Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
wemkelover schreef:Maar in het artikel staat dus, dat ze wel minimaal 5 ochtende naar school moet. Lijkt mij teveel van het goede, lijkt mij veel te vermoeiend voor zon kind. 2 A 3 x lijkt mij beter. En dan bijvoorbeel maandag wel en dinsdag niet, woensdag dan wel weer ect.
MamboBeach schreef:Sorry hoor, maar je hebt ze 'maar' 4 jaar thuis. Ze kunnen lang genoeg naar school. Ik wil graag nog van mijn kinderen genieten. Het is tegenwoordig ook al heel hip om je kind met 2 jaar naar peuterspeelzaal te doen. Ik wil dat gewoon niet, dat druist tegen mijn gevoel in.

xKatleentjex schreef:En hoe doe je dat dan als ze niét naar zo'n opvang gaan? Blijven jullie als moeders dan thuis voor de kinderen?
xKatleentjex schreef:Hier is wel niet verplicht, maar het zou in principe een erg goede zaak zijn voor allochtone kinderen als tenminste het laatste kleuterklasje verplicht zou zijn. Allochtone ouders hebben immers vaak wél de neiging om hun kinderen zolang het mag gewoon thuis te houden en in hun moedertaal op te voeden, waardoor het helaas heel vaak voorkomt dat kinderen eens ze naar het studiejaar gaan, geen letter Nederlands kunnen en dus, hoe intelligent ze misschien wel zijn, bij voorbaat een gigantische leerachterstand opbouwen. Daar is men zover ik weet dus ook al aan het denken hier in België.
MamboBeach schreef:Sorry hoor, maar je hebt ze 'maar' 4 jaar thuis. Ze kunnen lang genoeg naar school. Ik wil graag nog van mijn kinderen genieten. Het is tegenwoordig ook al heel hip om je kind met 2 jaar naar peuterspeelzaal te doen. Ik wil dat gewoon niet, dat druist tegen mijn gevoel in.
ze moeten vanaf hun 4e jaar al zoveel
Falona schreef:wemkelover schreef:Maar in het artikel staat dus, dat ze wel minimaal 5 ochtende naar school moet. Lijkt mij teveel van het goede, lijkt mij veel te vermoeiend voor zon kind. 2 A 3 x lijkt mij beter. En dan bijvoorbeel maandag wel en dinsdag niet, woensdag dan wel weer ect.
Wat is het verschil tussen 5 ochtenden in de week naar de kleuterschool tov van 5 hele dagen naar een kinderdagverblijf waar meer aan oppassen dan opvoeden word gedaan? Doe mij dan die kleuterschool maar! (Om over het financiele aspect maar niet te spreken).
In Belgie is het idd al jaren zo. Nadat een kennis van ons is gescheiden is zijn ex met hun dochter van 2,5/3 naar Belgie getogen en die is er alleen maar op vooruit gegaan.
Een leus uit de jaren 50 zou wat mij betreft wel weer wat meer naar voren gehaald mogen worden: rust, reinheid, regelmaat. Noem me ouderwets, maar in mijn optiek is dat waar een kind het meeste aan heeft.
Nienke89 schreef:

Schuur_ schreef:Ik vind het een goed idee en absurd dat bij jullie kinderen pas vanaf 5jaar ofzo naar school moeten.
Hannah_Menno schreef:Als je hierbij op mijn neefje doelt; mijn neefje is gewoon een herrieschopper, mijn tante had in die tijd een burn out en kon dus gewoon écht niet veel hebben en niet veel doen.