Pleegouders vermist meisje Willeke Dost toch verdacht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Pleegouders vermist meisje Willeke Dost toch verdacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 13:21

Volgens mij staat die aflevering nog wel online.

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:22

Cayenne schreef:
michellee73 schreef:
Ik denk ok echt dat ze onder het tuinhuisje ergens ligt :j

Is het niet handig om zoiets bij de instanties te melden wanneer je daar gegronde redenen voor hebt?

Ik kan me nog wel herinneren dat de pleegmoeder opeens vertelde dat ze dacht dat Willeke in de bijlmerflat had gezeten waar toen dat vliegtuig op is gestort :x

Nja ik denk dat gewoon omdat de buurman van ze zei dat er nooit een tuinhuisje in hun tuin stond.. maar op de dag van de verdwijning wel.. en dan denk ik tjaa waarom??

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:24

Ik woon vlakbij de Koekanger Dwarsdijk. Ze hebben inderdaad de boel afgezet en zijn er druk aan de gang. Ben heel erg benieuwd wat hier uit gaat komen!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 13:24

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:26

Ik heb de aflevering van het zesde zintuig gezien. Hopelijk komt er nu duidelijkheid!
[/quote]

Die heb ik dan w.s. gemist, zeiden zij ook dat ze gewoon onder het erf lag?[/quote]

Volgens mij dachten ze aan een landweggetje vlakbij de woning, waar ook bosjes en hout lag.
Ik weet niet precies waar het in Koekange is, maar het lag er in ieder geval net buiten geloof ik.[/quote]

Klopt dit hadden ze ook gezegd bij het 6de zintuig.
Ze liepen toen over dat weiland heen en kwamen uit bij dat bosje en daar zou ze begraven moeten zijn.
Maar ze hebben niet gezocht onder die grote houtstapel!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:27

Bojangles schreef:
Ik woon vlakbij de Koekanger Dwarsdijk. Ze hebben inderdaad de boel afgezet en zijn er druk aan de gang. Ben heel erg benieuwd wat hier uit gaat komen!

Ken je die mensen? De pleegouders? Ben wel benieuwd wat voor type mensen het waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:27

Zit nu de uitzending van 6e zintuig te kijken, wat heeft die meid een rotleven gehad zeg :n Vreselijk... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:29

Wauw, wat goed zeg!
(ondanks dat het een heel triest verhaal is... is dit echt een heel goed bericht!)
Ik postte het nog nadat de verdachte in de zaak van Andrea Luten gepakt was, dat ik hoopte dat ze ook nog eens duidelijkheid in de zaak van Willeke zouden krijgen.
Hopelijk is het dan nu echt zo ver....

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:30

ik heb nog even het filmpje gezien van de pleegouders, bij ongeveer 1.55min komen ze aan het woord, dan zegt die pleegvader, als ze niks vinden en geen sporen dan is het voor ons afgesloten? op welke manier? pfff :n

ik hoop zo dat het eindelijk opgelost word. zeker voor de familie en oma.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:31

Dachten ze in eerste instantie niet dat de verdachte in de zaak Andrea Luten ook meer wist van de verdwijning van Willeke Dost? Of was dat nog een andere zaak?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 13:32

Nee, dat was dezelfde zaak en hebben ze idd onderzoek naar gedaan, maar blijkbaar lijkt dit toch aannemelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:33

Wanted2003 schreef:
Dachten ze in eerste instantie niet dat de verdachte in de zaak Andrea Luten ook meer wist van de verdwijning van Willeke Dost? Of was dat nog een andere zaak?

Ze hebben hem idd gehoord, maar ik dnek niet dat ie er iets mee te maken heeft.. :n

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 13:35

In de aflevering van 't Zesde Zintuig kwamen er wel hele concrete dingen naar boven, dus ik ben benieuwd hoe dichtbij ze hebben gezeten.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:35

Ik ken de mensen verder niet, ik kom van oorsprong uit Meppel namelijk.
Woon nu 1,5 jaar in Ruinerwold aan de kant van Koekange. Kom paar keer per week daar in het dorp en ook wel langs de boerderij van hun, maar ken die mensen verder niet.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:43

Ik vraag mij wel af hoeveel er nog van haar lichaam over is. Het is toch al 18 jaar geleden.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:45

Ik hoop dat er meer duidelijk in komt
Ik ga het even volgen en als ik thuis ben de filmpjes kijken

Ik hoop dat de dader alsnog gepakt word!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:55

ik heb de uitzending nog eens nagekeken (het zesde zintuig), was destijd en nu weer erg onder de indruk van deze aflevering.

Ze hebben het over een oudere man met rare zware stem

een jonger iemand die het graf gegraven had en een vrouw die het niet gedaan zou hebben maar er wel alles van wist.

Als je die pleegouders ziet met de wetenschap dat ze het waarschijnlijk gedaan hebben dan wordt het nog enger hoe mensen kunnen liegen.
"ze wist precies wat ze aan ons had", zegt de pleegmoeder.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 13:57

Het driehoekige bosgebied is zo te zien wel opgenomen in het zoekgebied, maar er staat niet in de .pdf of ze er ook gaan graven helaas.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 07-06-10 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:58

Wie is eigenlijk de prive detective die in het persbericht genoemd wordt?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:02

Ik hoop zo dat het stoffelijk overschot van het meisje gevonden wordt, zodat ze haar kunnen herbegraven bij haar ouders. Eindelijk rust.
Maar ook voor haar familie en vrienden; zodat ze eindelijk weten wat er gebeurd is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 14:02

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:04

Wat mij eigenlijk het meeste opviel, is dat bij die pleegouders in huis vrijwel alles weg was van haar. Haar oude kamer was compleet anders ingericht. Meestal zie je toch dat mensen die ongeveer hetzelfde overkomt alles in oude staat laten. Ook de manier hoe ze praten, alsof het al klaar is voor hun.
Terwijl die tante juist zegt dat haar verzekering en alles nog loopt, dat ze in principe gewoon terug kan komen en haar leven weer verder kan leven. Helaas zal dat er wel niet meer inzitten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:06

Erg zeg, hoop dat ze het meisje vinden zodat haar familie na al die jaren ook wat rust heeft. Ik weet niets van de zaak. Ik was toen nog te jong maar mijn moeder weet het nog wel en zij dacht altijd al dat de pleegouders er iets mee te maken hadden. Mijn moeder zei dat het toen ook erg raar ging.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:08

Terug komen als mijn pleegouders zo deden zou ik niet meer terug komen als alles van haar weg is in huis

en zeggen als de sporen doodlopen is het voor ons over

Ze is inmiddels volwassen en zal als ze nog leeft wat ik betwijfel niet meer terug komen

Toen mijn familie lid is overleden is de kamer helemaal intact gebleven en issie nogsteeds er word gewoon gepoetst en als zijn vrouw of kinderen of wie dan ook het even moeilijk hebben gaan ze naar die kamer en hij is ook daar aanwezig volgens hun

Ze zijn ook bij char geweest

Ik hoop dat ze gevonden word liefst levend al heb ik er een hard hoofd in helaas

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:09

Wel geeft ze toe dat heropening van het onderzoek voor een belangrijk deel op het conto is te schrijven van privé-detective Robert van Hoove uit Haren. Die verricht al jaren onderzoek naar de verdwijning en leverde in 2007 al een rapport bij de politie in over zijn bevindingen."Dat onderzoek bevat genoeg overgebleven losse eindjes om verder te rechercheren", zegt Hoiting

Zal deze detective dan wel zijn.
bron: http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/artic ... lleke_Dost