Vliegtuigen vallen naar beneden, toeval?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Re: Vliegtuigen vallen naar beneden, toeval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 17:32

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 17:33

India inderaad.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 17:38

Cassidy schreef:
Ga er maar van uit dat ieder vliegtuig dat is neergestort, en waarvan ze de reden weten waarom hij is neergestort, het vliegen weer veiliger maakt. Als ze weten waarom er een is neergestort, kunnen ze de oorzaak aanpakken.

Ja precies. Fouten zijn er oa om ervan te leren, en in sommige gevallen hersteld te worden. Al vind ik een fout als miscommunicatie of een technisch mankement niet iets wat verkeerd mag gaan, zeker niet als er levens voor op het spel staan, want dat gebeurd ook. Maar goed wie ben ik om zo over vliegrampen te mogen speculeren, al ben ik wel heel benieuwd naar de reden dat ze neergestort zijn.

Vind het echt zo erg zulke dingen, arme mensen om op deze manier aan je einde te komen of als enige over te blijven....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 17:42

Er gebeuren dagelijks meer ongelukken met auto's dan met vliegtuigen hoor. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 18:16

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 18:19

Nouks schreef:
Ik houd het er zelf iig maar op dat het inderdaad toeval is.

Wat zou het anders moeten zijn? :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 18:27

Gebrek aan opleiding en ervaring bij de piloten bijv.

Zie waarschuwing van Captain Sullenberger (die het vliegtuig na een birdstrike in beide motoren vlak na de start veilig in de Hudson heeft geland en alle passagiers wist te redden, iets wat door sommigen als "gewoon zijn baan" is bestempeld...voor mij is die man een held):

http://www.youtube.com/watch?v=8kePiiZ8 ... re=related

Er wordt aan alle kanten beknibbeld, mensen worden ontslagen, er wordt niet echt moeite gedaan om kennis aan te houden. Niet alleen in de vliegindustrie, maar overal. Kennis doet niet meer mee, het zijn de kosten die tellen. Dus trappen ze de duurdere en ervaren mensen eruit (of wordt er door de piloten gekozen om te vertrekken omdat er zo aan het salaris wordt getornd dat het niet leuk meer is), en gaan door met de jongere bezetting. In mijn kennissenkring zitten meerdere, heel ervaren piloten die ontslagen zijn en niet meer aan de bak komen. Daar zit je dan met je kennis, je specificatie, je opleiding van TONNEN die je misschien zelf hebt moeten financieren....en misschien ook wel een berg met schulden.

Ik zou zelf toch niet in een vliegtuig willen zitten zonder echt de beste aan het roer te weten. En ik ben bereid om daar meer voor te betalen. Maar vluchten moeten goedkoper, vliegmaatschappijen stunten, en in het verleden is er weleens heel slordig omgegaan met het onderhoud van de vliegtuigen.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 18:46

Oeh... Dat zijn geen goede berichten... Lang leve de crisis! :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 18:49

pniekepnak schreef:
Wat zou het anders moeten zijn? :)

Ik bedoel dus juist dat ik niet echt de behoefte voel er "meer" achter te zoeken zoals sommige mensen wel doen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 18:51

Ik heb inderdaad al mensen in mijn omgeving gehoord die roepen om een samenzwering.
Maar daar geloof ik niet echt in.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:44

Cassidy schreef:
Er wordt aan alle kanten beknibbeld, mensen worden ontslagen, er wordt niet echt moeite gedaan om kennis aan te houden. Niet alleen in de vliegindustrie, maar overal. Kennis doet niet meer mee, het zijn de kosten die tellen. Dus trappen ze de duurdere en ervaren mensen eruit (of wordt er door de piloten gekozen om te vertrekken omdat er zo aan het salaris wordt getornd dat het niet leuk meer is), en gaan door met de jongere bezetting. In mijn kennissenkring zitten meerdere, heel ervaren piloten die ontslagen zijn en niet meer aan de bak komen. Daar zit je dan met je kennis, je specificatie, je opleiding van TONNEN die je misschien zelf hebt moeten financieren....en misschien ook wel een berg met schulden.

Ik zou zelf toch niet in een vliegtuig willen zitten zonder echt de beste aan het roer te weten. En ik ben bereid om daar meer voor te betalen. Maar vluchten moeten goedkoper, vliegmaatschappijen stunten, en in het verleden is er weleens heel slordig omgegaan met het onderhoud van de vliegtuigen.

Een van de redenen waarom ik niet met budgetmaatschappijen als Easyjet vlieg. En sowieso alleen met Europese bekende maatschappijen. In de Elsevier van afgelopen week stond ook een stuk over het ongeluk in Tripoli, dat andere gezagsverhoudingen in dat soort landen weleens een rol gespeeld zouden kunnen hebben bij dit ongeluk (piloot maakt een mogelijk verkeerde beslissing, jongere co durft/mag hier niks van (te) zeggen).

Ik heb ook vliegangst, maar vlieg toch, want het is eigenlijk gewoon onzinangst ;). Er zijn vandaag ook weer twee fietsers doodgereden, en ik stap ook iedere dag op de fiets zonder bang te zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 23:50

En als je gaat kijken naar het vliegtuigongeluk in Polen, waar de piloot bij slecht zicht heeft geprobeerd te landen omdat de ministerpresident bij een bijkomst moest zijn...dan geef ik je gelijk als je zegt dat er verkeerde respect voor de hierarchie ook een rol kan spelen.

Ik heb een keer een vlucht met China Airlines en Signapore Airlines gemaakt, een keer naar Thailand, en een keer naar Nieuw Zeeland. De terugweg - helaas, met de KLM. En dat was een grote afknapper, sorry dat ik het zeg. Je maaltijd in een kartonnen doos ipv op porselein, daar knap je als klant op af. Er van uitgaande dat de veiligheid van de vliegtuigen en de ervaring/opleiding van de piloten vergelijkbaar zijn.

Nu hebben we recentelijk overlast gehad van de aswolk vanuit IJsland. Er is door Eurocontrol heel drastisch besloten dat er niet gevlogen mocht worden, veiligheid voor alles, niewaar? Maar toen het te lang duurde en teveel geld ging kosten, werd er gezegd dat een beetje as toch niet zo'n probleem kon zijn en er gewoon doorheen gevlogen kon worden. En dat de vliegmaatschappijen heel goed zelf konden beslissen of ze dat risico namen of niet.
Nou, sorry, nee. Op het moment dat een vliegmaatschappij bereid is om dergelijke risico's te nemen, gaan alle principes van de luchtvaartveiligheid "down the drain". Ik ben erg blij met een centrale organisatie zoals Eurocontrol, en zou er toch niet aan moeten denken dat er dermate lichtzinnig met mensenlevens wordt omgegaan...

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:15

en ik moet 5 juni vliegen :P
maar gezien het aantal vluchten die er dagelijks worden gemaakt valt het wel mee

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:25

fixture schreef:
maar gezien het aantal vluchten die er dagelijks worden gemaakt valt het wel mee

helemaal mee eens! Volgens mij vliegen er toch wel minimaal 10.000 vliegtuigen perdag op deze wereld.. En daar stort er 1x in de zoveel tijd 1 van neer,
dit keer toevallig dan 2 snel achter elkaar.. Maar kijk is hoeveel auto ongelukken er alleen al in nl gebeuren over de heledag! :)

Neehoor ik stap nogsteeds liever in 't vliegtuig dan in een auto! :D
Je gaat toch een x dood dus wat maakt t uit :+

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:20

Vind het wel verdacht dat er de laatste tijd zoveel erge dingen gebeuren.
Het maakt mij persoonlijk echt heel erg bang, ik denk ook elke dag dat de wereld binnekort toch echt zal vergaan. :\
Ben iig erg blij dat ik dit jaar niet voor een buitenland-vakantie gekozen heb.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:33

citroen schreef:
fixture schreef:

helemaal mee eens! Volgens mij vliegen er toch wel minimaal 10.000 vliegtuigen perdag op deze wereld.. En daar stort er 1x in de zoveel tijd 1 van neer,
dit keer toevallig dan 2 snel achter elkaar.. Maar kijk is hoeveel auto ongelukken er alleen al in nl gebeuren over de heledag! :)

Neehoor ik stap nogsteeds liever in 't vliegtuig dan in een auto! :D
Je gaat toch een x dood dus wat maakt t uit :+

haha ik hou dit steeds in mijn achterhoofd omdat ik niet durf te vliegen :+

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:47

vertel maar eens dat vliegen de veiligste manier van reizen is met iemand die extreme vlieg (neerstort) angst heeft :\

ik moet van de zomer ook weer vliegen,
maar het valt mij inderdaad ook op dat er wel ''veel'' vliegtuigen neerstorten de laatste tijd