Treinongeluk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:46

Daar kan je tig jaar over discussiëren, maar als je dat tijdsgevoel niet hebt, dan heb je dat niet.
Mijn zusje is altijd een half uur te vroeg en ik een half uur te laat.
Geen idee waar dat vandaan komt :? we komen uit dezelfde ouders als het goed is.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:49

Haha dat is dan wel weer grappig!

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:50

Nicolletje schreef:
Daar kan je tig jaar over discussiëren, maar als je dat tijdsgevoel niet hebt, dan heb je dat niet.
Mijn zusje is altijd een half uur te vroeg en ik een half uur te laat.
Geen idee waar dat vandaan komt :? we komen uit dezelfde ouders als het goed is.

Tijdsgevoel? Dit lijkt me gewoon een kwestie van instelling?
Als je het van jezelf weet ga je toch eerder weg?
En het kan echt niet zo zijn dat je altijd last hebt van een openstaande brug, lekker band oid.
(lijken wel op de smoesjes van de middelbare school :Y) )

Marchador

Re: Treinongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 20:51

Ik was ook altijd te laat :+ Tot ik een bus eerder nam, dan ben ik weliswaar te vroeg, maar liever te vroeg dan te laat.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:57

faye1995 schreef:
Tijdsgevoel? Dit lijkt me gewoon een kwestie van instelling?

Laat maar er zijn al tig topics geweest over dit soort dingen en het is behoorlijk off topic.

Tijdsgevoel ja. Tijd niet in kunnen schatten.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:58

Jeetje wat erg. Arme meid, als je verkeerd terecht komt kan zoiets onbenulligs gewoon einde verhaal zijn :\

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:59

Ja nou ja dat wilde ik ook zeggen met mijn post.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:01

Jeetje wat verdrietig... Hoe oud is dit meisje/deze vrouw? Niet dat het er heel veel toe doet natuurlijk, het blijft verdrietig.

quibusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:08

Wat naar, een oud collega heeft vorig jaar op een soortgelijke manier een ongeluk gehad. Zij heeft het helaas niet overleefd.
Het is gewoon triest dat er zulke stomme ongelukken kunnen gebeuren.
Sterkte voor deze vrouw.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:26

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten verwijderd. Het is nogal respectloos om hier grapjes over te gaan maken. Het is trouwens ook niet de bedoeling om hier een discussie te gaan voeren over structureel te laat komen.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:28

Heftig ongeluk zeg, hoe dan ook zal dit nooit haar bedoeling zijn geweest en nu is ze voor het leven getekend. Het zal je maar gebeuren.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:28

He gadsie zeg. Lijkt me echt een nachtmerrie om daar tussenin te zitten!!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:29

Heftig
Tjaa, ik vind dit zelf doodeng en denk dan, beter een keer te laat dan met zoveel stress op tijd.

Al moet ik wel zeggen dat de manier waarop deze vrouw gewond is geraakt wel zeer overeenkomt met hoe wij uiteindelijk de trein naar huis van werkweek van school zijn binnen gekomen. Gelukkig is toen alles goed gegaan...

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:20

Ik weet niet hoe het in Nederland werkt maar hier staat de conducteur altijd in het deurgat over het perron te kijken. Als hij heeft gefloten gaan alle deuren dicht buiten die waar hij in staat. Als hij je nog ziet rennen laat hij je daar binnen. Dus als die vrouw te laat was en de deuren dicht GINGEN (zoals het verhaal van een bokker gaat) dan had de conducteur dat toch moeten zien? Ofwel hadden de mensen op het perron zijn aandacht kunnen trekken.

monsterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:29

Schuur_ schreef:
Ik weet niet hoe het in Nederland werkt maar hier staat de conducteur altijd in het deurgat over het perron te kijken. Als hij heeft gefloten gaan alle deuren dicht buiten die waar hij in staat. Als hij je nog ziet rennen laat hij je daar binnen. Dus als die vrouw te laat was en de deuren dicht GINGEN (zoals het verhaal van een bokker gaat) dan had de conducteur dat toch moeten zien? Ofwel hadden de mensen op het perron zijn aandacht kunnen trekken.

Bij ons werkt dat ook zo (tenminste dat ligt aan de bereidheid van de conducteur) maar wij hebben ook van de zogenaamde sprinters. Dit zin nieuwere treinen en de conducteur hoeft hierbij de deuren niet zelf te sluiten/openen. Dit gaat automatisch en er klinkt een fluitsignaal wanneer de deuren dicht gaan. Als de trein gewoon stil staat op het perron (om te wachten e.d.) dan kan je op de knop drukken om de deuren te openen, na enige tijd sluiten deze vanzelf weer.

Ik dacht dat het in dit trieste geval om een nieuwe trein ging, die en fluisignaal gaf en het meisje drukte nog op de knop om de deur te openen. Vreselijk......wens haar veel sterkte

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:06

fluitsignaal betekend volgens mij ook bij die sprinters deuren dicht en blijven dicht, dus die krijg je na het fluitsignaal ook niet meer open.

Hoe dat ook het blijft vreselijk voor haar....

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:18

In mijn omgeving hoor ik vaak; 'tja eigen schuld, had je maar niet moeten...' of 'pfff, dom hoor!'.

Dat vind ik een beetje belachelijk. Kom op zeg, wie rent er nou niet op een trein / metro / bus af, als je denkt dat je die nog kan halen? Volgens mij doet 85% van de mensen dat.

Je zal maar net een belangrijke afspraak hebben, of snel naar huis willen om je lief te zien, of je favo tv-programma te willen kijken, naar je werk te gaan; er zijn 1000 redenen om haast te hebben.

Ik vind het verschrikkelijk wat die vrouw is overkomen, en ik hoop dat ze snel revalideert en weer enigzins 'de oude' wordt.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:25

Ik heb wel vaker op dat station rare dingen zie geboren. Zo was er ook eens een jongen die de trein uit wilde maar zijn voet kwam tussen de deur en de deuren gingen niet open. Gelukkig uiteindelijk wel doordat er iemand op het knopje had gedrukt.
Rare trein?

Echt verschrikkelijk voor haar..

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:33

marielle231 schreef:
en dat wordt dan niet opgemerkt?
Dat vind ik ook wel een beetje raar, bedoel er stonden mensen daar die kunnen dan toch schreeuwen of wat zodat die trein niet wegrijd...

Dat horen ze echt niet vooraan.. Tijdje geleden is zo een man om het leven gekomen, kwam klem te zitten tussen metrodeuren metro reed weg. Ook ken ik een verhaal van iemand die met de jas vast kwam te zitten, ook deze meneer heeft het niet overleeft. Of het meisje dat is omgekomen omdat ze te dicht langs het metrospoor liep en geschept werd.

Duizenden mensen rennen om nog net even de trein/metro te halen. Dat is niet raar alleen het kan vreselijk mis gaan. De media geeft ook vaak niet de goede info, dus daar blindelings op vertrouwen is ook niet zo verstandig. Blijkt in dit verhaal ook maar weer. Wat een nachtmerrie moet dat zijn.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 09:22

Ik ren ook wel hoor voor een trein of bus, maar spring er echt niet meer op als de deuren zo goed als dicht zijn :n

Kan me de sprinter zo niet voor de geest halen, maar volgens mij moet je dat toch wel horen hoor, lijkt mij teminste ivm veiligheid.