Moeder vind kinderen terug via facebook

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:13

hmm dankje myca voor de verduideling.
De moeder heeft dus duidelijk toch tegen de wil in van haar kinderen ze terug laten halen.
Arme kinderen weg papa hallo akelig mens dat papa heeft afgepakt.
Ik zie hier niks positiefs in.
Kind wil geen contact met de moeder maar moeders eist blijkbaar toch haar kinderen op.
Ik vraag me af of die vrouw wel in teraphie is geweest toen haar kinderen werden afgenomen.
Want zo het leven van je kinderen in dringen om ze hun normale leven af te pakken vindt ik niet normaal.
En trouwes in hoevere kun je het zien als haar kinderen?
Ja leuk ze is de biologische moeder maar verder niks verder is het gewoon een wildvreemde vrouw die deze 2 kinderen hun leven afneemt.
Als de vrouw al in teraphie is geweest heeft dit duidelijk niet goed geholpen want ze heeft duidelijk niet goed doorgekregen dat het niet meer haar kinderen zijn en ze ze met rust moet laten en zelf een eigen leven op moet bouwen inplaats van na 15 jaar nog steeds geobsedeert te zijn dat zou veel beter voor die arme kinderen zijn maar nee hoor weg leven, weg toekomst.
Vraag me af wanneer de eerste in een inrichting terecht komt of zelfmoord pleegt.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 02:43

Moontje1991 schreef:
hmm dankje myca voor de verduideling.
De moeder heeft dus duidelijk toch tegen de wil in van haar kinderen ze terug laten halen.
Arme kinderen weg papa hallo akelig mens dat papa heeft afgepakt.
Ik zie hier niks positiefs in.
Kind wil geen contact met de moeder maar moeders eist blijkbaar toch haar kinderen op.
Ik vraag me af of die vrouw wel in teraphie is geweest toen haar kinderen werden afgenomen.
Want zo het leven van je kinderen in dringen om ze hun normale leven af te pakken vindt ik niet normaal.
En trouwes in hoevere kun je het zien als haar kinderen?
Ja leuk ze is de biologische moeder maar verder niks verder is het gewoon een wildvreemde vrouw die deze 2 kinderen hun leven afneemt.
Als de vrouw al in teraphie is geweest heeft dit duidelijk niet goed geholpen want ze heeft duidelijk niet goed doorgekregen dat het niet meer haar kinderen zijn en ze ze met rust moet laten en zelf een eigen leven op moet bouwen inplaats van na 15 jaar nog steeds geobsedeert te zijn dat zou veel beter voor die arme kinderen zijn maar nee hoor weg leven, weg toekomst.
Vraag me af wanneer de eerste in een inrichting terecht komt of zelfmoord pleegt.

ongelofelijk....

deze kinderen zijn haar ontnomen, had ze geen keus in, ze heeft ( ws) al deze jaren aan weinig anders gedacht dan aan haar kinderen, dat het voor haar kinderen nu enorm raar is en dus ook ( NU) kan zijn dat ze geen contact willen, is niet zo vreemd.

echt hoor... hoe durf je zoiets te zeggen, .... heb je dan niet ergens enigszins inlevings vermogen?

dus even hoor, voor alle moeders ( vaders) wiens kinderen ontvoerd/verdwenen zijn, ga in therapie en krijg even door, dat je ze met rust moet laten.. oke ! yuk...

mick75

Re: Moeder vind kinderen terug via facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 03:21

Kan jij je niet inleven in de positie van die kinderen? Die kinderen worden zo goed als gedwongen hun hele veilige basis op te geven om aan de andere kant van het land bij een voor hen wildvreemde te gaan wonen!

Contact dat 15!!! jaar heeft gemist heeft heel veel tijd nodig om te herstellen, en kan nooit worden zoals het zou moeten. De moeder heeft, hoe treurig ook voor haar, teveel van haar kinderen gemist. Ze heeft hun hele kindertijd gemist, het grootste deel van hun puberteit ook. Natuurlijk wil zij niets liever dan zo snel mogelijk die misgelopen tijd goedmaken. Dat is alleen niet het beste voor haar kids nu!

Die kinderen zijn ook persoonlijkheden en hebben in zo'n situatie ook invloed. Het gaat verdorie over hun leven!

Ja, die moeder moet in therapie om te leren hoe ze in het nu met de situatie om moet gaan. Net zoals de kinderen in therapie zullen moeten om met deze, redelijk abnormaal te noemen, situatie om te gaan. Dat lijkt mij eigenlijk niet meer dan logisch. De tijd heeft in die 15 jaar niet stilgestaan en zal ongetwijfeld diepe sporen hebben nagelaten bij alle partijen!

Ik heb bijna 10 jaar geen contact gehad met mijn vader en dat contact zal nooit worden zoals de meeste dochter-vadercontacten. Daarvoor hebben we beiden teveel gemist. Ik had het vreselijk gevonden als ik in die tijd gedwongen was geworden bij mijn vader te gaan wonen, en dat had zeker sporen nagelaten. En dan is mijn vader op zijn manier nog niet eens een kwaaie. (en ben ik niet ontvoerd door mijn moeder).

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:50

mick75 schreef:
Ik heb bijna 10 jaar geen contact gehad met mijn vader en dat contact zal nooit worden zoals de meeste dochter-vadercontacten. Daarvoor hebben we beiden teveel gemist. Ik had het vreselijk gevonden als ik in die tijd gedwongen was geworden bij mijn vader te gaan wonen, en dat had zeker sporen nagelaten. En dan is mijn vader op zijn manier nog niet eens een kwaaie. (en ben ik niet ontvoerd door mijn moeder).

En was jij dan niet blij toen je je vader zag? Ik zie mijn vader nu ook al zo'n 9 jaar niet meer (ben net 19 geworden) maar ik zou verdomde blij zijn moest hij iets van zich laten horen ...
Daarnaast is dus duidelijk de situatie daar nog veel complexer aangezien de kids ontvoerd zijn en het niet de vrije wil van de moeder was! Ik vind niet dat je dat kan vergelijken met jou situatie want jouw vader had niets crimineel gedaan (ga ik vanuit uit jou post) ...

Ik denk er hetzelfde over al Christi ... moeder heeft het recht haar kinderen te zien, het is de fout van de vader dat het nu zo'n gigantische wending neemt omdat hij iets strafbaar gedaan heeft.
Als later jouw kinderen ontvoerd zouden worden door de vader (en nee, ik wens het je écht NIET toe) ga je dan ook maar gewoon verder met je leven na 5 jaar? Achja want anders heeft het zo'n grote invloed op het leven van de kids ...

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:06

Didoo schreef:
Ik vraag me dan af of die kinderen er wel wat aan hebben om na 15 jaar bij een voor hun wildvreemde vrouw te gaan wonen terwijl ze hun vader al die tijd wel mee gemaakt hebben.. Hangt er natuurlijk vanaf in wat voorn omstandigheden zij leefde, maar ik blijf het altijd naar vinden, het vechten om kinderen.

Moest ik ook meteen aan denken. Ik snap dat het voor de moeder super is, maar hoe is het voor de kinderen? Dat vind ik eerlijk gezegd veeeel belangrijker. Ik hoop maar dat moeder en kinderen zich en elkaar redden in deze situatie.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:17

Natuurlijk was ik blij dat ik weer contact kreeg met mijn vader. Maar als ik op dat moment gedwongen werd bij hem te gaan wonen was de wereld toch echt te klein geweest. Contact hebben met iemand is iets heel anders dan van de ene dag op de andere naar de andere kant moeten verhuizen en bij een voor jou wildvreemde te gaan wonen! En ik denk dat jij er ook niet op zit te wachten nu in een keer bij je vader te moeten gaan wonen nadat je hem 9 jaar niet hebt gezien. Dat is de situatie voor die kinderen!

Het contact moet rustig aan weer opgebouwd worden, er moet weer een band gesmeed worden. En dat gaat echt niet van de ene op de andere dag. Daar gaat heel veel tijd overheen.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 00:24

mick75 schreef:
Natuurlijk was ik blij dat ik weer contact kreeg met mijn vader. Maar als ik op dat moment gedwongen werd bij hem te gaan wonen was de wereld toch echt te klein geweest. Contact hebben met iemand is iets heel anders dan van de ene dag op de andere naar de andere kant moeten verhuizen en bij een voor jou wildvreemde te gaan wonen! En ik denk dat jij er ook niet op zit te wachten nu in een keer bij je vader te moeten gaan wonen nadat je hem 9 jaar niet hebt gezien. Dat is de situatie voor die kinderen!

Moest ik daarbij te weten komen dat mijn moeder mij heeft ontvoerd en mijn vader dus niet vrijwillig mij heeft achtergelaten zou ik op mijn 17 / 18 jaar wel het verstand hebben dat ik niet bij mijn moeder kan blijven en zou ik sowieso met een dubbel gevoel zitten t.o.v. mijn moeder.
Er staat later trouwens ook dat de kinderen naar een opvang zijn gegaan, NIET zomaar boem baf naar de moeder!!!

Ik zou iig wel benieuwd zijn naar mijn moeder en deze willen leren kennen na alle valse verhalen over de andere ouder (want face it, die gaat echt niet open verteld hebben dat de kids ontvoerd zijn en dat ze daarom hun moeder maar niet meer mochten zien).

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 00:41

Pff.. dat gevecht om die kinderen altijd. Wanneer word er een keer gevraagd wat ze zelf willen.. Dat heen en weer getouwtrek altijd..
Hallooo een kind heeft ook gevoel, zouden de ouders zelf moeten begrijpen, toch?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 00:59

pff heftig hoor, lijkt me inderdaad niet makkelijk..
en dat bericht van die dochter..
echt echt pff..

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:08

Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat deze situatie heel ellendig voor de kinderen is.
Er is veel kritiek op de moeder, maar ik zie weinig kritiek op de vader. Het zou toch niet mogen dat één van de ouders zomaar de kinderen bij de ander weghaalt, zelfs tegen een rechterlijke uitspraak, en daar zo mee weg komt?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:17

Pa zit al vast en dat is terecht. Die is dus al uit beeld.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:43

En doordat vader zijn verdiende straf gekregen heeft zijn de kinderen elders opgevangen en kunnen ze terug contact maken met hun moeder ...
dit is het gevolg door wat die vader 15 jaar geleden heeft gedaan, niet wat de moeder doet!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:49

Ik heb hier wat meer informatie gevonden in de Timesonline:

A woman whose children were taken by their father almost 15 years ago has found them on Facebook.

Prince Segala’s son and daughter disappeared in Montclair, California, in October 1995 when they were aged 2 and 3. A few days later her husband, Faustino Utrera, a healthcare worker, allegedly called and told her that he had taken them to Mexico and she would never see them again.

Police were unable to trace the missing children, but their mother never gave up. In March Ms Segala typed her children’s names into Facebook and, to her surprise, found her daughter’s profile on the social networking website.

Ms Segala “friended” her daughter online and began a conversation, showing the teenager a family photograph of the parents and children together. She told her that she wanted to renew their relationship. Her daughter spurned her, saying that she was happy with her current living arrangements.

The girl said that she had been told bad things about Ms Segala and considered another woman to be her mother. She did not want to reconnect with her mother and deleted her entry on the site. Ms Segala went to the authorities with evidence from her online chats and police arrested Mr Utrera at a bus stop where he was waiting to pick up his son at Celebration High School in Osceola County, Florida.

The daughter, now 17, and her brother, 16, have been placed in the care of the Florida child welfare agency while a legal debate continues over their custody. The daughter graduated from high school last week and will soon turn 18, making her an adult.

Kurt Rowley, a deputy district attorney in San Bernardino County, said that Ms Segala’s feeling were mixed. “You can imagine the feelings she’s having, not seeing her children for so many years and knowing that they’ve bonded with another family . . . but at the same time they’re almost within her grasp,” he told the San Bernardino Sun.

Mr Utrera is in custody and is expected to fight extradition to California at a court hearing on July 17.

Sergeant Ken Pollich of the Montclair police department said that in 22 years this was the first case he had come across in which abducted children had been found on Facebook.

He told the San Bernardino Sun: “It’s promising to know that there’s a tool that, if it’s used properly, it’s working for this woman. It’s just unfortunate that it took 15 years to find them.”

Reconnected

Richard Marks, who was given up for adoption as a baby, found his long-lost family 33 years later after tracing his sister on Facebook. He spent 15 years searching for his natural mother in Manchester before turning to the site. He messaged dozens of people with the same surname before his sister Andrea Roczniak replied: “I think you’re my brother”

Graham Corbett had not seen his son, Andy Spiers-Corbett, since he was about 2 — despite each attempting to locate the other. At 39 years old the son found his father by typing his name in Facebook last month and seeing a familiar picture

Paul Eaton, 56, and Dawn Pitman, 48, met when he stayed at her mother’s B&B in 1982. They enjoyed an 18-month affair before going their separate ways. Both met other partners and had children but never forgot each other. They were reunited via Facebook in 2008 and married this year