Komkommertijd.. krokodil gespot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sani

Re: Komkommertijd.. krokodil gespot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:52

Mensen hebben tegenwoordig toch bijna allemaal een mobiel.

Elke persoon die dus een krokodil of ander dier spot kan gewoon een foto maken. :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:42

Toen ik het hoorde wist ik gelijk dat de zomer in aantocht is, heerlijk dit soort berichten!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:53

KiWiKo schreef:
hihihi geweldig dit weer :D :D

een anderhalve meter krokodil, doet geen mensen aanvallen :)

Wel degelijk hoor!
Als volwassene heb je niet zoveel te vrezen maar voor kinderen kan het een flink risico zijn. Kinderen onder 5/6 jaar kunnen heel goed gezien worden als prooi, honden en katten trouwens ook.
Maar ik ga er maar even vanuit dat je als ouder je kind van 3/4 jaar oud niet zonder toezicht in de buurt van een vijver laat spelen.

Dit lijkt me overigens een verhaal met een hoger misschien-gehalte dan dat verhaal van die Poema destijds, krokodillen en kaaimannen mag je gewoon houden in NL en er komt een moment dat ze te groot worden voor je aquarium of badkuip.
Maar evengoed moet ik het nog zien gebeuren, het zal wel aan de tijd van het jaar liggen, het weer wordt mooier, mensen gaan meer naar buiten, worden vrolijker enz en dan zie je weleens dingen die er niet echt zijn.
Beetje high worden van teveel zonlicht :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:55

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:13

Bizzybijtje schreef:
Alles wat kleiner is dan de krokodil zou hij aan kunnen vallen, maar zo zwaar agressief zijn ze nou ook weer niet hoor... :')

Zo'n beest moet ook eten en en grijpt idd alles wat kleiner is dan zichzelf, dus ook kinderen in die leeftijd. Het maakt zo'n beest echt niet uit of hij een hond, kat, eend of kind eet hoor en van die 4 is een kind de makkelijkste prooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:16

anneliesdj schreef:
Bizzybijtje schreef:
Alles wat kleiner is dan de krokodil zou hij aan kunnen vallen, maar zo zwaar agressief zijn ze nou ook weer niet hoor... :')

Zo'n beest moet ook eten en en grijpt idd alles wat kleiner is dan zichzelf, dus ook kinderen in die leeftijd. Het maakt zo'n beest echt niet uit of hij een hond, kat, eend of kind eet hoor en van die 4 is een kind de makkelijkste prooi.

Natuurlijk moeten die ook eten, maar eten ze constant?
En natuurlijk is het gevaarlijk, ik zeg ook niet dat dat niet zo is! Maar ze worden altijd bestempeld als aanvallende levensgevaarlijke beesten :+

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:20

ik kijk elke dag rond hier, maar ik heb m nog steeds niet gevonden hoor :D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:22

Een krokodil heeft maar een paar keer eten per jaar nodig
Dus hij zal aanvallen als hij zich bedreigd voelt in de meeste gevallen
Gevalletje uit de buurt blijven dus, laten ze hem maar snel vangen :)