uiteindelijk gebeurd er toch niks. Ik denk dat mensen die uberhaupt overwogen om op hem te stemmen eerder VVD stemmen.

wat is het toch fijn dat sommige mensen voor anderen kunnen denken.

Ik stem PVV en niks anders, waarom zou ik zeggen om op het een te stemmen en vervolgens het andere te doen :?

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:53

tuurlijk daar heb je gelijk in, maar er zijn gewoon mensen die het vaker plegen, hoe houd je dat tegen dat ze het vaker doen?
juist ja terug sturen na eigen land.. of zoals eerder gezegd zwaardere straffen!

Rennie89

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:54

zoals ik al zei, zwaardere straffen, niet het land uit sturen ;) gezien ze geboren en opgegroeid zijn in NL. Dat kun je niet maken, hoe erg de criminaliteit ook is. Bedenk jij eens even dat jij naar je vakantieland zou worden gestuurd? gewoon de bak in met die mensen, daar leren ze van. Niet naar een vreemd land sturen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:55

lifaya schreef:
(welliswaar 3e generatie, maar dat zijn wel autochtonen).

En daar gaat het ook mis. Je bent allochtoon volgens het CBS als 1 van je ouders in het buitenland is geboren. Met gemengde huwelijken blijf je dus allochtonen houden ook al wonen ze al jaren in NL :+

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:57

en tuurlijk het meerendeel is ook gewoon super aardig enzv.
maar ik heb het over de groep die het verpest voor ze!
je kan wel zeggen zwaardere straffen, maar wij Nederlanders betalen weer voor ze!

ze konden ook van te voren nadenken om een misdaad niet te plegen!

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:57

als je geert wilders stemt, maak je nederland kapot, vind ik....
nederland is nederland JUIST door de verschillende culturen.
ik zou me doodschamen Nederlandse te zijn als hij aan de macht kwam...wat ik overigens niet geloof...

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:58

maar een moord plegen is dus ook echt nederlands??

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:01

Ik schaam me dat ik Nederlander ben wanneer Wilders aan de macht komt!!
En even hier om de discussie over allochtonen in de war te schoppen: Wilders heeft het niet over het woord 'allochtoon' zoals het in de dikke van Dale is beschreven, hij spreekt eerder over criminele (jonge) Moslims die herrie schoppen.

Maarja, wat nu als al die jongeren nu eens katholiek worden :+ Waar wil hij dan tegenaan schoppen?? Normale criminele jongeren? Wat dan te denken van de Antillianen die rotzooi trappen, of Nederlandse jongeren die anti-semitische demonstraties houden???

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:05

Jeaninee_Ier schreef:
Ik ben niet echt anti- Wilders en mag ook nog niet stemmen maar ik denk niet dat Wilders aan de macht komt. Bijna niemand wil met hem een coalitie vormen en mensen zeggen dat ze PVV stemmen, maar doen het uiteindelijk niet. Dus, ik denk dat het mee valt ;)
Het gaat eerder tussen de PvdA en de VVD.

Maar er zijn ook een heleboel mensen die niet durven te zeggen dat ze PVV stemmen, dat kan nog wel eens voor veranderingen gaan zorgen. Als je op bokt ook kijkt bij het 'wat ga jij stemmen' topic, steekt de PVV er echt boven uit!

Maargoed ik hoop dat je gelijk hebt hoor :P

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:06

VVD.. Mag ik toch ook niet hopen.. Dacht je echt dat Henk en Gerda van op de hoek daar echt beter van worden?? En de studenten???

En weet je wat wel het meest schandalige punt van de VVD is??? Dat zij verstandelijk gehandicapten met een IQ hoger dan 70 willen korten op de uitkering en verplicht aan het werk willen laten gaan :n FOEI FOEI FOEI :n
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 09-06-10 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:07

DDW1190 schreef:
maar een moord plegen is dus ook echt nederlands??

die snap ik echt niet :')

Moorden gebeurd overal, en geloof me, dat kan je niet stoppen ;) je moet het gewoon aanpakken die misdaad, niet wegschuiven.

En ik ben dol op nederland om de vrijheid, verschillende culturen en verschillende mensen. Ik kom in Amsterdam (ook de Bijlmer) en Denhaag en Leiden. Ik zie zo nu en dan wel wat dingen gebeuren, maar net zoveel bij autochtonen Nederlanders als Allochtonen Nederlanders ;) Mijn beste vriendinnen zijn beide surinamers, ik ken daarbij ook behoorlijk wat moslims, maar zolang men respect voor mij heeft, geef ik respect terug om het maar zo te zeggen :D

Verbeter de wereld, begin bij jezelf, in plaats van de rest uit het land te knikkeren :')

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:08

xSiep schreef:
Als je op bokt ook kijkt bij het 'wat ga jij stemmen' topic, steekt de PVV er echt boven uit!

Maar op Bokt zitten ook relatief veel mensen die nog helemaal niet mogen stemmen. En ik hoop niet dat ik nu mensen ga beledigen, want dat is niet mijn bedoeling, maar ik denk dat veel jongeren op PVV stemmen uit baldadigheid en dat zij nog niet goed de consequenties kunnen overzien van een stem op de PVV.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:08

Heino schreef:
xSiep schreef:
Als je op bokt ook kijkt bij het 'wat ga jij stemmen' topic, steekt de PVV er echt boven uit!

Maar op Bokt zitten ook relatief veel mensen die nog helemaal niet mogen stemmen. En ik hoop niet dat ik nu mensen ga beledigen, want dat is niet mijn bedoeling, maar ik denk dat veel jongeren op PVV stemmen uit baldadigheid en dat zij nog niet goed de consequenties kunnen overzien van een stem op de PVV.

Ben ik zeer zeker met je eens, Heino :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:09

Heino schreef:
xSiep schreef:

I hope so :P

Ik stem pvda omdat zij het goed voorhebben met de studenten en gehandicapten voor zover ik zie en nog wel wat dingen

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:09

die wint niet! Er is nog altijd een meerderheid die op andere partijen stemt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:10

Dan leeft hij niet zo lang meer ben ik bang... :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:10

Hannah_Menno schreef:

nouja, niet zo lang en gelukkig :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:11

Hannah_Menno schreef:

Hmm dat hoop ik niet! Aan de andere kant, dat bespaart ons wel al die kosten van zijn beveiliging :x

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:12

Heino schreef:
Hannah_Menno schreef:

Hmm dat hoop ik niet! Aan de andere kant, dat bespaart ons wel al die kosten van zijn beveiliging :x

:oo
Foei! :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:13

Heino schreef:
Hannah_Menno schreef:

dat zeker :j

NL heeft het over bezuinigen maar besteed duizenden euro's aan beveiliging van wilders, miljoenen aan een gebouw dat 1 x in het jaar word gebruikt en de koningin zelf die hoeft nog steeds niet haar eigen vakanties te betalen :')

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:14

Ik heb het idee dat als Wilders de verkiezingen wint en ook daadwerkelijk gaat regeren, hij het nog geen jaar volhoudt. Dan valt of het kabinet, of wordt Wilders door z'n hoofd geschoten ( ziet situaties a la Pim Fortuyn en Vincent van Gogh ).
Ik stem waarschijnlijk SP.. PvdA heeft bij mij alle sympathie verloren met het voornemen om de studiefinanciering af te schaffen, ik kan het niet ophoesten als ik alles moet lenen en mijn ouders springen niet bij ( niet omdat ze niet willen, maar omdat ze niet kunnen. Torenhoge hypotheek, dus als die aftrek weggaat, dan moeten we ook heel leuk op een houtje bijten ). SP zit niet aan de studiefinanciering en met hun voornemen met de hyptheekrente aftrek leveren we een klein beetje in.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:15

Pashon schreef:
als wilders aan de macht komt om het zo maar te noemen, denk ik dat er in positieve zin heel erg veel gaat veranderen!
Zal ook verd*mde tijd worden zeg, NL gaat helemaal naar de kl*ten op deze manier

Amen!!
_/-\o_

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:16

oh fuk :')
sorry stem geen pvda, die hadden het idd niet zo goed voor met de studentjes :')
Ik denk dat het dan SP of D66 word :P