Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:jameyskatje schreef:mooi om te lezen dat jij dit ook zo ziet! maar over dat vegetarische, als het kind thuis vlees eet, dan krijgt het toch wel genoeg aan bouwstoffen binnen?
Bij ons was het zo dat ons kind 's middags op het KDV dagelijks een uitgebreide warme maaltijd kreeg met verse groenten etc.
Werd 's avonds om half 7 opgehaald en moest om 7 uur weer in bed, dus dat is boterham erin proppen, badje in, knuffel en naar bed.
Twee keer op een dag warm eten was dus niet haalbaar (en imo onnodig aangezien ze op het KDV al warm aten).
Ik vind vlees op brood niet echt een goede vervanger, zeker aangezien er maar weinig goed broodvlees verkocht wordt. Vaak is het rotzooi met allerlei toevoegingen.
Bon_Bon schreef:Zou het ook niet prettig vinden, daarbij 17% van de kinderen is moslim dus 83% niet, lijkt mij beetje krom dat 83% zich moet aanpassen aan 17% die anders is (ongeacht of dit om moslim vegetarisch of om wat ook gaat)
vinurr schreef:Ik vind dat ze gewoon alleen maar gewoon vlees moeten maken. Nederland is een christelijk land, en als die moslim-kinderen géén vlees willen zoals dat hier in nederland klaar wordt gemaakt, dan eten ze maar niks. Willen ze halal vlees? Dan gaan ze maar naar huis of naar marokko.
Ze moeten zich maar aan ons aanpassen, wij niet aan hun.
jaantsje schreef:Moet de meerderheid zich weer aanpassen? Dit zonder overleg?
Citaat:(Het klinkt meer als moslimpesten)
Nu ga je wel erg ver ShadowO.
Rendel schreef:als wij in bijvoorbeeld Spanje gaan wonen, zullen wij ons echt aan dat land aan moeten passen, ze gaan daar echt geen rekening houden met Nederlandse gewoontes
Shadow0 schreef:Rendel schreef:als wij in bijvoorbeeld Spanje gaan wonen, zullen wij ons echt aan dat land aan moeten passen, ze gaan daar echt geen rekening houden met Nederlandse gewoontes
Klinklare onzinNiet recentelijk in Andalucie geweest zeker? Daar heb je hele kolonies: Brits, Duits, en ook Nederlands, waar heel veel rekening gehouden wordt met de uitheemse gewoonten. En onze kantine serveert ook nog steeds vis op vrijdag...
Rendel schreef:Daar zeg je het al kolonies,
Citaat:maar het gaat erom dat je je nu eenmaal aan moet passen als je naar een ander land verhuisd, maar nogmaals dit is een andere discussie
Anoniem schreef:vinurr schreef:Ja, je moet die reactie serieus nemen. Dit is nou eenmaal wat ik er van vind.
Dan is je mening behoorlijk bekrompen..
Shadow0 schreef:Rendel schreef:Daar zeg je het al kolonies,
Je bedoelt: zolang WIJ degenen zijn die het doen is het ok, maar zodra de moslims dat zouden doen is het fout? Ok. Dat is een heldere visie.Citaat:maar het gaat erom dat je je nu eenmaal aan moet passen als je naar een ander land verhuisd, maar nogmaals dit is een andere discussie
Als dat een hele andere discussie is, waarom koos je dan voor dit voorbeeld?
Shadow0 schreef:Urielle, die vis, is die wel gekeurmerkt?