Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Urielle schreef:Ik heb gekozen voor 'anders'.
Ik stemde nl. om een bepaalde balans te proberen te creëren. Als ik verwachtte dat er veel links gestemd werd, stemde ik rechts en vice versa, om te hopen dat mijn stem er mede voor zorgde dat we geen extremen kregen
? Want het enige wat je er mee bereikt als je op een partij stemt die niet in de coalitie komt (en als er een hele rechtse partij in de coalitie komt is de kans niet zo groot dat er ook een hele linkse partij inkomt) dat je stem eigenlijk een verloren stem is... Want verder wordt er niets meer mee gedaan toch?
?
). Maar ik begrijp wel dat het voor de gehele economie beter is als we daar nog eens goed naar kijken. Dus ik stem op een partij die aangeeft de hypotheekrente-aftrek te willen hervormen.
Heino schreef:Snap ik, maar het was een voorbeeld
Ook wat milieu betreft snap ik niet dat mensen op bepaalde partijen stemmen, bvb CDA.
jaantsje schreef:Ik stem voor samenleving.
Als dat goed gaat heb ik het ook goed.
Persoonlijk ben ik tegen de verhoging van de AOW leeftijd.
Zolang de werkloosheid zo hoog is en de jeugd niet aan de bak komt heeft dit alleen tot gevolg dat er nog meer mensen in de bijstand komen.
Urielle schreef:Ik heb gekozen voor 'anders'.
Ik stemde nl. om een bepaalde balans te proberen te creëren. Als ik verwachtte dat er veel links gestemd werd, stemde ik rechts en vice versa, om te hopen dat mijn stem er mede voor zorgde dat we geen extremen kregen

En dat ben ik vandaag ook weer van plan. Consort schreef:jaantsje schreef:Ik stem voor samenleving.
Als dat goed gaat heb ik het ook goed.
Persoonlijk ben ik tegen de verhoging van de AOW leeftijd.
Zolang de werkloosheid zo hoog is en de jeugd niet aan de bak komt heeft dit alleen tot gevolg dat er nog meer mensen in de bijstand komen.
Een eventuele verhoging van de AOW-leeftijd start pas over een x aantal jaren, wanneer de vergrijzing de overhand neemt en er tegenover heel veel ouderen, maar een paar werkende jongeren staan. Je moet dat dus niet zien in het licht van de jeugdwerkloosheid op dit moment.