de harde waarheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:40

[/quote]

En dan moet je ook even beter lezen, want er staat bij dat ik deze mail heb gekregen en mijn schoonmoeder dus ook zo slecht ligt[/quote]
Dan moet jij je schoonmoeder daar weghalen. Ik heb echt in perfecte verzorg en verpleeg huizen gewerkt. Ik kan je zo wat adresssen via PB geven waar het echt gewoon goed gaat.

En thuiszorg is ook niet perfect hoor. Daar heb ik ook gewerkt. Ben nooit zo gestresst geweest. Het was ren en vlieg werk en dan kom je bij iemand thuis die 4 uur geleden al in haar broek heeft geplast. En die lekker het gas aan heeft maar dat zelf is vergeten. Gelukkig had ze ook alle ramen en de kachel aan terwijl het buiten 30 graden was.[/quote]

ligt er maar net aan welke regio je werkt.
ik heb niks te klagen hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:41

Die kindermoordenaar dat snap ik ook niet.

Mijn vriend heeft vast gezeten. Voor iets niet zo super ergs. ( was natuurlijk wel erg maar geen verkrachting, moord, mishandeling, beroving of zoiets). En die zat echt 23 uur per dag op zijn cel van 3 vierkante meter. Moest alles zelf kopen, had geen eigen douche, kon maar een bepaald aantal keer per dag de WC doorspoelen. Hij had een TV maar moest daar 12.50 huur per week voor betalen.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 12:42

Ik neem aan dat niet alle verzorgingstehuizen slecht zijn. hier is het grote probleem dat er personeelstekort is en neem het de zusters zeker niet kwalijk. Die werken keihard voor een hongerloontje

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 12:42

breezy302 schreef:
Die kindermoordenaar dat snap ik ook niet.

Mijn vriend heeft vast gezeten. Voor iets niet zo super ergs. ( was natuurlijk wel erg maar geen verkrachting, moord, mishandeling, beroving of zoiets). En die zat echt 23 uur per dag op zijn cel van 3 vierkante meter. Moest alles zelf kopen, had geen eigen douche, kon maar een bepaald aantal keer per dag de WC doorspoelen. Hij had een TV maar moest daar 12.50 huur per week voor betalen.

Daarom, er gebeuren in dit landje zoveel dingen wat we niet weten en wat van geen kant klopt. Maar daar hebben we nu de Vries en Stegeman voor! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:44

Rendel: Ik neem aan dat je in Zuid- Holland woont? Ik ook met een paar geweldige verpleeghuizen!

Vrouwke: Ik vond de thuiszorg verschrikkelijk. Werkte elke dag minstends 2 uur onbetaald langer als mijn dienst. Het begint sochtends al als je iemand moet aankleden. Die is gevallen dus die help je omhoog ( kost tijd) mevrouw moet even bijkomen ( kost tijd) en zo ben je alweer een uur later bij de volgende. Die heeft zichzelf bevuilt dus die verschoon je en als mevrouw net weer helemaal schoon is en aangekleed gebeurt het weer. Dus nu ben je 2 uur later bij de volgende en ja dan is het echt ren en vlieg werk.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:45

weer een goede reden om te gaan stemmen,
mijn oma zat ook in verzorgings tehuis.
mijn moeder ging drie keer per dag erheen om oma (haar moeder) te verschonen...mee te wassen...eten geven.
anders had e het geen 16 jaar vol gehouden.
oma was overigens bed liggend.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 12:47

breezy302 schreef:
Rendel: Ik neem aan dat je in Zuid- Holland woont? Ik ook met een paar geweldige verpleeghuizen!

Das lief bedoelt, maar nu gaan we er elke dag paar keer per dag heen, zodat we ook veel voor haar kunnen doen en gezelschap houden. Moet je eerst een uur rijden, dan gaat dat niet lukken

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 12:48

frangelica schreef:
weer een goede reden om te gaan stemmen,
mijn oma zat ook in verzorgings tehuis.
mijn moeder ging drie keer per dag erheen om oma (haar moeder) te verschonen...mee te wassen...eten geven.
anders had e het geen 16 jaar vol gehouden.
oma was overigens bed liggend.

Wij proberen ook veel te doen, voor zover het lukt met je eigen leven, gezinnetje. Wij hebben een rooster gemaakt met de familie wie wanneer gaat

samloes

Re: de harde waarheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 12:50

we hopen nog steeds dat ze straks zelfstandig kleine stukjes kan lopen, dan verbouwen haar eigen huisje en mag ze weer thuis wonen met hulp.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:53

breezy302 schreef:
.
En thuiszorg is ook niet perfect hoor. Daar heb ik ook gewerkt. Ben nooit zo gestresst geweest. Het was ren en vlieg werk en dan kom je bij iemand thuis die 4 uur geleden al in haar broek heeft geplast. En die lekker het gas aan heeft maar dat zelf is vergeten. Gelukkig had ze ook alle ramen en de kachel aan terwijl het buiten 30 graden was.

En jij werkt in de zorg... ooit gehoord over respect??? Want je praat nu niet echt respectvol over je client.

breezy302 schreef:
Moest alles zelf kopen, had geen eigen douche, kon maar een bepaald aantal keer per dag de WC doorspoelen. Hij had een TV maar moest daar 12.50 huur per week voor betalen.

Ik vind het niet zo raar dat je dingen zelf moet kopen, moet je in de buitenwereld ook, en een tv huren, geen eigen douche?? ja en.... je zit er ook niet om vakantie te houden lijkt me....

Het is heel triest dat het zo gesteld is met de zorg, ik hoorde vanmorgen dat ze in de toekomst meer zorgscholen willen hebben om zo het personeels tekort op te lossen, ik denk dat ze dan eerst het beroep weer aantrekkelijk moeten maken.
Ik werk zelf dus ook in de zorg, momenteel niet meer in het verpleeghuis, en mijn motto en uitgangspunt is altijd geweest: wat als dit mijn moeder was.... En met zeuren los je sowieso niks op, er komt niet ineens omdat je zeurt een hele bos vepleging uit de lucht vallen, je zult er dan zelf het beste van moeten maken.( en dan heb ik het ook over personeel hoor!!!)
Probeer eens met de verpleging te praten, kijk waar je kan helpen.. dit maakt het voor beide partijen een stuk prettiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:56

Nee ik praatte net idd niet met respect. Wel voor mijn client maar niet voor de familie daarvan. Bij de thuiszorg moet de familie ook veel doen. Die moeten ervoor zorgen dat de juist materialen etc aanwezig zijn.

Er zijn zoveel mensen die dat niet doen of niet willen inzien dat hun moeder niet meer thuis kan wonen omdat ze dement zijn. Ze laten het gas aan, lopen nachtenlang dwalend over straat en ga zo maar door maar volgens de familie valt het allemaal reuze mee en dan is het echt niet leuk als je dan bij zo'n client thuiskomt waar je volgens de indicatie dagelijks maar een half uur mag zijn terwijl die persoon constante verzorging nodig heeft. En de familie weigerd simpelweg om in gesprek te gaan. dat haatte ik echt van de thuiszorg.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:58

Tja, het gaat niet in alle verpleeg- en verzorgingshuizen zo.
Beetje jammer dat je dat wel suggereert.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 13:00

Rendel schreef:
Ik neem aan dat niet alle verzorgingstehuizen slecht zijn. hier is het grote probleem dat er personeelstekort is en neem het de zusters zeker niet kwalijk. Die werken keihard voor een hongerloontje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:01

19linda83: Logisch dat mijn vriend alles zelf moest kopen, hij klaagde ook niet hoor. Hij zat zelf fout. Maar er wordt gedaan alsof de gevangenis alles is, een supergrotecel, je krijgt alles, een privedouche, hoeft lekker niets te doen. Zoals het in de OP staat klopt het gewoon niet en dat mag ook gezegt worden. Jij denkt dat gedetineerden geen mensen zijn maar dat zijn het wel. Er zijn ook gehandicapten detineerden en die krijgen bekant ook geen zorg. Er zijn daar wel speciale afdelingen voor maar echte zorg is er niet.

Mijn vriend zat ook op de gehandicapten afdeling om het zo maar te noemen. Hij heeft reuma en toen was het echt heel erg hij kon ook niet meer lopen. maar hij werd behandeld alsof hij niets wist. Moest medicijnen slikken die niet eens voor hem waren. Dagelijks heeft hij daar stennis lopen schoppen dat dat zijn medicijnen niet waren maar dat hij andere had.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:01

Pfff... Waarom moet dit verhaal weer op bokt? :\
Lekker makkelijk, zoiets van internet zoeken. Kijk eens in een bejaardentehuis rond, dat personeel heeft zoveel over voor de cliënten! Dat werk doe je niet omdat je er rijk van wordt hoor... :n

En als het dan echt zo is, waarom doe JIJ dan niet de moeite om iets beters voor je moeder te verzorgen? En plaats je alleen een verhaal op internet? Daar kom je echt niet verder mee...

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:04

Ik heb in het verzorgings huis en verpleeghuis gewerkt hier, en daar ging het toch wel even anders.
Veel clienten willen niet douchen en als ze dat wel wilden was dat 2 tot 3 keer per week enkele dagelijks.
daarbij was er in de zomer limonade en werd er 4 keer per dag koffie en thee geschonken, verder mochten de mensen kiezen wat ze eten en waar ze willen eten.

En wat betreft de thuiszorg, daar werk ik nu en ik heb nog nooit zo relax gewerkt, veel tijd voor de client.
En er wordt naar mijn idee ook netjes met de client omgegaan.

Ik denk dat het gewoon overal anders is.
Maar voor de mensen die hier klagen over hun familie lid, waarom zet je het hier neer, ga er mee naar de clienten raad in de instelling en probeer er wat mee te doen, iets te verbeteren.
Wordt zelf een vrijwillerger, en maak het leven leuker ook voor andere bewoners.
Het is zo makkelijk om te klagen maar probeer er zelf eens wat aan te verbeteren.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 13:05

Janine1990 schreef:
Lekker makkelijk, zoiets van internet zoeken. Kijk eens in een bejaardentehuis rond, dat personeel heeft zoveel over voor de cliënten! Dat werk doe je niet omdat je er rijk van wordt hoor... :n

En als het dan echt zo is, waarom doe JIJ dan niet de moeite om iets beters voor je moeder te verzorgen? En plaats je alleen een verhaal op internet? Daar kom je echt niet verder mee...

pfff!
Lees jij ff lekker eerst het hele verhaal een goed!!!!!!!! Daar wordt je toch ook gek van, die mensen die maar half lezen!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:09

Ik ben het wel eens met TS :)

Er wordt maar bezuinigd, bezuinigd en bezuinigd, veel zorginstellingen moeten leunen op vrijwilligers en die zijn schaars. In de gevangenis waar ik heb gewerkt hadden de gedetineerden echt niets te klagen, inderdaad het voorbeeld dat wordt genoemd. Wel met eigen douche, wel met eigen -net- toilet, elke dag sporten, opleidingen, bibliotheek, werk, etc.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:10

Ook naar de familie van een client moet je respectvol zijn, en je bedenken dat hun het beste willen voor hun man/vrouw/vader/moeder/opa/oma... Het is een heel accpetatie proces wat bij dementie komt kijken, niet alleen bij de client maar ook voor de familie.

En ja gedetineerde zijn ook mensen, maar zoals ik al zeg ze zitten er niet voor niets, en hebben imo niks te klagen wanneer je naar andere landen kijkt.

Ik snap de frustratie best van mensen die een familielid in een verpleeghuis hebben zitten, maar je kunt hier beter met het personeel over praten of zoveel mogelijk klagen bij de hogere hand, dat je ziet dat het personeel het zo druk heeft en daardoor de zorg voor jouw familielid niet optimaal is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:13

Rendel schreef:
Janine1990 schreef:

pfff!
Lees jij ff lekker eerst het hele verhaal een goed!!!!!!!! Daar wordt je toch ook gek van, die mensen die maar half lezen!

Ik weet heel goed waar ik over praat hoor... Ik heb niet half gelezen. Je moet gewoon zelf initiatief nemen, in plaats van iets op internet zetten. Kom op zeg, denk je dat je schoonmoeder gebaat is bij een forum als bokt?

Mijn oma zat in een geweldig bejaardentehuis, waar de oudjes alles uit zichzelf moeten doen en het verplegend personeel super was. Ze wilde er niet heen, maar ze is er geen dag ongelukkig geweest...

Zeg nu zelf; Is dit topic nuttig voor je schoonmoeder? Ik denk het niet...

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 13:14

dit is om ervaringen te delen, daar is een forum wel voor toch?

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:15

Janine1990 schreef:

Vast niet, maar het is wel lekker om even te discussieren ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:16

Is je schoonmoeder gebaat bij het delen van ervaringen?
Als het zo schrijnend is, lijken ervaringen delen me niet echt je prioriteit....

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 13:16

en misschien niet nuttig voor mijn schoonmoeder, maar wel voor mezelf, zodat je weet dat je er niet alleen voor staat en dat er meer mensen zijn die er zo over denken

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 13:16

19LindA83 schreef:
Janine1990 schreef:

Vast niet, maar het is wel lekker om even te discussieren ;)

Dat ook, even je ei kwijt kunnen ;)