RTL 4 Premiersdebat zondag 23 mei

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:20

De enige die met oplossingen komt is Geert Wilders , wat is ie goed ,
en sociaal , Als andere partijen de oplossing van hem van tafel vegen dan
betekent dat niet dat hij geen oplossing heeft hé

Melia

Re: RTL 4 Premiersdebat zondag 23 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:21

Ik ben het ook aan het kijken ja, erg interessant en soms ook best lachwekkend :').

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:22

Ik zap ook net in, ben benieuwd :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:23

Wilders wil echt niet alle Islamieten eruit zetten hoor, alleen degene die zich structureel misdragen en daar is niks mis mee. Weg met die lui. Of het nou Marokkanen zijn of Turken of weet ik wat, als ze zich structureel bezig houden met crimineel gedrag moeten ze vertrekken.
En hij heeft gewoon een punt dat het grootste gedeelte van de criminelen Marokkaan of Antilliaan is.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:27

Suzanne F. schreef:
Wilders wil echt niet alle Islamieten eruit zetten hoor, alleen degene die zich structureel misdragen en daar is niks mis mee. Weg met die lui. Of het nou Marokkanen zijn of Turken of weet ik wat, als ze zich structureel bezig houden met crimineel gedrag moeten ze vertrekken.
En hij heeft gewoon een punt dat het grootste gedeelte van de criminelen Marokkaan of Antilliaan is.

Ik vind het zo raar dat hij wel islamieten het land uit wil zetten en geen christenen of boeddhisten :+. Het zijn toch allemaal Nederlanders?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:28

Chris schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik vind het zo raar dat hij wel islamieten het land uit wil zetten en geen christenen of boeddhisten :+. Het zijn toch allemaal Nederlanders?

Inderdaad. :)

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:41

Chris schreef:
Suzanne F. schreef:

over het algemeen zijn er geen islamitische nederlanders , er zijn er een handvol die zich hebben bekeerd , maar een marokaan is en blijft een marokaan ook al woont ie in nederland , als ik naar een ander land ga blijf ik ook een nederlander , simpel

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:43

Niet volgens de wet sjonnie48, het klopt niet wat je zegt. Iedereen die een Nederlands paspoort heeft is Nederlander.

Vind je ook dat een tweede generatie-allochtoon 'terug moet naar zijn eigen land', als hij de wet overtreedt?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:46

Chris schreef:
Niet volgens de wet sjonnie48, het klopt niet wat je zegt. Iedereen die een Nederlands paspoort heeft is Nederlander.

Vind je ook dat een tweede generatie-allochtoon 'terug moet naar zijn eigen land', als hij de wet overtreedt?

Waar ze dus nooit geweest zijn.. :Y)

Is het dan een Nederlander of een allochtoon?
Dat is veroordelen op grond van "afkomst". Is daar niet ergens een wetje tegen?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:47

Ja klopt, vandaar dat het dus ook tussen aanhalingstekens staat.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:50

Chris schreef:

Volgens de wet , kan je wel gelijk hebben hoor , maar het blijven voor mij gewoon buitenlanders en wat betreft overtreden van de wet , het ligt wel aan de overtreding natuurlijk , maar echte criminelen , die de boel hier verzieken , graag enkele reis naar land van oorsprong .
Lijkt me heel normaal , mijn buurjongetje speelt bij mij in de tuin op de trampoline , maar als hij de trampoline opzettelijk stuk maakt , stuur ik hem ook naar zijn moeder.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:53

Ik ben het ook aan het volgen. Ik vind geen van allen heel sterk overkomen. Veel slap gelul, weinig structurele oplossingen en veel persoonlijke aanvallen. Ondanks dat wel interessant om te zien en een beeld te krijgen van de standpunten van de partijen..

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:56

sjonnie48 schreef:
Chris schreef:

Volgens de wet , kan je wel gelijk hebben hoor , maar het blijven voor mij gewoon buitenlanders en wat betreft overtreden van de wet , het ligt wel aan de overtreding natuurlijk , maar echte criminelen , die de boel hier verzieken , graag enkele reis naar land van oorsprong .
Lijkt me heel normaal , mijn buurjongetje speelt bij mij in de tuin op de trampoline , maar als hij de trampoline opzettelijk stuk maakt , stuur ik hem ook naar zijn moeder.

Dan overtreedt jij dus ook de wet. En als jouw grootouders uit Engeland komen en jij wordt zomaar teruggestuurd naar je land van oorsprong, is dat toch ook niet eerlijk?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:05

@Sjonnie: wanneer iemand hier al een tijdje woont en de Nederlandse nationaliteit heeft gekregen, dan is hij of zij OOK een Nederlander. Lijkt me dan helemaal niet zo vanzelfsprekend om iemand dan nog terug te gaan sturen naar het land van herkomst. Ik vind het erg moeilijk en te belangrijk om daar zo 1-2-3 over te roepen dat die mensen dan weg moeten, want waar stuur je ze naar terug? En hoe staat dat in verhouding tot de straffen voor autochtone criminelen? Nuance is en blijft op zijn plaats!!

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:11

Maar is die crimineel wel eerlijk dan ? kom nou , het woord crimineel betekent toch dat
we het hier over een gevaarlijk figuur hebben ?

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:11

sjonnie48 schreef:
Maar is die crimineel wel eerlijk dan ? kom nou , het woord crimineel betekent toch dat
we het hier over een gevaarlijk figuur hebben ?

Ik snap niet wat je hier mee wil zeggen. (dit is niet aanvallend bedoeld). Hoe bedoel je dit?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:14

Ik denk dat het een reactie op mij was.

Laat ik het dan anders zeggen, als een Nederlander een moord pleegt en zijn grootouders zijn in Engeland geboren, moet die Nederlander dan 'terug naar Engeland'?

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:16

Chris schreef:

Laat ik het dan anders zeggen, als een Nederlander een moord pleegt en zijn grootouders zijn in Engeland geboren, moet die Nederlander dan 'terug naar Engeland'?

Als dat zou kunnen graag , maar als dat niet haalbaar is moet hij hier gepaste straf krijgen

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:18

sjonnie48 schreef:
Chris schreef:

Als dat zou kunnen graag , maar als dat niet haalbaar is moet hij hier gepaste straf krijgen

Terwijl diegene al z'n hele leven in Nederland woont? :+ En dit geldt dus ook voor mensen met Marokkaanse grootouders of Turkse grootouders?

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:21

sjonnie48 schreef:
Chris schreef:

Meen je dat nou serieus? Waarom zou dat in godsnaam moeten? Dat is in mijn ogen net zo vreemd als zeggen dat wij terug moeten naar Afrika omdat onze voorvoorvoorouders daar woonden..

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:22

Ja ik zeg toch als dat zou kunnen , waarom is dat gek ?
tis een moordenaar , wil jij die dan zoveel rechten en privileges toekennen ?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:25

Sorry, maar dat is wel heel absurd Sjonnie, ik denk dat iedere Nederlander wel wortels in het buitenland heeft. Geen goede oplossing dus ;)
En buiten dat, criminelen zijn en blijven ook mensen, met hun daarbij horende rechten (en plichten).

Het debat vond ik wel aardig, goed om een beeld te krijgen van waar iedereen zo ongeveer voor staat.
Ik vond Rutten wel sterk, die is toch wel gegroeid de laatste paar jaar. Maar hij is niet my cup of tea.
Cohen is geen debater, maar wel een sympathieke man. Ik denk dat hij wel een goede premier zou kunnen zijn.
Van Wilders was ik niet zo onder de indruk. Balkenende vond ik redelijk sterk.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:26

sjonnie48 schreef:
Ja ik zeg toch als dat zou kunnen , waarom is dat gek ?
tis een moordenaar , wil jij die dan zoveel rechten en privileges toekennen ?

Rechten ja, privileges nee. Iedereen in Nederland heeft gelijke rechten en niemand mag privileges hebben.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:29

Ben het wel redelijk met je eens. Vond Rutten het sterkst maar kan me niet goed in zijn standpunten vinden. Balkenende blijft op mij wel stabiel overkomen maar hij mist de uitstraling en power. Ondanks dat vind ik dat hij het niet heel slecht heeft gedaan maar het is wel tijd voor een frisse wind. Wilders vond ik niet sterk. Veel problemen noemen, flink schreeuwen, mensen onderbreken en geen concrete, haalbare oplossingen noemen. Cohen vond ik ook zeker niet sterk. Kwam niet zelfverzekerd en zelfs een beetje nerveus over. Kwam slecht uit z'n woorden etc. ondanks dat hij soms wel goede suggesties noemde. Vond het wel sterk dat hij het deel over de hypotheekrenteaftrek op zich zelf betrok. Dat spreekt mensen aan :j

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:31

Ja, dat vond ik ook sterk van Cohen. Het valt ook niet mee denk ik om zo vlak voor de verkiezingen deze functie te aanvaarden en dan in zo'n hevige verkiezingsstrijd. Ik heb er wel respect voor!