Je eigen kind aangeven.... wat zou jij doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:27

Vind het erg knap van die vader, is een onwijs moeilijke beslissing...!! Maar wel de juiste

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:33

Mijn moeder zou hetzelfde hebben gedaan en ik denk dat ik dit ook zou doen.

Rottigheid uithalen, zoals een pakje kauwgom pikken of een keertje zwartrijden, tsja, oliebol happens, daarvoor zou ik zelf wel even straffen, maar dit gaat echt TE ver gewoon, want hiermee is echt iemand gekwetst en waarschijnlijk ook getraumatiseerd geraakt...
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 08-06-10 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Je eigen kind aangeven.... wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:43

Ik hoop dat ik de kracht ervoor zou hebben. Sowieso zou ik eerst heel erg lang inpraten op mijn kind in de hoop dat die zichzelf aan zou geven, zo niet dan met steun van mijn partner toch de keus maken. DENK ik. Hoop ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:44

Het ligt eraan wat mijn kind gedaan zou hebben. Zoals deze overval zou ik wel aangeven. Heeft hij/zij een fles cola gejat dan niet. Het ligt echt aan de ernst van de situatie.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:45

Weer een leuk topic :+
Grappig is dat er mensen zonder kinderen gaan reageren, maargoed dat terzijde.
heb zelf ook geen kinderen, dus keine ahnung :)

Overigens hoop ik dat mn ouders me wel aan zouden geven, wel zo eerlijk!

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:46

Als het mijn zoon zou zijn geweest zou ik hetzelfde gedaan hebben. Waarschijnlijk met ontzettend veel pijn in het hart, maar het plegen van zulke misdrijven zou ik echt niet accepteren. Ik zie op mijn werk regelmatig hoe erg mensen lijden onder bijvoorbeeld een overval..

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:47

Als het een jongen is die richting het 'verkeerde pad' ging, of daar al op zat, is dit waarschijnlijk de enige helpende oplossing. Waarschijnlijk is de jongen zn vader over 10 jaar erg dankbaar dat hij hem op het juiste pad geholpen heeft.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:48

Ja, dat zou ik ook doen hoor.
Als ze wat uitvreten (wat dan ook) dan moeten ze de consequentie(of hoe je het typt) er ook van inzien.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:48

Als het kind zo volwassen is om dit soort daden te plegen mag je wel meer van ze verwachten. Als dat kind dan niet de verantwoordelijkheid neemt is het een grote en moeilijke zet voor de ouders om die te zetten. Petje af voor die vader, voorbeeld voor veel andere ouders die wel in stilzwijgen hullen.
Zou denk ik ook mijn kind aangeven met dit soort zware dingen.
Heeft hij/zij een zak snoep gestolen dan gaan we samen naar de supermarkt dan kan deze alsnog van het zakgeld worden betaald met welgemeende excuses!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:49

Hetzelfde.

100 punten voor papa :j

Schijnbaar heeft hij idd zijn kind niet zo opgevoed, want anders zou ie het wel laten

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:49

Ik heb zelf (nog) geen kinderen, maar zoals ik er nu inzit, zou ik hem/haar ook direct hebben aangegeven. Maar denk toch echt dat je eerst zelf in de positie moet komen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 15:49

meggiemeg schreef:
Heeft hij/zij een zak snoep gestolen dan gaan we samen naar de supermarkt dan kan deze alsnog van het zakgeld worden betaald met welgemeende excuses!

Maar wat als in die winkel een levensgroot bord hangt met de tekst: van diefstal doen wij altijd aangifte

saar0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:58

heel toevallig had ik het hier een tijdje terug met mijn man over nav een serie op televisie. ik heb namelijk geen idee wat ik zou doen. ik weet dat het moet, maar of ik het ook echt zou doen. ik weet wel dat als mijn kind iets zou stelen uit de supermarkt ik wel met haar terug naar de winkel zou gaan. maar dit komt omdat je weet dat de consequenties voor je kind (heel egoistisch!) niet zo heel erg zullen zijn. maar als ze voor jaren de gevangenis in zou gaan........... heb echt werkelijk geen idee of ik dat zou kunnen. denk wel dat ik haar niet meer recht in de ogen zou kunnen kijken en dat ik haar ook niet meer in huis hoef te hebben, maar voor jarenlang opsluiten... *zucht* kinderen..... een bron van zorgen :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:55

Moeilijk zeg, ik weet het echt niet..
Bij winkeldiefstal idd in het nekvel grijpen en terug naar de winkel, maar bij een gevangenisstraf van jaaaaaaren? Ik denk het eigenlijk niet, erg he!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:04

slimmerik schreef:
meggiemeg schreef:

Maar wat als in die winkel een levensgroot bord hangt met de tekst: van diefstal doen wij altijd aangifte

Dan moeten ze hem wel betrappen op heterdaad in mijn ogen.
Heb het ooit meegemaakt, een moeder kwam met kindlief aanzetten. Kind moest betalen en excuses aanbieden, schaamrood hoog op de kaken. Denk dat dat op zich leerschool genoeg is.
De winkel heeft toen verder geen akte ondernomen.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 00:44

Respect voor die pa! Ik weet niet wat ik in zijn situatie zou doen, het is té makkelijk om te zeggen dat ik het ook zou doen. Zoals ik er nu over denk zou ik het ook doen, maar ik heb (nog) geen kinderen. Ik denk namelijk dat ik wel anders praat tegen de tijd dat ik die wel heb..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 00:59

ik zou 100% hetzelfde handelen. Ik zou me kapotschamen als mijn kind zoiets zou doen en ik wil dat hij gewoon zijn verdiende straf krijgt. Logisch toch?

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:04

goeie pa zo zouden er veel meer moeten zijn.

als ik kinderen had zou ik 100% hetzelfde hebben gedaan

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:22

zeker weten dat die aangeven word.

mijn zoon had ooit eens snoep gepikt, heb het hem terug laten brengen naar de winkel. En voor straf heeft hij een week lang een uurtje "gewerkt" in die winkel ( hij was 8 toen ofzo)
Nooit meer iets gepikt!

Ik zeg altijd tegen ze, als je denk oud genoeg te zijn voor de dingen die je doet, ben je ook oud genoeg om de gevolgen ervan te ondergaan.

Tuurlijk probeer je je kind overal voor te behoeden en hoop je dat ze de normen en waarden gebruiken, die je ze als ouder meegeeft.

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:33

ik ken iemand, en die zoon gebruikte veel huiselijk geweld en dreigingen daartoe. Op een gegeven moment heeft zijn moeder hem aangegeven bij de politie heeft die een tijd in een jeugdgevangenis gezeten en daarna nog begeleid wonen voor moeilijke jongeren. Maar daarna is die thuis gekomen en hij heeft er flink wat van geleerd de band is weer goed en het is weer rustig thuis. Het kan ook goed uitpakken maar dit is natuurlijk wel een hele andere situatie dan als je kind wat doet en het niet bij jouw (als ouder) is.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:41

Ik zou hetzelfde gedaan hebben maar zou me vreselijk schuldig voelen omdat ik zou denken dat ik hem niet goed opgevoed heb.

@ Slimmerik: bij die sloffen sigaretten trok ik hem aan zijn nekvel naar de kantine om hem daar zijn excuses te laten maken en alle schade terug te betalen. En dan is het aan hun of ze de politie willen inschakelen of in der minne regelen (liever dat laatste natuurlijk).

Moest het nu een heel ernstig vergrijp zijn waarvoor hij jaaaaaaren in de gevangenis zal moeten zitten (zoals moord of verkrachting) denk ik niet dat ik nog iets van contact wil of er nog de moeite aan wil spenderen

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:44

Ik zou hetzelfde doen.

Als ouder ben je verplicht om je kind op te voeden en ervoor proberen te zorgen dat hij geen gevaar is voor de samenleving.
Ik vind het dan wel dapper om het als ouder te doen want je wordt er zeker op na gekeken.
Maar eigen schuld dikke bult had je het maar niet moeten uitvreten, als ze een overval plegen zijn ze oud genoeg om te weten dat iets niet hoort en dat ze de wet overtreden.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:46

Ik zou het zeker doen! En ik weet zeker dat mijn ouders het ook zouden doen. Eigen schuld dikke bult! Doe je op de lange duur je kind alleen maar goed mee, als hij niet fiks op de vingers wordt getikt gaat het van kwaad naar erger en weet je zeker dat je na een tijdje een dikke crimineel in huis hebt..

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:12

Ja ja en nog een ja kinderen moet je opvoeden en niet steunen in verkeerd gedrag door het te negeren. Ode aan de vader. Misschien leert hij er nu iets van en verkomt het erger gedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 08:10

Het zou me veel verdriet doen (überhaupt weten dat je kind een misdaad heeft begaan) maar zoals ik het nu zie zou ik ze inderdaad bij de politie afleveren.