Thieme haalt uit naar melkveehouderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 01:06

het is vreselijk zonde dat de PVDD op deze manier met hun kans omgaat, de kans om op normale wijze aan te tonen waar en hoe de dieren onze stem nodig hebben.

in plaats daarvan lijken ze ver buiten de realiteit te leven.
belichten ze wanpraktijken die natuurlijk óók voorkomen, maar niet repesentatief zijn voor de sector

gemiste kans die PVDD, heel jammer.
het kan echt anders!
ik heb ook wel ideeën hóe het anders kan maar om dat allemaal nu neer te pennen dan ben ik morgen ochtend nog niet klaar

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 01:07

christel1857 schreef:
Ik ga maar slapen.

Ja, dat lijkt me een goed idee.

misz_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 01:09

Ik kom van een melkveehouderij en dit zou bij ons nooit gebeuren, ik vind het belachelijk hoe ze dit filmpje als vergelijking gebruikt voor de Nederlandse Melkveehouders......
In Nederland worden melkveehouders streng gecontroleerd en er zijn heel veel regels als er ook maar iets mis is staat de AID voor je deur en die zijn nou niet bepaald matig met hun straffen.
Daarnaast is het zo dat de boeren zich zelf er mee zouden hebben als ze hun dieren niet goed behandelen, een zieke koe geeft minder melk. Dus dan gaan de inkomsten eraan.

Dat er een partij voor de dieren is vind ik goed,... maar het moet wel bij huis blijven ik vind dit nogal laag van mevrouw Thieme. Dit kan grote schade opleveren aan de melkveehouders die het allemaal wel goed doen!

Snoevie

Re: Thieme haalt uit naar melkveehouderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:21

ik had al geen hoge pet op van mw Thieme of de PvDD,maar nu al helemaal niet........

vreselijk!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:26

Om nu ineens Marianne Thieme uit te gaan lopen schelden vindt ik ook niet nodig.
In Nederland komt nog steeds een heeeleboel leed voor achter gesloten deuren.
Deze partij zet zich hoe dan ook wel in voor alle dieren in deze wereld. Maakt zich sterk
tegen de bio-industrie, veestapels, etc. Oke er wordt hier misschien een verdraaid beeld gegeven
maar om nu te zeggen dat 'zulke' dingen in Nederland niet gebeuren.. Diep van binnen weet iedereen dat dat niet waar is!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:30

Pff, tis maar goed dat ik eerst het topic gelezen heb alvorens te besluiten of ik deze filmpjes wil zien. Niet dus...
Wat een onzin om daar mee aan te komen. Ik heb echt veel boeren en ook veel 'lompe boeren' gezien, maar geen enkele die zijn dieren zo behandelde. Ik snap niet wat ze hier mee wil bereiken behalve een enorme flater slaan...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:35

Er word hier een beeld geschetst alsof dit de dagelijkse praktijken zijn in de melkveehouderij.
Waarom moet er helemaal naar Ohio worden afgereisd?
Omdat je deze mishandeling in deze mate waarschijnlijk niet vind in nl.

De partij van de dieren gebruikt zo vaak filmpjes en voorbeelden uit het buitenland.
En dat wil zich een serieuze partij noemen?

Ik durf te wedden dat als er mensen zijn die op een melkveebedrijf willen kijken dat in 99% van de gevallen zo zonder vooraankondiging kunnen doen.

- Een kalf half doodtrappen levert alleen maar meer werk op, en zal waarschijnlijk ook nog eens minder (en misschien zelf geen) geld opbrengen.

- Koeien die getrapt en gestoken worden, worden angstig en gaan daardoor niet graag meer de melkstal in, produceren minder en leveren dus minder op.

etc, etc.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:39

Volgens mij gaat het er meer om: DIT GEBEURD!
Maakt niet uit waar, in welke mate en of het bij de boer bij ons om de hoek er ook zo aan toe gaat.
Maar zulke praktijken vinden nog steeds plaats en dat is afschuwelijk.

Ik stem ook zeker PvDD en echt niet om zulke filmpjes maar omdat zij de enige zijn die actief
strijden tegen al het dierenleed. En als zij met 1 of 2 zetels in de kamer komen kunnen zij al heel wat doen.
(Ter vergelijking, voor de grotere partijen maakt 26 of 27 zetels nou niet echt een wereld van verschil).

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:41

ieder moet stemmen waarop ie wil,ik ben ook zeker tegen dierenleed,maar persoonlijk vind ik dat een partij meer punten binnen de politiek moet hebben.

en om nu zo'n filmpje te maken vind ik niet echt getuigen van proffessionaliteit,waarom is ze ervoor naar amerika gegaan en niet hier in nederland?dat had heel anders overgekomen

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:42

Debbie schreef:
Volgens mij gaat het er meer om: DIT GEBEURD!

Is niet goed te praten dat degene dit doet.
Maar moeten we dan niet alles gaan verbieden?
Wat gebeurd er in verzorgingstehuizen, paardenstallen, en wat te denken van huiselijk geweld?

Het gaat er om dat hier meer een beeld wordt gegeven dat dit de dagelijkse praktijk is.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:06

De melkveehouderij is natuurlijk ook niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Maar ik kan uit ervaring spreken dat dit geen gangbare praktijken zijn. Dit is een voorbeeld van een geestelijk gestoord persoon. Meer of minder is het niet. Alleen zieke mensen doen dit soort dingen. En die mensen zijn imo zo gevaarlijk dat ze echt in de gevangenis thuis horen. Want als ze dit al doen bij koeien, wat ligt dan hun grens bij mensen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:26

Aan de reacties in dit topic te lezen is het beter dat ik de filmpjes niet bekijk, maar ik begrijp echt niet dat er nu afgegeven wordt op Marianne Thieme omdat zij de aandacht wil vestigen op nare praktijken. Ik zie nergens staan dat zij dit beschrijft als zijnde dagelijkse praktijken? Als dat wel ergens staat, dan graag een linkje, dan heb ik het gemist.
Hoe dan ook, elke vorm van dierenmishandeling, waar ter wereld ook, is erg en mag onder de aandacht gebracht worden. Bizar dat de boodschapper dan ineens de boeman (vrouw) is.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:29

BAH, ik heb het filmpje na twee seconden al weggeklikt, daar kan ik niet naar kijken hoor!
Mijn paard staat ook op een melkveebedrijf, en daar gaat het écht absoluut NIET zo!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:34

Als ik het goed begrijp spelen die filmpjes zich niet eens in Nederland af of begrijp ik dat verkeerd?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:35

Wat gebeurt er eigenlijk op de filmpjes? Ik hoef geen details, alleen grove lijnen denk ik :P
Ik durf na de reacties nu niet meer te kijken :oo

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:38

RedPassion schreef:
Aan de reacties in dit topic te lezen is het beter dat ik de filmpjes niet bekijk, maar ik begrijp echt niet dat er nu afgegeven wordt op Marianne Thieme omdat zij de aandacht wil vestigen op nare praktijken. Ik zie nergens staan dat zij dit beschrijft als zijnde dagelijkse praktijken? Als dat wel ergens staat, dan graag een linkje, dan heb ik het gemist.
Hoe dan ook, elke vorm van dierenmishandeling, waar ter wereld ook, is erg en mag onder de aandacht gebracht worden. Bizar dat de boodschapper dan ineens de boeman (vrouw) is.

Er is in Nederland genoeg te doen aan dieren welzijn. Dat de PvdD niks beters te doen hebben dan dit soort actie's zegt imo genoeg. Ik snap het wel want de verkiezingen komen eraan en mensen beginnen door te krijgen dat ze helemaal niks nuttigs uitvoeren daar.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:40

Ik kan heel veel hebben, maar dit filmpje heb ik op de helft stil gezet met tranen in mijn ogen.

Ik snap dat je hier tegen bent, maar om dit nou nodig te hebben voor je partijprogramma...

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:44

Jakkes, ik heb 't maar weer afgezet. Ik wil dat helemaal niet zien.
Ook in Nederland gaat het er niet fijn aan toe bij de melkveehouderijen, alleen is het niet zo ernstig als in dit filmpje. En dus voor Nederland ook niet representatief.
En met dat het er niet fijn aan toe gaat in Nederland bedoel ik de die kalfjes die moederziel alleen staat in hokjes waar ze niet eens in kunnen bewegen. Koeien die nooit buiten komen, ook dát hoort gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:47

sporter schreef:
Er is in Nederland genoeg te doen aan dieren welzijn.

Helemaal mee eens, maar dat hoeft wat mij betreft nog niet te betekenen dat we onze ogen sluiten voor wat er buiten Nederland gaande is.

sporter schreef:
Dat de PvdD niks beters te doen hebben dan dit soort actie's zegt imo genoeg. Ik snap het wel want de verkiezingen komen eraan en mensen beginnen door te krijgen dat ze helemaal niks nuttigs uitvoeren daar.

Waar kan ik dan vinden dat ze dit voor hun campagne gebruiken en het afdoen als 'dagelijkse' praktijken?

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:48

OMG, te gruwelijk voor woorden. :oo
Niet zo vreemd dat de mensen allergieën van melk krijgen, al die stress wordt zo door gegeven aan de melk.
En terecht, ik wist niet dat het er zo aan toe ging.
Ik kreeg echt neigingen om die mannen terug te slaan, want vol trots vertellen voor de camera dat die dieren geen pijn lijden en dan doorgaan totdat ze beginnen te kreunen is gewoon ZIEK!
In Nederland is de koe ook het meest slecht verzorgde dier dat er rondloopt en alleen om een hoge productie melk.
Bio-koeien hebben het meest waardige leven, maar alles wat massa productie is of levert vind ik uitbuiting, ongeacht bio of niet.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:51

NonaWen schreef:
Wat gebeurt er eigenlijk op de filmpjes? Ik hoef geen details, alleen grove lijnen denk ik :P
Ik durf na de reacties nu niet meer te kijken :oo

In grove lijnen;
Kalveren die half dood worden getrapt terwijl ze met een sonde worden gevoed.
Koeien die vastgezet worden en dan met een staaf geslagen.
Koeien die in hun hoofd en rest van het lichaam worden geprikt met een hooivork.
Koeien waarvan de staart wordt gebroken enz.

Ik heb het hele filmpje gekeken. Heb een sterkte maag en ben niet erg emo van mezelf. Maar hier wordt ik erg verdrietig van en ook misselijk.

Ik vind het vreselijk dat dit als voorbeeld gebruikt wordt in een campagne van de PvDD.
Dit zijn geen dagelijkse dingen die gebeuren in de Nederlandse melkveehouderij. Ik kom zelf tussen de boeren vandaan, daar kan je rustig elke dag binnen lopen en zul je zulke dingen niet zien!

Triest dat een schokkend voorbeeld zo uitgemolken moet worden. Tuurlijk gebeuren er dingen die niet door de beugel kunnen maar dit wordt gebracht alsof het veel en vaak geberud wat niet zo is.
Je gaat toch ook geen filmpje laten zien van kinderen die worden misbruikt en mishandeld om daar aandacht voor te krijgen. En te zeggen in je verkiezingsprogramma; hier willen we wat aan doen.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:51

RedPassion schreef:
sporter schreef:
Er is in Nederland genoeg te doen aan dieren welzijn.

Helemaal mee eens, maar dat hoeft wat mij betreft nog niet te betekenen dat we onze ogen sluiten voor wat er buiten Nederland gaande is.

sporter schreef:
Dat de PvdD niks beters te doen hebben dan dit soort actie's zegt imo genoeg. Ik snap het wel want de verkiezingen komen eraan en mensen beginnen door te krijgen dat ze helemaal niks nuttigs uitvoeren daar.

Waar kan ik dan vinden dat ze dit voor hun campagne gebruiken en het afdoen als 'dagelijkse' praktijken?

Of ze dat wel of niet zo bedoelen doet er eigenlijk niet toe. Zo word het wel opgepakt door de massa te lezen aan dit toppic.,
En we hoeven onze ogen niet te sluiten voor het buitenland. Maar waarom daarop richten als er hier nog zoveel te doen is. En als ze nu al zoveel goeds gedaan zouden hebben maar dat is niet het geval.

Van mij mag Marianne zo'n mooie witte jas aan trekken met van die lange mouwen.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:54

Het welzijn van het buitenland is wel deglijk van belang hoor, want onze melk gaat daarheen en andersom.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:56

Miska schreef:
Het welzijn van het buitenland is wel deglijk van belang hoor, want onze melk gaat daarheen en andersom.

Ik zeg ook niet dat dat niet zo is. Waarom is het welzijn belangrijk omdat onze melk daar heen gaat? Dat verband kan ik niet helemaal leggen?

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:57

Wil je meewerken aan dit soort praktijken dan?
Je betaalt in wezen voor die mishandeling door melk daar te kopen.