Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
superwoman schreef:Ze moeten constant op hun hoede zijn en worden regelmatig aangevallen (gepikt) omdat ze met 1000den in een schuur lopen. Daarbij zijn ze kanibalen. Bij ons in de (grote) ren is ook al eens een kip doodgepikt. Toen ik het zag heb ik haar eruit gehaald, maar ondanks dat de schade mee leek te vallen, heeft zij het niet meer gehaald.
Berdien schreef:Ik denk dat zonder het onderzoek zelf te lezen (en geen samenvatting van de samenvatting van de interpretatie van de samenvatting van iemand) niemand er echt een zinnig woord over kan zeggen. Er worden een aantal getallen genoemd, maar hoe die verder in verhouding staan, welke methode is gebruikt, welk onderzoeksmateriaal etc etc etc dat is niet bekend.
) LuvdaTossa schreef:Tja ik heb het altijd onzin gevonden dat biologisch gedoe. Voor dieren kan ik er nog inkomen, maar de meeste niet-biologische dieren hebben tegenwoordig ook wel een goed leven.
Het enige 'biologisch' wat ik eet, komt uit mijn vaders moestuin. Kopen doe ik niet.
8nnemiek schreef:Sja, superwoman, als jij jezelf je hele leven binnen in huis opsluit dan heb je ook minder stress dan wanneer je elke dag naar je werk moet. Wil niet zeggen dat je gelukkiger bent![]()
En scharrelkippen zijn geen biologische kippen, die hebben nl nog meer ruimte en kunnen naar buiten.
Abeltje77 schreef:LuvdaTossa schreef:Tja ik heb het altijd onzin gevonden dat biologisch gedoe. Voor dieren kan ik er nog inkomen, maar de meeste niet-biologische dieren hebben tegenwoordig ook wel een goed leven.
Het enige 'biologisch' wat ik eet, komt uit mijn vaders moestuin. Kopen doe ik niet.
Maar hoe kun je dit nu onzin vinden:
0 biologisch
1 vrije uitloop
2 scharrel
3 kooi
Dan is het toch gewoon een feit dat de biologische kipjes het beste leven hebben gehad?
Citaat:Hiërarchie en intelligentie
In de groep heerst duidelijk een hiërarchie. Die rangorde wordt ook wel de pikorde genoemd. De plaats die een kip heeft in de pikorde bepaalt wie eten mag, en ook wanneer elke kip mag eten. In een grote groep kippen, of toom zoals dat ook wordt genoemd, kan een kip meer dan 100 soortgenoten herkennen, en weten ze ook de positie die elke kip op 'de ladder' inneemt. Kippen hebben een zeer ingewikkelde hiërarchie en gaan dus ook op een zeer exacte manier met elkaar om. Wetenschappers hebben vastgesteld dat kippen daardoor dus een echte cultuur hebben, net als bij mensen. Kippen zijn heel slimme dieren, en dat moet ook als ze van 100 andere soortgenoten hun posities kunnen onthouden. Kippen kunnen zelfs 'oorzaak en gevolg' relaties begrijpen, en ze zijn zich er ook van bewust. Hun verstandelijke vermogens zijn veel groter dan die van jonge kinderen, want kippen zijn er zich van bewust dat objecten bestaan, zelfs als objecten voor hen verborgen worden gehouden. Dit zijn allemaal dingen die jonge kinderen niet kunnen. Kippen zijn ook tot zelfcontrole of zelfbeheersing in staat, en dat was eerder alleen aangetoond bij mensen en andere mensapen. Dit zijn bewijzen van een goed geheugen en ingewikkelde structuren in de sociale omgang, en dit is te vergelijken met de intelligentie van zoogdieren.
upendo schreef:Kom maar even bij ons het verschil proeven tussen ons vlees en het gangbare vlees van de Appie.
Het verschil is toch echt duidelijk.
Hooguit of het lekkerder is.
verootjoo schreef:Al moet ik eerlijk bekennen dat ik een gebakken stukje biologische kip niet kan herkennen van een gebakken stukje supermarkt kip
Dus ik zou t verschil niet weten qua smaak. Maar het gaat mij ook meer om t dierenwelzijn. Daarom ben ik sowieso vegetariër geworden, niet omdat ik t niet lekker vond
Chubby schreef:Ik begrijp niet dat iemand denkt dat het gebruik van gifstoffen gezonder zou zijn dan het vermijden daarvan.....

Heel veel groenten zijn snel gekweekt en je hoort alleen maar om je heen dat ze daardoor belangrijke mineralen enzo missen.
Thuis hebben we wat kippen rondlopen, die leggen veel lekkerdere eitjes. Omdat ik op kamers zit, koop ik altijd bio eitjes bij de AH.