Kinderen en honden achtergelaten in hete auto's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kinderen en honden achtergelaten in hete auto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:44

Ik doe er zelf niks meer aan. Dat heb ik 1 keer gedaan met een gigantische ruzie tot gevolg. Ik bel gewoon de politie en die mogen het uitzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:48

timilon schreef:
ik ben 1 van die mensen die d'r kind weleens in de auto laat.
maar dan zet ik de auto in de schaduw+ beide ramen open.
ik ben dan ook nooit langer dan 5 minuten weg(laat haar alleen zitten als ik ff snel wat moet doen: sigaretten halen, brief posten etc)
verder, auto pal in de zon, mensen langer dan 5 a 10 minuten weg, ramen dicht...allemaal redenen voor mij om toch, eventueel met iemand anders, te handelen.
en sowieso politie bellen uiteraard.

Die 5 minuten kunnen al lang genoeg zijn!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:53

Ik zie hier af en toe berichtjes voorbij komen waarin de kinderen gerust een aantal minuten alleen in de auto worden gelaten, enkele zelfs met lopende motor.
Dat heb ik nooit gedurfd. Ten eerste hoeft er maar 1 malloot te zijn die je auto jat met kind en al ( ja, dat gebeurt ook in Nederland ) en ten tweede kan je kind ook loskomen en met je auto gaan klooien.

De combi van warm weer en in de auto laten vind ik zowieso onbegrijpelijk. Dat doe je zelf ook niet en zou je dus ook niet met kinderen en dieren moeten doen.

Of meenemen, of thuis laten. Wat er wordt gezegd, een hitteberoerte kan al binnen enkele minuten optreden. Temperatuur loopt in secondes razendsnel op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:02

Ik heb tot nu toe nooit mijn kinderen/dieren in de auto gelaten tenzij ik ze kan zien (snel nog even terug naar boven lopen als ik iets vergeten ben en ze zitten er al in, betalen bij het tankstation, pinnen). Ik heb drie kinderen die met elkaar flink wat decibellen produceren. Vergeten dat ze er zijn doe ik dus niet, maar ze elke keer met z'n drieën uit de auto te halen als ik 3 minuten iets moet doen doe ik ook niet.

Denk dat het vooral belangrijk is dat je logisch nadenkt. Ik sluit ook áltijd de auto af en neem de sleutel mee als ik eruit stap.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:19

Vanaf het moment dat het warmer word buiten blijft er niemand in mijn auto zitten.
En daarnaast als ik met de hond weg ga, dan ga ik wel weg met hem als hij daar ook mag komen. Waarom zou ik mijn hond meenemen naar iets waar hij in de auto moet zitten.
Vandaag moest ik even naar het tuincentrum, toch maar even van tevoren gebeld met de vraag of honden welkom zijn.
Zijn ze dat kan hij mee, zijn ze dat niet dan laat ik hem thuis.

Kinderen idem, waarom neem je je kind mee als je het er toch niet uithaalt op plaats van bestemming? Mensen maken fouten, maar deze fouten mogen imo nooit voorkomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:23

Tja, zoals ik zeg... eventjes pinnen of tanken moet kunnen met je kinderen in de auto denk ik.

Dat doe ik vaak onderweg naar iets anders, en ze alleen thuislaten is ook niet echt een optie :+

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:26

Als ik zoiets zou zien, en dan niet zoiets van even geld halen, maar echt een kind of een hond die er echt slecht uitziet, zou ik zonder twijfel een ruit inslaan. Dan maar desnoods ruzie, maar ik ga daar niet iemand of iets dood laten gaan omdat iemand anders het vergeten is.

Mocht iets tegenkomen waarvan ik twijfel, zou ik het in de gaten houden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:20

Marchador schreef:
Waarom zou ik mijn hond meenemen naar iets waar hij in de auto moet zitten.
waarom neem je je kind mee als je het er toch niet uithaalt op plaats van bestemming?

Omdat je nogal eens onderweg iets moet doen.
Mijn hond gaat bijv. mee lesgeven, maar als ik onderweg iets moet hebben van de supermarkt oid mag zij daar echt niet mee naar binnen.
Kinderen hetzelfde geval, net opgehaald bij het KDV ofzo, even langs de pinautomaat onderweg naar huis, kind is ondertussen net in slaap gevallen, vind ik zielig om wakker te maken voor die 5 minuten dat ik uitstap. Bij warm weer zal ik haar niet snel in de auto laten, dan toch maar een chagrijnige peuter mee, maar als ik bij normaal weer kan vermijden dat ik haar wakker moet maken voor niks, dan doe ik dat.
Of onderweg ergens naartoe moeten tanken, dan laat ik ook alles en iedereen die niet mee de shop inhoeft gewoon zitten hoor.
Nog sterker: afgelopen winter geloof ik, waren we ergens gaan eten. Net na het voorgerecht en Gioy wou gaan slapen zei ze, dan slaapt ze even in de auto, gaan we om de tien minuten omstebeurt even kijken of ze nog slaapt. Gezellig familiedinertje is anders, maar wakker houden is voor iedereen in het restaurantje/taverne een grote ergernis.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:05

In de winter laat ik mijn hond in de auto als ik mijn paard ga rijden.. In de lente en zomer doe ik hem aan de riem en onder de parasol op het terras naast de bak als ik ga rijden. Boven de 10 graden zit hij nooit in de auto elk geval.. Ik snap niet dat je dat kan doen.

Mocht ik een kind/hond zien die het niet extreem warm heeft bel ik eerst de politie.. Mocht het er uitzien alsof het elk moment mis kan gaan, sla ik echt zo een raam in. Ik ga niet toe kijken hoe iemand dood gaat. Bizar hé, dat mensen niet wat beter nadenken.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:12

Ik zou eerst de politie bellen en in overleg met hun handelen. Dan heb je toch altijd een stok achter de deur.

Heb het nog nooit meegemaakt overigens.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:18

Als je het ziet, kun je toch het nummer van de politie even bellen voor de zekerheid? Als zij ja of nee zeggen indd, dan sta je zelf ook wat sterker in plaats van dat je zelf meteen het raampje inramt...

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:19

Als ik het zou zien, en het duurt langer dan 10 minuten, reken maar dat ik de raam in sla.. zonder enige twijfel. :j

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 14:18

hoi allemaal bedankt voor de reacties allemaal positief, natuurlijk als je even 2 tot 5 minuten wegbent dan is dat nog niet z'on probleem dat vind ik ook.maar daan auto in de schaduw inderdaad en op slot met een raampje open. al blijft het toch iets wat ik liever niet doe als het niet hoeft.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:18

Ik zou honden en dieren nooit lang in de auto laten zitten (las net dat iemand haar kind in de auto liet slapen terwijl zij aten in een restaurant), ook niet bij koud weer. Ik heb nl. eens gelezen dat iemands auto spontaan was gaan branden, ik weet niet of het echt kan, maar je weet maar nooit.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:26

goh hier zie ik het bijna elke dag wel als ik naar de supermarkt ga iedereen is hier zo christelijk als de pest niks mis mee hoor maar val mij er niet mee lastig allemaal op zn minst 6 kinderen maar voor zorgen ho maar net als met alle kids naar de winkel gaan maar wel t hele zooitje in de auto laten zitten schandalig!
als ik het deze zomer nog 1 x zie bel ik gelijk de politie! en als ik zie dat het kind of dier eronder lijd dan gaan alle ramen in je spoort toch niet helemaal om ff lekker rustig boodschappen te gaan lopen doen terwijl je kind in een auto ligt waar inderdaad de temp tot wel meer dan 50 graden kan oplopen? omg wat kan ik hier super boos om worden zeg

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:59

Zou een babyfoon trouwens werken in de auto?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:04

Ik had het vorige week een keer.
Bij de AH stond een auto met een blaffende hond er in,pal in de zon.
Ik ben op een afstandje blijven staan om de auto in de gaten te houden.zodra de hond zou stoppen met blaffen wou ik gaan kijken.
Maar gelukkig kwam al vrij snel de eigenaar,dus ingrijpen was niet nodig.
Ik was niet naar huis gegaan voor de eigenaar er was,en als het te lang had geduurd had ik inderdaad ingegrepen.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:34

Maar als je idd echt maar 5 min weg bent -zo kort mogelijk althans-.
Dan kan je toch heel simpel een briefje standaard in je auto leggen (in het zicht, maar niet vól in het zicht) met deze melding én je nr?

Ik doe het als ik soms mijn auto moet parkeren bij mijn ouders in het woonhof, bómvol doordat klanten van een kroeg alles vol zetten, tja soms zet ik dan wel express bijv de buurman klem oid, maar dan gewoon briefje met huisnr, of telfnr en het probleem doet zich al niet eens voor.. (heb overigens geen honden óf kinderen :P )

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:36

Oh en als antwoord op de vraagstelling.
Zie ik het keihard fout gaan, dan grijp ik dírect in. Lijkt het nog goed te gaan dan wacht ik 5 -10 min, meld zich niemand dan bel ik gewoon even met 09008844 ;)

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:55

Ik denk zo: 'Wil ik nu in de auto blijven zitten?'

nee? Dan mijn hond ook niet. Simpel als een kant en klaar koekje :D

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:57

Ik hoor hier een paar mensen die zeggen dat ze hun hond in de auto laten 'ja maar wel in de schaduw met het raampje open'. Vergeet niet dat de aarde draait, en soms verplaatst de zon zich sneller als je denkt.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 17:05

ja dat is zeker waar voor je het weet staat die alsnog in de zon. En een hond kan alleen via zn tong afkoelen

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 00:37

mensen letten we allemaal weer op op die arme dieren in die hete auto's

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 16:16

Ze moeten zon moeder toch direkt uit de ouderlijke macht zetten :( _-:(
Bewusteloos kind uit auto bevrijd

Een anderhalf jaar oud kind is zaterdagmiddag in Assen uit een auto bevrijd. De dreumes was bewusteloos geraakt.

Dat meldt de politie zondag. Het meisje moet zeker twintig minuten in de auto in de brandende zon bij een winkelcentrum hebben gestaan.
De auto stond geparkeerd aan de Nobellaan. Drie omstanders forceerden een portier. Gealarmeerde ambulancemedewerkers ontfermden zich over het kind.

De kleine maakt het inmiddels goed en kon met haar 26-jarige moeder mee. Bij bureau jeugdzorg wordt melding gemaakt van het voorval.

bron nu.nl

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:40

Vorig jaar in de zomer waren mijn moeder en ik in de stad, en raad eens waar we tegenaan liepen? Inderdaad, een auto met twéé honden erin. De raam stond half open en omstanders hadden het kleinste ding al eruit weten te halen. Beest zweette zich kapot enzo, mama mia. Nougoed, via het raam hadden ze de deur open gemaakt maar de hond achterin zat vastgelijnd en velen dachten te weten van wie de honden waren. Geloof me, die eigenaren staan hier slecht bekend dus niemand durfde die achterste eruit te halen(want die scheen dus te bijten). Beest zwéétte als een gek en zijn water was op. Uiteindelijk is de politie gebeld en net toen die er tien minuten waren, kwamen de eigenaren. Politie kon niks doen zeiden ze, al denk ik achteraf nog steeds dat ze schuw waren voor die mensen van wie de honden waren. :\ Echt, die agenten hadden de grootste bek toen ze er nog niet waren. Maar erna? Poeslief toen ze zagen om wie het ging. Ongelooflijk. :7