Nederland-Denemarken: vrij van je werk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moet je werkgever vrijgeven voor een voetbalwedstrijd waarin het Nederlands elftal uitkomt?

ja
38 (11%)
nee
264 (78%)
iets anders
35 (10%)

Totaal aantal stemmen: 337

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:24

Janine1990 schreef:
Ayasha schreef:
Dat snap ik dan weer niet. Stuk voor stuk schorsen die wat geen doktersbriefje kunnen laten zien. :n

Succes, ik mag vrij nemen wanneer ik maar wil hoor... Hoef ik echt geen doktersbriefje voor te laten zien. Er zijn zelfs mensen die komen alleen maar op school voor de tentamens en studeren thuis gewoon.

Het gaat me om de mensen die aanwezig horen te zijn. ;)
Als men mag gaan wanneer men wil hoeft men ook niet te praten over "ze moeten haast wel want..." ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:25

Totale onzin. Dan neem je maar vakantie-uren op!

Bij ons mag je van 7.00 tot 22.00 werken. Er hangt een groot scherm met beamer in een van de vergaderzalen, dus er kan legaal gekeken worden, mits je gewoon je 40 uur draait.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:25

Nou als mijn ouders mij toestemming geven om niet naar school te gaan heeft de school daar weinig over te zeggen (al is dit nu niet het geval, omdat we het op school mogen kijken)

Ik ben inderdaad ook heel erg oranje ingesteld. Heb met de Olympische Spelen elke nacht zitten kijken. Was gewoon braaf op school de dag erna. Niet fris, maar ik was er wel. Ik moet zulke dingen gewoon zien, vind het geweldig :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:26

Ayasha schreef:
Als men mag gaan wanneer men wil hoeft men ook niet te praten over "ze moeten haast wel want..." ;)

Ze moeten haast wel heb ik nergens gezegd hoor... :)

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 22:26

Janine1990 schreef:
Werkgevers betalen die vrije dagen volgens mij helemaal niet. Werkgevers zijn gewoon verplicht je 4 x het aantal dagen dat je per week werkt, vrij te geven per jaar... Als je een contract hebt, wordt dat gewoon doorbetaald... Merkt de werkgever echt niet meer of minder van... De verplichte vrije dagen moeten de werknemers bij ons zelfs al vakantie opschrijven, dus van hun eigen vakantieuren hun contract aanvullen.

Daar heb ik - als werkgever zijnde - nog nooit van gehoord. Mensen willen de middag vrij zonder dat het ze uren kost, daar gaat het om. Als iemand vrij wil nemen, prima, maar er wordt zo'n beetje verwacht dat er vrij gegeven gaat worden...op kosten van de baas dus.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:27

Bij ons op school gaat er momenteel een petitie rond voor het met z'n allen mogen kijken van die wedstrijd,
vind het ronduit absurd om eerlijk te zijn :')
Ik zie straks al de hele school achter die tv's zitten om een uurtje later weer braaf naar de les te gaan _O- Dacht het dus niet..

Ik kan je nu al vertellen dat er die dag vast veel mensen 'ziek' zullen zijn :=

Ayasha
Blogger

Janine1990 schreef:
Ayasha schreef:

Ze moeten haast wel heb ik nergens gezegd hoor... :)

Ik reageerde dan ook niet op jou. :)

Steef;: als jouw school wil dat je aanwezig bent en jij hebt daar getekent dat je het eens bent met hun regels dan hebben je ouders niet te beslissen dat jij maar thuis blijft. ;) Enfin ja dat mogen ze, maar dan heeft de school ook recht om daar een sanctie aan vast te hangen. Dus jouw ouders mogen je rustig thuis houden maar van mij mogen ze ook voor iedereen zonder doktersbriefje gewoon een sanctie geven. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 02-06-10 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Zouden collega's van mij best mogen, als ik dan vrij zou krijgen voor alle grote paardenevenementen }>

Nee, gewoon onbetaald verlof opnemen hoor, ik zou het echt belachelijk vinden. Maar goed, ik heb niks met voetbal dus voor mij is het totaal hetzelfde of het nu om voetbal, wielrennen of voor mijn part petanque gaat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:29

dorothea schreef:
Janine1990 schreef:
Werkgevers betalen die vrije dagen volgens mij helemaal niet. Werkgevers zijn gewoon verplicht je 4 x het aantal dagen dat je per week werkt, vrij te geven per jaar... Als je een contract hebt, wordt dat gewoon doorbetaald... Merkt de werkgever echt niet meer of minder van... De verplichte vrije dagen moeten de werknemers bij ons zelfs al vakantie opschrijven, dus van hun eigen vakantieuren hun contract aanvullen.

Daar heb ik - als werkgever zijnde - nog nooit van gehoord. Mensen willen de middag vrij zonder dat het ze uren kost, daar gaat het om. Als iemand vrij wil nemen, prima, maar er wordt zo'n beetje verwacht dat er vrij gegeven gaat worden...

Hmm, grappig, dat leer ik op school en op m'n werk... :)

Vrij nemen, ja, dat snap ik...
Dat vrijgeven verwacht wordt... Tsjah, we hebben bijna nooit zulke idiote tijden met voetbal...
Maar dat er geen vrij gegeven gaat worden, dat snap ik ook wel...
Zou wel leuk zijn als er wel vrij gegeven gaat worden.
Vrij nemen vind ik namelijk ook nogal discutabel, er ligt verantwoordelijkheid. Als ik een contract zou hebben op mijn werk, en ik zou daarom vrij nemen, nou dan mag ik wel heel erg oppassen dat ik ALLES af heb. De werkdruk is hoog, en we zitten met vier partijen waarover en waarvoor geadministreerd moet worden... Kan me niet voorstellen dat elke baan zo zonder verantwoordelijkheden en deadlines is...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:30

TE5 schreef:
Bij ons op school gaat er momenteel een petitie rond voor het met z'n allen mogen kijken van die wedstrijd,
vind het ronduit absurd om eerlijk te zijn :')
Ik zie straks al de hele school achter die tv's zitten om een uurtje later weer braaf naar de les te gaan _O- Dacht het dus niet..

Ik kan je nu al vertellen dat er die dag vast veel mensen 'ziek' zullen zijn :=

Ik kan me herinneren dat ik eens iets op de middelbare school heb gekeken, ik weet niet meer wat. Maar het was een belangrijke wedstrijd ergens van op groot scherm...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:30

Vanmorgen belde er een leerling van me om te vragen of de cursus waar hij zich voor opgegeven had samen viel met de wedstrijd van het Ned. elftal... eeuuhhhh nou geen idee want ik hou dat allemaal niet bij hoor.
Denk dat mijn baas heel hard gaat lachen als daar iemand vrij voor gaat vragen en er is ook geen haar op mijn hoofd die dat ook maar bedenkt...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:31

Janine1990 schreef:
Ik kan me herinneren dat ik eens iets op de middelbare school heb gekeken, ik weet niet meer wat. Maar het was een belangrijke wedstrijd ergens van op groot scherm...

Ik op de basisschool.
En arme ik was de enige die geen klap aan heel dat voetbal vond ^)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:32

Bij ons op school krijgen we ook allemaal vrij om te kijken. Ik vind het zo absurd. Toen er ooit eens een halve meter sneeuw lag en iedereen zichzelf met bloed, zweet en tranen naar school ploeterde moesten we gewoon door, maar rennen er een paar lummels achter een bal aan krijgen we allemaal vrij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:32

Urielle schreef:
Janine1990 schreef:

Ik op de basisschool.
En arme ik was de enige die geen klap aan heel dat voetbal vond ^)

:(:)

Toch leuk dat ze zoiets wel doen. Ik vond het zeker op de middelbare echt genieten, zo'n saamhorigheids gevoel... Heerlijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:33

Marit_Kizz schreef:
Bij ons op school krijgen we ook allemaal vrij om te kijken. Ik vind het zo absurd. Toen er ooit eens een halve meter sneeuw lag en iedereen zichzelf met bloed, zweet en tranen naar school ploeterde moesten we gewoon door, maar rennen er een paar lummels achter een bal aan krijgen we allemaal vrij.

De jeugd van tegenwoordig is ook nooit tevreden.... ;(

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:34

Nee :+ Als ik nou van voetbal had gehouden was ik nu vast heel tevreden geweest. Maar helaas }:0

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:35

Janine1990 schreef:
Marit_Kizz schreef:

De jeugd van tegenwoordig is ook nooit tevreden.... ;(

Kan me de frustratie wel voorstellen. ;) Als het zo danig sneeuwt dat het gevaarlijk is om naar school te gaan moet je gaan maar voor iets idoot als dit (pak het op als je perse wilt kijken.) krijgen ze dan wel vrij, dus voetbal gaat voor eigen veiligheid. :+

Ir111

Lekker vrij nemen als wilt kijken vind ik. Dat hoeft niet op kosten van de baas.

In ons pand hangt een tv beneden, daar zullen de voetballiefhebbers wel te vinden zijn. Prima, ik heb zelf niets met voetbaal maar de sfeer die het met zich mee brengt tijdens t WK (WK toch?) vind ik super leuk.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

In de kantine op het werk van mijn man gaan ze tussentijds even samen voetbal kijken. De verloren tijd halen ze aan het eind van de middag weer in. Prima oplossing.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:36

@ Ayasha; jij snapt het :D Trouwens. Heel veel leraren hebben ook de school bij elkaar gescholden omdat ze het zo belachelijk vonden :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:37

Ayasha schreef:
Kan me de frustratie wel voorstellen. ;) Als het zo danig sneeuwt dat het gevaarlijk is om naar school te gaan moet je gaan maar voor iets idoot als dit (pak het op als je perse wilt kijken.) krijgen ze dan wel vrij, dus voetbal gaat voor eigen veiligheid. :+

Met die sneeuw lieten mijn ouders me niet eens naar school gaan.
Mijn vader werd zelfs door zijn baas gebeld dat hij geen stap verder mocht rijden en dat hij moest wachten op verdere informatie.

Sowieso zijn er ergere dingen in de wereld dan vrij zijn, dan denk ik echt, stel je niet zo aan... Er zijn mensen die het veel erger hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:37

Janine1990 schreef:
Ayasha schreef:

Met die sneeuw lieten mijn ouders me niet eens naar school gaan.
Mijn vader werd zelfs door zijn baas gebeld dat hij geen stap verder mocht rijden en dat hij moest wachten op verdere informatie.

Sowieso zijn er ergere dingen in de wereld dan vrij zijn, dan denk ik echt, stel je niet zo aan... Er zijn mensen die het veel erger hebben.

Nogmaals: het gaat niet om de dag vrij, het gaat om het principe. ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:39

Ayasha schreef:
Nogmaals: het gaat niet om de dag vrij, het gaat om het principe. ;)

Nou joh, er zijn wel ergere principes.
Een relatief arm Zuid-Afrika heeft wel geld voor het organiseren van een WK???
Dat is pas een kaa uu tee principe...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:40

Ik heb vrij genomen :D.

Alhoewel het bij mij wel in zekere zin legaal is (vind ik :P). Ik studeer en werk daarnaast vele uren in de supermarkt (tijdens NL-Denemarken is het ws toch uitgestorven, 2 jaar geleden zijn we nog een drie kwartier eerder dicht gegaan omdat er niemand meer in de winkel was op 2 personeelsleden na (veel te gevaarlijk ivm veiligeheid)). Ik geef per week op welke dagen/uren ik kan werken en heb dus gewoon aangegeven dat ik alleen maandagochtend kan werken. Ik heb ook maar een 0-uren/hulpkracht contract dus als ik niet werk, betaald de baas me niet.

De zaterdag zit ik trouwens wel met het probleem. Ik heb altijd de leiding op zaterdag, maar neem dan wel mijn verantwoordelijkheid en kom dan gewoon werken :P. Het geldt natuurlijk ook andersom, als ik niet werk krijg ik ook geen geld :P

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:42

mocht dit ooit regel worden O:)

mag ik dan ook vrij als er een nederlandse golfer speelt
of tennisser of zeiler of polo crosse of ping pong of kloot schieten of uhuhuhuh ff denken paal springen
of ...

of alleen als 22 gekken achter een balletje aan rennen
en als ze m dan EINDELIJK hebben .. weer weg trappen -O-

neh heb geen hekel aan voetbal
heb zelf gevoetbalt

maar wel aan de hetze en c ommerce er om heen

maar mensen , jezoes etc ..
het moet toch niet gekker worden
kom op zeg moet niet gekker worden