Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Urielle schreef:Rendel schreef:Ja en wie betaalt die taalcursus? Hier in nederland betalen de overheid dat, dus wij, de belastingbetalers
Wil je ze nou laten inburgeren of niet?![]()
Er gaat wel meer belastinggeld naar dingen waar ikzelf geen gebruik van maak.
Nog sterker: ik lig in het ziekenhuis hier in Belgie, dat wordt vergoed door de ziekenfondsverzekering waarvoor ik een zeer lage premie betaal en waar dus zeker geld van de Belgen naartoe gaat, en aangezien ik in Nederland werkte heb ik hier nog nooit een cent belasting betaald
Zet me de grens over
Je wilt zelf hier komen wonen, dus dan ook zelf voor de kosten opdraaien van de inburgering, ze krijgen te veel hier. Een oom van mij heeft gewerkt met allochtonen. Ze kregen een mooi huis toegewezen, helemaal ingericht en was de tv te klein, dan werd er een grotere tv neergezet. Zo gaat het echt in Nederland, das toch niet leuk Imago01 schreef:We zijn met zijn allen maar een klein landje en we hebben járenlang iedereen, in het land en buiten het land, proberen te helpen. Voor miljárden. Gezien de economische omstandigheden, de enge voorstellen die bepaalde regeringsmensen doen, vind ik dat het een keertje op is. We hebben erg ons best gedaan maar het is gewoon óp. Het kán gewoon niet meer. We kunnen het niet meer ophoesten. Ons land kan nog net aan (nou ja, eigenlijk helemaal niet, maar de boel is nog niet ingeklapt…) voor zichzelf zorgen dus laat staan dat we nog zoveel voor anderen kunnen blijven doen. Hoe graag we ook met zijn allen zouden willen; het houdt nu gewoon echt een keertje op.
Dus ja, maatregelen zijn wel degelijk nodig, en hard ook….
Rendel schreef:ja, ze moeten inburgeren! Maar niet van ons geldJe wilt zelf hier komen wonen, dus dan ook zelf voor de kosten opdraaien van de inburgering, ze krijgen te veel hier. Een oom van mij heeft gewerkt met allochtonen. Ze kregen een mooi huis toegewezen, helemaal ingericht en was de tv te klein, dan werd er een grotere tv neergezet. Zo gaat het echt in Nederland, das toch niet leuk
Citaat:ja, ze moeten inburgeren! Maar niet van ons geld Je wilt zelf hier komen wonen, dus dan ook zelf voor de kosten opdraaien van de inburgering, ze krijgen te veel hier. Een oom van mij heeft gewerkt met allochtonen. Ze kregen een mooi huis toegewezen, helemaal ingericht en was de tv te klein, dan werd er een grotere tv neergezet. Zo gaat het echt in Nederland, das toch niet leuk
Marloez schreef:Ik vind dat zij zich moeten aanpassen qua taal. Geloof moet ieder voor zich weten, zolang ze ons maar niet raar gaan aankijken als wij wat anders geloven of helemaal niets. Ik vind over het algemeen dat vooral de jongere generaties (en dan met name jongens) erg veel praatjes krijgen. Dan heb ik echt zoiets van; Doe even normaal wees blij dat je hier mag wonen!
Chris schreef:Mensen die naar Nederland komen moeten zich aanpassen ja, maar het is geven en nemen vind ik. Als mensen hier open staan voor veranderingen en nieuwe culturen is het voor nieuwkomers ook makkelijker om hun plekje te vinden.

Hij deed niet eens zijn best om zichzelf verstaanbaar te maken. Karl66 schreef:Nederland is zo rijk omdat we de gasbel hebben, maar vooral ook omdat wij eeuwenlang andere volken hebben uitgebuit. Als we nou gewoon eens stoppen met ontwikkelingshulp en die landen die we uitgebuit hebben volledig terugbetalen (inclusief de rente die ons onze welvaart heeft opgeleverd) Dan zijn die landen in één klap welvarend genoeg om ontwikkelingsgeld te gaan betalen en kunnen wij dat opeens krijgen, omdat wij dan spontaan een ontwikkelingsland geworden zijn.
Wat de vrijheid van godsdienst betreft, de basis van het moderne Nederland is de tachtigjarige oorlog, wij hebben toen 80 jaar gevochten voor onze eigen godsdiensvrijheid. Daarmee is het juist een heel belangrijk onderdeel van ons culturele erfgoed geworden. Als er één ding is wat tegen onze eigen cultuur indruist, dan is het wel het verbieden van moskeeën en de afschaffing van godsdienstvrijheid. Misschien is het juist wel een goed idee om iedereen die zich zo afkeert van de basis van onze cultuur terug te sturen naar het land waar zijn of haar verre voorvaderen vandaan kwamen.
En een laatste geschiedkundig feitje, de meeste nederlandse mannen die tijdens de tweede wereldoorlog omgekomen zijn, waren joodse nederlanders. Wij waren namelijk veel beter in het meewerken met de duitsers dan in het bevechten en daarbij sneuvelen tegen de duitsers.